11-27-2024, 09:58 PM
تعادل میان زمان و میزان یادگیری
منابع متنوع و جذابی برای یادگیری سئو وجود دارد و خوشبختانه بیشتر آنها رایگان هستند.
محتوای ارائه شده در اینستاگرام، یوتیوب و منابع فارسی و انگلیسی بسیار غنی هستند و حتی در حوزههای تخصصی و ابزارهای حرفهای هم آموزشهای کاربردی به شما عرضه میکنند ولی آموزش رایگان چند هزینه پنهان برای شما دارد که در ابتدای مسیر به آن توجهی نمیکنید.
واقعیت این است که همه ما در فضای وب به دنبال کسب درآمد هستیم، آموزش رایگان تنها یک مسئولیت اجتماعی نیست و هرکسی از ارائه این محتوا هدفی را دنبال میکند. این هدف میتواند بازاریابی یک دوره تخصصی، ارائه خدمات سئو، مشاوره حرفهای یا حتی فروش یک ابزار باشد.
در نتیجه هیچ منبع کامل و بینقصی محتوای خود را کاملا رایگان عرضه نمیکند. اگر تمرکز ما فقط بر چنین منابعی باشد با 3 چالش جدی روبرو خواهیم شد:
1- زمان زیادی از دست میدهیم
در عصری زندگی میکنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، در دنیای سئو این تغییرات سریعتر هم هستند. با جستجو در گوگل و مطالعه منابع رایگان ممکن است محتوایی را انتخاب کنیم که کارایی و معنای خود را از دست داده باشد و به دلیل اینکه هنوز قدرت تشخیص درست نداریم آن را به عنوان یک منبع معتبر بپذیریم.
زمانی که برای یادگیری یک تکنیک اشتباه صرف میکنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری مجدد و فراموشی آموزشهای قدیمی از دست میدهیم مهمترین هزینههایی هستند که در ابتدای راه میپردازیم.
2- آموزشهای اشتباه ما را فریب میدهند
بپذیریم که بخش زیادی از دانش سئو حاصل تجربه افراد و اجرای پروژههای مختلف است ولی همه به یک اندازه قدرت تحلیل شرایط و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه آموزشهای متعددی در اینترنت وجود دارند که نتیجه برداشت شخصی یا حاصل یک اتفاق در پروژهای خاص هستند ولی در قالب تکنیک و آموزش به صورت عمومی منتشر میشوند.
برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد.
3- ارتباط مفاهیم را درک نمیکنیم
یکی دیگر از مشکلات آموزشهای رایگان این است که مفاهیم را به صورت پراکنده در اختیار ما قرار میدهند. مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور میبینیم و فردا مقالهای با موضوع نقشه سایت را مطالعه میکنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمیکنیم.
در طول آموزش به یک حوزه (مثلا لینک سازی) علاقهمند میشویم و ساعتها در موردش مطالعه و تحقیق میکنیم ولی سایر حوزههای سئو مثل تکنیکال و محتوا را به درستی یاد نمیگیریم.
حتی ممکن است همه حوزههای سئو را مورد توجه قرار داده باشیم و دید وسیعتری از آن کسب کنیم ولی متوجه نشویم که هرکدام از این مفاهیم و تکنیکها در چه زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد و چه تاثیری بر پیشرفت پروژه سئو ما خواهند داشت.
یادگیری جزیرهای موجب میشود که ارتباط معنایی، اولویت یادگیری و زمان مناسب برای استفاده از هر تکنیک را متوجه نشویم و در نهایت به یک عالمِ بیعمل تبدیل میشویم.
آموزش رایگان سئو دروغ جذابیست که به راحتی آن را میپذیریم!
تفاوت دورههای تخصصی با آموزشهای رایگان را میتوانیم به جاده چالوس و اتوبان تهران شما تشبیه کنیم. درست است که در ابتدای اتوبان باید عوارض بپردازیم (هزینه کنیم) ولی در ازای آن مسیری هموار و بیخطر پیش روی ما قرار میگیرد و در زمان کوتاهتری به مقصد میرسیم. البته جاده چالوس هم جذابیت و زیبایی خودش را دارد البته همه این شانس را ندارند که سالم و بهموقع به مقصد مورد نظر خود برسند!
منابع متنوع و جذابی برای یادگیری سئو وجود دارد و خوشبختانه بیشتر آنها رایگان هستند.
محتوای ارائه شده در اینستاگرام، یوتیوب و منابع فارسی و انگلیسی بسیار غنی هستند و حتی در حوزههای تخصصی و ابزارهای حرفهای هم آموزشهای کاربردی به شما عرضه میکنند ولی آموزش رایگان چند هزینه پنهان برای شما دارد که در ابتدای مسیر به آن توجهی نمیکنید.
واقعیت این است که همه ما در فضای وب به دنبال کسب درآمد هستیم، آموزش رایگان تنها یک مسئولیت اجتماعی نیست و هرکسی از ارائه این محتوا هدفی را دنبال میکند. این هدف میتواند بازاریابی یک دوره تخصصی، ارائه خدمات سئو، مشاوره حرفهای یا حتی فروش یک ابزار باشد.
در نتیجه هیچ منبع کامل و بینقصی محتوای خود را کاملا رایگان عرضه نمیکند. اگر تمرکز ما فقط بر چنین منابعی باشد با 3 چالش جدی روبرو خواهیم شد:
1- زمان زیادی از دست میدهیم
در عصری زندگی میکنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، در دنیای سئو این تغییرات سریعتر هم هستند. با جستجو در گوگل و مطالعه منابع رایگان ممکن است محتوایی را انتخاب کنیم که کارایی و معنای خود را از دست داده باشد و به دلیل اینکه هنوز قدرت تشخیص درست نداریم آن را به عنوان یک منبع معتبر بپذیریم.
زمانی که برای یادگیری یک تکنیک اشتباه صرف میکنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری مجدد و فراموشی آموزشهای قدیمی از دست میدهیم مهمترین هزینههایی هستند که در ابتدای راه میپردازیم.
2- آموزشهای اشتباه ما را فریب میدهند
بپذیریم که بخش زیادی از دانش سئو حاصل تجربه افراد و اجرای پروژههای مختلف است ولی همه به یک اندازه قدرت تحلیل شرایط و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه آموزشهای متعددی در اینترنت وجود دارند که نتیجه برداشت شخصی یا حاصل یک اتفاق در پروژهای خاص هستند ولی در قالب تکنیک و آموزش به صورت عمومی منتشر میشوند.
برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد.
3- ارتباط مفاهیم را درک نمیکنیم
یکی دیگر از مشکلات آموزشهای رایگان این است که مفاهیم را به صورت پراکنده در اختیار ما قرار میدهند. مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور میبینیم و فردا مقالهای با موضوع نقشه سایت را مطالعه میکنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمیکنیم.
در طول آموزش به یک حوزه (مثلا لینک سازی) علاقهمند میشویم و ساعتها در موردش مطالعه و تحقیق میکنیم ولی سایر حوزههای سئو مثل تکنیکال و محتوا را به درستی یاد نمیگیریم.
حتی ممکن است همه حوزههای سئو را مورد توجه قرار داده باشیم و دید وسیعتری از آن کسب کنیم ولی متوجه نشویم که هرکدام از این مفاهیم و تکنیکها در چه زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد و چه تاثیری بر پیشرفت پروژه سئو ما خواهند داشت.
یادگیری جزیرهای موجب میشود که ارتباط معنایی، اولویت یادگیری و زمان مناسب برای استفاده از هر تکنیک را متوجه نشویم و در نهایت به یک عالمِ بیعمل تبدیل میشویم.
آموزش رایگان سئو دروغ جذابیست که به راحتی آن را میپذیریم!
تفاوت دورههای تخصصی با آموزشهای رایگان را میتوانیم به جاده چالوس و اتوبان تهران شما تشبیه کنیم. درست است که در ابتدای اتوبان باید عوارض بپردازیم (هزینه کنیم) ولی در ازای آن مسیری هموار و بیخطر پیش روی ما قرار میگیرد و در زمان کوتاهتری به مقصد میرسیم. البته جاده چالوس هم جذابیت و زیبایی خودش را دارد البته همه این شانس را ندارند که سالم و بهموقع به مقصد مورد نظر خود برسند!