01-28-2019, 03:57 PM
از سیستم Corpse Run در بازی Sekiro: Shadow Dies Twice استفاده نشده است
نویسنده: حمید کوهپیما
آقای هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی مورد انتظار Sekiro: Shadows Die Twice، در جدیدترین مصاحبهی خود اطلاعات جدیدی از این بازی را با هواداران با اشتراک گذاشته است.
اگر از هواداران سری Soulsborne بخواهیم از یکی از کلیدیترین مکانیکهای موجود در سری نام ببرند، به طور حتم به قابلیت Corpse Run در این سری اشاره خواهند کرد. این سیستم به طور حتم خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برای هواداران رقم زده است. در سری عناوین Dark Souls و Bloodborne، با کشتن دشمنان Soul یا Blood Echo به دست میآورید. در این سری ارواح (Soul) به دست آمده در حقیقت نقش واحد پولی را در بازی ایفا میکنند. شما برای افزایش سطح شخصیت خود، ارتقا اسلحه و یا خرید آیتم به روح (یا Blood Echo) نیاز خواهید داشت. با این حال، در صورت کشته شدن، تمامی ارواحی که جمع کردهاید برروی زمین افتاده و شما به آخرین Bonefire (یا Lantern) که در آن استراحت کردهاید، فرستاده خواهید شد. اگر شما نتوانید پیش از این که دوباره کشته شوید، منابع خود را پس بگیرید، تمامی این ارواح ارزشمند برای همیشه از بین خواهند رفت. وجود این سیستم در بازی، گشت و گذار در مناطق ناشناخته و مبارزه با دشمنان قدرتمند را بیش از پیش هیجانانگیز و البته خطرناک میکند.
اگرچه شرکت فرام سافتور (From Software) از این مکانیک در تمامی عنوان سری Souls استفاده کرده است ولی به نظر میرسد خبری از آن در جدیدترین ساختهی آنها یعنی Sekiro: Shadows Die Twice نخواهد بود. این بازی اکشن نقشآفرینی تلاش دارد تا حد ممکن از بازیهای سری Souls فاصله گرفته و به یک آیپی جدید و منحصر به فرد تبدیل شود. کارگردان بازی، آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، در آخرین مصاحبهی خود بیان کرده است که آنها دوست ندارند «یک کار را بارهای بار تکرار کنند»:
نقلقول:دلیل این که دیگر شاهد سیستم Corpse Run در بازی نیستیم، این است که پیش از هر چیز ما نمیخواهیم در بازیهای که میسازیم، یک کار را بارهای بار تکرار کنیم. ما میخواهیم روشها و مکانیکهای تازهای را امتحان کنیم. ما تلاش داریم یک حس تازه از ضرر را در بخش مجازات مرگ در بازی معرفی کنیم.
ما میخواهیم بازیباز همانند گذشته از مرگ هراس داشته باشد. ولی در این بازی، این ترس شکلی متفاوت به خود خواهد گرفت. اگر ما سیستم Corpse Run را به بازی اضافه کنیم یا بازیباز را مجبور به پس گرفتن منابع کنیم، بازی کمی به هم ریخته خواهد شد و این حس را به مخاطب القا خواهد کرد که هزینهی بسیار گزافی پرداخت کرده است.
ما میخواهیم برروی مکانیکهای جدید بازی مانند سیستم زنده شدن پس از مرگ تمرکز کنیم. حال که صحبت از این سیستم شد، بد نیست بدانید که ما از این سیستم در المانهای داستانی بازی نیز استفاده کردهایم. از این رو شما دلیل خاصی برای زنده شدن خواهید داشت. همچنین مفاهیم زیادی حول مفهوم مرگ و تولد دوباره در بازی وجود دارد که ما میخواهیم آنها را در گیمپلی نیز اعمال کنیم.
یکی از مواردی که آقای میازاکی در این مصاحبه به آن اشاره کردهاند، یکی از مکانیکها جدید موجود در بازی است. به گفتهی کارگردان بازی، شما میتوانید شرایطی را در محیط ایجاد کنید که در نهایت به درگیری بین دشمنان ختم میشود. به گفتهی آقای میازاکی، شما به عنوان یک شینوبی (Shinobi) توانیی فریب دادن شیاطین و وادار کردن آنها به مبارزه با انسانهای حاضر در آن منطقه را خواهید داشت.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ جمعه ۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ (۲۲ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. دیگر اخبار مربوط به این بازی مورد انتظار را میتوانید از طریق وبسایت خبری گیمفا دنبال کنید.
منتظر نظرات شما هستیم...