01-03-2016, 03:12 PM
گروه نوروگیم در چهارمین کنگرهی علوم اعصاب پایه و بالینی که مدتی پیش در مرکز همایشهای بینالمللی رازی سمپوزیوم نوروگیم برگزار شد، سمپوزیوم خود را با کیفیتی بالاتر از سال گذشته به اجرا درآورد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، این گروه با توجه به تجربه برگزاری ایده نوروگیم در کنگره علوم اعصاب سال گذشته، سعی کرد تا این سمپوزیوم را با کیفیت بالاتر برگزار نماید.
این سمپوزیوم در دو بخش سخنرانی و نمایش زنده تاثیر بازیهای ویدئویی بر عملکرد مغز برگزار شد. با توجه به اینکه اهداف اصلی این گروه بررسی اثرات مثبت و منفی بازیهای ویدئویی بر عملکرد مغز، استخراج شاخصهای مرتبط با آن در جهت ارتقاء سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی و استخراج شاخصهای مورد نیاز و ارایه آن به بازیسازان جهت تولید بازیهای هدفمند خواهد بود، بنابراین بخش دوم این سمپوزیوم را به صورت عملی برگزار کرد. بخش مسابقه بازیهای ویدئویی در این سمپوزیوم، با ثبتنام شرکتکنندگان آغاز شد، سپس شرکتکنندگان با پر کردن پرسشنامه مورد نظر در دو بخش تقسیم شدند که گروهی بازی رایانهای شناختی و ایرانی Clash of Brains که توسط «آروند استودیو» ساخته شده را انجام دادند و گروهی بازی خشونتآمیز «مورتال کمبت» را بازی کردند، سپس قبل و بعد بازی تستهای شناختی و بیولوژی از بازیبازها گرفته شد، همچنین بررسی امواج مغزی و بررسی فعالیت مغز از طریق پاسخ های هموداینامیک توسط دستگاه FNEARS (افنیرز) در حین بازی کردن انجام شد.
گروه نوروگیم در نهایت از حامیان برگزار کننده این سمپوزیوم از جمله دانشگاه بقیه ا...، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، شرکت آروند استودیو، شرکت داج، شرکت عصب فناوری پارس، موسسه قدرت بازی مغز، شرکت شناسا و دانشگاه علم و صنعت تشکر و سپاسگزاری کرد.