05-03-2016, 11:29 AM
(آخرین ویرایش: 05-03-2016, 11:30 AM، توسط E.M.I.N.E.M.)
استودیوی فرام سافتور در چند سال اخیر از اشتباهات خود موارد زیادی را آموخته است. پورت نسخه رایانههای شخصی اولین نسخه از Dark Souls یک شکست بزرگی محسوب میشد و میتوان گفت با عجله بسیاری از کنسولها پورت شده بود. از طرف دیگر، نسخه دوم این سری از پورت بهتری بهره میبرد؛ با این حال کنسولها به دلایلی مانند برابر بودن تجربه تمام بازیبازان باعث کاهش گرافیک نسخه رایانههای شخصی آن شدند (شاید شرمآور باشد که تنظیمات پیشرفته سیستم نورپردازی در نسخه دوم کنار گذاشته شد). حال Dark Souls III طی چند روز گذشته انتشار یافته و زمان آن رسیده تا ببینیم چگونه عملکردی در رایانههای شخصی داشته است. در ادامه با گیمفا همراه باشید.
برای تهیه این آنالیز، از سیستمی با مشخصات یک پردازنده Core I7 4930K (توربو به ۴٫۰Ghz افزایش یافته است) بههمراه ۸ گیگابایت رم، کارت گرافیک GTX 980TI و GTX 690، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و آخرین درایور انتشار یافته توسط انویدیا استفاده شده است. همچنین این عنوان از قابلیت SLI یا همان استفاده همزمان از چند کارت گرافیک پشتیبانی میکند.
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/04/Dark-Souls-III-CPU-Graph.jpg[/img]
نمودار پردازندهها
نمودار پردازندهها
کارت گرافیک GTX 690 توانست Dark Souls III را در رزولوشن ۱۰۸۰p و حداکثر تنظیمات بدون هیچ مشکلی اجرا کند. قابلیت SLI نیز در این عنوان بسیار عالی بوده و ما هیچ مشکلی را در هنگام پرداختن به بازی با استفاده از این قابلیت مشاهده نکردیم. به عبارت دیگر، بهنظر میرسد ۲ گیگابایت VRAM برای Dark Souls III کافی باشد.
از طرفی دیگر، کارت گرافیک GTX 980TI قادر به اجرای این عنوان در دو رزولوشن ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p در حداکثر تنظیمات بدون هیچ مشکلی در فریم ثابت ۶۰ بود. متاسفانه باید بگوییم که GTX 980TI به تنهایی نمیتواند فریمفریت ۶۰ را در رزولوشن ۴k بهصورت ثابت نگه دارد. ما توانستیم بازی را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۴k اجرا کنیم. با این حال، ما ۶۰ فریم را برای عناوینی مانند Dark Souls III ضروری میدانیم؛ بنابراین کسانی که میخواهند با رزولوشن بسیار بالایی به تجربه این عنوان بپردازند، باید برروی یک سیستم قدرتمندی که از قابلیت SLI بهرهمند باشد سرمایهگذاری کنند.
بهمنظور اینکه بدانیم بازی در پردازندههای متفاوت چگونه اجرا میشود، ما پردازندههای شبیهسازی شده دو و چهار هستهای را مورد استفاده قرار دادیم؛ پردازنده دو هستهای شبیهسازی شده ما بدون فعال بودن Hyper Threading قادر به اجرای بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نبود. زمانی که Hyper Threading را فعال کردیم، شاهد افزایش عملکرد بازی بودیم و این عنوان در اکثر مواقع با فریمریت ۶۰ اجرا میشد. توجه داشته باشید که صحناتی وجود داشت که فریم بازی را تا ۵۰ کاهش میداد بنابراین میتوان گفت کسانی که از سیستمهای دو هستهای مدرن یا امروزی بهرهمند هستند، بیشک با افت فریم مواجه خواهند شد.
در پردازنده شش هستهای و نمونه شبیهسازی شده چهار هستهای، ما شاهد موارد عجیبوغریبی بودیم. در زمانی که Hyper Threading را فعال کردیم، فریمریت در برخی از صحنات خاص تا ۵۰ نیز کاهش مییافت اما در زمانی که Hyper Threading غیر فعال بود توانستیم نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه را بهدست آوریم؛ آن هم بدون هیچگونه افت فریم!
این یعنی کسانی که از پردازندههای چهار، شش یا هشت هستهای استفاده میکنند، باید Hyper Threading را بهصورت غیر فعال و کسانی که صاحب پردازندههای دو هستهای هستند نیز باید Hyper Threading را برروی فعال قرار دهند. دلیل آنکه Hyper Threading تاثیر منفی برروی عملکرد بازی میگذارد بسیار ساده است.
بازی Dark Souls III بهطور عمده، یک عنوان تک رشتهای است (همانطور که در تصویر اول این مطلب نیز مشاهده کردید). Hyper Threading در واقع دو هسته از تمام پردازندهها را فعال میکند؛ این یعنی تمام عناوینی که تک رشتهای هستند نیز عملکرد ضعیفی را با استفاده Hyper Threading از خود نشان میدهند.
در بخش گرافیک، بازی Dark Souls III قطعا از نسخههای قبلی خود دارای کیفیت بهتری است. از آنجایی که بازی برروی نسل هشتم ساخته شده، فرام سافتوِر قادر بود هندسه محیط را افزایش دهد و مقدار قابل توجهی اشیای انهدامپذیری را به بازی اضافه کند. همچنین چند ضلعیهای بهکار رفته برای طراحی شخصیتها و سیستم نورپردازی بازی هم افزایش یافتهاند.
متاسفانه بازی در بخش بارگذاری جزئیات مشکلاتی را بههمراه دارد؛ حتی در حداکثر تنظیمات هم شما شاهد اشیاء و جزئیاتی خواهید بود که درست در جلوی شما دچار تغییراتی میشوند. علاوه بر این، بسیاری از مناطق شامل سایهزنی در هنگام پردازش نور نیستند که این یک موضوع نا امید کننده برای عنوانی ساخته شده در سال ۲۰۱۶ است.
فرام سافتور مقدار قابل توجهی از تنظیمات گرافیکی را در نسخه رایانههای شخصی در دسترس قرار داده است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید، دارندگان رایانههای شخصی میتوانند کیفیت بافتها، سایهها و انعکاس محیط را افزایش دهند. همچنین گزینههای دیگری مانند کیفیت سطح آب و میزان سایهزنیها در بازی در دسترس قرار دارند. از دیگر گزینههای گرافیکی میتوان به Ambient Occlusion ،Depth of Field و Motion Blur اشاره کرد. علاوه بر این، فرام سافتور گزینه anti-aliasing را در دسترس قرار داده است که باعث میشود تا کیفیت تصویر در بازی کمی تار بهنظر برسد؛ بنابراین مطمئن شوید که دو گزینه anti-aliasing و Depth of Field را غیر فعال کردهاید.
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/04/Dark-Souls-III-PC-Graphics-Settings.jpg[/img]
تنظیمات گرافیکی بازی
تنظیمات گرافیکی بازی
تنها شکایت بزرگ ما از Dark Souls III، نبود شاخصهای مناسب برای کیبورد برروی صفحه نمایش است. دارندگان رایانههای شخصی میتوانند تمامی تنظیمات مربوط به این موضوع را تغییر دهند اما فرام سافتور از شاخصهای کنترلر ایکسباکس در بازی استفاده کرده که برای بازی با کیبورد و موس چندان هم مناسب نیست. نتیجه این کار آنها باعث شد دارندگان رایانههای شخصی مدت زمان زیادی را برای حفظ کردن دکمههای درست برروی کیبورد صرف کنند و این یک شکست بزرگی محسوب میشود که دو نسخه قبلی نیز از این مشکل بهرهمند بودند.
جدا از این مشکل، کنترل بازی با استفاده از موس و کیبورد بهخوبی کار شده و بسیاری از دازندگان رایانههای شخصی از سرعت سریع حرکت دوربین با استفاده از موس لذت میبرند. Dark Souls III یک عنوان سخت است و بازیبازان باید بهطور مداوم برای مقابله با تلهها و دشمنان، دوربین بازی را جرکت دهند و ما خوشحالیم که اعلام میکنیم موس برای این کار بسیار مناسب است و از هیچ مشکلی مانند سرعت کم حرکت دوربین رنج نمیبرد.
در مجموع سازندگان برروی نسخه رایانههای شخصی Dark Souls III بهخوبی کار کردهاند. تنها مشکل بزرگ آن، نبود شاخصهای مناسب برای کیبورد است؛ زمانی که بتوانید کلیدهای درست و مناسب را برای این شاخصها پیدا کنید، وارد یک تجربه شگفتانگیز میشوید. بازی در کارتهای همرده GTX690 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در میآید و به یک پردازنده چهار هستهای مدرن برای ثابت ماندن در این فریمریت نیاز دارد.
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/04/Dark-Souls-3-Computer-Wallpaper-250x141.jpg[/img]
بهقلم JOHN PAPADOPOULOS از سایت DSOgaming
بهقلم JOHN PAPADOPOULOS از سایت DSOgaming