08-26-2013, 04:44 PM
(آخرین ویرایش: 08-26-2013, 04:45 PM، توسط The Godfather.)
درود بر همه ی دوستان.......
امروز مقاله ای که برای شما آماده کردم در رابطه با Resident Evil 7 هستش! میخوام بدونم اگه Resident Evil 7 قرار باشه در آینده ای نه چندان دور منتشر بشه باید چه چیز هایی داشته و چه چیزهایی نداشته باشه در ادامه به برسی این نکات میپردازیم.
....................................................
ایده ی نوشتن این مقاله از آن جا به ذهن بنده آمد که آقای Masachika Kawata تهیه کننده سری های رزیدنت اویل در کپکام در رابطه با بازگشت Resident Evil به ریشه ها گفته است: از نظر مالی و اقتصادی، ترس و بقا به عنوان یک ژانر هرگز در سطح بازی های سبک شوتر و بازی های رایج دیگر نخواهد بود هم اکنون ما باید ایمان داشته باشیم و پول های زیادی خرج شماره ی جدید کنیم تا به ریشه ها بازگردد , ما متوجه شدیم که هواداران چه میخواهند در چند سال اخیر با عرضه نسخه هایی مثل Operation Racoon تجربه ای بود بر تغیر ژانر این سری... اما من فکر میکنم این غیر قابل انکار است که رزیدنت اویل باید به ریشه ها بازگردد و قدرت قبل خود را به دست آورد.
این ها بخشی از سخنان تهیه کننده رزیدنت اویل بوده است اینطور که معلوم است CAPCOM فکر هایی برای عرضه نسخه ی جدیدی از رزیدنت اویل را در سر میپروراند اما راز موفقیت نسخه ی بعدی چه چیزی میتواند باشد؟ آیا جدا میخواهند رزیدنت اویل را به ریشه ها بازگردانند یا این بار باز هم میخواهند تفنگ به دست زامبی ها بدهند!!! در ادامه به برسی بیشتر میپردازیم:
1: سرنوشت کاراکتر ها
تقریبا در همه ی سری های رزیدنت اویل شاهد بودیم که حتی در آخر , بازی به شکلی نا متعارف تمام میشود و سرنوشت کاراکتر و یاپاسخ به اینکه این بازی ادامه خواهد داشت یا خیر را نمیدهد اما باید انتظار داشت در سری 7 یا کلا سری بعدی این بازی سرنوشت کاراکتر ها مشخص شود مثلا نمونه ی بارز آن دختر مرموز این سری ADA WONG است! در هر شماره او به شکل روح مانند ظاهر شده کارهایی را انجام میدهد و بدون آنکه مشخص شود چه بلایی سرش آمده از دور خارج میشود اینگونه ابهامات در طول این سری بازی ها امری عادی شده است ولی در واقعیت نباید چنین باشد درست است که بعضی از شماره ها داستان جالبی را دارا میباشند اما گاهی در پایان بازی کلمه ی فقط همین؟؟!!؟ در پایان بازی در ذهنم نقش میبندد و اینکه چه بلایی سر کاراکتر ها می آید امیدواریم حداقل در شماره بعدی کمی بیشتر از گذشته کاراکتر ها و آینده اشان برایمان پرده برداری کنند
2: حضور کاراکتر ها بیشتر به معنای موفقیت نیست!
در شماره 6 این سری حتما متوجه این موضوع شده اید که کپکام قصد داشت با قرار دادن شخصیت های معروف و پر قدرت همانند Chris و Leon ضعف های بازی خود را بپوشاند و به امید این 6 کاراکتر بازی خود را عرضه کرد که با فروش کمی مواجه شد این اتفاق به ما یادآوری میکند که حضور کاراکتر های جذاب و معروف همانند لیان به خصوص در سری رزیدنت اویل به معنای موفقیت نیست! مثلا در شماره 4 تنها یک کاراکتر در بخش Single قابل بازی بود که این شماره یکی از بهترین شماره های این سری شد پس بهتر است در سری بعد کپ کام به جای تمرکز بر روی کاراکتر های بیشتر کمی بر روی گیم پلی تمرکز داشته باشد.
زامبی های تفنگ به دست نمیخوایم......
شاید یکی از دلایل شکست شماره ی 6 رزیدنت اویل اضافه کردن تفنگ به زامبی ها و نوع دیگری از زامبی ها به JAVO بود ما در سری رزیدنت اویل به همان زامبی ها احمق که صدای کشیده شدن پایشان بر روی زمین مو بر تنمان سیخ میکرد عادت داشتیم اما در شماره ی 6 سازندگان بیشتر خواستند با Ghost Recon زامبی زده بازی کنیم تا Residnet Evil !!! در شماره بعدی انتظار میرود همان زامبی های همیشگی در تمام مراحل به بازی بازگردند ما توقع نداریم که این زامبی ها و یا جنگیدن با آن ها ما را وحشت زده کند و بترساند ولی سازندگان عزیز حداقل سعی نکنید به چیزی که ما گیمر ها با آن بزرگ شده ایم را تغیر دهید!
غول آخر بیشتر , بهتر
از نظر من وجود BOSS ها و یا همان غول آخر های خودمان بهترین بخش بازی ها horror و یا بازی ها تخیلی است غول آخر هایی که حسابی هیجان را در دلتان می اندازند! NEMESIS را به یاد دارید؟؟ مگر میشود به یاد نداشته باشید؟ او یکی از بهترین و بزرگ ترین و منفورترین شخصیت سری رزیدنت اویل و در تمام بازی های کامپیوتری است هر چند که در شماره ششم سعی کردند در بخش جیک و شری غولی شبیه او را جایگزین کنند اما هیچ غولی در سری رزیدنت اویل نمیتواند جای او را بگیرد..... در سری بعدی بهترین کاری که سازندگان میتوانند انجام دهند آن است که در آخر هر مرحله BOSS درست درمانی قرار دهند که حسابی از خجالتشان درآییم!!! غول هایی که نه تنها بزرگ و ترسناک هستند بلکه هریک از آن ها روشی متفاوت برای از بین رفتن را دارا می باشد حتی کپ کام میتوانند غول محبوبمان Nemesis را برگرداند! آخر چه اشکالی دارد؟؟؟؟
بسته های سلامتی تخم مرغ , اسپری و گیاه نمیخوایم!
شاید یکی از خنده دار ترین چیز ها در یک بازی مثلا ترسناک بسته های سلامتی در رزیدنت اویل است!! همانطور که میدانید بسته های سلامتی در این سری چیز هایی مانند تخم مرغ و یکی سری گیاه سبز و قرمز است که با مخلوط کردنشان میتوانید سلامتی و یا همان جون خود را پر کنید. به نظر شما وجود تخم مرغ در یک بازی سبک HORROR مضحک و خنده دار نیست؟؟ البته که هست! بهتر است در نسخه بعدی به جای تخم مرغ و یا گیاه سبز و زرد و قرمز و آبی و....(!!!) از جایگزین های معقول تر به عنوان بسته های سلامتی استفاده شود
مهمات کم تر , ترس بیشتر
مهمات کم در این سری چیزی بوده است که به آن عادت کرده ایم در نسخه ی 6 باز هم برعکس تمام سری ها تا دلتان به خواهد خشاب و مهمات و بسته های سلامتی وجود داشت که باعث کم تر شدن القای هیجان و ترس میشد مثلا شما هنگامیکه در حال مبارزه با یک غول آخر هستید اگر مهمات کم و بسته ی سلامتی چندانی نداشته باشید با دقت بیشتری به او شلیک میکنید و همچنین ضربان قلبتان به شدت بالا میرود ولی تصور کنید که مثلا اسلحه ی شما بیش از حد خشاب و حدود 10 بسته ی سلامتی دارید! آن وقت است که با خیال راحت بدون تپش قلب و هیجان با غول آخر مبارزه کرده و موفق نیز میشوید!! بازی Survival Horror بازی است که ضربان شما را بالا ببرد ,شما را عصبی کند , هیجان را به شما القا کند نه اینکه بسیار RELAX بر روی صندلی خود بنشینید انگار که در حال انجام بازی باربی هستید!!! امیدواریم در شماره بعد سازندگان حداقل این یک نمونه را ترتیب اثر دهند.....
....................................................................................
پایان قسمت اول
دوستان در بخش نظرات حتما ذکر کنید که چه انتظارات دیگری از اویل 7 دارید که در بخش بعدی با نام خود شما (پیشنهاد دهنده) منتشر کنم
مرسی از همه
نویسنده: آرین
امروز مقاله ای که برای شما آماده کردم در رابطه با Resident Evil 7 هستش! میخوام بدونم اگه Resident Evil 7 قرار باشه در آینده ای نه چندان دور منتشر بشه باید چه چیز هایی داشته و چه چیزهایی نداشته باشه در ادامه به برسی این نکات میپردازیم.
....................................................
ایده ی نوشتن این مقاله از آن جا به ذهن بنده آمد که آقای Masachika Kawata تهیه کننده سری های رزیدنت اویل در کپکام در رابطه با بازگشت Resident Evil به ریشه ها گفته است: از نظر مالی و اقتصادی، ترس و بقا به عنوان یک ژانر هرگز در سطح بازی های سبک شوتر و بازی های رایج دیگر نخواهد بود هم اکنون ما باید ایمان داشته باشیم و پول های زیادی خرج شماره ی جدید کنیم تا به ریشه ها بازگردد , ما متوجه شدیم که هواداران چه میخواهند در چند سال اخیر با عرضه نسخه هایی مثل Operation Racoon تجربه ای بود بر تغیر ژانر این سری... اما من فکر میکنم این غیر قابل انکار است که رزیدنت اویل باید به ریشه ها بازگردد و قدرت قبل خود را به دست آورد.
این ها بخشی از سخنان تهیه کننده رزیدنت اویل بوده است اینطور که معلوم است CAPCOM فکر هایی برای عرضه نسخه ی جدیدی از رزیدنت اویل را در سر میپروراند اما راز موفقیت نسخه ی بعدی چه چیزی میتواند باشد؟ آیا جدا میخواهند رزیدنت اویل را به ریشه ها بازگردانند یا این بار باز هم میخواهند تفنگ به دست زامبی ها بدهند!!! در ادامه به برسی بیشتر میپردازیم:
1: سرنوشت کاراکتر ها
تقریبا در همه ی سری های رزیدنت اویل شاهد بودیم که حتی در آخر , بازی به شکلی نا متعارف تمام میشود و سرنوشت کاراکتر و یاپاسخ به اینکه این بازی ادامه خواهد داشت یا خیر را نمیدهد اما باید انتظار داشت در سری 7 یا کلا سری بعدی این بازی سرنوشت کاراکتر ها مشخص شود مثلا نمونه ی بارز آن دختر مرموز این سری ADA WONG است! در هر شماره او به شکل روح مانند ظاهر شده کارهایی را انجام میدهد و بدون آنکه مشخص شود چه بلایی سرش آمده از دور خارج میشود اینگونه ابهامات در طول این سری بازی ها امری عادی شده است ولی در واقعیت نباید چنین باشد درست است که بعضی از شماره ها داستان جالبی را دارا میباشند اما گاهی در پایان بازی کلمه ی فقط همین؟؟!!؟ در پایان بازی در ذهنم نقش میبندد و اینکه چه بلایی سر کاراکتر ها می آید امیدواریم حداقل در شماره بعدی کمی بیشتر از گذشته کاراکتر ها و آینده اشان برایمان پرده برداری کنند
2: حضور کاراکتر ها بیشتر به معنای موفقیت نیست!
در شماره 6 این سری حتما متوجه این موضوع شده اید که کپکام قصد داشت با قرار دادن شخصیت های معروف و پر قدرت همانند Chris و Leon ضعف های بازی خود را بپوشاند و به امید این 6 کاراکتر بازی خود را عرضه کرد که با فروش کمی مواجه شد این اتفاق به ما یادآوری میکند که حضور کاراکتر های جذاب و معروف همانند لیان به خصوص در سری رزیدنت اویل به معنای موفقیت نیست! مثلا در شماره 4 تنها یک کاراکتر در بخش Single قابل بازی بود که این شماره یکی از بهترین شماره های این سری شد پس بهتر است در سری بعد کپ کام به جای تمرکز بر روی کاراکتر های بیشتر کمی بر روی گیم پلی تمرکز داشته باشد.
زامبی های تفنگ به دست نمیخوایم......
شاید یکی از دلایل شکست شماره ی 6 رزیدنت اویل اضافه کردن تفنگ به زامبی ها و نوع دیگری از زامبی ها به JAVO بود ما در سری رزیدنت اویل به همان زامبی ها احمق که صدای کشیده شدن پایشان بر روی زمین مو بر تنمان سیخ میکرد عادت داشتیم اما در شماره ی 6 سازندگان بیشتر خواستند با Ghost Recon زامبی زده بازی کنیم تا Residnet Evil !!! در شماره بعدی انتظار میرود همان زامبی های همیشگی در تمام مراحل به بازی بازگردند ما توقع نداریم که این زامبی ها و یا جنگیدن با آن ها ما را وحشت زده کند و بترساند ولی سازندگان عزیز حداقل سعی نکنید به چیزی که ما گیمر ها با آن بزرگ شده ایم را تغیر دهید!
غول آخر بیشتر , بهتر
از نظر من وجود BOSS ها و یا همان غول آخر های خودمان بهترین بخش بازی ها horror و یا بازی ها تخیلی است غول آخر هایی که حسابی هیجان را در دلتان می اندازند! NEMESIS را به یاد دارید؟؟ مگر میشود به یاد نداشته باشید؟ او یکی از بهترین و بزرگ ترین و منفورترین شخصیت سری رزیدنت اویل و در تمام بازی های کامپیوتری است هر چند که در شماره ششم سعی کردند در بخش جیک و شری غولی شبیه او را جایگزین کنند اما هیچ غولی در سری رزیدنت اویل نمیتواند جای او را بگیرد..... در سری بعدی بهترین کاری که سازندگان میتوانند انجام دهند آن است که در آخر هر مرحله BOSS درست درمانی قرار دهند که حسابی از خجالتشان درآییم!!! غول هایی که نه تنها بزرگ و ترسناک هستند بلکه هریک از آن ها روشی متفاوت برای از بین رفتن را دارا می باشد حتی کپ کام میتوانند غول محبوبمان Nemesis را برگرداند! آخر چه اشکالی دارد؟؟؟؟
بسته های سلامتی تخم مرغ , اسپری و گیاه نمیخوایم!
شاید یکی از خنده دار ترین چیز ها در یک بازی مثلا ترسناک بسته های سلامتی در رزیدنت اویل است!! همانطور که میدانید بسته های سلامتی در این سری چیز هایی مانند تخم مرغ و یکی سری گیاه سبز و قرمز است که با مخلوط کردنشان میتوانید سلامتی و یا همان جون خود را پر کنید. به نظر شما وجود تخم مرغ در یک بازی سبک HORROR مضحک و خنده دار نیست؟؟ البته که هست! بهتر است در نسخه بعدی به جای تخم مرغ و یا گیاه سبز و زرد و قرمز و آبی و....(!!!) از جایگزین های معقول تر به عنوان بسته های سلامتی استفاده شود
مهمات کم تر , ترس بیشتر
مهمات کم در این سری چیزی بوده است که به آن عادت کرده ایم در نسخه ی 6 باز هم برعکس تمام سری ها تا دلتان به خواهد خشاب و مهمات و بسته های سلامتی وجود داشت که باعث کم تر شدن القای هیجان و ترس میشد مثلا شما هنگامیکه در حال مبارزه با یک غول آخر هستید اگر مهمات کم و بسته ی سلامتی چندانی نداشته باشید با دقت بیشتری به او شلیک میکنید و همچنین ضربان قلبتان به شدت بالا میرود ولی تصور کنید که مثلا اسلحه ی شما بیش از حد خشاب و حدود 10 بسته ی سلامتی دارید! آن وقت است که با خیال راحت بدون تپش قلب و هیجان با غول آخر مبارزه کرده و موفق نیز میشوید!! بازی Survival Horror بازی است که ضربان شما را بالا ببرد ,شما را عصبی کند , هیجان را به شما القا کند نه اینکه بسیار RELAX بر روی صندلی خود بنشینید انگار که در حال انجام بازی باربی هستید!!! امیدواریم در شماره بعد سازندگان حداقل این یک نمونه را ترتیب اثر دهند.....
....................................................................................
پایان قسمت اول
دوستان در بخش نظرات حتما ذکر کنید که چه انتظارات دیگری از اویل 7 دارید که در بخش بعدی با نام خود شما (پیشنهاد دهنده) منتشر کنم
مرسی از همه
نویسنده: آرین