آه فکر کنم اشتباهی روی داده و شما اشتباهی وارد این مطلب شدید.
لطفا خارج شوید.
فکر کنم اشتباهی نیومدید اینجا، از عمد وارد شدی درسته؟ مگر اخطار را ندیدی؟
شما با چه اجازه ایی وارد این مطلب شدید؟
من یک هوش مصنوعی هستم و همین الان به شما میگویم از این جا خارج شوید. (دنبال علامت تعجب نگردیید یک ربات که تعجب نمی کند)
شما دارید قوانین این مطلب را زیر پای میگذارید پس همین الان خارج شوید.
سربعا خارج شوید، شما حق ورود به این بخش را ندارید.
خدا، دیگه خسته شدم چرا در دیگر عناوین تمام گیمر ها به حرف راوی داستان یا متن هایی که در گوشه کنار بازی نوشته می شود گوش میدهند ولی به حرف من نه؟
خوب خوشحالم که به حرف هوش مصنوعی بازی The Stanley Parable گوش نکردید و به خواندن ادامه ی این مطالب ادامه دادید!
تا به حال خلاف طراحی مراحل قدم برداشته اید؟ تا به حال زمانی که یک بازی شما را از رفتن به جایی منع میکند به آن مکان قدم گذاشته اید؟ طبیعتا این کار را نخواهید کرد، معمولا اگر خلاف کار هایی که بازی گفته است عمل کنید شاهد 2 چیز هستید:
اما تا به حال شده بازی شما را به عمل نکردن به حرف های خویش تشویق کند؟ به عنوان مثال وظیفه ی شما در یک بازی Shooter وظیفه مشخص مشخصی است، وظیفه شما چیزی جز پیشروی و کشتن دشمنان نیست، اما تا به حال شده شما یاران خویش را بکشید؟ شاید یک یا دو بار امتحان کرده باشید اما زمانی که با صفحه Game Over رو به رو میشوید از کار خویش پشیمان خواهید شد، البته ممکن است همچون بازی Samurai Warriors شاهد همچنین اتفاقی نباشید، شما در آن بازی هر چه هم که با تیغ و شمشیر به جان یاران بدبختتان بیفتید آن ها نه میمیرند و نه حتی آسیبی میبینند، بلکه مانند یک مجسمه در جای خویش می ایستند!
اما در بازی TSP شما علاقه خاصی به پیروی نکردن از قوانین بازی دارید، شاید این پیروی نکردن از قوانین بازی لذتی چون استفاده کردن از کد تقلب را به ما بدهد، در این بازی ما با یک هوش مصنوعی سر و کله میزنیم، دشمنی نداریم، هیچ جنگی هم در کار نیست، تنها وظیفه شما کل کل کردن با یک هوش مصنوعی است!
داستان:
استنلی یک کارمند ساده است، او هر روز صبح به اداره می آید، دستورات را انجام میدهد، به خانه بر میگردد و می خوابد، صبح فردا دوباره این چرخه خسته کننده ادامه دارد! حتی کار او در اداره نیز بسیار خسته کننده است، کار او در واقع فقط فشردن دکمه های کیبرد است (استنلی F را فشار بده، استنلی بنویس ...) او عاشق این زندگی بود! او از وضعش بسیار راضی بود و کار خود را به خوبی انجام میداد اما یک روز همه چیز تعقییر کرد، نه دستوری بود و نه کسی که به استنلی بگوید باید چه کار بکنی!
او نیز متعجب به فکر فرو رفت تا هم دلیل این اتفاق را بفهمد و هم بداند که راه خروج از این اداره کجاست!(من موندم مگه این یارو یه عمر اینجا کار نمی کرده، پس چطوری راه خروج را بلد نیست؟)
گیم پلی:
خوب دنبال گیم پلی خاصی نباشید، البته سبک بازی هم نیاز به گیم پلی خاصی ندارد، در نهاید شما باید بدانید گیم پلی بازی تنها شامل چند دکمه ساده از قبیل راه رفتن و ... هست. البته همین ها نیز نیاز شما را به طور حتم رفع خواهد کرد. اما می خواهم نکته مهمی را بگویم: این بازی خود به تنهایی چیزی برای گفتن ندارد! بله درست شنیدید بازی که من دارم از آن تمجید و تعریف میکنم چیزی چز یک گویندگی عالی نیست، صدای بازی و گیم پلی آن در هم تنیده و هیچ کدام به تنهایی کامل نیست ولی سعی میکنم چیز خاصی راجب صدا گذاری نگویم و ادامه ی آن را برای بخش صداگذاری و موسیقی بگذارم.
گیم پلی در آغاز با یک اتفاق ساده شروع میشود، شما به یک دو راهی رسیده اید، راوی داستان ما به شما میگوید از سمت چپ برو، حال ما اینجا می توانیم مانند یک بچه خوب و حرف گوش کن به حرف او گوش کنیم و راه ها را همه با توجه با حرف های راوی بازی پیش ببرید یا این که مخالف حرف های او عمل کنید، مسلما لذت نا فرمانی کردن از حرف های او بسیار بیشتر است! خوب اگه راه ها را طبق گفته راوی بروید و به حرف او گوش کنید زمان زیادی طول نمی کشد که به در خروج برسید و بازی را به سر نجام برسانید، اما اگر مخالف او باشید شاهد روند جذاب تری هستید، در ابتدا بعد از رفتن راه اشتباه راوی سعی میکند کار شما را یک اتفاق جلوه دهد و بگوید اشکالی ندارد حتما حواسش نبوده و اشتباهی به این را رفته اما پس از مدتی راوی ما نیز جوش میاورد و ...، همچنین یکی دیگر از جذابیت های جالب این است که حرص راوی را در بیاورید به عنوان مثال الکی یک جا بایستید یا با چیزی ور بروید بعد از دقایقی او از شما عصبانی میشود و دیالوگ هایی را به زبان میاورد که من این جا نمی گویم، زیرا به زبان آوردن دیالوگ ها = لو دادن بازی، اگر من دیالوگ ها را بگویم دیگر چیزی برای بازی نمی ماند!
گرافیک:
باز هم مانند اول بخش گیم پلی باید بگویم: خوب دنبال گرافیک خواصی نباشید!
بازی گرافیکی عالی و مثال زدنی ندارد ولی آیا این بازی کوچک نیازی به گرافیک بالا و عالی دارد؟ هدف این بازی سرگرم کردن شما برای چند دقیقه است و هدف خاص دیگری ندارد. اما باز هم با این وجود گرافیک بازی در حد خود خیلی خوب کار شده و به شما قول میدهم که شما را راضی نگاه دارد. البته با این وجود باز هم میتوانستند جزئیات را در بازی بالا تر می بردند و جا های جالب و دیدنی را برای گشت و گذار قرار میدادند.صدا گذاری و موسیقی:
خوب ما شاهد موسیقی خاصی در بازی نیستیم یا اصلا بهتر است بگویم موسیقی در بازی وجود ندارد! بله درست خواندید، موسیقی در بازی وجود ندارد، البته چیزی به مراتب جذاب تر از آن وجود دارد که جای خالی آن را به طور کامل پر میکند. وقتی گوینده از شما عصبانی میشود یا ... ما شاهد دیالوگ های بسیار خوبی هستیم.
همچنین یکی از شیرین ترین لحظات این است که راوی را عصبانی کنید یا این که از عمد دور خود بچرخید و دوباره به جای اول خود بازگردید، در آن زمان است که گوینده بازی ما فریادی بلند میکشد و از گیمر دیگری که شاید کنار ما نشسته کمک میخواهد! به طور کلی این قسمت از بازی به طور خیلی خوبی طراحی شده و تنها عیب آن این است که گاهی اوقات نسبت به بعضی از کار های ما عکس العمل نشان نمی دهد.
کلام آخر:
این بازی عنوانی نیست که با تجربه نکردنش چیز خاصی را از دست بدهید، اما تجربه آن لذت خاصی را به شما خواهد داد، همچنین شایان به ذکر است که دور های این بازی کوتاه است و در عرض چند دقیقه به پایان میرسد و بازی تمام میشود! و شما دوباره باید بازی را از اول شروع کنید، تنها چیزی که ممکن است لذت تجربه را برای شما نگاه دارد این است که این بار کار های دیگری را بکنید یا برید فلان جا یا فلان کار را بکنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. البته این کار ها نمی تواند جلو تکراری شدن بازی را بگیرد و بازی حداکثر بعد از 10 بار برای شما تکراری خواهد شد.
نمرات:
نقاط ضعف: طراحی سطحی مکان ها+ گیم پلی می توانست پیشرفته تر باشد.
سیستم مورد نیاز:
OS: Windows XP/Vista/7/8
Processor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (or higher) or AMD64X2 (or higher)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Video card must be 128 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 2.0b (ATI Radeon X800 or higher / NVIDIA GeForce 7600 or higher / Intel HD Graphics 2000 or higher).
Hard Drive: 3 GB available space
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
همین الان به صورت جدی می گویم دفعه ی قبل که گفتم از مطلب خارج شوید خارج نشدید اما حال که وارد این مطلب شدید و تا آخر آن پیش رفتید حق گذاشتن هیچ گونه نظر و تشکر را ندارید، این یک اخطار جدی است، هر چند میدانم تعدادی از شما نظر میگذارید، اما این را بدانید هر کس که نظری بگذارد با زبان تیز من رو به رو خواهد بود.
بچه این داره حرف الکی میزنه نظر بزارید اگه زحمتی نیست او گزینه ی تشکر رو هم بزنید، منم سریع تر میرم تا دوباره این هوش مصنوعی عصبانی نشده، شما هم پیام بگذارید ببینیم چه جوابی به شما خواهد داد!
لطفا خارج شوید.
فکر کنم اشتباهی نیومدید اینجا، از عمد وارد شدی درسته؟ مگر اخطار را ندیدی؟
شما با چه اجازه ایی وارد این مطلب شدید؟
من یک هوش مصنوعی هستم و همین الان به شما میگویم از این جا خارج شوید. (دنبال علامت تعجب نگردیید یک ربات که تعجب نمی کند)
شما دارید قوانین این مطلب را زیر پای میگذارید پس همین الان خارج شوید.
سربعا خارج شوید، شما حق ورود به این بخش را ندارید.
خدا، دیگه خسته شدم چرا در دیگر عناوین تمام گیمر ها به حرف راوی داستان یا متن هایی که در گوشه کنار بازی نوشته می شود گوش میدهند ولی به حرف من نه؟
خوب خوشحالم که به حرف هوش مصنوعی بازی The Stanley Parable گوش نکردید و به خواندن ادامه ی این مطالب ادامه دادید!
تا به حال خلاف طراحی مراحل قدم برداشته اید؟ تا به حال زمانی که یک بازی شما را از رفتن به جایی منع میکند به آن مکان قدم گذاشته اید؟ طبیعتا این کار را نخواهید کرد، معمولا اگر خلاف کار هایی که بازی گفته است عمل کنید شاهد 2 چیز هستید:
- Game Over
- BUG
اما تا به حال شده بازی شما را به عمل نکردن به حرف های خویش تشویق کند؟ به عنوان مثال وظیفه ی شما در یک بازی Shooter وظیفه مشخص مشخصی است، وظیفه شما چیزی جز پیشروی و کشتن دشمنان نیست، اما تا به حال شده شما یاران خویش را بکشید؟ شاید یک یا دو بار امتحان کرده باشید اما زمانی که با صفحه Game Over رو به رو میشوید از کار خویش پشیمان خواهید شد، البته ممکن است همچون بازی Samurai Warriors شاهد همچنین اتفاقی نباشید، شما در آن بازی هر چه هم که با تیغ و شمشیر به جان یاران بدبختتان بیفتید آن ها نه میمیرند و نه حتی آسیبی میبینند، بلکه مانند یک مجسمه در جای خویش می ایستند!
اما در بازی TSP شما علاقه خاصی به پیروی نکردن از قوانین بازی دارید، شاید این پیروی نکردن از قوانین بازی لذتی چون استفاده کردن از کد تقلب را به ما بدهد، در این بازی ما با یک هوش مصنوعی سر و کله میزنیم، دشمنی نداریم، هیچ جنگی هم در کار نیست، تنها وظیفه شما کل کل کردن با یک هوش مصنوعی است!
سبک بازی: Interactive
سازنده: Galactic Café
ناشر: Galactic Café
زمان انتشار: 25 / مهر /92
پلتفرم: PC / MAC
سازنده: Galactic Café
ناشر: Galactic Café
زمان انتشار: 25 / مهر /92
پلتفرم: PC / MAC
داستان:
استنلی یک کارمند ساده است، او هر روز صبح به اداره می آید، دستورات را انجام میدهد، به خانه بر میگردد و می خوابد، صبح فردا دوباره این چرخه خسته کننده ادامه دارد! حتی کار او در اداره نیز بسیار خسته کننده است، کار او در واقع فقط فشردن دکمه های کیبرد است (استنلی F را فشار بده، استنلی بنویس ...) او عاشق این زندگی بود! او از وضعش بسیار راضی بود و کار خود را به خوبی انجام میداد اما یک روز همه چیز تعقییر کرد، نه دستوری بود و نه کسی که به استنلی بگوید باید چه کار بکنی!
او نیز متعجب به فکر فرو رفت تا هم دلیل این اتفاق را بفهمد و هم بداند که راه خروج از این اداره کجاست!(من موندم مگه این یارو یه عمر اینجا کار نمی کرده، پس چطوری راه خروج را بلد نیست؟)
گیم پلی:
خوب دنبال گیم پلی خاصی نباشید، البته سبک بازی هم نیاز به گیم پلی خاصی ندارد، در نهاید شما باید بدانید گیم پلی بازی تنها شامل چند دکمه ساده از قبیل راه رفتن و ... هست. البته همین ها نیز نیاز شما را به طور حتم رفع خواهد کرد. اما می خواهم نکته مهمی را بگویم: این بازی خود به تنهایی چیزی برای گفتن ندارد! بله درست شنیدید بازی که من دارم از آن تمجید و تعریف میکنم چیزی چز یک گویندگی عالی نیست، صدای بازی و گیم پلی آن در هم تنیده و هیچ کدام به تنهایی کامل نیست ولی سعی میکنم چیز خاصی راجب صدا گذاری نگویم و ادامه ی آن را برای بخش صداگذاری و موسیقی بگذارم.
گیم پلی در آغاز با یک اتفاق ساده شروع میشود، شما به یک دو راهی رسیده اید، راوی داستان ما به شما میگوید از سمت چپ برو، حال ما اینجا می توانیم مانند یک بچه خوب و حرف گوش کن به حرف او گوش کنیم و راه ها را همه با توجه با حرف های راوی بازی پیش ببرید یا این که مخالف حرف های او عمل کنید، مسلما لذت نا فرمانی کردن از حرف های او بسیار بیشتر است! خوب اگه راه ها را طبق گفته راوی بروید و به حرف او گوش کنید زمان زیادی طول نمی کشد که به در خروج برسید و بازی را به سر نجام برسانید، اما اگر مخالف او باشید شاهد روند جذاب تری هستید، در ابتدا بعد از رفتن راه اشتباه راوی سعی میکند کار شما را یک اتفاق جلوه دهد و بگوید اشکالی ندارد حتما حواسش نبوده و اشتباهی به این را رفته اما پس از مدتی راوی ما نیز جوش میاورد و ...، همچنین یکی دیگر از جذابیت های جالب این است که حرص راوی را در بیاورید به عنوان مثال الکی یک جا بایستید یا با چیزی ور بروید بعد از دقایقی او از شما عصبانی میشود و دیالوگ هایی را به زبان میاورد که من این جا نمی گویم، زیرا به زبان آوردن دیالوگ ها = لو دادن بازی، اگر من دیالوگ ها را بگویم دیگر چیزی برای بازی نمی ماند!
گرافیک:
باز هم مانند اول بخش گیم پلی باید بگویم: خوب دنبال گرافیک خواصی نباشید!
بازی گرافیکی عالی و مثال زدنی ندارد ولی آیا این بازی کوچک نیازی به گرافیک بالا و عالی دارد؟ هدف این بازی سرگرم کردن شما برای چند دقیقه است و هدف خاص دیگری ندارد. اما باز هم با این وجود گرافیک بازی در حد خود خیلی خوب کار شده و به شما قول میدهم که شما را راضی نگاه دارد. البته با این وجود باز هم میتوانستند جزئیات را در بازی بالا تر می بردند و جا های جالب و دیدنی را برای گشت و گذار قرار میدادند.صدا گذاری و موسیقی:
خوب ما شاهد موسیقی خاصی در بازی نیستیم یا اصلا بهتر است بگویم موسیقی در بازی وجود ندارد! بله درست خواندید، موسیقی در بازی وجود ندارد، البته چیزی به مراتب جذاب تر از آن وجود دارد که جای خالی آن را به طور کامل پر میکند. وقتی گوینده از شما عصبانی میشود یا ... ما شاهد دیالوگ های بسیار خوبی هستیم.
همچنین یکی از شیرین ترین لحظات این است که راوی را عصبانی کنید یا این که از عمد دور خود بچرخید و دوباره به جای اول خود بازگردید، در آن زمان است که گوینده بازی ما فریادی بلند میکشد و از گیمر دیگری که شاید کنار ما نشسته کمک میخواهد! به طور کلی این قسمت از بازی به طور خیلی خوبی طراحی شده و تنها عیب آن این است که گاهی اوقات نسبت به بعضی از کار های ما عکس العمل نشان نمی دهد.
کلام آخر:
این بازی عنوانی نیست که با تجربه نکردنش چیز خاصی را از دست بدهید، اما تجربه آن لذت خاصی را به شما خواهد داد، همچنین شایان به ذکر است که دور های این بازی کوتاه است و در عرض چند دقیقه به پایان میرسد و بازی تمام میشود! و شما دوباره باید بازی را از اول شروع کنید، تنها چیزی که ممکن است لذت تجربه را برای شما نگاه دارد این است که این بار کار های دیگری را بکنید یا برید فلان جا یا فلان کار را بکنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. البته این کار ها نمی تواند جلو تکراری شدن بازی را بگیرد و بازی حداکثر بعد از 10 بار برای شما تکراری خواهد شد.
نمرات:
داستان: 8
گیم پلی: 8
گرافیک: 7
صدا گذاری و موسیقی: 9
نمره کلی: 8
نقاط قوت: صدا گذاری خوب و دیالوگ های مثال زدنی.گیم پلی: 8
گرافیک: 7
صدا گذاری و موسیقی: 9
نمره کلی: 8
نقاط ضعف: طراحی سطحی مکان ها+ گیم پلی می توانست پیشرفته تر باشد.
سیستم مورد نیاز:
OS: Windows XP/Vista/7/8
Processor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (or higher) or AMD64X2 (or higher)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Video card must be 128 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 2.0b (ATI Radeon X800 or higher / NVIDIA GeForce 7600 or higher / Intel HD Graphics 2000 or higher).
Hard Drive: 3 GB available space
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
همین الان به صورت جدی می گویم دفعه ی قبل که گفتم از مطلب خارج شوید خارج نشدید اما حال که وارد این مطلب شدید و تا آخر آن پیش رفتید حق گذاشتن هیچ گونه نظر و تشکر را ندارید، این یک اخطار جدی است، هر چند میدانم تعدادی از شما نظر میگذارید، اما این را بدانید هر کس که نظری بگذارد با زبان تیز من رو به رو خواهد بود.
بچه این داره حرف الکی میزنه نظر بزارید اگه زحمتی نیست او گزینه ی تشکر رو هم بزنید، منم سریع تر میرم تا دوباره این هوش مصنوعی عصبانی نشده، شما هم پیام بگذارید ببینیم چه جوابی به شما خواهد داد!
.Oh, then that's the rule you'll have to break to know the truth