تاریخچه ی استودیو ی bethesda - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: تاریخچه ی استودیو ی bethesda (/Thread-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%88-%DB%8C-bethesda) صفحهها:
1
2
|
تاریخچه ی استودیو ی bethesda - batgamer - 03-04-2015 با سلام با تشکر از شما دوستان از تایپک قبلی و این بار تاریخچه ی استودیو بتسدا هست با ما همراه باشید توجه:در متن از زبان انگلیسی فقط برای راحت تر شدن تلفظ استفاده شده Bethesda Softworks, LLCیکی از شرکت های بازیسازی آمریکا هست یه که در سال 1982 تاسیس شد. بتسدا(Bethesda) زیر مجموعهای از شرکت زنیمکس مدیا( ZeniMax Media) است ، شرکت درابتدا در مریلند تاسیس شد ,اما اکنون به راکویل منتقل شده و مجموعه گسترده ای از بازی شامل مسابقه، شبیه سازی، و ورزش، فرانچایز بزرگ بتسدا در سراسر جهان توزیع شده است. بتسدا توسعه دهنده و ناشر سرگرمی های مختلف برای بیش از دو دهه بوده است. در سال 2001 بتسدا تبدیل به یک ناشر شد استودیو تازه شکل گرفته بتسدا به توسعه دهنده بازی های خود را تبدیل شد. در سال 1986 کریستوفر ویور(Christopher Weaver ) بتسدا را در مریلند، تاسیس کرد ، و پس از مدتی به راکویل( Rockville) نقل مکان کرد، در سال 1990، این شرکت سابقه ی خیلی خوبی در ساخت بازی بر روی PC و کنسول بازی داشت. کریستوفر ویور و رابرت آلتمن(Robert Altman ) زنی مکس ودیا را در سال 1990 تاسیس کردند نمایی از داخل استودیو بتسدا در سال 1986 با کمک فیزیک پایه , توانست برای اولین بار شبیه سازی های ورزشی را خلق کرد و برای آتاری ST,ناخدا(Commodore) آمیگا و ناخدا 64/128 عرضه کرد .(زمین فوتبال!). بازی در اوایل نمره های قابل قبولی از مطبوعات بازی دریافت کند. این شرکت, بهترین شرکت شناخته شده در ساخت سری کتیبه های بزرگتر ( The Elder Scrolls) در سبک RPG است ، واین بازی با برنامه نویس اصلی خود یعنی جولیان لفای( Julian Lefay)شناخته شده است. قسمت اول از این سری، تحت عنوان کتیبه ها بزرگتر: میدان جنگ(The Elder Scrolls: Arena) ، در سال 1994 منتشر شد.از آن زمان به بعد قسمت های متعددی از بازی ساخته شد. دنباله بازی با نام های Oblivion, Morrowind , Daggerfall و skyrim به ترتیب در سال های 1996، 2002 ، 2006 و 2011 منتشر شدند. علاوه بر این بازی, تا الان سه اسپین آف:جنگ مار پیچ (spin-offs: Battlespire) در سال 1997و نگهبان های قرمز(Redguard) در سال 1998 و سری ایجا کتیبه:سفرها(The Elder Scrolls Travels) بتسدا هم چنین با انتشارعناوین فرانچایز فیلم های محبوب، از جمله نابودگر(the terminator)، پیشتازان فضا(Star Trek) و دزدان دریایی کارائیب(Pirates of the Caribbean) شناخته شده است. آفای جولیان لفای در سال 2004، حق فرانچایز پاییز آشکار (Fallout) توسط بتسدا از شرکت اینرپلی پرو داکشن (Interplay Productions ) خریداری شد و توسعه بازی Fallout 3 را به استودیو بتسدا و تحویل داد بازی پاییز آشکار3 (Fallout 3) در 28 اکتبرسال 2008منتشر شد،. پنج بسته محتوایی قابل دانلود برای بازی Fallout 3 در سال بعد منتشر شد . به اسم های:انکوریج( Anchorage) ، پیت( The Pitt) ، فولاد شکسته( Broken Steel) ، نقطه مواظب(Point Lookout) وMothership zeta. عنوان جدید پاییز آشکار با نام, پاییز آشکار:وگاس جدید(Fallout: New Vegas) در سال 2010 منتشر شد بتسدا همچنان به انتشار فرانچایزهای جدید ادامه دادند، مرطوب(wet) و سرکش جنگجو(Rogue Warrior) در سال 2010، و آستانه خزانه ی چلب چلوبرا آستانه(Splash Damage's Brink) و سرگرمی در شکار اینسایل:جعل شیطان(inXile Entertainment's Hunted: The Demon's Forge') در سال 2011 در 24 ژوئن سال 2009، شرکت اصلی بتسدا یعنی زنی مکس مدیا(ZeniMax Media ) ، شناسه نرم افزار(id Software) را تولید کرد و عنوان هایی، از جمله خشم(Rage)، با استفاده از id software منتشرکرد. و پس از آن بازی های دیگر با استفاده از شناسه فنی 5 موتور (id Tech 5 game engine) ساخت و منتشر کرد. تعدادی از بازی های منتشر شده از Bethesda Fallout series The elder scrolls series Doom series The evil within Wolfenstein: The New Order Dishonored برترین بازی های Bethesda The elder scrolls skyrim v: skyrim Fallout3 بدترین بازی های Bethesda Brink Wet Doom3 ویژگی های id tech 4 • 20 گیگا بایت از داده بافته ها را به روش MegaTexture را در خود ذخیره و بافت ها به صورت 128000x128000پیکسل نشان میدهد که باعث میشود سازندگان نگران محدودیت بافت نباشدند • تشکیل نیم سایه در سایه با استفاده از نقشه های سایه ها • به وسیله cpu قدرتمندی که دارد منطق بازی، هوش مصنوعی، فیزیک، و پردازش صدا بهتر خواهد بود نظر شما چیست؟؟کدام استودیو ی بازی سازی رو دوست دارید تا ازش مقاله ای تهیه کنم RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - Mohammad-A₩$N78 - 03-04-2015 بسیار عالی راستی خودت این هارو ترجمه میکنی!! ایول داداش برو تو کار یوبی سافت تا ببینیم که چی شد به عرش رسید و از عرش به فرش خسته نباشی دلاور RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - batgamer - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:23 PM)محمد امین 78 نوشته است: بسیار عالی ممنونم ازت اره داداش گلم خودم ترجمه میکنم در مورد یوبیسافت هم دو مورد داره 1 تاریخچه تو خود سایت هست با تغییرات جزئی بزارم که تا 1 ساعت دیگه تو فروم میبینه 2 خودم برم از سایته ترجمه کنم که طول میکشه چون استودیو های دیگه هست که دوستان گفتن باید بزارم RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - Mohammad-A₩$N78 - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:36 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:23 PM)محمد امین 78 نوشته است: بسیار عالی باشه پس منتظرت هستیم.! موفق باشی RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - batgamer - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:37 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:36 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:23 PM)محمد امین 78 نوشته است: بسیار عالی ببخشید داداش گیج شدم 1 یا 2 کدوم کارو کنم؟؟ RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - Mohammad-A₩$N78 - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:40 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:37 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:36 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:23 PM)محمد امین 78 نوشته است: بسیار عالی هر کدوم که به نظرت جامع تر باشه رو بذار یا هر وقت وقت کردی و تونستی بذار... تا فیض ببریم RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - batgamer - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:43 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:40 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:37 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:36 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:23 PM)محمد امین 78 نوشته است: بسیار عالی پس داداش 2 رو میزارم چون 1 تو خود سایت هست RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - Mohammad-A₩$N78 - 03-04-2015 (03-04-2015, 11:49 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:43 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:40 PM)batgamer نوشته است:(03-04-2015, 11:37 PM)محمد امین 78 نوشته است:(03-04-2015, 11:36 PM)batgamer نوشته است: ممنونم ازت خیلی هم عالی موفق باشی منتظرت هستم! RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - مجیدنصر - 03-05-2015 سلام دوست عزیز ممنون بابت مقاله واقعا اطلاعات خیلی خوبی رو داری انتقال میدی. معرفی کردن تاریخچه ی شرکت های بازی سازی کمتر جایی پیدا میشه که بهش توجه کرده باشند ولی شما داری میترکونی با مقاله هات. فقط یکسری نکات: نوشته هات رو مرتب کن چون واقعا خیلی بهم ریخته هست و همه چی با فاصله های خیلی زیادی وجود داره. بهتر بود اسم شرکت رو به انگلیسی مینوشتی توی اسم مقاله در مورد موتور گرافیکی این شرکت و از خصوصیات و معایب این موتور هم میگفتی خیلی بهتر میشد. ممنون بابت مقاله و ترجمه منتظر معرفی های بعدی از شما هستیم. RE: تاریخچه ی استودیو ی بتسدا - batgamer - 03-05-2015 (03-05-2015, 12:27 AM)مجید نصر نوشته است: سلام دوست عزیز 1 چون عنوان تایپک هست فکر نکنم اجازه بدن (اگه بدن انگلیسی میکنم) 2 یه سری خصوصیات این موتور رو خوندم و فهمیدم و اضافه کردم اما معایب رو نداشت(یا من نفهمیدم) ممنون از شما و دوستان گل واقعا آدم انرژی میگیره |