10-21-2016, 03:30 AM
پس از انتشار Dark Souls 3، بسیاری از طرفداران میدانستند که هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) بعد از این قصد ساخت یک بازی دیگر در سری سولز را ندارد. همین موضوع طرفداران را به شدت ناراحت و نا امید کرد اما پس از معرفی محتوای الحاقی Ashes of Ariandel میازاکی باز هم هواداران سری سولز را خوشحال کرد. اما پس از این قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ برنامههای میازاکی برای آینده چیست؟
آیا برای پشتیبانی از قدرت سخت افزار کنسول بهروز شده پلیاستیشن ۴ پرو بهبودی در بازی Dark Souls III صورت خواهد گرفت؟
آیا به این خاطر میگویید که در ژاپن بسیاری از شرکتها تمایل دارند یک فرانچایز موفق خلق کنند و برروی آن عناوینی را تا ابد بسازند؟
آیا بازی جدیدی که به آن اشاره شد، یک بازی رنگارنگ جادویی است؟
طی یک مراسم پیش نمایش که توسط شرکت بندای نامکو در شهر توکیو ژاپن برگزار شد، مصاحبهای مختصر و مفید با آقای هیدتاکا میازاکی، کارگردان سری بازیهای Dark Souls و رئیس استودیوی فرام سافتور (From Software) انجام گرفت و آقای میازاکی اطلاعات بسیار مفیدی را درباره گسترش دهنده بازی Dark Souls 3، یعنی Ashes of Ariandel و همچنین برنامههای آینده استودیو به ما دادند. برای خواندن این مصاحبه با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
توجه: پرسشها به صورت درشت و پاسخها به صورت معمولی نوشته شدهاند.آیا برای پشتیبانی از قدرت سخت افزار کنسول بهروز شده پلیاستیشن ۴ پرو بهبودی در بازی Dark Souls III صورت خواهد گرفت؟
نقلقول:هماکنون بندای نامکو و فرام سافتور در حال ارتباط برقرار کردن هستند تا ببینیم که چطور باید از پلیاستیشن ۴ پرو استفاده کنیم. این موضوع فقط شامل پشتیبانی کردن یا نکردن از این کنسول نمیشود بلکه بحث سطح گرافیکی، میزان فریم در ثانیه و این جور مسائل نیز مطرح است. بنابراین میتوانم بگویم که بله؛ ما در مورد این موضوع صحبت کردیم اما هنوز به طور رسمی تصمیمی نگرفتهایم.
آیا قصد دارید تا با نوشتن و ساختن محتواهای الحاقی پایان سری سولز را اعلام کنید؟
نقلقول:در واقع این گونه نیست. کاری که ما تلاش میکنیم انجام دهیم، این است که پس زمینه بزرگ و عظیمی که در بازیهای اصلی مشاهده کردیم را از نما و پرسپکتیو دیگری نشان دهیم. «نمای دیگر» به این منظور است که ما میخواهیم از یک دنیای دیگر به عنوان دورنمای متفاوت استفاده کنیم تا پس زمینه بازی اصلی به طور نمادین توضیح داده شود.
آیا شاهد بازیهای Dark Souls بیشتر در آینده خواهیم بود؟
نقلقول:به شحصه، هماکنون حس خلق بازیهای سولز دیگری را ندارم. با این حال، نمیخواهم به طور کامل پتانسیل و فرصت را از دیگر سازندگان و توسعه دهندگان فرام سافتور بگیرم و احتمال بازگشت فرانچایز سولز در آینده را از آنها دریغ کنم.
در حالی که به شخصه دوست دارم فرانچایز سولز را به اتمام برسانم، از این بابت ناراحت و اندوهگین هستم. با این که ممکن است برروی بازیهای دارک سولز کار نکنم، اما تجربهها و درسهای زیادی از ساخت آنها با خود به همراه دارم که ممکن است در یک بازی شبیه دارک سولز یا دیگر محصولاتی که در آینده برروی آنها کار کنمف استفاده شود.
وقتی که میگویم بازیهایی شبیه به دارک سولز، آنها میتوانند بازیهای تاریک فانتزی باشند که عنصر «حس دستاورد» به همراه سختیهای راه را به همراه داشته باشند که باعث منحصر به فرد شدن فرانچایز سولز شده بود.
آیا به این خاطر میگویید که در ژاپن بسیاری از شرکتها تمایل دارند یک فرانچایز موفق خلق کنند و برروی آن عناوینی را تا ابد بسازند؟
نقلقول:پاسخ دادن به این نوع سوالات خیلی دشوار است اما در هر حال، من ارزش اضافه کردن محتوا و بازیها برروی یک فرانچایز را انکار نمیکنم. خیلی چیزها وجود دارند که با ادامه دادن میتوانند پولیش و بهتر شوند و خیلی چیزها نیز وجود دارند که تنها با ساختن بخشها و سریهای جدید میتوانیم به آنها دست پیدا کنیم.
من در مورد دیگر ناشرها یا سازندگان مطمئن نیستم اما در مورد فرام سافتور حداقل میتوانم بگویم که باور دارد همهی چیزهایی که ما از ساخت عناوین گذشته میآموزیم میتوانند بهترین انعکاس را برروی عناوین آینده داشته باشند. بنابراین مسئلهای که راجع به آن صحبت کردیمف تنها با ساخت فرانچایزها و سریهای جدید امکان پذیر است و باید تاثر خود را برروی آنها بگذارد.
صحبت از بازیهای «شبه دارک سولز» شد، به نظر میرسد که پس از موفقیت Dark Souls و Bloodborne، این بازیها به نوعی یک سبک و ژانر خلق کردند و حتی دیگر تهیه کنندگان و سازندگان نیز بازیهای «شبه دارک سولز» میسازند. به عنوان مثال بازی Ni-Oh استودیوی کویی تکمو را در نظر میگیریم؛ من واقعا حس میکنم که در حال تجربه یک عنوان شبیه به دارک سولز هستم. حس شما در مورد این قضیه چیست؟
نقلقول:من هیچگاه فکر خلق یک ژانر جدید را نمیکنم و من مطمئن هستم که در گذشته نیز افراد زیادی در مورد بازیهای بسیار چالش برانگیز مانند دارک سولز فکر کردهاند. من این طور فکر میکنم که به نوعی در این موضوع پیشگام هستم.
اگر من محیطی خلق کردم که سازندگان دیگر را تشویق به ساخت عناوینی شبیه به دارک سولز میکند، این یک افتخار برای من است.
با این حال من تنها در مورد چالش بازی صحبت نمیکنم بلکه منظور بنده در مورد مکانیکهای مشابه است.
نقلقول:پاسخ دادن به این سوال سخت است اما با این حال اگر مکانیکهای دارک سولز به وسیله سازندگان و ناشران مختلف در بازیهای دیگر پیاده شود، هنوز هم نشانه خوبی برای ما (فرام سافتور) محسوب میشود زیرا آنها این مکانیکها را بر اساس یک دید و نمای دیگر در بازی خود پیاده میکنند. این به ما نشانههایی را میدهد که چگونه برروی بازیها و عناوین آینده کار کنیم، بنابراین نکته خوب و مثبتی به حساب میآید. از همه اینها بگذریم، باید روشن کنم که هیچگاه فکر نمیکردم که کسی از عناوین ما کپی کند.
آیا بازی بعدی شما نیز یک فانتزی تاریک است؟ آیا روبات و ویژگیهای آن در بازی جدید استفاده خواهد شد؟
نقلقول:هماکنون بازیهای زیادی در دست ساخت قرار دارند و این عناوین تنها فانتزی تاریک یا روباتی نیستند. بعضی از این بازیها فانتزی تاریک هستند و بعضیهای دیگر با عناصر روباتی ترکیب شدهاند اما یک عنوان جدیدی که ما در حال کار برروی آن هستیم، کاملا انتظارات طرفداران را براورده خواهد کرد.
در آخر بگویم که عنوان دیگری در کار است که شاید یک مقدار عجیب به نظر برسد. شاید زمانی که ما این عنوان را معرفی کنیم، طرفداران این گونه واکنش نشان دهند:«اوه… این چه جور عنوانی است که میازاکی خلق کرده است؟»
آیا این عنوان از نظر این که فرام سافتور آن را میسازد عجیب است یا به خودی خود عنوان عجیبی است؟
نقلقول:زمانی که گفتم عجیب، منظور این بود که سبکی که در حال کار برروی آن هستیم ممکن است یک مقدار عجیب باشد. اما علاوه بر آن، محتوای بازی نیز ممکن است مقداری عجیب تلقی شود.
من فقط میخواهم روشن کنم که ما همیشه برروی تولید محصولات و کار برروی آنها جدی هستیم. شاید بازی یک مقدار عجیب باشد اما ما همچنان نسبت به آن بسیار جدی هستیم.
آیا بازی جدیدی که به آن اشاره شد، یک بازی رنگارنگ جادویی است؟
نقلقول:(خنده) من فکر میکنم که ما به تجربه بیشتری برای دادن مشخصات از این ژانر خاص نیاز داشته باشیم.
هنوز مقیاسها و عناصر زیادی نیاز است تا بتوانیم این عناوین جدید را معرفی کنیم. بنابراین هنوز نمیدانیم که چند سال لازم است تا آنها را بسازیم و توسعه دهیم. با این حال امیدوار هستیم که این بازیها را در آینده معرفی کنیم.
آیا پای Armored Core در میان است؟
نقلقول:ما در حال کار برروی Armored Core هستیم.
تفاوت Armored Core جدید با Armored Core فعلی چیست؟
نقلقول:نمیتوانم چیزی بگویم… فقط همین
فقط برای اطلاع شما میگویم که حتی در مصاحبه با رسانههای ژاپنی من همیشه میگویم که دوست دارم برروی یک عنوان Armored Core جدید کار کنم، بنابراین میخواستم روشن کنم که به کار برروی بازیهای Armored Core علاقه دارم.
توجه: پس از اتمام این مصاحبه، فرام سافتور یک بیانیه به رسانههای ژاپنی فرستاد و در آن اشاره کرد که آقای میازاکی در مصاحبه خود یک بازی Armored Core جدید معرفی نکرد و هماکنون کار برروی آن انجام نمیشود. به نوعی در مصاحبه، آقای میازاکی علاقه و میل خود را برای کار برروی این سری در آینده نشان دادند اما هنوز چیزی تصمیم گیری نشده است. با همه این توضیحات، ما تنها چیزی که منتشر شده و گفته شده است را به اطلاع شما میرسانیم و قضاوت را به عهده خود شما میگذاریم.
آیا محتواهای الحاقی بازی Dark Souls III باید به عنوان دنبالهای برای بازی اصلی در نظر گرفته شوند یا به عنوان محتواهای داستانی جداگانه؟
نقلقول:پس زمینه و تم محتوای الحاقی وابستگی خاصی به بازی اصلی ندارد و جدا از آن است. پس زمینه و تم بازی اصلی در واقع درون خود بازی کامل شد.
چرا دنیای نقاشی شده را برای محتوای الحاقی Dark Souls III انتخاب کردید؟
نقلقول:با این که محتوای الحاقی در دنیای نقاشی شده قرار دارد، اما این دنیا با دنیای نقاشی شده بازی اصلی متفاوت است. پس زمینه دنیای نقاشی شده با همه عناصری که در محتوای الحاقی گنجاندهایم، جور درمیآید و به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم دنیای نقاشی شده را بازگردانیم.
Darkness travels along my sight...Opening the windows to reveal the light
BAT#