امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بزن و فرار کن | نقد و بررسی قسمت اول Hitman 2016
#1
[تصویر:  ej7wxcn6gi2upkucdy38.jpg]

چندی پیش اولین قسمت Hitman 2016 منتشر شد. شما در این بازی در حال تعلیم دیدن در نقش مامور 47 هستید؛ زمانی که او در آژانس بین‌المللی قراردادها در حال آشنا شدن با جریانات ماموریت‌ها می‌باشد. همچنین در قسمت اول Hitman 2016، به یک نمایش مُد در عمارتی شیک‌پوش نفوذ می‌کنید و 20 سال بعد برای به‌قتل رساندن یک فرد که تحت حفاظت شدیدی قرار دارد به سراغ او می‌روید. در ادامه مطلب با نقد و بررسی اولین قسمت از عنوان Hitman 2016 همراه باشید. 

----------------------------------------------------------------------

[تصویر:  my3z5p6m0vpomoggjh4a.jpg]

نام بازی: Hitman 
سال انتشار: 2016
پلتفرم‌ها: Xbox One ،PlayStation 4 ،PC
توسعه‌دهنده: Io-Interactive
سبک: مخفی‌کاری، شوتر-سوم شخص
---------------------------------------------------------------

در Hitman 2016، راه‌های زیادی برای داخل و خارج شدن به سه مکان امن این قسمت و همچنین رسیدن به اهداف و کامل کردن وظایف وجود دارد که باعث بالا رفتن ارزش تکرار کردن مراحل، مخصوصا برای افراد کنجکاو و خلاق می‌شود. بازی Hitman 2016 بسیار پیچیده است و انتخابات فراوانی را جلوی راه شما قرار می‌دهد که می‌توانند رویکرد شما را نسبت به ماموریت  و اجرای اهداف به‌شدت تغییر دهند. 

آیا به اتاق هدفتان نفوذ می‌کنید و با تکه‌ای سیم او را خفه می‌کنید یا در کوکتل مورد علاقه‌اش زهر می‌ریزید؟ این دو انتخاب نمونه‌هایی از انتخابات فراوان بازی هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌کار گیرید. هیچ چیز مانع شما برای اینکه جمعیت را به گلوله ببندید و همه را نابود سازید نیست؛ البته باید به‌دنبال یک استراتژی فرار هم باشید زیرا دشمنان، تشنه انتقامند.

دزدیدن لباس NPCهای بی‌نوا برای پنهان شدن، مولفه بزرگی در Hitman به حساب می‌آید و هر مرحله انتخاب‌های فراوانی را به‌ارمغان می‌آورد. هر بار که لباس فرد دیگری را بر تن می‌کنید، تا مکانی پیش می‌روید؛ اما پس از آن، دوباره باید لباس‌هایتان را عوض کنید زیرا ممکن است که دشمنان از حضور شما مطلع شوند. این امر مهم موجب می‌شود که بازی‌باز با توجه برنامه‌های خود برای به‌پایان رساندن مرحله، مجبور به بارها تغییر دادن لباس خود شود. تمامی محیط‌های این عنوان، باز، بزرگ و با انسدادهای اندک هستند و شما آزاد هستید تا بسیاری از تاکتیک‌ها را با هم ترکیب کرده و روش مناسب و مورد علاقه خود برای رسیدن به اهدافتان را بیابید؛ اما مطمئن باشید که بدون تغییرات متوالی لباس‌تان، نمی‌توانید مراحل را پیش ببرید. تکیه بیش از حد گیم‌پلی بازی بر عوض کردن لباس‌ها در برخی مواقع ممکن است خسته‌کننده باشند؛ اما این موضوع به‌مرور کاهش می‌یابد؛ زیرا همان‌طور که قبلا نیز اذعان نمودیم، زمانی که به‌اندازه کافی در مکانی که داستان در آن اتفاق می‌افتد نفوذ کنید، گزینه‌های زیادی برای پیش بردن مراحل و ماموریت‌ها وجود دارد. 

هر سه نقشه‌ای که در این قسمت از Hitman 2016 وجود دارند (که متشکل‌اند از کشتی تفریحی، هواپیما آویز ارتشی و عمارت پاریسی مزبور)، ویژگی‌های متمایزی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شوند بازی‌باز از انجام آن‌ها خسته نشود و هر مرحله، حس جدیدی را به طرفداران القاء کند. شما می‌توانید با دستکاری کردن جت جنگی، باعث مرگ دشمنانتان شوید و یا با استفاده از خراب کرده دکمه Eject صندلی‌ها، اهداف را بکشید. همچنین در مراحل دیگر قادر خواهید بود تا با شلیک کردن به هدف یا شکستن گردن شخص مذکور، کار خود را به‌خوبی به‌پایان برسانید. 

[تصویر:  fr37jhi93m78dvx02jgw.jpg]
با رفتاری بسیار عادی به سخنان NPCها گوش دهید تا اطلاعات ارزشمندی را به‌دست آورید

نمایش مُد مکانی‌ست که Hitman در آن می‌درخشد و نشان می‌دهد که یک مرحله تا چه حد می‌تواند پیچیده و متنوع باشد؛ باغچه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها به‌صورت مخفیانه حرکت کنید، انبار مشروبات که پر از سرنخ‌ها است، جمعیت زیادی در Catwalk که مانع لو رفتن شما می‌شود و اتاق‌ها و راهرو‌های فراوان. شمارش همه راه‌های این مرحله تقریبا غیرممکن است و اگر شما از تمامی آن‌ها مطلع شوید، مطمئنا به این سادگی‌ها نمی‌توانید انجام‌شان دهید. این مرحله یک ماموریت چند قسمتی است که تا ساعت‌ها به شما اجازه تجربه راه‌های پرپیچ و خم را می‌دهد. این مکان تصویری بسیار خوب از این است که در یک محیط پرآب و تاب تا چه حد می‌توان متنوع بود. 

اما جدا از همه اشیاء و NPC، رابط کاربری Hitman، قدرتمند‌ترین بخش بازی و لذت‌بخش‌ترین تجربه شما است؛ اگرچه برای مثال، می‌توانید با استفاده از قدرت‌های ماوراءالطبیعه مامور 47، پشت دیوارها را ببینید ولی با غیرفعال کردن تمامی کمک‌ها و قابلیت‌ها، خود را به چالش می‌کشید و مطمئنا لذت بیش‌تری از بازی خواهید برد. در دریایی از صدها نفر و درحالی که تهدیدات زیادی برای شما وجود دارد، برخی ماموریت‌های مامور 47 می‌توانند وظایف دلهره‌آنوری را بر عهده شما بگذارند که باعث آزمایش شدن توانایی‌های شما می‌گردد. 

زمانی که برای نخسیتن بار هر سه مرحله قسمت اول Hitman 2016 را به‌پایان برسانید، کار خود را تمام نکرده‌اید. ماموریت‌های زیادی به‌سمت شما هجوم می‌آورند که مملو از اشیایی هستند با محدودیت‌های جدید که اهدافی جدید را به شما دیکته خواهند کرد. در این مراحل، انتخاب ابزار در دست شما نیست و با توجه با اهدافتان به شما دستور داده می‌شود که در زمان قتل یک فرد، باید لباس مخصوصی را برتن کرده باشید. شما حتی قابلیت طراحی کردن قراردادهای خود را دارید و کنترل تمامی شرایط و اشیاء موجود در ماموریت در دستان شماست. تنها لازم است که وارد محل ماموریت شوید، فرد مورد نظر را به‌قتل برسانید و با موفقیت از آن منطقه خارج شوید. 

البته لازم به ذکر است که با انجام ماموریت‌های فراوان در یک منطقه، یقینا از اشتیاق شما کاسته خواهد شد؛ اما با وجود بخش قراردادها و همچنین صادر شدن دستور کارهای متفاوت در هر قرارداد، این حس تکراری بودن بازی خنثی می‌گردد. متاسفانه به‌دلیل Episodic بودن Hitman 2016، امکان بازی کردن مراحل متعدد و پیش بردن بخش داستانی وجود ندارد. البته همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، اگر به‌دنبال فرصت‌های بیش‌تر هستید، امکانات زیادی برایتان فراهم است؛ اما در هر صورت، پس از به‌پایان رسیدن مراحل برای اولین بار، هیجان شما برای بارهای دیگر و حل معماها به‌مرور زمان کم‌تر و کم‌تر خواهد شد. 

[تصویر:  jxnls80fs5xen21zwv3d.jpg]
چه می‌شود اگر مامور 47 در Catwalk هم نوبتی داشته باشد؟ 

با انجام دادن مراحل Hitman 2016، پس از گذشت مدتی متوجه را‌های متفاوت برای انجام دادن ماموریت‌ها و کمبودهای منطق در برخی مواقع می‌گردید که باعث می‌شوند قادر به دور زدن هوش مصنوعی بازی شوید؛ برای مثال، هیچ‌کس از حرکات عجیب و غریب شما مانند کاور گرفتن و... تعجب نخواهد کرد و واکنشی از سوی مردم نشان داده نمی‌شود. Hitman یک بازی مخفی‌کاری است؛ اما برخی مواقع هوش مصنوعی آن دچار نقص می‌شود و اساس بازی دچار مشکل می‌گردد. آیا منطقی‌ست که پس نابود کردن مردم در یک میهمانی، به‌راحتی از آن منطقه خارج شوید؟ متاسفانه در بسیاری از مواقع، مامورانی که مسئول حفاظت از درهای خروج را برعهده دارند پیام‌های همکارانشان را دریافت نمی‌کنند و تصور می‌کنند که شما هم فردی معمولی هستید؛ غافل از اینکه یک دیوانه، ضیافت را به آشوب کشیده است. شاید شما این مشکلات را نادیده بگیرید و یا از آن‌ها استفاده مثبت کنید. 

بعضی مواقع Hitman 2016 موجب خنده شما می‌شوند؛ برای مثال زمانی که ماموریتی را آغاز می‌کنید، NPCهای بی‌آزار درباره رفتارهای عجیب شما نظر می‌دهند، زمانی که در لباسی مخفی می‌شوید، از شغل خود انتقاد می‌کنند و فکر می‌کنند شما از دوستانشان هستید. تضاد زیادی بین داستان و گیم‌پلی قسمت اول Hitman 2016 وجود دارد که در میان‌پرده‌های رمز‌آلود آن هویدا می‌شود. درست است که در برخی مواقع تضادهایی در Hitman 2016 به‌چشم می‌خورند، ولی بدون شک ماموریت‌ها ستاره بازی‌اند. 

افتتاحیه Hitman 2016 یک شاهکار نیست. مشکلات کوچکی در این بازی وجود دارند که باعث اذیت شدن بازی‌باز می‌گردند؛ زمانی که بدن یک جسد را درون فریزری قرار می‌دهید، هیچ‌گونه انیمیشنی برای نشان دادن آن وجود ندارد. زمان‌های بارگذاری نیز طولانی و خسته‌کننده‌اند و برای بارگذاری پوشه ذخیره شده خود باید حداقل یک دقیقه صبر کنید. 
Hitman 2016 دارای طراحی‌ای بی‌انتهاست، NPCهای خنده‌داری دارد و حاوی ابزار و وسایل جالبی است. ماموریت‌های بازی نیز بسیار فرح‌بخش و سرگرم‌کننده‌اند. 

نکات مثبت: 

  • تاکتیک‌های زیادی برای انجام یک ماموریت وجود دارد
  • با کشتن اهدافتان سرگرم می‌شوید
  • شما ترغیب به انجام دوباره بازی می‌شوید و از آن لذت می‌برید
نکات منفی:
  • مشکلات هوش مصنوعی 
  • اتکای بیش از حد بازی بر روی پنهان ماندن
  • مشکلات فنی
[تصویر:  lzhvjv1hgvh2rc1adsgl.jpg]
این نقد از وب‌سایت معتبر GameSpot ترجمه شده است
[تصویر:  e73j_img_20160529_154741.jpg]
پاسخ
#2
با تشکر از کوروش جان بابت ترجمه.
بازی خوبیه و ظاهرا ریشه‌های قبلی خودشو حفظ کرده فقط این هوش مصنوعی بدجور رو اعصابه  Wall 
امیدوارم این مشکل هوش مصنوعی رو برطرف کنن.
[تصویر:  Serv5.jpg]
Negan
پاسخ
#3
من نسخه ی آلفا رو که بازی کردم واقعا تفاوتی با نسخه ی قبلی نداشت که از نظر من فاجعه بود
هیچوقتblood moneyتکرار نمیشه اصلا هم از این یکی خوشم نمیاد بازی سازها یاد گرفتن یه چیزی رو که درست کردن با تغییرات خیلی کوچیک یه نسخه ی به اصطلاح جدید وارد بازار کنند
مثل همینACکه دویدنarnoباjacobهیچ فرقی نداره گرافیکش حتی پایینتر اومده و تراکم جمعیت کمتر هم شده بعد به عنوان یک بازی جدید روانه ی بازار میکنند!
قبلا اگر برای نسل 5و6 هر بازی ای که عرضه میشد پر از نوآوردی و جذابیت بوده بخاطر این بود سازنده ها از روی عشق و علاقه کار میکردند نه بخاطر سود بازار!
نسل هفت هم واقعا خوب بود و این مدل کلاهبرداری ها هم کمتر بود متاسفانه با روندی که یوبی سافت پیش گرفت و بازی های بیخود و بدون تغییر با  نمایش های دروغین رو ترویج کرد پول زیادی به جیب زد و باعث شد تعداد بسیاز زیادی از شرکت ها همین کار رو بکنند
پاسخ
#4
(03-12-2016, 07:00 PM)Dark Vampire نوشته است: من نسخه ی آلفا رو که بازی کردم واقعا تفاوتی با نسخه ی قبلی نداشت که از نظر من فاجعه بود
هیچوقتblood moneyتکرار نمیشه اصلا هم از این یکی خوشم نمیاد بازی سازها یاد گرفتن یه چیزی رو که درست کردن با تغییرات خیلی کوچیک یه نسخه ی به اصطلاح جدید وارد بازار کنند
مثل همینACکه دویدنarnoباjacobهیچ فرقی نداره گرافیکش حتی پایینتر اومده و تراکم جمعیت کمتر هم شده بعد به عنوان یک بازی جدید روانه ی بازار میکنند!
قبلا اگر برای نسل 5و6 هر بازی ای که عرضه میشد پر از نوآوردی و جذابیت بوده بخاطر این بود سازنده ها از روی عشق و علاقه کار میکردند نه بخاطر سود بازار!
نسل هفت هم واقعا خوب بود و این مدل کلاهبرداری ها هم کمتر بود متاسفانه با روندی که یوبی سافت پیش گرفت و بازی های بیخود و بدون تغییر با  نمایش های دروغین رو ترویج کرد پول زیادی به جیب زد و باعث شد تعداد بسیاز زیادی از شرکت ها همین کار رو بکنند
یعنی الان یوبی نسل 8 رو خراب کرده؟!  S0 (43)
[تصویر:  Serv5.jpg]
Negan
پاسخ
#5
خسته نباشید بابت مقاله.
به نظرم خیلی بازی جالبی نیست! نسخه قبلیش هم زیاد خوب نبود! مشکل این سری ریشه هاشه! چیزی که مردم دوست دارن یه نسخه ست مثل Blood Money! اصلاً تو یه مرحله یه عالمه راه بود واسه کشتن دشمن! امیدوارم حداقل در قسمت دومش بهتر بشه!
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#6
سلام 
خسته نباشی مدیر جان
ترجمه ی روان و تمیزی بود. اولا یه ذره بعضی جمله بندی ها روان نبود ولی در کل عالی ترجمه کرده بودید.
نقد خیلی قشنگی بود.
دوستان دقت کردید نقد های سایت Gamespot چقدر کوتاه ـه. جالب تر اینه که از تحلیل موسیقی و صدا گذاری و گرافیک اجتناب می کنه!
من فکر می کنم منطق منتقد های این سایت به این صورت ـه که میگن چیزی که تو بازی خوبه و مشکلی نداره، نیازی به ذکر کردن هم نداره؛ جز برای بخش داستان و گیم پلی. ایرادی هم نمیشه به این طرز فکر گرفت. به هر حال جز سه سایت برتر گیمینگ هست و انقدر اعتبار داره که وقتی توضیحی درباره ی خوبی یا بدی ـه ویژگی یه بازی نمیده، کسی شک نمیکنه و معمولا همه قانع میشن، ولی نقد نویس هایی مثل ما (اگه بشه اینطوری صدامون زد!) مجبوریم که واسه حرف هایی که میزنیم، دلیل و مدرک بیاریم. به نظر من دلیل اینکه انقدر نقد های این سایت کوتاه، مختصر و بدون پرداخت به همه ی مسائل ـه همینه. شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی قشنگ از این موضوع آگاهه، خوشحال میشیم که ما رو هم آپدیت کنه!
نقل‌قول: به نظرم خیلی بازی جالبی نیست! نسخه قبلیش هم زیاد خوب نبود! مشکل این سری ریشه هاشه! چیزی که مردم دوست دارن یه نسخه ست مثل Blood Money! اصلاً تو یه مرحله یه عالمه راه بود واسه کشتن دشمن! امیدوارم حداقل در قسمت دومش بهتر بشه!
اتفاقا من برعکس فکر می کنم. نقد رو اگه با دقت بخونید، می بینید که این بازی از نظر طراحی مراحل و گیم پلی عالی کار کرده. بیشتر مشکلات مربوط به جزئیات و برخی مشکلات فنی ـه. من اول امیدی به این بازی نداشتم ولی این نقد امیدوارم کرد. 
Hitman Absolution از نظر آزادی عمل که بسیار خوب عمل کرده بود. دقیقا مشکل کجاست؟ برای به پایان رسوندن هر مرحله حداق 5 راه متفاوت وجود داشت. تنها مشکل، کوچیکی بیشتر نقشه های بازی بود. نمیگم آزادی عمل بازی عالی بود، ولی در مقایسه با خیلی بازی های هم سبک سر تر بود. مشکل Absolution چیز دیگه ای بود.
[تصویر:  peter_popken_03.jpg]
!Praise Prince of Persia
پاسخ
#7
(03-13-2016, 01:44 AM)Devil Prince نوشته است: سلام 
خسته نباشی مدیر جان
ترجمه ی روان و تمیزی بود. اولا یه ذره بعضی جمله بندی ها روان نبود ولی در کل عالی ترجمه کرده بودید.
نقد خیلی قشنگی بود.
دوستان دقت کردید نقد های سایت Gamespot چقدر کوتاه ـه. جالب تر اینه که از تحلیل موسیقی و صدا گذاری و گرافیک اجتناب می کنه!
من فکر می کنم منطق منتقد های این سایت به این صورت ـه که میگن چیزی که تو بازی خوبه و مشکلی نداره، نیازی به ذکر کردن هم نداره؛ جز برای بخش داستان و گیم پلی. ایرادی هم نمیشه به این طرز فکر گرفت. به هر حال جز سه سایت برتر گیمینگ هست و انقدر اعتبار داره که وقتی توضیحی درباره ی خوبی یا بدی ـه ویژگی یه بازی نمیده، کسی شک نمیکنه و معمولا همه قانع میشن، ولی نقد نویس هایی مثل ما (اگه بشه اینطوری صدامون زد!) مجبوریم که واسه حرف هایی که میزنیم، دلیل و مدرک بیاریم. به نظر من دلیل اینکه انقدر نقد های این سایت کوتاه، مختصر و بدون پرداخت به همه ی مسائل ـه همینه. شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی قشنگ از این موضوع آگاهه، خوشحال میشیم که ما رو هم آپدیت کنه!
نقل‌قول: به نظرم خیلی بازی جالبی نیست! نسخه قبلیش هم زیاد خوب نبود! مشکل این سری ریشه هاشه! چیزی که مردم دوست دارن یه نسخه ست مثل Blood Money! اصلاً تو یه مرحله یه عالمه راه بود واسه کشتن دشمن! امیدوارم حداقل در قسمت دومش بهتر بشه!
اتفاقا من برعکس فکر می کنم. نقد رو اگه با دقت بخونید، می بینید که این بازی از نظر طراحی مراحل و گیم پلی عالی کار کرده. بیشتر مشکلات مربوط به جزئیات و برخی مشکلات فنی ـه. من اول امیدی به این بازی نداشتم ولی این نقد امیدوارم کرد. 
Hitman Absolution از نظر آزادی عمل که بسیار خوب عمل کرده بود. دقیقا مشکل کجاست؟ برای به پایان رسوندن هر مرحله حداق 5 راه متفاوت وجود داشت. تنها مشکل، کوچیکی بیشتر نقشه های بازی بود. نمیگم آزادی عمل بازی عالی بود، ولی در مقایسه با خیلی بازی های هم سبک سر تر بود. مشکل Absolution چیز دیگه ای بود.

خوب دقیقاً همین مشکلات فنی مثل مشکلات هوش مصنوعی NPC ها از جذابیت بازی کم می کنه! وقتی می خواید مثلاً کاری کنید و نیاز به ریزه کاری هایی داره و NPC ها هم در حالت عادی باید بهتون مشکوک بشن وقتی نمی شن دیگه بازی جذابیت اون جاشو از دست می ده! اصلاً تو Blood Money یه جوری راه می رفتی فوری نگهبانا و NPC ها بهت مشکوک می شدن! S0 (2)
حتی Absolution هم نتونست به خوبی Blood Money باشه! Absolution بیشتر راه ها مشخص بود و چیز سختی نبود انجام بعضیشون و می تونستی همه شونو با چند بار انجام دوباره مراحل به دست بیاری! ولی Blood Money پیدا کردن راه ها سخت بود! همیشه هم وقتی از راهی میرفتی که نگهبان زیاد بود و نباید در اصل اون جا میبودی همه ش ترست این بود یکی ببینتت! اصلاً شاید یه راه واسه کشتن هدف اصلی اون جا بود! اصلاً ممکن بود یه راه به چشم نیاد! ولی راه های دیگه کاملاً مشخص باشه!
این نسخه هم پتانسیل خوب شدن رو داره و محیط هاش هم به شدت جالبه و پتانسیل زیادی برای جاسازی راه های مختلف کشتن وجود داره! امیدوارم در قسمت های بعدی مشکلات بعضاً بزرگ بازی رفع بشه! و در اصل نمی گم این نسخه خیلی بده! می گم کار بیشتری می خواست!
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#8
(03-13-2016, 10:41 AM)You Never Win نوشته است:
(03-13-2016, 01:44 AM)Devil Prince نوشته است: سلام 
خسته نباشی مدیر جان
ترجمه ی روان و تمیزی بود. اولا یه ذره بعضی جمله بندی ها روان نبود ولی در کل عالی ترجمه کرده بودید.
نقد خیلی قشنگی بود.
دوستان دقت کردید نقد های سایت Gamespot چقدر کوتاه ـه. جالب تر اینه که از تحلیل موسیقی و صدا گذاری و گرافیک اجتناب می کنه!
من فکر می کنم منطق منتقد های این سایت به این صورت ـه که میگن چیزی که تو بازی خوبه و مشکلی نداره، نیازی به ذکر کردن هم نداره؛ جز برای بخش داستان و گیم پلی. ایرادی هم نمیشه به این طرز فکر گرفت. به هر حال جز سه سایت برتر گیمینگ هست و انقدر اعتبار داره که وقتی توضیحی درباره ی خوبی یا بدی ـه ویژگی یه بازی نمیده، کسی شک نمیکنه و معمولا همه قانع میشن، ولی نقد نویس هایی مثل ما (اگه بشه اینطوری صدامون زد!) مجبوریم که واسه حرف هایی که میزنیم، دلیل و مدرک بیاریم. به نظر من دلیل اینکه انقدر نقد های این سایت کوتاه، مختصر و بدون پرداخت به همه ی مسائل ـه همینه. شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی قشنگ از این موضوع آگاهه، خوشحال میشیم که ما رو هم آپدیت کنه!
نقل‌قول: به نظرم خیلی بازی جالبی نیست! نسخه قبلیش هم زیاد خوب نبود! مشکل این سری ریشه هاشه! چیزی که مردم دوست دارن یه نسخه ست مثل Blood Money! اصلاً تو یه مرحله یه عالمه راه بود واسه کشتن دشمن! امیدوارم حداقل در قسمت دومش بهتر بشه!
اتفاقا من برعکس فکر می کنم. نقد رو اگه با دقت بخونید، می بینید که این بازی از نظر طراحی مراحل و گیم پلی عالی کار کرده. بیشتر مشکلات مربوط به جزئیات و برخی مشکلات فنی ـه. من اول امیدی به این بازی نداشتم ولی این نقد امیدوارم کرد. 
Hitman Absolution از نظر آزادی عمل که بسیار خوب عمل کرده بود. دقیقا مشکل کجاست؟ برای به پایان رسوندن هر مرحله حداق 5 راه متفاوت وجود داشت. تنها مشکل، کوچیکی بیشتر نقشه های بازی بود. نمیگم آزادی عمل بازی عالی بود، ولی در مقایسه با خیلی بازی های هم سبک سر تر بود. مشکل Absolution چیز دیگه ای بود.

خوب دقیقاً همین مشکلات فنی مثل مشکلات هوش مصنوعی NPC ها از جذابیت بازی کم می کنه! وقتی می خواید مثلاً کاری کنید و نیاز به ریزه کاری هایی داره و NPC ها هم در حالت عادی باید بهتون مشکوک بشن وقتی نمی شن دیگه بازی جذابیت اون جاشو از دست می ده! اصلاً تو Blood Money یه جوری راه می رفتی فوری نگهبانا و NPC ها بهت مشکوک می شدن! S0 (2)
حتی Absolution هم نتونست به خوبی Blood Money باشه! Absolution بیشتر راه ها مشخص بود و چیز سختی نبود انجام بعضیشون و می تونستی همه شونو با چند بار انجام دوباره مراحل به دست بیاری! ولی Blood Money پیدا کردن راه ها سخت بود! همیشه هم وقتی از راهی میرفتی که نگهبان زیاد بود و نباید در اصل اون جا میبودی همه ش ترست این بود یکی ببینتت! اصلاً شاید یه راه واسه کشتن هدف اصلی اون جا بود! اصلاً ممکن بود یه راه به چشم نیاد! ولی راه های دیگه کاملاً مشخص باشه!
این نسخه هم پتانسیل خوب شدن رو داره و محیط هاش هم به شدت جالبه و پتانسیل زیادی برای جاسازی راه های مختلف کشتن وجود داره! امیدوارم در قسمت های بعدی مشکلات بعضاً بزرگ بازی رفع بشه! و در اصل نمی گم این نسخه خیلی بده! می گم کار بیشتری می خواست!
   این مشکل هوش مصنوعی NPC ها اونجوری ها هم نیست که لذت بازی رو کم کنه. معمولا این جور مشکلات زمانی خیلی به چشم میان که کرم از خود بازیباز باشه. منتقد های گیم اسپات هم که به هر روشی دنبال پیدا کردن این مشکلاتن. اگه خودمون منطقی بازی کنیم، این مشکل زیاد به چشم نمیاد. مثلا چه دلیلی داره که وقتی بین مردم هستیم و کسی هم به شما شک نکرده، یه دفعه بریم کاور بگیریم؟ این مورد مشکل هست، ولی مشکل حادی نیست که همه باهاش رو به رو بشن. البته نمیشه به همین سادگی سازنده ها رو از این کم کاری در توجه به جزئیات، تبرئه کرد. همین جزئیات ان که فرق بین بازی خوب و عالی رو نمایش میدن. در عوضش هوش مصنوعی محافظا از خجالت تون در میان. اینکه با یه لباس نا متناسب به یه محیط خاص وارد بشیم و بلافاصله محافظا شک کنند، یه پیشرفت محسوب میشه.
   درباره ی آزادی عمل تو Absolution هم دیگه نظر خاصی ندارم. فقط  اینکه بالای 5 راه برای رد کردن هر مرحله وجود داشت، واسه من کاملا ارضاع کننده بود. مگه چند بار قراره یک مرحله رو تکرار کنیم؟ بعضی از راه های پایان مراحل هم واقعا پیچیده بود (حداقل واسه من)؛ البته من BM رو کامل تجربه نکردم. شما نظرت اینکه راه های اتمام مراحل در Absolution کافی نبود. نظر شما محترم ولی من مخالفم!
[تصویر:  peter_popken_03.jpg]
!Praise Prince of Persia
پاسخ
#9
(03-13-2016, 01:44 AM)Devil Prince نوشته است: سلام 
خسته نباشی مدیر جان
ترجمه ی روان و تمیزی بود. اولا یه ذره بعضی جمله بندی ها روان نبود ولی در کل عالی ترجمه کرده بودید.
نقد خیلی قشنگی بود.
دوستان دقت کردید نقد های سایت Gamespot چقدر کوتاه ـه. جالب تر اینه که از تحلیل موسیقی و صدا گذاری و گرافیک اجتناب می کنه!
من فکر می کنم منطق منتقد های این سایت به این صورت ـه که میگن چیزی که تو بازی خوبه و مشکلی نداره، نیازی به ذکر کردن هم نداره؛ جز برای بخش داستان و گیم پلی. ایرادی هم نمیشه به این طرز فکر گرفت. به هر حال جز سه سایت برتر گیمینگ هست و انقدر اعتبار داره که وقتی توضیحی درباره ی خوبی یا بدی ـه ویژگی یه بازی نمیده، کسی شک نمیکنه و معمولا همه قانع میشن، ولی نقد نویس هایی مثل ما (اگه بشه اینطوری صدامون زد!) مجبوریم که واسه حرف هایی که میزنیم، دلیل و مدرک بیاریم. به نظر من دلیل اینکه انقدر نقد های این سایت کوتاه، مختصر و بدون پرداخت به همه ی مسائل ـه همینه. شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی قشنگ از این موضوع آگاهه، خوشحال میشیم که ما رو هم آپدیت کنه!
متاسفانه، جدیداً روشی و سنتی در نقد خونی باب شده که خواننده ها نقد رو نمی خونن و ترجیح میدن که به نکات مثبت و منفی و البته نمره بازی رجوع کنن. اینطوری ارزش کار خود نویسنده هم پایین میاد. این مشکل بیشتر برای رسانه های آنلاین پیش میاد، نه مکتوب! چون در رسانه مکتوب، به خاطر اندیشه کتاب خوانی و مجله خوانی که در ذات ما هستن، این مشکل حاد نیست و خواننده مطلب رو می خونه. اما رسانه آنلاین فرق داره؛ خواننده تمایل زیادی به خوندن متن های بلند نداره حالا به هر دلایلی و اون هم در افرادی! رسانه های آنلاین زیادی بودن که روش های متفاوتی اتخاذ کردن. یکی از اون ها، حذف نکات مثبت و منفی و یا حتی حذف سیستم نمره دهی بود. که البته چندان با استقبال خوبی همراه نبودن. اما در دسته ی دوم یه سری از راهکارها، سایت ها بخش های اضافی رو حذف کردن. تقریباً میشه گفت یه تلفیقی از دلیلی بود که شما گفتید و مشکلی که در بالا اشاره کردم. اگر دقت کنید، مثل بسیاری از رسانه های فارسی زبان، مقدمه طولانی، شرح موسیقی و صداگذاری وجود نداره.
پاسخ
#10
اولین مرحلش که اومده چند ساعت گیم پلی داره ؟
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,777 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 947 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 972 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 7,877 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,114 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان