امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقدمه ای برساخت بازی | اصول شخصیت پردازی
#1
وقتی صحبت از طراحی شخصیت می کنیم،منظورمان صرفا طراحی هنری و ترسیم یک شخصیت نیست بلکه منظور توجه به تمامی ابعاد یک شخصیت(پیشینه، فرم، عملکرد و...)است که بدون شک هر چه دقیق تر و مناسب تر به کار گرفته شود،می تواندباعث افزایش جذابیت های یک بازی شود.
[تصویر:  %DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6_%DB%B0%DB%B3_%D...%DB%B6.png]
1.شخصیت باید پیشینه داشته باشد.به این معنا که انگیزه ها و علت های حرکات و کارهای شخصیت در طول بازی برای بازیباز قابل درک باشد.به عنوان مثال اگر یک بازی اکشن می سازید،باید علت رفتار او برای بازیباز قابل درک باشد.این که شخصیت بدون هیچ پیشینه مشخصی،به تنهایی سلاح در دست بگیرد و به میان خیل عظیم دشمنان برود،شاید برای مدت کوتاهی برای بازیباز جذاب باشد،ولی به مرور زمان باعث بروز تناقض ها و ایجاد علامت سوال هایی در ذهن او می شود که می تواند با گذشت زمان،او را از ادامه بازی دلسرد کند.انگیزه هایی مانند انتقام جویی،نجات دیگران،نجات یک سرزمین،مبارزه با ظلم و... همگی اگر به طرز مناسبی در طول بازی روایت شوند،می توانند به شخصیت پردازی کمک کنند.
[تصویر:  IMG_20160304_165441.jpg]
2.فرم ظاهری شخصیت را با ساختار بازی هماهنگ کنید.به خاطر داشته باشید که نوع لباس پوشیدن و به طور کلی وضعیت ظاهری شخصیت باید با محیط بازی تناسب داشته باشد.
در یک بازی که داستان آن در قرون وسطی می گذرد،نمی توان یک شخصیت کت و شلوار پوش مانند مامور 47 را وارد میدان کرد.
البته در حالت روایت های فانتزی،این امر چندان عجیب و غریب نیست،اما اگر بنابر ضرورت داستان،نیاز به چنین استفاده هایی بود،حتما نکته ی اول را مجددا باید مرور کرد تا عدم تناسب شخصیت با محیط بازی برای بازیباز غافلگیر کننده و بی منطق نباشد.
[تصویر:  IMG_20160225_181853.jpg]
3.نوع گویش شخصیت را با ساختار بازی هماهنگ کنید.این که در میانه یک جنگ فضایی،شخصیت های شما به گونه ای حرف بزنند که انگار
مشغول اجرای یک نمایشنامه ادبی در
صحنه ی تئاتر هستند ،باز هم دلیل دیگری
است برای عدم شخصیت پردازی صحیح و درست.به خاطر داشته باشید که بر اساس همان پیشینه ای که برای بازیباز مطرح می کنید،شخصیت شما باید نوع گویش و حرف زدنش نیز با آن ساختار هماهنگ باشد و بتواند برای مخاطب باورپذیر جلوه کند.(به عنوان یک مثال خوب،نگاهی داشته باشید به سریال های ایرانی!هر روش صحبتی که در این سریال ها دیدید فراموش کنید و بر خلاف آن عمل کنید!باور کنید در اکثر مواقع به هدف بسیار نزدیک می شوید.)
***پایان قسمت اول***
با توجه به اینکه بخش گرافیک انجمن تقریبا خالی از مطلب بود اقدام به نوشتن این مطلب کردم.
اگر بازخورد خوبی داشته باشه قسمت دوم رو هم خواهم نوشت.
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
مقدمه ای برساخت بازی | اصول شخصیت پردازی - توسط CTTR - 03-09-2016, 09:37 PM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان