نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days (/Thread-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-The-Walking-Dead-400-Days) |
نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - Yves Guillemot - 03-06-2016 400 روزبرای زندگی| نقد و برسی بسته الحاقیThe Walking Dead: 400 Days
سال 2012 استودیو Telltale Games نشان داد هنوز هم ژانر ماجراجویی از بین نرفته و این پتانسیل را دارد که میزبان عناوین خوبی باشد. هرچند که استودیوهای بسیاری بازی های مختلفی را در این سبک عرضه کردهاند، اما اکثر آنها از چند مشکل مشترک رنج میبردند که مهمترین آنها، میتوان به نبود داستان مناسب و کیفیت ساخت پایین اشاره کرد. شاید بتوان این مشکل را به این دلیل دانست که اکثر بازی ها ماجراجویی که در طول سالهای اخیرعرضه شدهاند، توسط استودیوهای کوچک ساخته شده که بودجه پایینی داشتهاند. اما بر خلاف آن استودیوهای کوچک، The Walking Dead را استودیو با تجربه در این ژانر ساخته که سابقه تولید بسیاری ازعناوین خوب چند سال اخیر سبک ماجراجویی را در اختیار دارد. این استودیو توانسته داستانی قدرتمند منسجم را در کنار المانهایی قرار دهد که بازیبازهای امروزی میخواهند. بازیباز امروزی دیگر به دنبال حل معماهای پیچیده و مدت زمان گیم پلی طولانی نیست، بلکه تمرکز خود را روی مواردی همچون داستان و شخصیت پردازی قرارداده است. فصل اول از سری بازی های WD نه تنها سبک ماجراجویی را احیا کرد بلکه توانست جوایز بسیاری به خود اختصاص داده و به عنوان بهترین بازی سال نیز شناخته شود. استودیو Telltale با عرضه بسته الحاقی 400 روز قصد دارد فاصله به وجود آمده ما بین فصل 1 و 2 را پوشانده و داستانی جدید روایت کند.
نام: The Walking Dead: 400 Days سازنده: Telltale Games ناشر: Telltale Games سبک: Graphic adventure پلتفرم: Xbox 360 , PlayStation 3 , PC, iOS ,Mac , PlayStation Vita تاریخ انتشار: July 2013 فاصله ای که از بین نرفت | روز اول
بسته قابل دانلود 400 روز از لحاظ داستانی هیچ ارتباطی با فصل اول ندارد! نه تنها هیچ کدام از شخصیت های بازمانده در این بسته حاضر نمیشوند، بلکه روایت داستان از لحاظ زمانی در بازه ای متفاوت قرار گرفته است. به این ترتیب بازی 5 شخصیت جدید را معرفی میکند که هرچند در ابتدا ارتباطی با یکدیگر ندارند اما در ادامه بازیباز با پیدا کردن شناخت نسبت به آنها به این موضوع نیست پی میبرد که جزئیاتی در هر کدام از 5 خط داستانی و جود دارد که به یکدیگر متصل هستند. حال کمی با داستان 5 شخصیت بازی آشنا میشویم: Vince: او برای کمک به برادرش مرتکب جرم و دستگیر میشود! داستان او دو روز پس از شیوع بیماری شروع میشود.
Wyatt: داستان وایت 41 روز پس از شیوع بیماری رخ میدهد. او به همراه دوستش در حال فرار از فردی میباشندو...
Shel: داستان شل، به همراه خواهر کوچکترش بکا همراه یک گروه کامل در یک کمپ و حدود یک سال بعد از بیماری اتفاق می افتد.
Russell: او یک جوان سیاه پوست است که برای یافتن خانواده اش، 184 روز بعد از بیماری راهی سفر میشود.
Bonnie: او درآغاز شیوع بیماری معتاد شد و حال با یک زن و شوهر به نام های Leland و Dee در 220 روز بعد از بیماری زندگی میکند.
شاید بزرگ ترین نقطه ضعف این بسته مربوط به مدت زمان گیم پلی آن میشود. اتمام خط داستانی هر کدام از شخصیت ها به طور کلی چیزی در حدود 15 تا 20 دقیقه به طول میانجامد که این زمان بسیار کوتاه مانع از آن میشود که بازیباز با شخصیت ها ارتباط درستی برقرار کند و حتی بازی این فرصت را پیدا نمیکند که پیش زمینه مناسبی از هرکدام از شخصیت ها به بازیباز ارائه کند. یکی از بزرگ ترین نکات مثبت فصل اول که به شخصیت پردازی و تصمیم گیری های سرنوشت ساز مربوط میشد این بار کم رنگ شده و تنها نتیجه ای را به همراه دارد که شاید از نظر بازیباز اهمیت کمی داشته باشد. با این حال جدا بودن هرکدام از خط داستانی ها در کنار زمان کوتاه آنها این فرصت را در اختیار بازیباز قرار میدهد که با تجربه چندین باره بهترین تصمیم ها اتخاذ کرده و نتیجه مورد نظر را کسب کند. گرافیک بازی همچنان در سطح هنری عالی میباشد!
در زمینه گیم پلی وضعیت حتی از داستان هم وخیم تر است. هر چند قسمت های اصلی نیز در این زمینه حرف خاصی برای گفتن نداشتند، اما سازندگان در 400 روز حتی سعی نکرده اند اندک قابلیت ها و جزئیات گذشته را دوباره طراحی کنند. به جز یک خط داستانی دیگر موارد موجود دراین زمینه هیچ حرفی برای گفتن ندارند. اکثر بخش های مرتبط به گیم پلی در این بسته الحاقی به برسی چند آیتم مختلف و یا اندک حرکتی در محیط خلاصه میشود که تنها نقش متصل کننده بخش های مختلف داستان را بر عهده دارد. استودیو Telltale در زمینه گرافیکی نیزهیچ بهبود خاصی را شکل نداده است.
تمامی مدل، بافت و طراحی محیط ها از لحاظ کیفی در سطح فصل اول قرار دارند. جالب است که مشکل افت فریم های ناگهانی در زمان تغییر دوربین نیز برطرف نشده است. با این حال گرافیک بازی از لحاظ هنری، موسیقی و البته صداگذاری شخصیت ها همچنان حرف اول را میزنند.اگر فصل اول از این سری را تجربه کردهاید، 400 روز هیچ نکته جدیدی را برای شما به همراه ندارد. سخن پایانی | روز آخر بسته الحاقی The Walking Dead: 400 days را میتوان به عنوان یک DLC عنوانی عالی خواند. عنوان WD تا به حال توانسته طرفداران خود را با وجود؛ داستانی زیبا، گرافیک هنری عالی و همچنین صداگذاری بی نقص این بازی راضی نگه داشته باشد. این بسته الحاقی برای من که تجربه خوبی بود و Telltale Games توانست با حفظ ویژگی همیشگی این عنوان، من و طرفداران را، راضی نگه دارد. حال سوال اینجاست که آیا WD در آینده هم میتواند طرفدارن خود را راضی نگه دارد و پیشرفت کند؟ نکات مثبت: وجود 5 شخصیت جدید، خط داستانی مجزا، وجود بعضی ارتباط های کوچک و داستانی، گرافیک هنری عالی، صداگذاری و موسیقی مناسب. نکات منفی: مدت زمان کوتاه بودن گیم پلی، شخصیت پردازی ضعیف، تاثیر کم انتخاب نسبت به گذشته، وجود افت فریم های ناگهانی. نمره کلی از 10: 8.5 RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - سجاد محمدی پور - 03-06-2016 با سلام خدمت نویسندهی محترم و دوست خوبم آقا امیر...
قبل از هرچیزی جا داره بابت نوشتن این مقاله از شما تشکر بکنم. قالب کلی مقاله بسیار خوب کار شده و از طرفی خیلی جم و جور به یک نتیجه گیری کلی رسیدید. هرچند کوتاه بودن مقاله نکتهی مثبتی حساب نمیشه، اما گاهی اوقات از یک مقالهی کوتاه میشه نتیجه گیری کلی رو بدست آورد که بنظرم شما این کارو به خوبی انجام دادید. مقاله هم با سه تا تیتر نوشته شده که در حال حاضر بهترین سبک برای نوشتن مقالات نقد و بررسی حساب میشه. از نظر محتوایی هم تقریبا مناسب و قابل قبوله، هرچند که بنده عقیده دارم که شما میتونستید یک سری نکات دیگری رو هم به مقاله اضافه کنید تا حجم کلی اون هم افزایش پیدا کنه. یه نکتهای که اغلب کاربران (از جمله خودم ) رعایت نمیکنیم اینه که فونت رو تغییر میدیم که اصلا خوب نیست. اگر هم از نرم افزار Word مقاله رو مستقیما وارد انجمن میکنید، بهتره که اون رو بازنویسی کنید. طبق معمول هم مقاله تراز از دو طرف نیست که این موضوع وجهی خوبی نداره.
از نظر فنی تا حد بسیار بالایی مقاله عالی کار شده. هرچند که گاهی اوقات یکسری نکات رو نقض میکردید... برای مثال برخی از جمله بندی ها بیشتر باعث تکلف کلمات و پیچیدگی الکی اونها میشد. یک نمونه جمله رو از مقدمه که مثال میزنم:
نقلقول: [font=Arial]این استودیو توانسته داستانی قدرتمند (و) منسجم را در کنار المانهایی قرار دهد که بازیبازهای امروزی میخواهند.[/font]دو کلمهی "قدرتمند" و "منسجم" تقریبا نسبت به هم بیربطن. با گذاشتن یک حرف "و" مشکل برطرف میشه... کلمهی "بازیباز" رو هم بهتره به صورت "بازیباز" بنویسید. هرچند که بکار بردن چنین واژهای چندان مناسب نیست و بهتره بجای "بازیباز" از کلمهی "بازیکن" استفاده کنید. کلمهی "میخواهند" هم غلطه و با رعایت نیم فاصله، باید نوشته بشه"میخواهند". البته کاربرد نیم فاصله در ادامهی مقاله هم برخی اوقات رعایت نشده بود. نمونه های مشابه هم در ادامه پیدا میشه... برای مثال (چند خط بعد) نقلقول: بازیباز با پیدا کردن شناخت نسبت به آنها به این موضوع نیست پی میبرداحتمالا واژهی "نیست" باید به "نیز" تغییر کنه. اینگونه اشکالات بعد از یکبار مرور به طور کلی حل خواهد شد. یک سری قواعد نگارشی دیگری هم بود که واگذار میکنم به اساتید محترم. در کل مقالهی شما سطح بسیار بالایی داشت و بنده که لذت بردم. یک سری نکات نگارشی هم رعایت نکرده بودید که عمدهی اونهارو ذکر کردم. وجود بخش های مختلف در مقاله در کنار ارتباط های صحیح در میان بخش های اون، یکی از بزرگترین نکات مثبت مقالهی شما بود. موفق باشی آقا امیر. امیدواریم که در آینده بدرخشید... RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - You Never Win - 03-06-2016 خسته نباشید بابت مقاله! بسیار زیبا و خوب نوشتید! همونطور که دوست عزیزمون آقا سجاد ذکر کردن مشکل استفاده از نیم فاصله وجود داره! در بعضی جاها هم خیلی مشخصه! پیشنهاد می کنم دفعه بعد برای رفع این مشکل سعی کنید مقاله رو یکی دو بار از اول کامل بخونید و به کلمات توجه کنید. نوع نوشتن مقاله هم خیلی جالبه و بنده با خوندن مقدمه دیگه یه نفس تا آخر رفتم!! ( ) امیدوارم شاهد مقاله های بیشتر و بهترتون توی انجمن باشم! بازم خسته نباشید. RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - BadBoy4Ever - 03-06-2016 یادش بخیر 2 سال پیش بود 8.5 ؟؟؟ خیلی زیاد دادی ناموسا غیر از داستان بانی اصلا قبول ندارمش این دی ال سی شروع افت بازی های تل تیل بود الانم که جز آتو آشغال چیزی نمیسازه واقعا یاد دوران سیزن یک واکینگ دد بخیر مرسی نقد خوبی بود RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - white.wolf - 03-06-2016 خیلی نقد خوبی بود هیچ وقت نتونستم این 400days رو تجربه کنم راستی این بانی همون زنه تو فصل 2 نیس? به هر حال بهترین عنوان تل تیل همین واکينگ دد فصل 1 با wolf among us بودن این گیم اف ترونزم بازی نکردم ولی میگن خیلی داغون بود ببینیم تل تیل سر batman چی کار میکنه RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - BadBoy4Ever - 03-07-2016 (03-06-2016, 11:54 PM)white.wolf نوشته است: خیلی نقد خوبی بود آره همونه که به کلم کمک میکنه یه داستان جدا داره تو 400 دیز کلا شرکتو جمع کنن سنگین تره ماینکرفت رو که منهدم کرد بتمنم داغون کنه دیگه کلا... RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - Yves Guillemot - 03-07-2016 (03-06-2016, 11:49 PM)BadBoy4Ever نوشته است: یادش بخیر 2 سال پیش بودمن منتقد سخت گیری نیستم RE: نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days - مجیدنصر - 03-07-2016 با سلام خدمت نویسنده و کاربر عزیز انجمن گیمفا امیر عزیز نکات لازم رو کاربر فعال آقای محمدی پور عرض کردند و من فقط یکسری نکات دیگه رو خدمت شما عرض میکنم. الان اگه بخوام خیلی سختگیرانه عمل کنم که به نظر خودم هم مسخره هست باید از تیترت شروع کنم. نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days 400 روزبرای زندگی| نقد و برسی بسته الحاقیThe Walking Dead: 400 Days شاید این حرفم اشتباه باشه و از دوستانی که اطلاع به این قضیه دارند ممنون میشم که صحت این مسپله تایید یا رد کنند. تیری که برای نقدت نوشته با چیزی که بعد اومدی توی نقد گفتی باید یکی باشه یعنی یا باید همون تیتر اولی که میشه (نقد و برسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days) رو بنویسی یا (400 روزبرای زندگی| نقد و برسی بسته الحاقیThe Walking Dead: 400 Days باید انسجام رو توی نقدت از همون اول به خواننده القا کنی. مورد که بعدی که گفتم شاید مسخره باشه مربوط به تیتر دومت میشه. 400 روزبرای زندگی| نقد و برسی بسته الحاقیThe Walking Dead: 400 Days 400 روز برای زندگی | نقد و بررسی بسته الحاقی The Walking Dead: 400 Days دیگه خودت فکر کنم فهمیدی قضیه چیه. مورد بعدی مال مقدمه هست. مقدمه شما اصلا درخور یک نقد نیست. چیزی که شما توی مقدمه گفتی توضیحی از تاریخچه استدیو تل تیل هست. مقدمه یکی از مهم ترین رکن های هر نقدی هست و باید به بهترین تحو ممکن به اون پرداخته بشه. توی مقدمه اصلا لازم نیست در مورد خود بازی و یا استدیو حرفی زده بشه چون در مورد استدیو که گوگل آماده و حاضر هست و در مورد بازی هم که شما خودت داری بازی رو نقد می کنی و این خودش گویای این هست که می خوای در مورد بازی صحبت کنی. پس همیشه سعی کن مقدمه چیزی فراتر از خود بازی باشه چیزی بنویس که به طور غیر مستقیم به بازی اشاره کنه. یکی از بهترین مقدمه ها که می تونم بهتوون پیشنهاد کنم مقدمه این نقد هست. این زندگی زیباست: نقد و بررسی عنوان Life is Strange و بازم پیشنهاد می کنم برای درک بهتر این موضوع نقد های قدیمی انجمن و یا سایت رو بخونید. مورد بعدی عنوان بندی کردی نقد رو که خوبه ولی بعد ولش کردی و همه ی بخش ها رو با هم یکی کردی. قبلا توی یک از نقد ها این مورد رو توضیح دادم که یا نقد رو باید به صورت کلی نوشت یا برای هر بخش تیتر بندی کنی. اینکه اول تیتر داشته باشه و بعد نداشته باشه خوب نیست. باید تکلیف لحن نوشتن نقدت رو مشخص کنی. به نظرم عنوانت پتانسیل خوبی داشت که کلا بیخیالش شدی نوشتی (فاصله ای که از بین نرفت | روز اول) بعد می تونستی برای گیم پلی یه عنوانی انتخاب کنی و بنویسی روز مثلا 130 یا یه چنینی چیزی که مربوط به خود بازی هم هست و شخصیت های بازی هر کدوم چند روز و یا چد ماه ماجراهاشون اتفاق می افتاده. معرفی شخصیت ها کار خوبیه ولی اگه توی بخش داستان این کار رو انجام میدادی بهتر بود. عکس کم داشت نقدت بقیه موارد رو آقای محمدی پور اشاره کرد. حتما توی نقد های بعدی نکات نگارشی رو رعایت کن از نیم فاصله استفاده کن. برای درک بهتر به حتما تاپیک زیر رو بخون اندر حکایات نکات نگارشی در زبان فارسی [url=https://forum.gamefa.com/Thread-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C][/url] مورد آخر هم اینه که: بسته قابل دانلود محتوای الحاقی DLC مخاطب باید کدوم اینا رو قبول کنه؟ چنین مواردی رو بهتره که یه مورد رو بنویسی و از استفاده چند نوع کلمه با شکل های مختلف ولی با معانی یکسان پرهیز کنی. منتظر نقد های بعدیت هستم و انتظار دارم نقد بعدیت بلند تر و به طبق با محتوای جامع و کامل تری باشه. پیروز و سربلند باشی |