دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 - نسخهی قابل چاپ +- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com) +-- انجمن: انجمن های عمومی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C) +--- انجمن: گفت و گوی آزاد (https://forum.gamefa.com/Forum-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88-%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF) +--- موضوع: دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 (/Thread-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-97) |
دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 - daneshkadehA - 09-12-2018 دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 برنامه تدبیر یک سیستم هدفمند با رویکرد مشارکت همه ی اعضای مدرسه [font=impact, sans-serif]از مدیر تا دانش آموزان برای پیشرفت مدرسه از وضعیت و امکاناتی[/font] [font=impact, sans-serif]که در ابتدای سال موجود می باشد به یک وضعیت مطلوب تر در همه ی زمینه ها می باشد[/font] [font=impact, sans-serif]برنامه صرفا باهدف تسهیل و ساده تر شدن اجرای برنامه پس از دریافت[/font] [font=impact, sans-serif]نظرات و پیشنهادات همکاران توسط دفتر محترم دبستانی وزارت صورت گرفته است. بویژه در محور برنامه ریزی که محاسبه وضعیتها مقداری[/font] [font=impact, sans-serif]برای همکاران مبهم بود حذف شده است ارزیابی اولیه و خلاقیت فرم خودارزیابی[/font] [font=impact, sans-serif]امسال هیچ گونه نمره ای توسط مدیر قرار داده نمی شود[/font] [font=impact, sans-serif]و این وظیفه مدرسان و ارزیابان تدبیر خواهد بود.[/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif]عمده تعغیرات برنامه بر اساس سال جدید[/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]1– عناوين و فعاليت ها[/font] 2– عناوين مورد نظر معاونت هاي مختلف ستادي 3- تفكيك برنامه ريزي از فرايند هاي ديگر 4- شيوه ي امتياز دهي در خودارزيابي اوليه و پاياني 5- فرمول محاسبه رشد 6- شكل و محتواي جداول[/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif]ملاک هافعالیتها امتیازبراساس تغییرات واصلاحات راهنمای برنامه[/font] [font=impact, sans-serif]محور آموزش ویادگیری:7ملاک_22فعالیت_سقف امتیاز98 محورفوق برنامه وپرورشی:5ملاک_22فعالیت_سقف امتیاز49 محورسلامت وتربیت بدنی:7ملاک_37فعالیت_سقف امتیاز56 محور مشارکت:3ملاک_9فعالیت_سقف امتیاز35 محور نظارت:1ملاک_3فعالیت_سقف امتیاز21 محور اداری مالی:2ملاک_11فعالیت_سقف امتیاز21 محور برنامه ریزی:2ملاک_6فعالیت_سقف امتیاز14 محور خلاقیت:1ملاک_4فعالیت _سقف امتیاز 7[/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif]محور برنامه ریزی توسط ارزیاب بیرونی ارزش گذاری می شود[/font] [font=impact, sans-serif]تعداد ملاک ها28[/font] [font=impact, sans-serif]تعداد فعالیتها :114[/font] [font=impact, sans-serif]جمع امتیاز 301عداد ملاک ها از 36 به28 ملاک کاهش یافته است. تعداد فعالیت ها از146 تا به114 کاهش یافته است[/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]مقدمه[/font] [font=Yekan]اهداف دوره ابتدایی[/font] [font=Yekan]چشم انداز – رویکردهای مدرسه[/font] [font=Yekan]مدرسه در افق چشم انداز 1404 – بیانیه مأموریت[/font] [font=Yekan]چشم انداز آموزشگاه – مأموریت آموزشگاه[/font] [font=Yekan]چرخش های تحول آفرین[/font] [font=Yekan]صورت جلسه تأیید شورای مدرسه[/font] [font=Yekan]اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه – جدول اطلاعات تعداد کلاس و دانش آموزان دبستان[/font] [font=Yekan]جدول اطلاعات فیزیکی – وضعیت تجهیزات اداری هوشمند دبستان[/font] [font=Yekan]جدول مشخصات کارکنان آموزشگاه[/font] [font=Yekan]بررسی وضعیت مدرک تحصیلی اولیاء – برررسی وضعیت مشاغل اولیاء[/font] [font=Yekan]بررسی وضعیت شاخص های اساسی آموزشگاه[/font] [font=Yekan]وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان[/font] [font=Yekan]بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشگاه[/font] [font=Yekan]تحلیل محیطی محور آموزش و یادگیری[/font] [font=Yekan]برنامه عملیاتی محور آموزش و یادگیری[/font] [font=Yekan]تحلیل محیطی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه[/font] [font=Yekan]برنامه عملیاتی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه[/font] [font=Yekan]تحلیل محیطی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی[/font] [font=Yekan]برنامه عملیاتی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی[/font] [font=Yekan]تحلیل محیطی محور سلامت و تربیت بدنی[/font] [font=Yekan]برنامه عملیاتی محور سلامت و تربیت بدنی[/font] [font=Yekan]تحلیل محیطی محور اداری و مالی[/font] [font=Yekan]برنامه عملیاتی محور اداری و مالی[/font] [font=Yekan]تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه[/font] [font=Yekan]جدول کنترل نظارت و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه سالانه دبستان[/font] [font=Yekan]نحوه محاسبه سرانه[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]اطلاعات و مشخصات آموزشگاه[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]اطلاعات شناسنامه ای و عمومی آموزشگاه [/font] [font=Yekan]اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه[/font] [font=Yekan]تعداد کلاس و دانش آموزان آموزشگاه[/font] [font=Yekan]میثاق نامه دانش آموزی[/font] [font=Yekan]مشخصات و سمت کارکنان واحد آموزشی[/font] [font=Yekan]منشور اخلاقی کارکنان[/font] [font=Yekan]درصد ارتقا و عدم ارتقاؤ مدرسه در سال قبل[/font] [font=Yekan]نمودار درصد ارتقا و عدم ارتقا در سال قبل[/font] [font=Yekan]تاییدیه برنامه[/font] [font=Yekan]شناسایی قوتها و- ضعفها و فرصت ها و تهدیدها بر اساس جدول ماتریس swot[/font] [font=Yekan]اهداف کلان آموزشی و پرورشی[/font] [font=Yekan]جدول پیشرفت اجرایی برنامه طرح تدبير به صورت ماهانه[/font] [font=Yekan]تقويم اجرايي بهبود فرآيند مديريت مدرسه[/font] [font=Yekan]فرم ارزيابي بهبود فرآيند[/font] [font=Yekan]فرم ارزيابي بيروني فرآيندي[/font] [font=Yekan]تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی[/font] [font=Yekan]فرم بازديد معلمان[/font] [font=Yekan]صورتجلسات طرح تدبير[/font] [font=Yekan]فرم هاي برنامه محوري و نظارت[/font] [font=Yekan]فرم هاي پرورشي[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول گام های تدبیر6 جدول برنامه تدبیر[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 1 مربوط به گام های پنجگانه تدوین برنامه عملیاتی سالانه است[/font] [font=Yekan]جدول شماره 2 چارچوب برنامه عملیاتی سالانه مدرسه بر اساس فرم شماره 6 است[/font] [font=Yekan]جدول شماره 3 فعالیت های اجرای برنامه تدبیر است[/font] [font=Yekan]جدول شماره 4 نمونه فرم پیشنهادی خودارزیابی مسئولین فعالیت ها است[/font] [font=Yekan]جدول شماره 5 نمونه فرم ارزیابی فرایندی (ویژه بازدیدهای طی سال تحصیلی) است[/font] [font=Yekan]جدول شماره 6 فرم ارزیابی بهبود فرایندها است[/font][/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 برنامه عملیاتی دبستان [font=impact, sans-serif]فهرست مطالب[/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل یک : مقدمه 5[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]مقدمه 5[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]برنامه در افق چشم انداز 1404 7[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]اهداف دوره ابتدایی 9[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]اهداف طرح تدبیر 11[/font][/font] دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل دوم : مشخصات آموزشگاه 12[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]الف – شناسنامه آموزشگاه : 12[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]ب- امکانات و تجهیزات : 12[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]ج- مشخصات فیزیکی مدرسه : 13[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]د ) نهادهای فرهنگی ، علمی ، هنری و مذهبی مرتبط با مدرسه : 13[/font][/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل سوم : نیروی انسانی 14[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]1 – مشخصات مدیر و کادر اداری : 14[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]2 – فهرست کارکنان آموزشی و پرورشی آموزشگاه : 14[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]2-1 : مشخصات نیروی اداری مدرسه در یک نگاه 15[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]3- آمار معلمان و مشخصات آنان : 15[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]4- آمار دانش آموزان به تفکیک پایه : 16[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5- آمار اعضای شوراهای موجود در مدرسه : 16[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5-1 : اعضای شورای مدرسه : 17[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5-2 : اعضای شورای معلمان : 17[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5-3 : اعضای شورای مالی : 18[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5-4 : اعضای شورای دانش آموزی : 18[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5- 5 : اعضای شورای انجمن اولیا : 18[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]6- میزان سواد اولیا : 19[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]7- میزان جلب مشارکت های مردمی : 19[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]* جدول تعیین نیازها و اولویت های مدرسه و تدوین اهداف : 20[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]تعاریف اصطلاحات 20[/font][/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل چهـارم : تقـویم اجـرایی 23[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]1-تقویم اجرایی مدرسه در یک نگاه 23[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]2- تقویم اجرایی برنامه ها و مناسبت ها 24[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]3 – جدول زمان بندی شورای مدرسه 34[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]4 – جدول زمان بندی شورای معلمان 35[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]5 – جدول زمان بندی انجمن اولیا و مربیان 36[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]6 – جدول زمان بندی شورای دانش آموزی 37[/font][/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل پنجم : برنامه عملیاتی 38[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]گام های تدوین برنامه سالانه و عملیاتی 38[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 2 : آموزش و یادگیری 39[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 3 : فعالیتهای پرورشی و فوق برنامه 46[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 4 : تربیت بدنی و سلامت 51[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 5 : مشارکت 59[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 6 : اداری و مالی 62[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول شماره 3 محور 8 : نظارت و ارزیابی 64[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]جدول ماتریس وswot : 65[/font][/font] دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل ششم : ضمائم و اسناد 66[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]الف – میثاق نامه ها 66[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]میثاق نامه وپایبندی اولیاء دانش آموزان دبستان 66[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]میثاق نامه و پایبندی کارکنان دبستان 67[/font][/font] [font=impact, sans-serif][font=Yekan]میثاق نامه و پایبندی دانش آموزان دبستان 69[/font][/font] دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif][font=Yekan]فصل یک : مقدمه[/font][/font] [font=impact, sans-serif]مقدمه[/font] [font=impact, sans-serif]در سال[/font] [font=impact, sans-serif]اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل وزارت آموزش و پرورش[/font] [font=impact, sans-serif]رویکردها و الگوهای مختلفی برای مهندسی مجدد تحول و کیفیت بخشی[/font] [font=impact, sans-serif]در نظام تعلیم و تربیت ارائه نموده است[/font] [font=impact, sans-serif]در این کوشش گسترده به دنبال افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت آینده[/font] [font=impact, sans-serif]سازان این مرز و بوم سترگ ، خاصه مقطع ابتدایی می باشد[/font] [font=impact, sans-serif]که در سال گذشته به صورت طرح اجرا و در سال جدید با عنوان برنامه تدبیر به کلیه[/font] [font=impact, sans-serif]مدارس دارای مدیران مستقل ابلاغ گردیده است .[/font] [font=impact, sans-serif]صاحب نظران و مدیران الگوی در مدیریت مدرسه ارائه داده اند[/font] [font=impact, sans-serif]که در آن اندیشه ها ، توانایی ها ، خلاقیت ها ،[/font] [font=impact, sans-serif]مهارت ها و تجارب منابع انسانی را گران بهاترین دارایی و سرمایه دانسته[/font] [font=impact, sans-serif]و مدیریت آن را مهمترین وظیفه مدیران و مدیریت تشخیص داده اند[/font] [font=impact, sans-serif]که با اتکا به آن می توان بسیاری از مشکلات و مسائل را برطرف نمود .[/font] [font=impact, sans-serif]بر این اساس مدیریت مدرسه را مدیریت منابع انسانی ،[/font] [font=impact, sans-serif]دانش آموزان ، معلمان با کارکنان اولیا و تسهیل شرایط برای اشتراک دانش ،[/font] [font=impact, sans-serif]تجربه ، مهارت ، توانایی و .... برای آنها دانست .[/font] [font=impact, sans-serif]این برنامه مدارس دوره ابتدایی را با نهادینه کردن بنرماه محوری ،[/font] [font=impact, sans-serif]مشارکت جویی و ارزیابی مستمر و بهبود کیفیت عملکرد مدرسه به[/font] [font=impact, sans-serif]سطح و میزانی از اعتماد و اطمینان و تعالی می رساند که مدیران می توانند[/font] [font=impact, sans-serif]آمادگی خود را برای ارزیابی شدن توسط ارزیابان بیرونی و مسئولان اعلام نمایند .[/font] [font=impact, sans-serif]با توجه به اینکه مدرسه نقشی مهم در رویارویی ، خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان ایفا می نماید[/font] [font=impact, sans-serif]و قادر است تفکر خلاق و پویا را پرورش دهد و انسان هایی مولد[/font] [font=impact, sans-serif]و نوآور و خلاق و کاوشگر را تربیت کند . مدرسه به عنوان یک واحد[/font] [font=impact, sans-serif]عملیاتی نظام آموزشی و پرورشی و به عنوان مکانی که تعلیم و تربیت رسمی[/font] [font=impact, sans-serif]در آن جریان دارد و سیال الست توانایی دارد قدرت فکر و مهارت ذهنی فراگیران[/font] [font=impact, sans-serif]خود آنگونه تقویت کند که به سهولت بتواند برای دست یابی به راه حل های مناسب[/font] [font=impact, sans-serif]و واقع بینانه به آفرینش ایده های جدید بپردازد و یا می تواند با ارائه تکلیف[/font] [font=impact, sans-serif]و عدم توجه به تفاوت های فردی و یا عدم شناخت و بی توجهی[/font] [font=impact, sans-serif]به ویژگی های فراگیران سبب شود که قدرت خلاقیتشان به تدریج کاهش یابد .[/font] [font=impact, sans-serif]پس باید گفت : که یک مدرسه دارای برنامه ی مرتب و اعضای متعهد[/font] [font=impact, sans-serif]و معلمان مسئولیت پذیر بهترین محیط برای پرورش دانش آموزان[/font] [font=impact, sans-serif]خلاق و نوآور است . بنابراین اگر پرورش خلاقیت و رشد و تعالی آینده[/font] [font=impact, sans-serif]سازان ما دارای اهمیت باشد مدیریت مدرسه باید با برنامه ریزی دقیق[/font] [font=impact, sans-serif]و با مشارکت همه ی آنان به بهترین کیفیت دست یابد .[/font] طرح تدبیر مدارس ابتدایی [font=impact, sans-serif]سند تحول بنیادین آموزش و پرورش[/font] [font=impact, sans-serif]در سند تحول بنیادین، به این نکته اشاره شده است که عرصه ی تعلیم و تربیت[/font] [font=impact, sans-serif]یکی از مهم ترین زیرساخت های تعالی همه جانبه ی کشور و ابزاری جدی[/font] [font=impact, sans-serif]در راستای ارتقای سرمایه ی انسانی شایسته ی کشور در زمینه های گوناگون است[/font] [font=impact, sans-serif]و از این رو، تحقق آرمان های متعالی انقلاب اسلامی ایران همچون احیای تمدن[/font] [font=impact, sans-serif]عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در بین ملت ها و کسب آمادگی[/font] [font=impact, sans-serif]برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان های عالم،[/font] [font=impact, sans-serif]متقی و آزاده و خلاق است و این تعلیم و تربیت باید بتواند «حیات طیبه»، «جامعه ی عدل[/font] [font=impact, sans-serif]جهانی» و «تمدن اسلامی – ایرانی» را تحقق بخشید. در پرتو چنین[/font] [font=impact, sans-serif]سرمایه ی انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق[/font] [font=impact, sans-serif]حکومت جهانی «انسان کامل» را پیدا می کند و در سایه ی چنین[/font] [font=impact, sans-serif]حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشری به شکوفایی و کمال خواهد رسید.[/font] طرح تدبیر مدارس ابتدایی [font=impact, sans-serif]در فصل اول سند تحول بنیادین که تحت عنوان «کلیات» نامگذاری شده است،[/font] [font=impact, sans-serif]اصطلاحات و واژگان کلیدی به کار رفته در سند مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند[/font] [font=impact, sans-serif]و تعریف شده اند. مانند : «نظام تعلیم و تربیت رسمی[/font] [font=impact, sans-serif]و عمومی» ، «تعلیم و تربیت»، «ساحت های تعلیم و تربیت[/font] [font=impact, sans-serif]»، «نظام معیار اسلامی»، «شایستگی های پایه[/font] [font=impact, sans-serif]»، «هویت»، «معلم و مربی» «جامعه ی اسلامی»، سنین[/font] [font=impact, sans-serif]لازم التعلیم»، «حیات طیبه»، «چشم انداز»، و «نظام دوری».[/font] [font=impact, sans-serif]در فصل دوم که تحت بیانیه ی ارزش ها نامگذاری شده است،[/font] [font=impact, sans-serif]پس از بیان منابع ارزشی سند، به 30 گزاره ی ارزشی که محور نظام[/font] [font=impact, sans-serif]تعلیم و تربیت است، اشاره شده است . از مهمترین این گزاره ها[/font] [font=impact, sans-serif] می توان به : 1- آموزه های قرآن کریم 2- آموزه های مهدویت[/font] [font=impact, sans-serif]و انتظار 3- میراث نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) و . . . اشاره کرد.[/font] طرح تدبیر مدارس ابتدایی [font=impact, sans-serif]فصل سوم تحت عنوان «بیانیه ی مأموریت» نامگذاری شده است[/font] [font=impact, sans-serif]که در این قسمت به این نکته اشاره شده است که نهاد آموزش و پرورش مأموریت دارد[/font] [font=impact, sans-serif]تا با تأکید بر شایستگی های پایه، زمینه ی دستیابی دانش آموزان[/font] [font=impact, sans-serif]در سنین لازم التعلیم طی 12 پایه ی تحصیلی (چهار دوره ی سه ساله)،[/font] [font=impact, sans-serif]به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و حتی جهانی[/font] [font=impact, sans-serif]را به صورتی منسجم و نظام مند، همگانی، عادلانه و الزامی در ساختاری کارآمد[/font] [font=impact, sans-serif]و اثربخش فراهم سازد و انجام این مهم نقشی زیرساختی[/font] [font=impact, sans-serif]در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد داشت.[/font] طرح تدبیر مدارس ابتدایی [font=impact, sans-serif]به ویژگی های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در افق 1404 می پردازد.[/font] [font=impact, sans-serif]در این فصل مبحثی ذیل عنوان «مدرسه در افق چشم انداز» مطرح گردیده است[/font] [font=impact, sans-serif]که طی آن به این نکته اشاره شده است که بر پایه چشم انداز 1404، «مدرسه جلوه ای[/font] [font=impact, sans-serif]از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضه ی خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت،[/font] [font=impact, sans-serif]زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان و تکوین و تعالی پیوسته ی[/font] [font=impact, sans-serif]هویت آنان بر اساس نظام معیار اسلامی، در چارچوب فلسفه و رهنامه ی[/font] [font=impact, sans-serif]نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.[/font] دانلود طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 [font=impact, sans-serif]فصل پنجم تحت عنوان «هدف های کلان» نامگذاری گردیده است[/font] [font=impact, sans-serif]که در مجموع به 8 هدف کلان زیر اشاره شده است: 1- تربیت انسان[/font] [font=impact, sans-serif]متعهد 2- ارتقای نقش نظام تعلیم و تربیت 3- گسترش عدالت آموزشی[/font] [font=impact, sans-serif]4- برقراری نظام کارآمد مدیریت انسانی[/font] [font=impact, sans-serif]5- افزایش مشارکت همگانی[/font] [font=impact, sans-serif]6- بهسازی در نظام برنامه ریزی آموزشی[/font] [font=impact, sans-serif]7- افزایش کارایی در نظام تعیلم و تربیت[/font] [font=impact, sans-serif]8- کسب موقعیت نخست تربیتی در منطقه و جهان اسلام[/font] ♥مشاهده و دانلود فایل♥ RE: دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال 97 - fereshtehfre - 09-12-2018 عالی |