![]() |
بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C) +--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C) +--- موضوع: بررسی داستان Call of Duty Black Ops III (/Thread-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-Call-of-Duty-Black-Ops-III) |
بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - Rise of Duty - 08-13-2016 به نام خدا
متاسفانه عده بسیاری بخش داستانی BO3 را بدون این که حتی یک خط از داستانش را فهمیده باشند،مسخره و تخریب می کنند.دلیلش هم مشخص است.یک عده انتظار دارند که در کل سری بازی های Call of Duty شخصیت منفی یک انسان مثل Makarov یا Menendez وجود داشته باشد و ما هم در مرحله آخر شخصیت منفی را بکشیم.در حالی که در BO3 ما شاهد داستانی به مراتب پیچیده تر،عمیق تر و با محتوا تر از این حرف ها هستیم که به شدت از سوی منتقد IGN تحسین شده و نمره 9.2 را از 10 دریافت کرده است.بیایید با هم نگاهی به روند داستانی این بازی بسیار زیبا بیاندازیم.با من همراه باشید.![]() ![]() پس از نجات کین و کشته شدن Xiulan در جریان ماموریت آزاد سازی،تیم کین به مصر می روند تا دکتر سلیم را که مسئول آزمایش های Corvus بوده است را بازجویی کنند.سلیم اعتراف می کند که آزمایش های غیر قانونی بر روی DNI انجام داده است و خطاهایی در آزمایشات به وجود آمده بود که باعث شده بود پروژه دیگر تحت کنترل نباشد.البته او مدعی می شود که مقصر این اشتباهات نبوده و علت مرگ 300000 نفر انسان بی گناه در سنگاپور،او نیست.او همچنین او اطلاعاتی را درباره جنگل یخ زده به هندریکس می دهد.دیاز پیش از مرگ درباره جنگل یخ زده سخن می گفت.
![]() دکتر سلیم می گوید که این جنگل اصلاً واقعی نیست و یک تئوری بوده برای آرام کردن نمونه های آزمایشی.به عبارت ساده تر جنگل یخ زده نماد آرامیش و ثبات برای نمونه های آزمایشی بوده است و با استفاده از آن نمونه ها را آرام می کردند.
اما Corvus این حرف ها حالیش نیست و می خواهد هر طور شده جنگل یخ زده را پیدا کند.به همین دلیل تیلر و تیمش را تحت کنترل خودش در آورده تا جنگل یخ زده را پیدا کرده و معنی آرامش را درک کند.در ادامه مسیر،Player خودش را به DNI هال متصل می کند و وارد دنیای عجیب و غریبی که Corvus برای هال خلق کرده است می شود.او پس از مبارزه با دشمنان مجازی در ذهن هال،متوجه می شود که تیلر و مابقی اعضای تیمش می خواهند به سراع سباستین کروگر بروند.سباستین کروگر سازنده اصلی و مسئول اتفاقات رخ داده برای DNI و Corvus می باشد.در حال حاضر کروگر در زوریخ ساکن است و در یک کمپانی ساخت قطعات الکتریکی مدیر عامل است. ![]() ![]() DNI از بدنش،خودش را می کشد.اما در همین لحظه که به نظر همه چیز تمام شده است،هندریکس تحت کنترل Corvus در می آید و به Player خیانت می کند.او به تنهایی به زوریخ می رود تا کروگر را بازجویی کند و Player را تنها می گذارد.یک نکته هم خدمتتان باید عرض کنم و آن این است که تمامی ربات هایی که در طول بازی با آن ها مبارزه می کند،توسط Corvus در حال کنترل شدن هستند. Corvus به زودی همه افراد دارای DNI را کنترل خواهد کرد و شخصیت اصلی هم جزو همین اشخاص است. Player و کین به زوریخ می روند تا Corvus و هندریکس را متوقف کنند.ارتش زوریخ و نیرو های مردمی هم به آن ها در این راستا کمک می کنند.در نهایت پس از ورود به مقر شرکت کروگر در زوریخ،آن ها با مواد شیمیایی خطرناکی به نام Nova 6 مواجه می شوند که در جنگ جهانی دوم و جنگ های سرد از آن ها استفاده شده بود.کین به Player می گوید که با کامپیوتر رو به رویت ارتباط بر قرار کن تا اطلاعاتی را به دست آوریم.شخصیت اصلی هم که توانایی بینایی اش تحت کنترل Corvus می باشد،به اشتباه اطلاعاتی نادرست به کین می دهد.کین فکر می کند که طبق اطلاعات داده شده از سوی شخصیت اصلی،به زودی Nova 6 در محیط پخش خواهد شد.او برای جلوگیری از فاجعه،وارد محیط نگهداری می شود تا تنظیماتی را اعمال کند و از فاجعه جلوگیری کند.اما ناگهان در بسته شده و کین گیر می افتد و در اثر گاز های سمی Nova 6 می میرد. شخصیت اصلی خودش را مقصر می داند و برای جبران کاری که با کین شده است،با خودش عهد می بندد که انتقام کین را خواهد گرفت و Corvus را متوقف خواهد کرد. ![]() شخصیت اصلی در طول پیش روی خودش با تیلر رو به رو می شود،تیلر برای شخصیت اصلی توضیح می دهد که او همچنان در مقر شرکت زوریخ است و اگر به پیش روی خودش ادامه دهد،به زودی به قسمتی از مقر خواهد رسید که در آنجا قادر خواهند بود که DNI را فرمت کنند.آنها در نهایت موفق به پاکسازی محتویات DNI می شوند وشخصیت اصلی از دنیای توهماتش خارج می گردد. شخصیت اصلی لنگ لنگان و با هزار زحمت خودش را از مقر خارج می کند و با فرماند نیرو های ZSF رو به رو می شود.او از شخصیت اصلی می پرسد که نام تو چیست. شخصیت اصلی هم پس از تکمیل فرایند پاکسازی DNI ، پاسخ می دهد : تیلر. و بلافاصله می میرد. ![]() در پایان از شما بابت خواندن داستان بازی بسیار زیبای Call of Duty Black Ops III بسیار سپاسگذارم. RE: بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - Clegane - 08-13-2016 من تقریبا چیزی در حدود یک ساعت از این بازی رو بیشتر انجام ندادم، در واقع بیشتر از یک ساعت نمیتونستم گیم پلی بازی رو تحمل کنم. بنابراین در رابطه با خود داستان و روایتش نمیتونم اظهار نظری بکنم ولی یک مسئله اینجا خیلی مهمه:
چنین داستانهایی با همچین پیچشهای عجیب و غریب ابدا تو بازیهای شوتر اول شخصی مثل کال آو دیوتی که متمرکز بر گیم پلی هست (یا بهتره بگم بود)، نمیتونه جایگاه مهم و قابل تاکیدی داشته باشه، حالا اینکه اصلا تو هر بازی جایگاه داشته باشه بماند.
بازیهای شوتر، به خصوص اول شخص رسالت اصلیاش ارائهی گیم پلی شوتر نرم، روان و خوش دست هست، چیزی که کال آو دیوتی سالهاست گویا فراموش کرده اما در عوض برای جذابیت و با تقلید، رفته سراغ داستان پردازی، بردن زمان بازی به جلو و اضافه کردن ادوات جانبی کاملا بی ربط به سبک شوتر. بدیهی هست که گیم پلی این وسط فدا میشه، میره تو حاشیه تا اینکه کاملا از دید مخاطب ناپدید بشه. برای همین هست که مخاطب به ظاهر فکر میکنه داستان جذابه ولی یادش میره که اصلا بازی باید چه کاری رو که مهمه انجام بده. نمیدونه باید از قصه و قصه پردازی لذت ببره یا گیم پلی. درآوردن هردوی اینها باهم تو بازی برخلاف تصور عموم خیلی کار دشواریه.
به نظرم این جنس بازیها تا وقتی که گیم پلی مناسب و سرگرم کننده رو که ابتداییترین و مهمترین رسالتشونه نتونن بسازن، داستان و قصه پردازی اصلا محلی از اعراب نیست.
RE: بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - Marcus Holloway - 08-13-2016 (08-13-2016, 02:19 PM)Clegane نوشته است: دقیقا موافقم. گیمپلی بازی هیچ لذّتی نداره. اصلا حسی که mw3 به ادم رو منتقل میکرد رو نداره. من چهارساعت بازی کردم و تا الان دیگه سراغ بازی نرفتم. RE: بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - Rise of Duty - 08-13-2016 (08-13-2016, 02:19 PM)Clegane نوشته است: به نظر من هم برای شوتر اول شخصی مثل کال اف دیوتی گیمپلی خیلی اهمیتش از داستان بیشتره. RE: بررسی داستان Call of Duty Black Ops III - lordamiroo - 08-19-2016 منم با نظر دوستان موافقم. البته من بازی رو به پایان رسوندم و کموبیش اطلاعاتی راجب داستانش به دست آوردم. ولی در یک جمله اگر بخوایم بگیم. این سطح از داستان در عنوان cod نمیگنجه! یعنی من اگر میخواستم این سطح از داستان رو داشته باشم میرفتم رزیدنت اویل یا هیتمن بازی میکردم! به نظر من دوستان توسعه دهنده ی cod به اسم نوآوری در واقع دارن ضعفشون در پیشبرد هدف اصلی رو با پیگیری گیم پلی ای کرایسیس وار برای cod ماسمالی میکنند! به نظر من که هر چه زود تر برن و همون داستان بروبکس mw و کاپتین پرایس رو ادامه بدن بهتره... از نظر داستان cod الان شده رزیدنت اویل. از نظر گیم پلی هم کرایسیس :| خب میریم همونارو بازی میکنیم! یا حداقل دیگه میتونن اسمشو cod نزارن :D مثلا بزارن crysis evil :| |