04-12-2016, 07:06 PM
(آخرین ویرایش: 04-14-2016, 09:40 AM، توسط The Last King On The Earth.)
بدون شرح
تقریبا نزدیک به دو دهه است که صعنت بازی سازی در کل جهان همه گیر شده است و تقریبا در اکثر کشور ها، شرکت های بازی سازی وجود دارد که هر ساله عنوانی جدید را روانه بازار می کنند. در طی این دو دهه موضوع اصلی این بازی ها در سبک های مختلف دسته بندی شده اند. از میان این سبک ها تنها دو سبک اکشن و تا حدودی نقش آفرینی، لقب پرطرفدارترین بازی ها را به خود گرفته اند. سبک اکشن دارای درخششی دائمی در میان دیگر سبک ها است که طی چندین سال اخیر به اوج رسیده است. تقریبا از هر ده بازی شش مورد آن متعلق به این سبک است. اما از بحث اصلی خارج نشویم! در میان این سبک ها، نام سبک ترس و بقا نیز به چشم می خورد! در این سبک دیگر خبری از مسسل، RPG، میدان جنگ و کشتار جمعی نخواهد بود. آنطور که از کلمه "ترس" و "بقا" پیداست، بازی بازان در این سبک باید کشتار های دیگر عناوین را به فراموشی بسپارند و تنها به بقا بیندیشند.
تقریبا هر شرکتی توانایی ساخت عناوینی در این سبک را را ندارد. این سبک تلفیقی بین دو سبک ترس و بقا و اکشن است و باید هنگام تجربه بازی حس ترس به بازی بازا القا شود، در غیر این صورت نام بازی در لیست عناوین ترس و بقا قرار نمی گیرد. از میان عناوین اندک این سبک، نام پنج نسخه از سری Resident Evil به چشم می خورد. سازندگان بازی توانستند این پنج نسخه را جز آن دسته از بازی ها قرار دهد که معنای واقعی، ترس را به بازی بازان القا می کند و تا مدت ها کابوس شبانه آن ها می شوند.
سری Resident Evil از زمان توسعه تا کنون به نامی آشنا برای بازی بازان بدل شده است. گفتیم که این سری با ارائه مکانیزم های قوی، همیشه جز برترین عناوین سبک ترس و بقا بوده اند. شاید در نگاه اول، سری Resident Evil از ایدۀ تکراری و کلیشه ای بهره ببرد ولی حضور پرنقش چهره ای سرشناس، مانند شینجی میکامی به عنوان کارگردان، علی رغم ایده تکراری، این سری را ظرف مدت کوتاهی به قله های سعود رساند. اما متاسفانه پس از اینکه این کارگردان خلاق، کپکام را به قصد تاسیس استودیوی جدید ترک کرد این سری یک سره به درۀ شکست فرو رفت. گفتنی است که هنوز که هنوز است کپکام به توسعه میراث میکامی ادامه می دهد و آن را هر ساله راهی شکستی سخت خواهد کرد. دنیا Resident Evil بدون دست پخت شینجی میکامی اصلا به دل نمی شیند. دنیایی که بسیار تاریک و بى رحم است هیچ فرصتى براى تبسم و لبخند وجود نخواهد داشت و مسیر پیش روى داستان و گیم پلی، مطمئنا با عناوینى هم سبک بسیار متفاوت است. بازی شما را در برابر سیل عظیمی از دشمنان قرار می دهد، هر از گاهی مجبورتان می کند دست به کار های احمقانه بزنید، اتمسفر خاصی که در این سری وجود دارد، مطمنا در هیچ مجموعه دیگری تجربه نمی کنید.
10) Resident Evil Operation Raccoon City
Metacritic: 55
پلتفرم: PS3، Xbox 360 و PC
می توانست دست پخت خوبی از آب درآید، حیف...
Resident Evil Operation Raccoon City برای اولین بار در این سری توانست ثابت کند که کپکام می تواند بدون شینجی میکامی این سری را در باطلاقی که فرو رفته، نجات دهد. Resident Evil Operation Raccoon City از این پتانسیل برخوردار بود ولی انتخاب داستان سرایی برای این نسخه، نام آن را جزء ناموفق ترین عناوین این شرکت برگزید. داستان بازی، دو نسخه دوم و سوم را به روایتی دیگر بیان می کند. به عبارت دیگر داستانی که از آن دو نسخه تجربه کرده اید در مقایسه با این نسخه 180 درجه تفاوت خواهد داشت. این بازی داستان دو نسخه دوم و سوم را از زاویۀ دیگر روایت می کند، که ظاهرا نتوانست آنطور که باید شاید باشد، شود. شاید تنها ضعفی که از ارزش بازی آن هم به مقدار بسیار کاسته است همین موضوع باشد! به عقیده خیلی ها کپکام می توانست با انتخاب داستان جدیدی برای این نسخه، تغییر بزرگی در آینده این سری ایجاد کند. گذشته از این مسائل گفتیم که علاوه بر داستان سرایی بازی، بقیه رکن ها بسیار عالی بودند. بله. این موضوع صحت دارد. گیم پلی بازی بسیار قدرتمند از دیگر نسخه ها شده است و شاید هیچ ضعفی در آن دیده نمی شود. سیستم شوتیگ بسیار بی نقص از آب در آمده است. البته گفتنی است تکرار مکرر مراحل بازی که از ضعف های بزرگ گیم پلی است که به مقدار زیاد از جذابیت بازی می کاهد.
برای اولین بار پس از آنکه میکامی کپکام را ترک کرد، Resident Evil Operation Raccoon City اولین دست پخت کپکام بود که توانست حس ترس را تا حدودی به بازی بازان القا کند. گرچه این عنوان با کسب متا 54 در رتبه دهم این لیست قرار می گیرد، اما این بدان معنا نیست، بازی از اتمسفر خاص این سری بهره نبرد و لذت بخش نباشد! با وجود تمامی مشکلات بازی، یک بار تجربه کردن آن برای هر بازی باز ضروری می باشد.
9) Resident Evil 6
Metacritic: 74
پلتفرم: PS3، Xbox 360 و PC
بازی از همه لحاظ عالی به نظر می رسد!
به جرات می توان گفت، Resident Evil 6 عنوانی بد نبود. کپکام توانست با استفاده از المان هایی که از حاصل زحمت های چندین و چند ساله خود به دست آورده بود، یک عنوان بی نقض خلق کند. می دانید که موضوع تلفیق سبک اکشن با ترس و بقا همواره در این سری، جزء رکن های اصلی آن بوده است و نبود آن بازی را ناقض خواهد کرد. این نسخه علارقم دست یابی به فروش مناسب و قابل قبول، به خوبی با استاندارد های میکامی همخوانی نداشت، زیرا بازی چاشنی ترس را به دوش نمی کشید و به سبب همین مسئله باعث نارضایتی طرفداران شد.
از دید بسیاری Resident Evil 6 بهترین فرایچایز این سری تاکنون بود. چراکه گرافیک و گیم پلی بازی نسبت به سایر نسخه ها، انقلاب طوفانی به پا کرده است و دچار تغییرات بزرگی شده است. شاید با خود فکر کنید که وجود چهار سناریو در بازی به مقدار بسیار به لذت بازی می کاهد و حال هوای بازی را تکرار می کند، اما به شما اطمینان می دهم تجربه داستان این بازی می تواند تا مدت ها شما را سرگرم کند چراکه به جرات می توان گفت کپکام بهترین داستان این سری را در Resident Evil 6 پیاده سازی کرده است.
متاسفانه بازی خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، حاوی مشکلاتی است، که باعث شدند نام Resident Evil 6 در جایگاه نهم این مقاله بدرخشد.
8) Resident Evil 5
86 :Metacritic
پلتفرم: PS3، Xbox 360 و PC
نیجریه، میزبان پنجمین جهنم
بیایید صادق باشیم! Resident Evil 5 شاید جز بهترین نسخه های این سری باشد ولی از دید بازی بازان یک اکشن ادونچر محض، بیش نیست.
به اعتقاد بسیاری از جمله خود بنده، Resident Evil 5 یعنی به چرخش در آمدن چرخ دنده های شکست این سری. پس از ترک شینجی میکامی Resident Evil 5 از تمامی نقاط دچار تغییر و تحولاتی شد. این نسخه توسط کپکام بار ها و بار بین اسودیو ها دست به دست چرخید تا بالاخره توسط استودیو رسمی کپکام توسعه یافت. از لحاظی این نسخه دچار تغییرات زیادی شده بود که مهم ترین آن ها گرافیک چشم نواز بازی بود. گیم پلی این نسخه تقریبا با الگو برداری از نسخه چهارم ساخته شد و تنها چند درصد آن به طور کلی تغییر یافته است. متاسفانه نبود ایده های خبره شینجی میکامی در بازی، به مقدار بسیار به روند بازی لطمه رساند. گذشته از این مسائل، وقتی که به زمان عرضه بازی می نگریم، می توان با تمام اطمینان گفت که Resident Evil 5 با مقایسه با سایر عناوین هم سبک خود، یک سروگردن بالاتر بوده است. اگرچه این بازی جزء دسته عناوین اکشن ادونچر قرار می گیرد و اصلا رنگ و بویی از سبک ترس و بقا نبرده است. این عنوان برای اولین بار این سری از نسل ششم به نسل هفتم منتقل کرد و به سبب گرافیک بالا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
شایان ذکر است که Resident Evil 5 تا سال 2015 توانست به فروش 6.8 میلیون نسخه دست پیدا کند که مطمئنا کپکام بخشی از این سهم را مدیون بخش چند نفر است چراکه برای اولین بار Resident Evil 5 مسئولیت به دوش کشیدن بخش چند نفره برعهده گرفت.
7) Resident Evil: The Darkside Chronicles
Metacritic: 80
پلتفرم: PS3 و Wii
یکی از بهترین عناوین این سری! از همه لحاظ عالی...
Resident Evil: The Darkside Chronicles یا به اصطلاح فارسی، تاریخچه تاریکی ها، یکی از نسخه های فرعی سری Resident Evil می باشد که کپکام به قصد برطرف کردن ابهاماتی که در بعضی از نسخه های این سری وجود داشت، آن را توسعه داد. به جرات می توان گفت کپکام با ساخت این نسخه توانست ثابت کند که توانایی بازگرداندن ترس را به این سری دارد، چراکه بازی با الگو برداری، یا بهتر بگوییم کپی برداری از Resident Evil 4 (!) ساخته شد و دست کمی از آن ندارد.
جو و اتمسفری که شینجی میکامی در سه نسخه اول خلق کرده بود، در Resident Evil: The Darkside Chronicles نیز مشابه آن وجود دارد که به همین سبب باعث شد که بازی با بازخورد های مثبت از سوی منتقدان مواجعه شود. این نسخه را می توان به عبارتی باز سازی شدۀ چهار نسخه Resident Evil 0، نسخه دوم، سوم و عملیات راکون سیتی خطاب کرد. Resident Evil: The Darkside Chronicles شما را به تماشای صحنه های نمادین و دراماتیک که در چهار نسخه ذکر شده از قلم افتاده بود، دعوت می کند که مطمئنا پس از مشاهده آن ها دید شما نسبت به این سری تغییر خواهد کرد.
متاسفانه با نگرش به متا بازی شاید توان قضاوت برای آن فراهم باشد چراکه این عنوان با 55 نقد توانست به متا 75 دست پیدا کند. البته شایان ذکر است که اغلب سایت های منتقد، تنها عامل ضعف بازی را گرفیک فنی بسیار پایین و مشکلاتی در گیم پلی خواندند.
درکل این عنوان اولین ساخته کپکام پس از ترک میکامی از این شرکت است که توانست حس ترس را به بازی بازان القا کند و به سبب همین مسئله باید به کپکام آفرین گفت!
6) Resident Evil Revelations 2
74 :Metacritic
پلتفرم: PS4، PS3، Xbox One، Xbox 360 و PC
شیطان را تماشا کنید که چطور شکست می خورد...
از میان تمامی نسخه های فرعی سری Resident Evil، دو نسخه Revelations بهترین آن ها هستند. این نسخه ها با به تصویر کشیدن وضعیت مبهم بعضی از شخصیت ها، روند داستانی این سری را بهبود می بخشند. Resident Evil Revelations 2 در تاریخ سپتامبر 24 فوریه سال گذشته به صرت اپیزودیک روانه بازار شد. کپکام با در پیش گرفت روند سینما، این نسخه را در قالب پنج نسخه از 24 فوریه تا مارس 2015، هر هفته یک نسخه از آن را روانۀ بازار کرد. با توجه به بازخورد های منفی که کپکام طی سال ها دریافت کرده بود، در ساخت این نسخه سعی بر آن داشت که بازی را بدون مشکلاتی توسعه دهند.
باری دیگر به لطف کپکام Resident Evil Revelations 2 مملو از ترس و دلهره برای بازی بازان بود. گیم پلی بازی تا حدودی سخت تر از گذشته شده است و کماکان آن اتمسفر همیشگی این سری را در خود حفظ کرده است. کپکام به خوبی توانست استاندارد های اصل سری Resident Evil را تا حدودی در این نسخه پیاده سازی کند. متاسفانه این نسخه نیز همانند دیگر نسخه ها مشکلاتی را به دوش می کشید و خالی از ضعف نبود ولی این مسئله مانعی بر آن نشد که این نسخه از فروش کمی بهره ببرد. اگر موفق به تجربه این نسخه نشده اید، تجربه آن به شدت پیشنهاد می شود. بدون شک این بازی توانایی این را دارد تا مدت ها شما سرگرم کند.
5) Resident Evil Revelations
Metacritic: 82
پلتفرم: PS3، Xbox 360، PC و 3DS
روایت دوباره شیاطین این بار در کشتی... چه خسته کننده!
از اینجا به بعد با شاهکار های این سری سروکار خواهیم داشت. پنجمین جایگاه برترین نسخه های سری Resident Evil، متعلق به Resident Evil Revelations است. پیش تر نیز گفتیم مقصد کپکام در ساخت این نسخه، برطرف کردن وضعیت مبهم شخصیت های این سری است. این بار نیز قرار است بازی به وضعیت مبهم جیل ولینتاین بپردازد. به عقیدۀ بسیاری از تهیه کنندگان، این نسخه بهترین بازی ساخته شدۀ این سری است که با همکاری کپکام و .Tose Co ساخته شده است. پس از نارضایتی های طرفداران از نسخه ششم، کپکام با ایده ای خلاق دست به کار شد تا رضایت بازی بازان را به دست آورد. البته استودیوی . البته وظیفۀ سنگین محیط بازی بر روی دوش استودیوی .Tose Co بود، که واقعا کمک شایانی به بازی کرده است. علاوه بر طراحی مراحل، .Tose Co حق تأیین پلتفرم بازی را نیز داشت که به همین سبب، بازی ابتدا برای کنسول نیتندو 3دی اس ساخته شد . البته شرکت کپکام یک سال بعد به قصد فروش بیشتر بازی، نسخۀ بازسازی شدۀ آن را برای پلتفرم های نسل هفت و صدالبته رایانه های شخصی عرضه نمود.
طبق سنت های کپکام، گیم پلی Resident Evil Revelations با الگو برداری از گیم پلی دو نسخه چهارم و پنجم خلق شده است. همچنین قابل ذکر است که بازی روایت کنگ و نامفهومی را به دوش می کشد که به میزان زیاد به آن لطمه زده است. گذشته از این مسائل Resident Evil Revelations شروعی بر موفقیت های این سری بدون شینجی میکامی بود. این عنوان موفق شد نام خود را با کسب متا 82در کارنامه کپکام ثبت کند.
Resident Evil Zero (4
Metacritic: 84
پلتفرم: PS3، PS4، PC، Xbox One، Xbo 360 و گیم کیوب
حال قدم بر دنیای کلاسیک این سری می گذاریم... دنیایی که مملو از موفقیت های بزرگی بود که کپکام تمامی آن ها را مدیون پدر سبک ترس و بقا، شینجی میکامی بود. همه جا صدای زامبی می آید و طولی نمی کشد که ترس در چهره بازی بازان نمایان شود. بله قدم به دنیا Resident Evil Zero گذاشته ایم. در Resident Evil Zero دیگر همه چیز متفاوت است، این بازی را نمی توان یک اکشن ادونچر محض خطاب کرد! به هیچ وجه! تنها کافیست جلوی نمایشگر بنشینید و به اوج هیجان بازی فرو روید تا دریابید با چه عنوانی طرف هستید! عنوانی که درباره آن صحبت می کنیم، در سال 2002 برای کنسول گیم کیوب توسعه یافت. باری دیگر همانند دیگر نسخه های این سری کپکام وظیفه ساخت آن را بر دوش کشید. پس از آن در سال 2008 یک نسخه بازی سازی شده برای کنسول نیتندو وی عرضه شد و البته باری دیگر در اوایل سال 2016 نسخه بازسازی شده بازی برای کنسول های نسل هشتم، هفتم و رایانه های شخصی روانه بازار شد.
این عنوان از همه لحاظ در مقایسه با نسخه های اول، دوم و سوم بهتر بود و اشکالاتی که در آن ها وجود داشت در این نسخه به طور کامل ریشه کن شده اند! Resident Evil Zero یک عنوان کاملا نو نبود! بلکه در تمامی ابعاد با دیگر نسخه ها تفاوت داشت. همچنین این نسخه با الگو برداری از سه نسخه ابتدایی این سری، ساخته شد و علارغم فروش های قابل قبول سه نسخه ابتدایی، این نسخه یک سر و گردن از همه بالاتر بود. با این حال مشکلاتی در بازی وجود داشت که از حضور این نسخه در جایگاه اول جلوگیری کند.
3) Resident Evil 1
Metacritic: 91
پلتفرم: PS3، PS4، PC، Xbox One، Xbox 360 و PS1
اولین حضور زامبی در سری، همیشه در خاطره ها خواهد بود
می رسیم به اولین دست پخت کپکام و شینجی میکامی. اولین تجربۀ آن ها در صنعت بازی سازی. در آن زمان علارغم وجود عناوینی موفق به ذهن کسی خطور نمی کرد که کپکام با دست پختی تازه خود چشم طرفداران را به سوی خود جلب کند. غیر ممکن است که اولین حضور دشمنان بازی یعنی زامبی ها را به فراموشی بسپارم! واقعا آن صحنه یکی از بهترین صحنه های بازی های ویدیویی است. میکامی میکانیزم آن لحظه را چنان خلق کرد که هنوز که هنوز است صحبتی از آن می شود. مشکلاتی که در آن بازی وجود داشت بسیار زیاد بودند، قاعدتا هم این موضوع معمولی است و اگر هیجان های بازی را در کنار مشکلات آن مقایسه کنیم، صد در صد ترازو مشکلات بالا خواهد ماند. Resident Evil 1 از ایده های تازه ای برخوردار بود و به همین دلیل تواسنت مانند مواجی خروشان تمام عناوین زمان خود را غرق در آب کند و به ساحل موفقیت نزدیک کند.
میکامی به خوبی توانسته است دو سبک اکشن و ترس و بقا را با یکدیگر تلفیق کند و در کنار صحنه های اکشن دیوانه بار حس ترس نیز به بازی بازان القا کند. به نظر شما دلیل موفقیت این نسخه چیست؟ مسلما جواب آن تنها در یک جمله نهفته است. "المان های بازی به خوبی پیاده سازی شده است" این کارگردان خلاق و ماهر مقدمه ای عالی برای بازی رقم زد و پس از آن المان های اصلی این سری را در نبوغ خود هم زد و آن را به اوج رساند.
یک دیالوگ جالب در این نسخه وجود دارد که کریس خطاب به جیل می گوید:
نقلقول: مواظب باش! نزدیک بود به ساندویچ جیل تبدیل شوی!
3) Resident Evil 2
Metacritic: 89
پلتفرم: PS1، PC
راکون سیتی به روایت دیگر
پس از ساخت Resident Evil 1 تقریبا کپکام در ساخت دنباله ای بر این بازی خبره شده بود. Resident Evil 2 داستان این سری را برای دنباله های دیگری کامل کرد و یک بار برای همیشه به پرونده شهر راکون و تمامی مخلفات آن پایان داد.
این بار دو شخصیت با نام لیان و کلر قهرمان اصلی بازی هستند که در راکون سیتی پرسه می زنند. دیگر خبری از شخصیت های نسخه پیشین نیز و بازی نسبت به نسخه پیشین تغییرات زیادی کرده است. علاوه بر این تغییرات، متاسفانه دیگر خبری از اسم شینجی میکامی در تیتراژ آغازین بازی نبود و هیدکی کامیا سرپرست تیم سازنندۀ آن را برعهده گرفته بود. خوشبختانه با وجود آنکه شینجی میکامی کارگردان این نسخه نبود ولی بازی دست کمیاز عناوین شینجی میکامی نداشت که این نشان می داد هیدیکی کامیا کار خود را به خوبی انجام داده است.
اولین نسخه این سری علارغم اینکه مشکلاتی را به دوش می کشید، توانست موفق شود و با بازخورد های مثبتی روبه رو شود. پس از استراحتی دو ساله کپکام با نسخه دوم این سری آماده شد تا باری دیگر موفقیت ها را درو کند. بازی با الگو برداری از نسخه پیشین ساخته شد و با حفظ اتمسفر مخصوص نسخه قبل بازی بازان را راهی چالش های سختی کرد. این نسخه برای اولین بار از معما ها و چالش های داستانی بیشتری بهره می برد که واقعا حس و حال محیط بازی را به طور کلی تغییر داده است.
Resident Evil 2 نقص و کمبودهای اندکی داشته و کمتر بازیبازی است که به این نسخه علاقه نداشته باشد، حتی امار ها نشان داده است نسخه کلاسیک این عنوان هرساله بر روی کنسول PS3 و PS Vita فروش چشم گیری داشته است. بله حق با شماست! درست است مدت زیادی از انتشار این عنوان گذشته است ولی این بدان معنا نیست که بازی از هیجان زیادی برخوردار نباشد! بدون هیچ حرف و حدیسی Resident Evil 2 یکی از بهترین نسخه های این سری است که بزودی نیز قرار است نسخه بازسازی شدۀ آن روانه بازار شود.
2) Resident Evil 4
Metacritic: 96
پلتفرم: PS3، PC، PS2، Wii و Xbox 360
دو دوست یک بازی را متحول گرداندند
از جای خود بلند شوید. خود را آماده کنید زیرا قرار است در بعد دیگری در سری Resident Evil قدم بگذارید. چراکه شینجی میکامی پنجره های افق نو را به بازی هدیه کرده است. همه چیز دچار تحول شگرفی شده است چراکه قرار است با این عنوان هم حسن ختامی برای حضور خود در کپکام بگیرد و هم آخرین چاشنی ترس این سری را به بازی بازان هدیه دهد. آخرین نسخه از این سری که توسط این کارگردان خلاق رونق یافت عنوانی نیز جز Resident Evil 4. شینجی میکامی این نسخه را با سنت شکنی خود، تماما متحول گرداند و تجربه ای تازه ای را برای بازی بازان رقم زد. تجربه ای که اخرین ترس های این سری را رقم می زد.
Resident Evil 4 یکی از موفق ترین نسخه های این سری است، حتی تا کنون نیز 6 نسخه از این سری به بیرون آمده است اما همچنان نام Resident Evil 4 در صد جدول برترین عناوین کپکام پیشتازی می کند. تجربۀ این عنوان هرگز تکراری نمی شود و نخواهد شد و اگر بارها و بارها به این عنوان را تجربه کنید هیچ گاه مزه خاص آن از بین نمی رود. Resident Evil 4 فرمول موفقیت این سری بود که سبب شد نام Resident Evil تا سال ها بدرخشد، حتی زمانی که کپکام این سری را از استاندارد های خود به دور کرد. ابتدا این نسخه در سال 1999 در قالب Resident Evil 3.5 در دست ساخت قرار گرفت، اما بعد ها به دلیل عرضه زود هنگام کنسول PS2 ساخت آن به پنج سال بعد موکول شد. شینجی میکامی این بار سمت خود را به تهیه کنند بازی تغییر داد و هیدکی کامیا را به سمت خود منسوب کرد. این دو دوست منشأ اصلی این موفقیت ها هستند.
1) Resident Evil 3: Nemesis
Metacritic: 88
پلتفرم: PS1 و PC
My... N...ame... Is Nemesis
مهم نیست که گرافیک بازی پایین است و جملات قبیل این موضوع. چراکه وقتی در یک بازی، تمامی خصوصیات یک بازی موفق، رعایت شود هیچ اهمیتی ندارد که بر روی قوی ترین رایانه شخصی بازی را تجربه می کنید یا سگا، زیرا در هر صورت بازی باز می تواند پی ببرد بازی مقابل او یک شاهکار است. خوشبختانه تمامی این موارد درباره Resident Evil 3 Nemesis صدق می کند.
Resident Evil 3 یعنی ترس! یعنی یک شاهکار! یعنی چشیندن طعمی متفاوت. یعنی همه چیز. این همان عنوانی است که کابوس شب های بازی بازان می شد. این بار نبوغ شینجی میکامی به گونه ای دیگر ظهور کرد! علارغم دیگر نسخه ها، در این نسخه خبری از باس های زیادی نبود و وجود تنها یک باس در بازی کافی بود تا این نسخه را به اوج برساند. صحبت از باس آمد! مگر می شود پای Resident Evil 3 در میان باشد و صحبتی از Nemesis وسط نیاید. باسی که سروکله اش در هر زمان و مکان پیدا می شود و با نغمه ترسناک S.T.A.R.S کابوس شبانه همگان می شود. همیشه در پشت شما خواهد بود و دست از سرتان بر نمی دارد. به جرعت می توان گفت Nemesis یکی از وحشتناک ترین باس هایی است که تاکنون به چشم دیده اید. هربار که سر و کله اش پیدا می شود با لبخند شیطانی اش، بازی باز را بارها و بارها با کلمه "شما مردید" روبه رو می کند. مطمئنا عاملی که این باس را به یاد ماندنی کرده بود، آن فضای آزاد دنیای Resident Evil 3 بود. به قول شینجی میکامی، " Resident Evil 3 یعنی Nemesis و Nemesis یعنی Resident Evil 3".
اشتباه نکنید! این عنوان یک بازی نیست، بلکه یک شاهکاریست که توسط شاهکار دیگری با نام شینجی میکامی خلق شده است. این همان بازی است که این سری را متحول گرداند و علارغم اینکه مشکلات فراوانی داشت، توانست برخلاف نسخۀ اول، به ساحل موفقیت برسد.
فکر کنم متن بالا گویای همه چیز باشد! پس لزومی نمیبینم این قسمت را با صحبت های اضافی پر کنم.
شکست، عامل موفقیت
دیگر صحبت هام به سر کشیده و حرفی برای گفتن ندارم... فکر کنم تنها جمله ای که می توان برای پایان بندی این مقاله برگزید این باشد:
سری Resident Evil با میکامی متولد شد، با میکامی به اوج رسید و با میکامی پا به آخرین ماجراجویی گذاشت و یک بار برای همیشه به کار خود پایان داد. به امید آنکه Resident Evil 7 به اوج برگردد و باری دیگر طعم گذشته این سری را نصیب بازی بازان کند.
ممنون از اینکه مقاله رو خواندید.