امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سه گانه S.T.A.L.K.E.R(قسمت نهایی)
#1
سه گانه S.T.A.L.K.E.R
پیش گفتار:

سلام بر همگی!
از همگی شما بابت وقفه میان دو مقاله پوزش می طلبم.
اگر مایل به خواندن مقاله قبل هستید،از این لینک اقدام کنید.

[font=tahoma]مقدمه:

شاید بسیاری از شما بدانید که حادثه چرنوبیل بدترین حادثه اتمی غیر نظامی است که تاکنون در جهان اتفاق افتاده.
این انفجار منجر به انتشار مواد رادیواکتیو تا شعاع 30 کیلومتری پایگاه شد و نتیجه ی حاصل،تغیرات ژنتیکی در کودکان و متروکه شدن تمام شهرها و روستاهای اطراف این پایگاه بود و همین موضوع باعث خلق عنوان ماندگار S.T.A.L.K.E.R توسط استودیوی اوکراینی GSC Game World شد.[/font]

در قسمت نخست مقاله، با دو عنوان [font=comic sans ms]Shadow Of Chernobyl [font=tahoma]و Clear Sky [/font][/font]آشنا شدید و در این مقاله به توضیح کامل نسخه [font=comic sans ms]Call Of Pripyat [font=tahoma]خواهیم پرداخت.[/font][/font]
[تصویر:  final_one.jpg]
نام عنوان:S.T.A.L.K.E.R Call Of Pripyat
سازنده:GSC Game World
سبک:Horror-First Person Shooter
ناشر:Deep Silver
[font=tahoma]سال انتشار:[font=comic sans ms]2009
[font=tahoma]پلتفرم:[font=comic sans ms]PC
[/font][/font][/font][/font]
[font=comic sans ms][font=tahoma][font=comic sans ms][font=tahoma][font=comic sans ms][font=tahoma][font=comic sans ms][font=tahoma][font=comic sans ms][font=tahoma]گیم پلی:

در این نسخه شاهد پیشرفت چشمگیری در گیم پلی هستیم:[font=comic sans ms]Locationهای جدید وسیع،داستان متفاوت و همچنان قوی و ...همگی نشاندهنده ی پیشرفت اند. اما همواره شاهد ایرادی هستیم که در اکثر بازی ها وجود دارد:تکراری بودن مدل ها.
در این نسخه اگر شما مرحله ای فرعی را انتخاب کرده باشید،می توانید با افراد دیگر که به ظاهر به آن مربوط نمی شوند،صحبت کنید و هدف مرحله را به کلی تغییر دهید که این نشاندهنده ی وجود قابلیت انتخاب در بازی است.شما در طول بازی نیاز به آب و غذا دارید تا زنده بمانید.می توانید دوستان خود را از خطر نجات دهید تا آنان هم برای تشکر از شما پول،غذا یا دارو به شما بدهند.شما در این نسخه احتیاج به استراحت دارید، می تواند در کیسه خوابتان بخوابید یا در محیط آرام کمپ تن به خواب دهید!همچنین کسانی که از گشت در شب می ترسند، می توانند در طول شب بخوابند و در روز به سراغ انجام عملیات بروند!
تغییر دیگری هم در بازی وجود دارد:در دو نسخه قبل، زره به صورت تک قسمت بود اما در این قسمت زره به صورت دو قسمت(کلاه خود یا ماسک و زره) می باشد.
[/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font][/font]
[font=comic sans ms][تصویر:  Chimera_2.jpg][/font]
"ترس در شب!"
مورد دیگری که قابل ذکر است،نیاز داشتن سلاح ها به تعمیر است.می توانید سلاح های خود را ارتقا دهید و برای این کار نیازمند یافتن ابزار برای تکنسین کمپتان هستید(با این کار پاداش هم دریافت خواهید کرد!).
[تصویر:  073.bmp]
"به فکر تعمیر تسلیحات خود باشید!"

در کل محیط بازی،می توانید با پیدا کردن آذوقه یا سلاح های پنهان شده،پول کمتری خرج کنید که از نقاط قوت بازی به شمار میرود.
خلاصه باید گفت که این نسخه توانست یکی از موفق ترین بازی ها شود بطوری که پس از [font=comic sans ms]5
سال،هنوز شاهد انتشار مد های جدید برای بازی هستیم و خواهیم بود(مد ShoC Game Style برای سال 2017)!

گرافیک:

متاسفانه این نسخه پیشرفت چشمگیری در زمینه گرافیک نسبت به نسخه قبل(Clear Sky) نداشت ولی تغیر دادن DirectX 10 به DirectX 11 باعث بهبود ریزه کاری ها شد.
[/font]
[تصویر:  g1.jpg]
"تفاوت آشکار DirectX 10 و DirectX 11"
نکات منفی:
نبود پیشرفت کافی در زمینه گرافیک
کاهش تعداد حالت های پایان:هفت حالت در نسخه سایه چرنوبیل و دو حالت در این نسخه
وجود باگ

نکات مثبت:
گیم پلی قوی
داستان جذاب
گرافیک نسبتا قوی

موسیقی متن قوی
داستان:

همگان تصور می کردند که پس از انفجار پایگاه دیگر هیچ کس توجهی به منطقه ندارد اما در واقع دانشمندان زیادی بصورت مخفیانه در حال تحقیق درون پایگاه بودند.مقامات نیز با فرستادن سربازان بسیار به یاری آنان شتافتند.
اما این روند تا سال [font=comic sans ms]2006
ادامه داشت. زیرا در آن سال نخستین Emission رخ داد و شرایط تغییر کردند.
Emission ها انتشار مواد رادیواکتیو بصورت انفجار های مرگبار بودند که افراد باید برای در امان ماندن از آنان خود را به مکانی امن و محکم برسانند.
[/font]
[تصویر:  068.bmp]

"[font=comic sans ms]June,2006،نخستین Emission"
[/font]

پس از این، ارسال نیرو به منطقه تا چندین سال متوقف شد.در سال [font=comic sans ms]2007، حرفهایی در مورد موجودات خون خوار و وحشتناک از دهان ها بیرون آمد.
در سال 2009 به نظر میرسید که دانشمندان و نظامیان،تنها افراد موجود در منطقه نیستند.در حقیقت، افراد دیگری هم وجود داشتند که به آنها Stalker گفته می شد.
هدف آنان از گشت زنی در منطقه نیز پیدا کردن سنگ های گرانبهایی بود که Artifact نامیده می شدند.این سنگ ها به علت بودن در مکان های پر از مواد خطرناک، به حالتی عجیب درآمده بودند و انسان را دارای قدرت های خاصی می کردند.برای مثال یک Artifact که در منطقه ای آلوده به گاز سمی بوجود آمده، مقاومت انسان در برابر این گاز را افزایش می داد.از این رو برخی از آنان بسیار نادر و گرانبها بودند.[/font]
[تصویر:  cop_ar_fireball.jpg]
"یک Artifact موسوم به Fireball"
همین روند در منطقه ادامه داشت تا موقعی که در سال [font=comic sans ms]2012 شخصی به نام Strelok معمای "کنترلگر ذهن" را حل کرد.کنترلگر ذهن لقب آزمایشگاهی سری در زیر برجهایی مانند برج دیدبانی بود که در آنان ذهن افراد را مورد شست و شو قرار می دادند.اگر نسخه Shadow of Chernobyl را بازی کرده باشید می بینید که در ابتدای بازی Marked one راننده ی یک کامیون است و این کامیون در اصل شامل جنازه هایی است که از آزمایشگاه ذکر شده به منطقه بر می گردد.
سه آزمایشگاه در ساخت Brain Scorcher[font=tahoma](کنترلگر ذهن)[/font] نقش داشتند:X-8(در Pripyat).آزمایشگاهX-16(در Yantar).آزمایشگاهX-18(در کارخانه ای در Dark Valley)
در اصل Strelok اتاقک هایی را از بین برد که انسان ها در آنها نگهداری می شدند!!!
با حل معمای "کنترلگر ذهن"،مناطق نزدیک پایگاه که شامل شهرهای Limansk و Pripyat بود در دسترس Stalkerها قرار گرفت و بسیاری از آنان عازم این دو شهر شدند که علتش Artifactها بود.[/font]
[تصویر:  Brain_Scorcher.png]
 "عکسی از [font=comic sans ms]Brain Scorcher در عنوان Shadow of Chernobyl(ترجمه متن پائین:به هیچ کس داده نشود!!!)"[/font]
در سال [font=comic sans ms]2013 مقامات تصمیم به فرستادن 5 بالگرد به نقاط مختلف در مناطق شمال پایگاه گرفتند اما عملیات با شکست مواجه شد و هیچکدام از بالگردها بازنگشتند.
علت برنگشتن بالگردها Emission نبود و همین ذهن نظامیان را کنجکاو کرده بود.مشکل در جایی بود که تمام کمپ های نظامی در جنوب پایگاه بودند و هیچ راهی جز عبور از پایگاه وجود نداشت که این کار غیر ممکن بود.
همین موضوع باعث شد که مامور Alexander Degtyarev توسط مقامات به منطقه اعزام شود.اما از آنجایی که کسی میانه ی خوشی با نظامیان نداشت او از لباس های نظامی استفاده نکرد و تنها مدرکی که ثابت می کرد که او یک نظامی است،کارت ویژه ی USS بود(Ukrainian Special Services) و این تازه آغاز عنوان Call of Pripyat بود...
داستان بازی بصورت سر فصل نوشته شده:

ایستگاه اول،Zaton:
این Location که Zaton نامیده می شود،در اصل یک بندر بود که پس انفجار،به حالتی غیر طبیعی در آمده و تمام آب دریاچه پشت یک سد جمع آوری شده.بسیاری از Stalkerها از کشتی های فرسوده به عنوان کمپ استفاده می کنند و اندکی، در چند ساختمان موجود زندگی می کنند.[/font]
Alexander Degtyarev [font=tahoma]از شمال Zaton وارد منطقه شد، تمام منطقه حالتی دره ای دارد پس راه برگشتی به جز استفاده از بالگرد وجود ندارد.
نخستین مکانی که در دسترس است، کمپی است که
Stalkerها و Banditها در آن صلح کرده اند.اما این صلح فقط در کمپ است و شخص پلیدی به اسم Sultan قصد بر هم زدن آرامش منطقه را دارد.
3 بالگرد در Zaton سقوط کرده اند:Stingray5-Stingray3-Stingray2.(لازم به ذکر است که بالگردها را با نام [font=comic sans ms]Stingray مشخص کرده اند)[/font][/font]
مکان دو بالگرد به سادگی در دسترس است اما [font=comic sans ms]Stingray3 روی تپه ای سقوط کرده که هیچ راهی برای رفتن به آن نیست و همین موضوع باعث شد که مامور به سراغ یک Bandit به اسم Owl برود.
Owl سلاح فروش کمپ اصلی(Skadovsk)است.این کمپ توسط دو Stalker با نام های Grouse که یک افسر پلیس بود و شخص دیگری که Beard نام دارد برپا شده است.اعضای اصلی دیگر کمپ عبارتند از:Pilot(راهنمای سفر)_Cardan(تکنسین)_*Nimble(سلاح فروش دوم)_Termor(دکتر)
Nimble:اگر یکی از دو نسخه قبل را بازی کرده باشید،شاید نام او برایتان آشنا باشد زیرا وی در هر دو نسخه وجود داشت.شما می توانید از وی سلاح های سفارشی تهیه کنید!سلاح هایی که Owl نمی تواند آن ها را داشته باشد.[/font]
 
[font=comic sans ms]Owl شخصی است که میتوان اسرار را با پول از او خرید.بنابراین بازیکن می تواند با پرداخت مبلغی نسبتا بالا راز تپه را کشف کند.اما اگر بازیکن شخصی کنجکاو باشد می تواند با گشت زدن در Zaton شخصی به اسم Noah را پیدا کند که می تواند مامور را بدون گرفتن پول به تپه و Stingray3 برساند.اطلاعات موجود در Stingray3 حاکی از این است که بازماندگان 5 بالگرد همگی ممکن است در 3 مکان باشند:B2-B28-B205.
تنها بازمانده ی این بالگرد کاپیتان Tasarov است.وی یار صمیمی سرهنگ Kovalsky(فرمانده 5 بالگرد)است که مامور در Pripyat با او آشنا خواهد شد.B205 در نزدیکی ایستگاه Yanov و B28 ساختمانی در Pripyat است.B2 نیز همان Skadovsk است.
از عکس زیر می توان فهمید که Stingray3 سقوط نکرده است.تنها عامل مرگ اکثر افراد بالگرد(به جز کاپیتان Tarasov) وجود Snorkها بود.
Snorkها در مقاله ی قبل توضیح داده شده اند.[/font]
 [تصویر:  Stingray_3.png]
"Cpt Tasarov توانست Stingray3 را سالم بر زمین بنشاند.(بالگرد Stingray1 نیز سالم برزمین نشانده شد)"
بالگرد [font=comic sans ms]Stingray2 نیز در مکانی سقوط کرده که گویا قبل از انفجار پایگاه،یگ نیروگاه برق بوده.
اطلاعات این بالگرد نشاندهنده ی وجود یک راه مخفی از Zaton به Yanov است.بنابراین بازیکن می تواند با سپردن اطلاعات به دست Pilot یک سوم مبلغ اصلی سفر به Yanov را پرداخت کند(1000RU).در عکس مشاهده می کنید که Stingray2 به کلی صدمه دیده است.
[/font]
 [تصویر:  Stingray2.jpg]
"هیچ کس از این سقوط جان سالم به در نبرد"
پس از بررسی [font=comic sans ms]Stingray2 مامور باید عازم Yanov می شد.لازم بذکر است که Stingray5 در یک باتلاق اسیدی سقوط کرده و چیزی از آن باقی نمانده!
بازیکن می تواند پس از اتمام مراحل اصلی در هر Location، به سراغ مراحل فرعی رود.تعداد مراحل فرعی در این نسخه چیزی معادل 45 مرحله فرعی است(95 مرحله فرعی در نسخه Shadow of Chernobyl و 3 مرحله فرعی در نسخه Clear Sky).

Yanov،ناجی مردم:
Yanov نام یک ایستگاه قطار است.ایستگاهی که بیش از نیمی از مردم اوکراین را پس از انفجار به خارج منطقه منتقل کرد و خود در آنجا ماند تا پناهگاه Stalkerها شود.در این نسخه شاهد صلحی ظاهری میان دو حذب Freedom و (Duty(Dolg هستیم!
هر یک از این دو حذب یک فرمانده دارد:Loki برای حذب Freedom و Lt.Col.Shulga برای حذب Duty.شاید اسم فرمانده حذب Duty کمی عجیب باشد(به علت داشتن صفات نظامی).لازم به ذکر است که این حذب متشکل از سربازان و فرماندهان نظامی است که مورد بی توجهی مقامات قرار گرفته اند.بوجود آورنده ی این حذب General Techenko بود.
بهتر است به سراغ اعضای اصلی دیگر هم برویم:Nitro:تکنسین و دکتر، Hawaiian:سلاح فروش، Bonesetter:دکتر.
در شمال غربی پایگاه، یک آزمایشگاه وجود دارد که متعلق به دو دانشمند است:Professor Hermann و Professor Ozersky.یک بازمانده از حذب Clear Sky نیز به عنوان تکنسین در این آزمایشگاه وجود دارد: (Novikov(Gray. این آزمایشگاه توسط چند Mercenary حفاظت می شود که Black فرمانده آن هاست. وی یار صمیمی Skull(فرمانده کل این حذب) و Jackal می باشد. سه فرمانده از این حذب در Zaton نیز وجود دارند:Ridge،Hook،Hatchet.
یک نظامی نیز در این آزمایشگاه زندگی می کند: Lt.Sokolov:وی خلبان بالگرد Stingray4 بود. این بالگرد در کارخانه ای موسوم به Jupiter Factory سقوط کرد. وی بسیار خوش شانس بود زیرا یک Stalker به نام Garry که خود نیز در آزمایشگاه زندگی می کند به او کمک کرد تا زنده بماند و به وی در آن آزمایشگاه پناه داد.
[/font]
[تصویر:  072.bmp.jpg]
"تنها بازمانده ی این سقوط [font=comic sans ms]Lt.Sokolov است"[/font]
بالگرد [font=comic sans ms]Stingray1 که سرهنگ Kovalsky در آن بود، در منطقه ای بر زمین نشانده شد که در گذشته یک پایگاه نظامی بوده و دور تا دور آن میدان مین است! اما با وجود سابقه سرهنگ، همگی سرنشینان _به جز دو سرباز_ نجات پیدا کردند.اطلاعات داخل بالگرد نشاندهنده ی رفتن تمامی بازماندگان(حدود 7 سرباز) به همراه Clonel Kovalsky به منطقه ی B28(ساختمانی در Pripyat)می باشد. اما مشکل در جایی است که هیچ راهی برای رفتن به Pripyat وجود ندارد. پس آنان چگونه به Pripyat رفته اند؟
پاسخ احتیاج به کنجکاوی بازیکن دارد. اگر شما به جستجو در Jupiter Factory بپردازید، مدارکی را پیدا خواهید کرد که نشاندهنده ی وجود راهی زیر زمینی به شهر Pripyat اند. اما مامور نمی تواند به تنهایی به Underground(زیر زمین) برود(علت وجود هیولاها در زیرزمین است).
مامور برای حل مشکل به سراغ Nitro می رود. وی فردی خوش برخورد است و اغلب اوقات به کمک افراد می شتابد. اگر در زمان بودنتان در Yanov به Nitro در پیدا کردن ابزار و قطعات الکترونیکی کمک کنید، وی شما را با نام My Best Friend صدا خواهد زد!!!
Nitro به مامور می گوید که برای تشکیل تیم باید به سراغ Zulu برود. Zulu یک عضو قدیمی حذب Duty است. او در یک برج به تنهایی زندگی می کند.
وی با پذیرش تشکیل گروه موافقت می کند و از مامور می خواهد تا به سراغ یار برود. بازیکن می تواند این افراد یا افراد بیش تر را به عنوان یار انتخاب کند: Strider*، Vano، Lt.Sokolov، Garry.
Strider: وی فرمانده گروهی از گمشدگان حذب Monolith است. اگر به او کمک کنید تا در Yanov به آنان پناه داده شود، وی با کمال میل پیشنهاد شما را خواهد پذیرفت. این حذب متشکل از کسانی است که ذهنشان مورد تصرف Wish Granter قرار گرفته و با تمام توان از پایگاه چرنوبیل محافظت می کنند. اگر با Strider هم صحبت شوید، می فهمید که آنان فقط توانایی به خاطر آوردن جنگ در پایگاه را به یاد می آورند(اواخر نسخه Clear Sky).
در Underground هیولاهای بسیاری وجود دارند. پس بهتر است بازیکن یک Shot gun به همراه حداقل 30 تیر به همراه داشته باشد. داشتن Medkit یا First_Aid Kit هم ضروری است. بهتر است بازیکن اجازه ندهد که یاران از دست بروند.
به زودی زمان خیانت مامور فرا خواهد رسید...
[/font]
 
[تصویر:  Stingray_1.jpg] 
"بسیاری از بازماندگان در بالگرد Stingray1 بودند"
شهر مرده،[font=comic sans ms]Ptipyat:
این شهر به دلیل اتمسفرش به مرده نسبت داده شده. لازم به ذکر است که در این نسخه، تمامی ساختمان های متروکه در دسترس بازیکن هستند.
اعضای گروه به همراه مامور از یک چاه فاضلاب در جنوب شرقی وارد شهر شدند. از بخت بد آنان در آن لحظه، سه سرباز نظامی متوجه حضور آنان شدند و پشت درختان کمین کردند.
آنان(گروه Stalkerها) ناگهان مورد محاصره آن سه قرار گرفتند. در این لحظه مامور چهره واقعیش را رو کرد و مورد فحاشی توسط اعضای دیگر _به جز Lt.Sokolov_ قرار گرفت. اما آنان خوش شانس بودند زیرا مامور به آن سه دستور داد تا کاری با Stalkerها نداشته باشند! بهتر است به سراغ کمپ و اعضایش برویم:
این کمپ Loundromat نام دارد.  فرمانده نیز Clonel Kovalsky است. Lt.Rogovets:دکتر، Lt.Kirillov:تکنسین، Garry:راهنما. محافظان:Cpt.Tarasov، Lt.Sokolov، Snr.Sgt.Morozov.(لازم به ذکر است که Snr.Sgt.Morozov بهترین تک تیر انداز منطقه است).
هیولاهای بسیاری هم در شهر وجود دارند که از جمله آنان Blood suckerها اند که باعث وحشت بازیکن می شوند.
نخستین مشکل نظامیان، کمبود غذا و مهمات می باشد که برای حل این مشکل، بازیکن باید به دستور سرهنگ Kovalsky به همراه تیم کاپیتان Tarasov عازم منطقه ای شود که در دست حذب Monolith است.
به احتمال بالا این عملیات با شکست مواجه می شود! زیرا پس از ضد حمله به 5 سرباز از این حذب، زمانی که همگی اعضای تیم در حال بررسی مردگان می باشند، اعضای دیگر حذب Monolith حمله ی سنگینی به شما خواهند کرد. در میان اعضای حذب فردی با سلاحی عجیب وجود دارد، پس از مردن وی و بررسی سلاح توسط Lt.Kirillov، سرهنگ به مامور دستور گشتن کتابخانه شهر را می دهد(هیچ کس چیزی راجع به سلاح نمی داند).
در هنگام بررسی، مامور با صحنه ای بسیار عجیب روبرو می شود: پرستش یک آنتن توسط چند عضو Monolith!
آنان به قدری غرق در "عبادت" بودند که متوجه حضور مامور و افرادش(Vano و Lt.Sokolov یا Lt.Podorogniy و Lt.Scaley) نمی شوند. پس از کشتن آنان مامور دریافت که علت عادی بودن گروه Strider دور بودن از آنتن ها بوده اما از آنجایی که هدف اصلی مامور کشف علت سقوط بالگردها و یافتن اطلاعات راجع به سلاح است، مامور توجه زیادی به رفتار غیر عادی آنان نمی کند.
پاسخ این دو سئوال مانند بسیاری از مراحل دیگر نیاز به کنجکاوی بازیکن دارد. در مجموعه S.T.A.L.K.E.R بسیاری از مراحل وجود دارند که در نقشه مکان خاصی ندارند و بازیکن باید با استفاده از عقل خود به مکان های احتمالی سر بزند. پاسخ سئوال مربوط به سلاح نیز در دست Cardan در Zaton است(خود من نیز اصلا انتظار یافتن پاسخ در Zaton را نداشتم)!
Cardan پس از دیدن سلاح بسیار متعجب می شود و داستان Merc و سلاح الکترومغناطیسی را برای مامور تعریف می کند و تعدادی باتری(حدود10 عدد) به انضمام کارت ورود یک آزمایشگاه سری در Iron Forest(محل سقوط Stingray2) جهت یافتن اطلاعات بیش تر به مامور می دهد. در نوشته های داخل آزمایشگاه متوجه می شوید که مطالب بیش تری در آزمایشگاه X_8 در Pripyat وجود دارند، پس مامور دوباره عازم Pripyat می شود اما مشکل در در دسترس نبودن کارت ورودی آزمایشگاه است.
هنگامی که مامور به Pripyat می رسد، Garry به وی اطلاع می دهد که به زودی چند Mercenary را به Pripyat خواهد آورد. مامور علت را می پرسد و در میابد که آنان قصد دیدار با چند دانشمند را دارند. شانس این بار مامور را نشانه گرفته بود. پس مامور به سرعت موضوع را با سرهنگ Kovalsky در میان گذاشت و باعث شد بازیکن یکی از بهترین مراحل بازی با نام One Shot,One kill را تجربه کند:
در این مرحله در حالی که مامور در یک ساختمان در جنوب کمپ کمین کرده، گروهی 6 نفره از Mercenaryها به همراه دو دانشمند به محوطه چند آپارتمان می رسند(فرمانده Mercenaryها Jackal و رئیس دو دانشمند Serbin است).
Serbin قصد سپردن کارت ورودی آزمایشگاه X_8 به دست Jackel را دارد و مامور نباید اجازه دهد که دارنده کارت پس از تیر اندازی فرار کند. البته بازیکن برای انجام مرحله می تواند از سلاح های دیگری چون Gauss Rifle(سلاح الکترومغناطیسی) یا حتی RPG نیز استفاده کند.(در ابتدا سلاح تک تیر اندازی Lynx توسط سرهنگ Kovalsky به مامور جهت انجام این عملیات داده می شود،لازم به ذکر است که بازیکن باید به فاصله نیز دقت کند)
[/font]
[تصویر:  one_shot.jpg]
"تک تیر اندازی با سلاحی مجانی!!!"
 اگر بازیکن نتوانست هیچ کس را بکشد، باید منتظر نبرد [font=comic sans ms]Mercenaryها و Monolithها در Jubilee Service Center باشد.
این ساختمان در شمال غربی کمپ قرار دارد و محلی است که آزمایشگاه X_8 در زیر آن پنهان شده. بهتر است بازیکن یک مسلسل قوی به همراه 120 تیر و همچنین یک Shot gun به همراه 40 تیر داشته باشد، داشتن دارو برای تششعات رادیو اکتیو نیز بسیار ضروری است. می توان گفت که این مرحله وحشتناکترین مرحله بازی است:
این آزمایشگاه در ساخت Brain Scorcher(کنترلگر ذهن) نقش اساسی ایفا کرده بود، پس بسیاری از نوشته ها مربوط به آن است، اما دست نوشته های دیگری هم راجع به Gauss Rifle(سلاح الکترو مغناطیسی) وجود دارد. یک نوشته نیز مربوط آزمایشگاه X_16 می باشد، اگر از شش نوشته دست برداریم بهتر است به سراغ هیولاها برویم:
سه Snork در طبقه زیرین آزمایشگاه وجود دارند اما بازیکن ترس اصلی را با Burerها تجربه خواهد کرد! مخصوصا زمانی که در تاریکی محیط صدای گریه ی یک نوزاد قلب شما منفجر خواهد کرد!!! البته رفتار ذکر شده مربوط به یکی از آنان است و سه Burer دیگر هم در آزمایشگاه وجود دارند.
در راه برگشت، سرهنگ Kovalsky به مامور هشدار می هد که یک سیگنال در نقشه در حال حرکت است و از مامور می خواهد که به سرعت خود را به کمپ برساند. پس از آن همگی سربازان در جلوی درب ورودی سلاح به دست منتظر دیدن چیزی عجیب بودند. اما سیگنال برای PDA کسی با نام Strelok بود. سرهنگ Kovalsky که انتظار دیدن یک Stalker را نداشت از وی خواست که به پیش دیگر Stalkerها بازگردد ولی Strelok گفت که اطلاعات مفیدی راجع به سقوط بالگردها می داند و همین باعث شد که فرمانده کمپ به وی اجازه وارد شدن بدهد و این کلید معمای سقوط 5 بالگرد بود:Anomalies
توضیح دادن آنان بسیار دشوار است. اگر یک نسخه از مجموعه را بازی کرده باشید، حتما می دانید که منظورم چیست! در عکس زیر یک Space Anomaly را می بینید: اشخاص زیادی در بازی در این محیط گیر می افتند، اگر کسی در این محیط گیر کند دیگر راهی برای فرار نخواهد داشت زیرا با هر قدمی که فرد بر می دارد، دوباره خود را در مکان نخست پیدا می کند![/font]
[تصویر:  494px-Spaceanomaly_nightvision.jpg]
"عکسی از یک [font=comic sans ms]Space Anomaly در Limansk"[/font]
حالا دیگر سفر مامور تمام شده بود و همین باعث ارسال دو بالگرد از طرف [font=comic sans ms]HQ به منطقه جهت خارج شدن سربازان از منطقه بود. اما اگر مسئولیت های پذیرفته شده برای بازیکن مهم باشد، منطقه را ترک نخواهد کرد زیرا با انجام مراحل فرعی سرنوشت چندین Stalker مشخص می شود که برای مثال می توان سرنوشت Skadovsk را نام برد. بهتر است این جمله General Techenko را به یاد داشته باشیم: "!It's Only JUSTICE I suppose"
احزاب:
با اینکه بسیاری از احذاب را در مقاله قبل توضیح دادیم، اما بهتر است به سراغ تعریف نشده ها نیز برویم:

[تصویر:  BANDITS.jpg]Bandits:افرادی رذل و کثیف که فقط به دنبال پول و سلاح اند، اصلا به آنان اعتماد نکنید. فرمانده آنان در این نسخه Jack می باشد

[تصویر:  MERCS.jpg]Mercenaries:آنان سربازان مخفی اند که توسط مقامات به منطقه اعزام شده اند. فرمانده آنان در این نسخه Skull است.
[/font]


[تصویر:  SCIENTISTS.jpg][font=comic sans ms]Scientists:دانشمندانی که اطلاعات زیادی راجع به محیط و Artifactها دارند.رئیس آنان در این نسخه Professor Herman است.[/font]
"امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید"
ارادتمند شما:[font=comic sans ms]Kovolsky
[/font]

 سایتی که ازش کمک گرفتمConfusedtalker.wikia.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[تصویر:  STALKER_2.jpg]
پاسخ
#2
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]خسته نباشی [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]stalker واقعا جامع و کامل نوشتی[img]images/smi/s0 (62).gif[/img] فقط حزب درسته نه حذب و ای کاش برای داستان (خطر اسپویل) می ذاشتی [img]images/smi/s0 (66).gif[/img]همه ی عکسا رو وسط چین نکردی[img]images/smi/s0 (66).gif[/img] راستی تو مقدمه تغییر رو غلط نوشتی
[تصویر:  sergioramos1080.jpeg]
تو تعصب و غیرت بالاتر از این بشر ندیدم من...
پاسخ
#3
ممنون بابت مقاله توضیحات خیلی خوب بودن [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] کلاً دیوونه این فضای آخرالزمانی ـم، اتمسفرِش واقعاً عالیه و این یکی از دلایلی بود که منو تا آخر بازی میخکوب کرد. واقعاً لذت بخش بود و جوِ خیلی خوفناکی هم داشت... ممنون
 
پاسخ
#4
(06-15-2014, 07:29 PM)'Punished Snake' نوشته است: ممنون بابت مقاله توضیحات خیلی خوب بودن [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] کلاً دیوونه این فضای آخرالزمانی ـم، اتمسفرِش واقعاً عالیه و این یکی از دلایلی بود که منو تا آخر بازی میخکوب کرد. واقعاً لذت بخش بود و جوِ خیلی خوفناکی هم داشت... ممنون
 

 

ممنون بابت نظرت!

 

(06-15-2014, 05:03 PM)'rouch' نوشته است: [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]خسته نباشی [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]stalker واقعا جامع و کامل نوشتی[img]images/smi/s0 (62).gif[/img] فقط حزب درسته نه حذب و ای کاش برای داستان (خطر اسپویل) می ذاشتی [img]images/smi/s0 (66).gif[/img]همه ی عکسا رو وسط چین نکردی[img]images/smi/s0 (66).gif[/img] راستی تو مقدمه تغییر رو غلط نوشتی

 
سلام!
من همه ی عکسارو (به جز سه تای آخر) وسط چین کردم!
آخریارو که نمیشه وسط چین کرد.


 
[تصویر:  STALKER_2.jpg]
پاسخ
#5
افرین مقاله جالبی بود و از مقاله قبلیت واقعا بهتر کار شده بود به نکات زیر توجه کن:
1-برای تیتر ها از جملات کلیشه ای همچون گیم پلی، داستان و ......استفاده نکن و یک عنوان براشون انتخاب کن
2- عکس ها وسط چین باشند
3-غلط املایی ها رو اصلاح کن
4-تو اصول مقاله نویسی، معمولا داستان رو اول توضیح می دن، بعدش گیمپلی و بعدش صدا گزاری و بعدش هم گرافیک بازی.......اینا رو رعایت کن
5- نکات منفی و مثبت رو همیشه آخر مقاله ارائه می کنن نه وسطاش
6- یه تیتر هم واسه کل مقاله انتخاب کن(آخه یعنی چی سه گانه استاکر ....... باید بگی نقد و بررسی سه گانه استاکر اگه نخوای عنوان واسش بزنی)
موفق باشی

شرمنده دیر نظر دادم یه مدت سایت واسم باز نمی شد
پاسخ
#6
(06-18-2014, 12:43 PM)risenberg نوشته است: افرین مقاله جالبی بود و از مقاله قبلیت واقعا بهتر کار شده بود به نکات زیر توجه کن:
1-برای تیتر ها از جملات کلیشه ای همچون گیم پلی، داستان و ......استفاده نکن و یک عنوان براشون انتخاب کن
2- عکس ها وسط چین باشند
3-غلط املایی ها رو اصلاح کن
4-تو اصول مقاله نویسی، معمولا داستان رو اول توضیح می دن، بعدش گیمپلی و بعدش صدا گزاری و بعدش هم گرافیک بازی.......اینا رو رعایت کن
5- نکات منفی و مثبت رو همیشه آخر مقاله ارائه می کنن نه وسطاش
6- یه تیتر هم واسه کل مقاله انتخاب کن(آخه یعنی چی سه گانه استاکر ....... باید بگی نقد و بررسی سه گانه استاکر اگه نخوای عنوان واسش بزنی)
موفق باشی

شرمنده دیر نظر دادم یه مدت سایت واسم باز نمی شد



 ممنون!
راستی:خیلی چیزا هستن که توضیح ندادم(منظورم تو داستانه)-صدا گذاریو هم حتما مینویسم!!!
[تصویر:  STALKER_2.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  [مقاله] قاب‌های مینیمال | برترین بازی‌های اندروید و iOS (قسمت اول) White Beard 0 1,430 08-24-2019, 11:03 PM
آخرین ارسال: White Beard
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,219 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  سه گانه S.T.A.L.K.E.R(قسمت اول) Clonel Kovolsky 8 3,521 08-03-2019, 01:23 PM
آخرین ارسال: maxpaingame
  بازی های که خفه شدند قسمت 2 Hitler.16 0 1,987 04-24-2017, 03:11 PM
آخرین ارسال: Hitler.16
  بازی های که خفه شدند قسمت 1 Hitler.16 3 2,112 04-22-2017, 04:36 PM
آخرین ارسال: Hitler.16

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان