11-13-2021, 06:07 PM
(آخرین ویرایش: 11-14-2021, 12:19 PM، توسط hosss3in.
دلیل ویرایش: بروزرسانی محتوا
)
اشتباهات دیجیتال مارکتینگ
کارهای اشتباه بازاریابی بسیار رایج است و همه جا دیده میشود. در دنیای دیجیتال-محورِ امروزی، راههای بیشماری برای نابودی هویت اینترنتی کسبوکار شما وجود دارد. اینکه چهقدر راحت میتوان مشتری بالقوه را از دست داد بسیار ترسناک است. سه چهارمِ مشتریان اینترنتی از وبسایتهایی که محتوای بیربطی دارند، دلزده میشوند. 57% از کاربران، کسبوکارهایی را که نسخه موبایلیِ ضعیفی دارند را به دیگران پیشنهاد نخواهند کرد و تنها یک نقد بد، میتواند کسبوکار شما را تا سالها تحتالشعاع قرار دهد.
صرف نظر از اینکه چقدر بازاریابی شما مفید یا بیحاصل است، هیچگاه برای تغییر دیر نیست. با حذف روشهای بازاریابی عجیبوغریب، میتوانید مشتریان جدیدی را جذب و هویت اینترنتی خود را به زندگی برگردانید.
منظور از اشتباه بازاریابی چیست؟ اگر موارد زیر درباره شما صدق میکنند، حتما به فکر اصلاح آن باشید.
1. وبسایت شما در موبایل به خوبی نمایش داده نمیشود
با تست موبایل گوگل ببینید که آیا وبسایت شما تجربهای لذتبخش را بر روی دستگاههای موبایل فراهم میکند.
2. وبسایت شما امن نیست (HTTPS)
گوگل به طور رسمی، اخطار «Not Secure» را در قسمت آدرس هر وبسایتی که اطلاعات جمعآوری میکند و گواهینامهی SSL ندارد، انجام میدهد. از سال 2014، گوگل بر ایجاد تجربهای امن در مرور وبسایتها اصرار ورزیده است. حتی بر امنیت به عنوان عاملی مهم در تعیین رتبه در صفحه نتایج جستوجو تاکید کردهاست.
3. وبسایت شما به طور کلی تجربهی کاربری ضعیفی فراهم میکند
فرض کنید میخواهید کار خاصی همچون سفارش یک کالا را در وبسایت خود انجام دهید. اگر انجام دادن آن کار برای شما دشوار است، برای کاربران شما نیز دشوار خواهد بود. همچنین مهم است که محتوای وبسایت شما مشخصا برای کاربران نوشته شده باشد، نه برای موتورهای جستوجو.دیجیتال مارکتینگ
4. مسیر خرید شفافی در وبسایت شما نیست
حتی اگر وبسایت شما از لحاظ ظاهری عالی به نظر میرسد، ممکن است آنطور که میخواهید عمل نکند. اگر خرید کردن از وبسایت شما راحت نباشد، احتمال کمی دارد که کاربران از آن خرید کنند و نتیجهی آن، از دست رفتن فرصت رشد برای کسبوکار است.
5. لیست مخاطبان خود را با ایمیلهای زیاد اذیت میکنید
بنا به گزارش Campaign monitor، رابطهای منفی میانِ تناوب ارسال ایمیل و تعامل مخاطب با آن وجود دارد. وقتی که خبرنامهها به طور پیدرپی به یک لیست مخاطب یکسان فرستاده شوند، نرخ تعامل افت میکند.
6. حضور آنلاین شما شبحوار است
در این دوره و زمانه اگر در اینترنت فعال نباشید، مشتریان برندِ شما را فراموش میکنند و احتمال کمی دارد که از شما خرید کنند. حفظ حضوری فعال در شبکههای اجتماعی مهم است. مرتبا ایمیلهای بهروزرسانی بفرستید و وبسایت خود را با محتوای جدید، سرپا نگه دارید.
7. وبسایت شما بهروزرسانی نشده است
در دنیای کسبوکار، سال به سال تغییرات زیادی اتفاق میافتد. چطور یک مشتری بالقوه به صحت اطلاعات وبسایت شما اعتماد کند اگر آخرین به روزرسانی آن در مربوط به سه سال پیش بوده است؟ با بهروزرسانی نکردن وبسایت خود، نه تنها اعتماد مشتریان احتمالی، بلکه اعتماد موتورهای جستوجو را نیز از دست میدهید.
8. با مخاطبان خود در شبکههای اجتماعی در تعامل نیستید
اگر یک مشتری به شما مراجعه میکند، چه با دلیلی خوب چه با دلیلی بد، عدم پاسخ به او و دیگران، استنباطی منفی از کسبوکار شما را در پی خواهد داشت.
9. شبکههای اجتماعی شما بیش از حد تبلیغاتی است
شبکههای اجتماعی مانند یک مهمانی خودمانی هستند، هیچکس دوست ندارد فخر فروشی کسی را بشنود. بخش زیادی از محتوای به اشتراک گذاشته شده شما نباید ذاتا تبلیغاتی باشند. باید مستقیما از مشتری بالقوه خود بخواهید تا با پستها در تعامل باشند. سوال بپرسید و یا محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.
10. صفحات لندینگ شما گزینههای زیادی دارند
داشتن حق انتخابهای خیلی زیاد همیشه چیز خوبی نیست. بری شوارتز (روانشناس)، در کتابش با عنوان «تناقض انتخاب-چرا بیشتر کمتر است؟» گفته که، وقتی حق انتخابهای زیادی به مشتریان بدهید، انتخابِ تنها یکی از آنها به طرز فزایندهای دشوار میشود. در صفحات لندینگ خود تنها یک هدف را دنبال و از شلوغ کاری پرهیز کنید تا سردرگمیها از میان برداشتهشود.
11. در رساندن پیامی واضح شکست خوردهاید
اگر یک مشتری بالقوه از وبسایت شما بازدید کند و متوجه نشود که کسبوکار شما چیست، چه کاری انجام میدهید و چرا بهتر از رقیب هستید، وقت خود را صرف پیدا کردن جوابی برای این سوالها نمیکند. ارزش منحصربهفرد (UVP) کسبوکار خود را آشکار کنید.
12. اشتباه بازاریابی : زیادی اطلاعات میدهید
معمولا کاربران اینترنت با هدفی در ذهن به یک وبسایت وارد میشوند. اگر چیزی که به دنبالش هستند در انباری از محتوا دفن شده باشد، به دنبال راهکاری سادهتر و شهودیتر خواهند رفت.
13. بیشتر نقدهای بد دارید تا خوب
با حذف برخی از این راههای اشتباه بازاریابی، ممکن است که چند نظر اینترنتیِ عالی بدست آورید و شهرت آنلاین برند شما بهبود یابد. راضی کردن مشتریان بالقوه و فعلی، ارزش وقت و پول را دارد.
شما به عنوان مشتری یا مخاطب از چه ویژگیهای یک وبسایت یا کسبوکار اینترنتی دلزده میشوید؟ آیا اگر کسبوکاری با ویژگیهای این چنینی دیدید آن را به دیگران پیشنهاد میکنید؟ چه اشتباه بازاریابی دیگری سراغ دارید؟
کارهای اشتباه بازاریابی بسیار رایج است و همه جا دیده میشود. در دنیای دیجیتال-محورِ امروزی، راههای بیشماری برای نابودی هویت اینترنتی کسبوکار شما وجود دارد. اینکه چهقدر راحت میتوان مشتری بالقوه را از دست داد بسیار ترسناک است. سه چهارمِ مشتریان اینترنتی از وبسایتهایی که محتوای بیربطی دارند، دلزده میشوند. 57% از کاربران، کسبوکارهایی را که نسخه موبایلیِ ضعیفی دارند را به دیگران پیشنهاد نخواهند کرد و تنها یک نقد بد، میتواند کسبوکار شما را تا سالها تحتالشعاع قرار دهد.
صرف نظر از اینکه چقدر بازاریابی شما مفید یا بیحاصل است، هیچگاه برای تغییر دیر نیست. با حذف روشهای بازاریابی عجیبوغریب، میتوانید مشتریان جدیدی را جذب و هویت اینترنتی خود را به زندگی برگردانید.
منظور از اشتباه بازاریابی چیست؟ اگر موارد زیر درباره شما صدق میکنند، حتما به فکر اصلاح آن باشید.
1. وبسایت شما در موبایل به خوبی نمایش داده نمیشود
با تست موبایل گوگل ببینید که آیا وبسایت شما تجربهای لذتبخش را بر روی دستگاههای موبایل فراهم میکند.
2. وبسایت شما امن نیست (HTTPS)
گوگل به طور رسمی، اخطار «Not Secure» را در قسمت آدرس هر وبسایتی که اطلاعات جمعآوری میکند و گواهینامهی SSL ندارد، انجام میدهد. از سال 2014، گوگل بر ایجاد تجربهای امن در مرور وبسایتها اصرار ورزیده است. حتی بر امنیت به عنوان عاملی مهم در تعیین رتبه در صفحه نتایج جستوجو تاکید کردهاست.
3. وبسایت شما به طور کلی تجربهی کاربری ضعیفی فراهم میکند
فرض کنید میخواهید کار خاصی همچون سفارش یک کالا را در وبسایت خود انجام دهید. اگر انجام دادن آن کار برای شما دشوار است، برای کاربران شما نیز دشوار خواهد بود. همچنین مهم است که محتوای وبسایت شما مشخصا برای کاربران نوشته شده باشد، نه برای موتورهای جستوجو.دیجیتال مارکتینگ
4. مسیر خرید شفافی در وبسایت شما نیست
حتی اگر وبسایت شما از لحاظ ظاهری عالی به نظر میرسد، ممکن است آنطور که میخواهید عمل نکند. اگر خرید کردن از وبسایت شما راحت نباشد، احتمال کمی دارد که کاربران از آن خرید کنند و نتیجهی آن، از دست رفتن فرصت رشد برای کسبوکار است.
5. لیست مخاطبان خود را با ایمیلهای زیاد اذیت میکنید
بنا به گزارش Campaign monitor، رابطهای منفی میانِ تناوب ارسال ایمیل و تعامل مخاطب با آن وجود دارد. وقتی که خبرنامهها به طور پیدرپی به یک لیست مخاطب یکسان فرستاده شوند، نرخ تعامل افت میکند.
6. حضور آنلاین شما شبحوار است
در این دوره و زمانه اگر در اینترنت فعال نباشید، مشتریان برندِ شما را فراموش میکنند و احتمال کمی دارد که از شما خرید کنند. حفظ حضوری فعال در شبکههای اجتماعی مهم است. مرتبا ایمیلهای بهروزرسانی بفرستید و وبسایت خود را با محتوای جدید، سرپا نگه دارید.
7. وبسایت شما بهروزرسانی نشده است
در دنیای کسبوکار، سال به سال تغییرات زیادی اتفاق میافتد. چطور یک مشتری بالقوه به صحت اطلاعات وبسایت شما اعتماد کند اگر آخرین به روزرسانی آن در مربوط به سه سال پیش بوده است؟ با بهروزرسانی نکردن وبسایت خود، نه تنها اعتماد مشتریان احتمالی، بلکه اعتماد موتورهای جستوجو را نیز از دست میدهید.
8. با مخاطبان خود در شبکههای اجتماعی در تعامل نیستید
اگر یک مشتری به شما مراجعه میکند، چه با دلیلی خوب چه با دلیلی بد، عدم پاسخ به او و دیگران، استنباطی منفی از کسبوکار شما را در پی خواهد داشت.
9. شبکههای اجتماعی شما بیش از حد تبلیغاتی است
شبکههای اجتماعی مانند یک مهمانی خودمانی هستند، هیچکس دوست ندارد فخر فروشی کسی را بشنود. بخش زیادی از محتوای به اشتراک گذاشته شده شما نباید ذاتا تبلیغاتی باشند. باید مستقیما از مشتری بالقوه خود بخواهید تا با پستها در تعامل باشند. سوال بپرسید و یا محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.
10. صفحات لندینگ شما گزینههای زیادی دارند
داشتن حق انتخابهای خیلی زیاد همیشه چیز خوبی نیست. بری شوارتز (روانشناس)، در کتابش با عنوان «تناقض انتخاب-چرا بیشتر کمتر است؟» گفته که، وقتی حق انتخابهای زیادی به مشتریان بدهید، انتخابِ تنها یکی از آنها به طرز فزایندهای دشوار میشود. در صفحات لندینگ خود تنها یک هدف را دنبال و از شلوغ کاری پرهیز کنید تا سردرگمیها از میان برداشتهشود.
11. در رساندن پیامی واضح شکست خوردهاید
اگر یک مشتری بالقوه از وبسایت شما بازدید کند و متوجه نشود که کسبوکار شما چیست، چه کاری انجام میدهید و چرا بهتر از رقیب هستید، وقت خود را صرف پیدا کردن جوابی برای این سوالها نمیکند. ارزش منحصربهفرد (UVP) کسبوکار خود را آشکار کنید.
12. اشتباه بازاریابی : زیادی اطلاعات میدهید
معمولا کاربران اینترنت با هدفی در ذهن به یک وبسایت وارد میشوند. اگر چیزی که به دنبالش هستند در انباری از محتوا دفن شده باشد، به دنبال راهکاری سادهتر و شهودیتر خواهند رفت.
13. بیشتر نقدهای بد دارید تا خوب
با حذف برخی از این راههای اشتباه بازاریابی، ممکن است که چند نظر اینترنتیِ عالی بدست آورید و شهرت آنلاین برند شما بهبود یابد. راضی کردن مشتریان بالقوه و فعلی، ارزش وقت و پول را دارد.
شما به عنوان مشتری یا مخاطب از چه ویژگیهای یک وبسایت یا کسبوکار اینترنتی دلزده میشوید؟ آیا اگر کسبوکاری با ویژگیهای این چنینی دیدید آن را به دیگران پیشنهاد میکنید؟ چه اشتباه بازاریابی دیگری سراغ دارید؟