با سلام
با تشکر از شما دوستان از تایپک قبلی و این بار تاریخچه ی استودیو بتسدا هست با ما همراه باشید
توجه:در متن از زبان انگلیسی فقط برای راحت تر شدن تلفظ استفاده شده
Bethesda Softworks, LLCیکی از شرکت های بازیسازی آمریکا هست یه که در سال 1982 تاسیس شد. بتسدا(Bethesda) زیر مجموعهای از شرکت زنیمکس مدیا( ZeniMax Media) است ، شرکت درابتدا در مریلند تاسیس شد ,اما اکنون به راکویل منتقل شده و مجموعه گسترده ای از بازی شامل مسابقه، شبیه سازی، و ورزش، فرانچایز بزرگ بتسدا در سراسر جهان توزیع شده است.
بتسدا توسعه دهنده و ناشر سرگرمی های مختلف برای بیش از دو دهه بوده است. در سال 2001 بتسدا تبدیل به یک ناشر شد استودیو تازه شکل گرفته بتسدا به توسعه دهنده بازی های خود را تبدیل شد. در سال 1986 کریستوفر ویور(Christopher Weaver ) بتسدا را در مریلند، تاسیس کرد ، و پس از مدتی به راکویل( Rockville) نقل مکان کرد، در سال 1990، این شرکت سابقه ی خیلی خوبی در ساخت بازی بر روی PC و کنسول بازی داشت. کریستوفر ویور و رابرت آلتمن(Robert Altman ) زنی مکس ودیا را در سال 1990 تاسیس کردند
نمایی از داخل استودیو
بتسدا در سال 1986 با کمک فیزیک پایه , توانست برای اولین بار شبیه سازی های ورزشی را خلق کرد و برای آتاری ST,ناخدا(Commodore) آمیگا و ناخدا 64/128 عرضه کرد .(زمین فوتبال!). بازی در اوایل نمره های قابل قبولی از مطبوعات بازی دریافت کند.
این شرکت, بهترین شرکت شناخته شده در ساخت سری کتیبه های بزرگتر ( The Elder Scrolls) در سبک RPG است ، واین بازی با برنامه نویس اصلی خود یعنی جولیان لفای( Julian Lefay)شناخته شده است. قسمت اول از این سری، تحت عنوان کتیبه ها بزرگتر: میدان جنگ(The Elder Scrolls: Arena) ، در سال 1994 منتشر شد.از آن زمان به بعد قسمت های متعددی از بازی ساخته شد.
دنباله بازی با نام های Oblivion, Morrowind , Daggerfall و skyrim به ترتیب در سال های 1996، 2002 ، 2006 و 2011 منتشر شدند. علاوه بر این بازی, تا الان سه اسپین آف:جنگ مار پیچ (spin-offs: Battlespire) در سال 1997و نگهبان های قرمز(Redguard) در سال 1998 و سری ایجا کتیبه:سفرها(The Elder Scrolls Travels)
بتسدا هم چنین با انتشارعناوین فرانچایز فیلم های محبوب، از جمله نابودگر(the terminator)، پیشتازان فضا(Star Trek) و دزدان دریایی کارائیب(Pirates of the Caribbean) شناخته شده است.
آفای جولیان لفای
در سال 2004، حق فرانچایز پاییز آشکار (Fallout) توسط بتسدا از شرکت اینرپلی پرو داکشن (Interplay Productions ) خریداری شد و توسعه بازی Fallout 3 را به استودیو بتسدا و تحویل داد بازی پاییز آشکار3 (Fallout 3) در 28 اکتبرسال 2008منتشر شد،. پنج بسته محتوایی قابل دانلود برای بازی Fallout 3 در سال بعد منتشر شد . به اسم های:انکوریج( Anchorage) ، پیت( The Pitt) ، فولاد شکسته( Broken Steel) ، نقطه مواظب(Point Lookout)
وMothership zeta. عنوان جدید پاییز آشکار با نام, پاییز آشکار:وگاس جدید(Fallout: New Vegas) در سال 2010 منتشر شد
بتسدا همچنان به انتشار فرانچایزهای جدید ادامه دادند، مرطوب(wet) و سرکش جنگجو(Rogue Warrior) در سال 2010،
و آستانه خزانه ی چلب چلوبرا آستانه(Splash Damage's Brink) و
سرگرمی در شکار اینسایل:جعل شیطان(inXile Entertainment's Hunted: The Demon's Forge') در سال 2011
در 24 ژوئن سال 2009، شرکت اصلی بتسدا یعنی زنی مکس مدیا(ZeniMax Media ) ، شناسه نرم افزار(id Software) را تولید کرد و عنوان هایی، از جمله خشم(Rage)، با استفاده از id software منتشرکرد. و پس از آن بازی های دیگر با استفاده از
شناسه فنی 5 موتور (id Tech 5 game engine) ساخت و منتشر کرد.
تعدادی از بازی های منتشر شده از Bethesda
Fallout series
The elder scrolls series
Doom series
The evil within
Wolfenstein: The New Order
Dishonored
برترین بازی های Bethesda
The elder scrolls skyrim v: skyrim
Fallout3
بدترین بازی های Bethesda
Brink
Wet
Doom3
ویژگی های id tech 4
• 20 گیگا بایت از داده بافته ها را به روش MegaTexture را در خود ذخیره و بافت ها به صورت 128000x128000پیکسل نشان میدهد
که باعث میشود سازندگان نگران محدودیت بافت نباشدند
• تشکیل نیم سایه در سایه با استفاده از نقشه های سایه ها
• به وسیله cpu قدرتمندی که دارد منطق بازی، هوش مصنوعی، فیزیک، و پردازش صدا بهتر خواهد بود
نظر شما چیست؟؟کدام استودیو ی بازی سازی رو دوست دارید تا ازش مقاله ای تهیه کنم
با تشکر از شما دوستان از تایپک قبلی و این بار تاریخچه ی استودیو بتسدا هست با ما همراه باشید
توجه:در متن از زبان انگلیسی فقط برای راحت تر شدن تلفظ استفاده شده
Bethesda Softworks, LLCیکی از شرکت های بازیسازی آمریکا هست یه که در سال 1982 تاسیس شد. بتسدا(Bethesda) زیر مجموعهای از شرکت زنیمکس مدیا( ZeniMax Media) است ، شرکت درابتدا در مریلند تاسیس شد ,اما اکنون به راکویل منتقل شده و مجموعه گسترده ای از بازی شامل مسابقه، شبیه سازی، و ورزش، فرانچایز بزرگ بتسدا در سراسر جهان توزیع شده است.
بتسدا توسعه دهنده و ناشر سرگرمی های مختلف برای بیش از دو دهه بوده است. در سال 2001 بتسدا تبدیل به یک ناشر شد استودیو تازه شکل گرفته بتسدا به توسعه دهنده بازی های خود را تبدیل شد. در سال 1986 کریستوفر ویور(Christopher Weaver ) بتسدا را در مریلند، تاسیس کرد ، و پس از مدتی به راکویل( Rockville) نقل مکان کرد، در سال 1990، این شرکت سابقه ی خیلی خوبی در ساخت بازی بر روی PC و کنسول بازی داشت. کریستوفر ویور و رابرت آلتمن(Robert Altman ) زنی مکس ودیا را در سال 1990 تاسیس کردند
نمایی از داخل استودیو
بتسدا در سال 1986 با کمک فیزیک پایه , توانست برای اولین بار شبیه سازی های ورزشی را خلق کرد و برای آتاری ST,ناخدا(Commodore) آمیگا و ناخدا 64/128 عرضه کرد .(زمین فوتبال!). بازی در اوایل نمره های قابل قبولی از مطبوعات بازی دریافت کند.
این شرکت, بهترین شرکت شناخته شده در ساخت سری کتیبه های بزرگتر ( The Elder Scrolls) در سبک RPG است ، واین بازی با برنامه نویس اصلی خود یعنی جولیان لفای( Julian Lefay)شناخته شده است. قسمت اول از این سری، تحت عنوان کتیبه ها بزرگتر: میدان جنگ(The Elder Scrolls: Arena) ، در سال 1994 منتشر شد.از آن زمان به بعد قسمت های متعددی از بازی ساخته شد.
دنباله بازی با نام های Oblivion, Morrowind , Daggerfall و skyrim به ترتیب در سال های 1996، 2002 ، 2006 و 2011 منتشر شدند. علاوه بر این بازی, تا الان سه اسپین آف:جنگ مار پیچ (spin-offs: Battlespire) در سال 1997و نگهبان های قرمز(Redguard) در سال 1998 و سری ایجا کتیبه:سفرها(The Elder Scrolls Travels)
بتسدا هم چنین با انتشارعناوین فرانچایز فیلم های محبوب، از جمله نابودگر(the terminator)، پیشتازان فضا(Star Trek) و دزدان دریایی کارائیب(Pirates of the Caribbean) شناخته شده است.
آفای جولیان لفای
در سال 2004، حق فرانچایز پاییز آشکار (Fallout) توسط بتسدا از شرکت اینرپلی پرو داکشن (Interplay Productions ) خریداری شد و توسعه بازی Fallout 3 را به استودیو بتسدا و تحویل داد بازی پاییز آشکار3 (Fallout 3) در 28 اکتبرسال 2008منتشر شد،. پنج بسته محتوایی قابل دانلود برای بازی Fallout 3 در سال بعد منتشر شد . به اسم های:انکوریج( Anchorage) ، پیت( The Pitt) ، فولاد شکسته( Broken Steel) ، نقطه مواظب(Point Lookout)
وMothership zeta. عنوان جدید پاییز آشکار با نام, پاییز آشکار:وگاس جدید(Fallout: New Vegas) در سال 2010 منتشر شد
بتسدا همچنان به انتشار فرانچایزهای جدید ادامه دادند، مرطوب(wet) و سرکش جنگجو(Rogue Warrior) در سال 2010،
و آستانه خزانه ی چلب چلوبرا آستانه(Splash Damage's Brink) و
سرگرمی در شکار اینسایل:جعل شیطان(inXile Entertainment's Hunted: The Demon's Forge') در سال 2011
در 24 ژوئن سال 2009، شرکت اصلی بتسدا یعنی زنی مکس مدیا(ZeniMax Media ) ، شناسه نرم افزار(id Software) را تولید کرد و عنوان هایی، از جمله خشم(Rage)، با استفاده از id software منتشرکرد. و پس از آن بازی های دیگر با استفاده از
شناسه فنی 5 موتور (id Tech 5 game engine) ساخت و منتشر کرد.
تعدادی از بازی های منتشر شده از Bethesda
Fallout series
The elder scrolls series
Doom series
The evil within
Wolfenstein: The New Order
Dishonored
برترین بازی های Bethesda
The elder scrolls skyrim v: skyrim
Fallout3
بدترین بازی های Bethesda
Brink
Wet
Doom3
ویژگی های id tech 4
• 20 گیگا بایت از داده بافته ها را به روش MegaTexture را در خود ذخیره و بافت ها به صورت 128000x128000پیکسل نشان میدهد
که باعث میشود سازندگان نگران محدودیت بافت نباشدند
• تشکیل نیم سایه در سایه با استفاده از نقشه های سایه ها
• به وسیله cpu قدرتمندی که دارد منطق بازی، هوش مصنوعی، فیزیک، و پردازش صدا بهتر خواهد بود
نظر شما چیست؟؟کدام استودیو ی بازی سازی رو دوست دارید تا ازش مقاله ای تهیه کنم