امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش 3D MAX | قسمت اول، آشنایی با محیط نرم افزار
#1
بسم الله الرحمن الرحیم
تا به حال شده انیمیشن های زیادی را دنبال کنید ولی ندانید که آن ها با چه نرم افزار هایی ساخته می شوند، جواب سوال شما پیش من است.
[font]3D MAX [/font]یکی از پیشرو ترین نرم افزار ها در صنعت انیمیشن سازی بوده و خواهد بود، با این نرم افزار می توان انیمیشن های زیادی را به صورت ساده و مبتدی ایجاد کرد ولی اگر شما می خواهید یک انیمیشن با سطح بالا ایجاد کنید باید این نرم افزار را از مبتدی تا حرفه ای شروع کنید. 
خب، امروز شما را با محیط نرم افزار آشنا می کنم. 
عناصر کاربری:
  در گوشه ی بالای نرم افزار و در سمت چپ شاهد لوگوی 3D Max خواهیم بود، این لوگو که در واقع دکمه ی Application نام دارد، با کلیک بر روی آن یک منو باز می شود که امکان دسترسی به عملکرد های زیادی را برای شما فراهم می کند.همچنین نوار ابزار یا Quick Access (دسترسی سریع) که امکان دسترسی به دستورات معمول را می دهد و infocenter که از نرم افزار های Autodesk پشتیبانی می کند، در بالا قرار دارد.یکی از مهم ترین دستورات "Quick Access" "ذخیره ی فایل" نام دارد. همچنین شما می توانید با دسترسی به امکان "Open File" مدل ها یا اشیای آماده را Run کنید و در ساخت انیمیشن از آن ها بهره ببرید.اگر کاری اشتباه انجام دادید و خواستید آن را جبران کنید از امکان فوق حرفه ای Undo Scene Operation استفاده کنید یا این که در کیبورد " Ctrl+Z" را بفشارید.برای تکرار یک دستور و انجام دادن عملی به صورت مکرر از امکان RSO یا Redo Scene Operation استفاده کنید یا این که در کیبورد از "Ctrl+Y" بهره ببرید.
در زیر لیست عناصر رابط کاربری را می بینید:
1. دکمه ی Application: منوی Application را باز می کند. این منو حاوی دستوراتی است که شما می توانید برای فایل خویش از آن ها بهره ببرید.
2. نوار ابزار اصلی: دسترسی سریع تر و بهتری برای ابزارها و پنجره هایی حاوی وظایف معمول و پرکاربرد را در اختیار شخص شما قرار می دهد.
3. ریبون Graphite Modeling Tools: امکان دسترسی به بازه بزرگی از ابزارها را می دهد که این ابزار ها برای ایجاد و ویرایش مدل در تری دی مکس به کار می روند. 
4. نوار ابزار Quick Access: بعضی از پرکاربردترین دستورات برای مدیریت فایل به همراه دستورات Undo و Redo روی آن قرار دارند.
5. نوار منو (Menu Bar): به شما اجازه می دهد تا به دستوراتی که درون دسته هایی گروه بندی شده اند، دسترسی پیدا کنید. 
در قسمت بعدی با محیط 3D Max بیش تر آشنا می شوید.
دوستانی که مایل به پرسش در این حوضه هستند پرسش خود را بنویسند تا بنده به آن پاسخ بدهم. 
 
 
پاسخ
#2
فکر می کردم کار با 3D_MAX یک رشته تخصصی دانشگاهی باشه؟ 
ممنون بابت تاپیک، خودم به شخصه چون تا به الان فکر می کردم یک رشته تخصصی دانشگاهی هست، زیاد دنبال یاد گیریش نبودم.
[تصویر:  6nbcc5qui6npeyaqb2sz.jpg]
پاسخ
#3
برای شروع کار آموزش خیلی خوبی بود.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
من قبلا خیلی دوست داشتم که برنامه های 3D Max,4D و After Effect رو یاد بگیرم. خیلی هم دنبال آموزشی هاش رفتم ولی نمیدونم چرا دیگه ازشون زده شدم![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
[تصویر:  qa8fxiradrqkeuau8fxf.gif]
چقد پیر شدی حاجی
پاسخ
#4
درود...
بسیار عالی
ادامه بده عزیز [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  0nxp_assassins_creed_fanart_by_barbeanic...4og5u0.jpg]
پاسخ
#5
(10-14-2014, 03:19 AM)'zombies hunter' نوشته است: برای شروع کار آموزش خیلی خوبی بود.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
من قبلا خیلی دوست داشتم که برنامه های 3D Max,4D و After Effect رو یاد بگیرم. خیلی هم دنبال آموزشی هاش رفتم ولی نمیدونم چرا دیگه ازشون زده شدم![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]

 
سلام، 3D Max نرم افزاریه که اگر بخوای یادش بگیری باید دنبالش بری و 3 4 سال از وقت زندگیت رو روی این بذاری، AFTER Effect هم خیلی نرم افزار کاربردیی هست و به نظرم از نظر ساخت تیزر های تبلیغاتی سطحش از 3D Max بالاتره! ولی بدون 4D نمی تونه جای بزرگانی مثل 3D Max و Maya رو بگیره!


 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  معرفی نرم افزار مایا (MAYA) hesam.crysis 5 3,817 01-08-2014, 01:28 PM
آخرین ارسال: hesam.crysis

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان