08-16-2015, 11:40 PM
امروز، تهیهکننده ارشد عنوان Horizon Zero Dawn اطلاعات تازه ای از این عنوان منتشر کرد. اطلاعات جدید موضوعات متنوعی را تحت پوشش قرار داده و از انجین بازی گرفته تا آبوهوای بازی را شامل می شوند.
آقای Mike Norris، تهیهکننده ارشد بازی امروز اطلاعات تازهای را از جدیدترین عنوان استودیو Guerrilla Games منتشر کرد. اول از همه، ایشان شایعات و ادعاهای مربوط به تکراری بودن بازی و تمرکز بیش از حد بر روبات ها را به شدت تکذیب کردند:
نقلقول:دوما بازی دارای رمز و رازهای بسیاری می باشد:در بازی ما شاهد یک داستان بسیار جذاب خواهیم بود که فراز و نشیب های فراوانی دارد و سوالات فلسفی را مطرح می کند، برای مثال داستان سوالاتی از قبیل Aloy کیست و انسان ها به دنبال چه چیزی می گردند و نقش Aloy در این ماجرا را مطرح می کند. بازی فقط در مورد روبات ها و دایناسورهای مسلسل به دست نیست و شما شاهد یک خط داستانی بسیار جذاب خواهید بود.
نقلقول:آقای Norris در ادامه توضیح داد که از ابتدای شروع مراحل ساخت بازی در سال 2011 تاکنون، بازی بر پایه سه ویژگی اصلی در حال ساخت می باشد. اول، شخصیت اصلی موئنث، دوم یک محیط وسیع و باز و سوم وجود رباتها در بازی. Norris در ادامه از المانهای نقش آفرینی بازی از جمله ارتقای سطح، ساخت و ساز، پرکها و انتخاب لباس و سلاح نیز رونمایی کرد تا طرفداران بازی را بیش از پیش خوشحال کند. همچنین ایشان تایید کردند که قابلیت های جدید نیز در آینده رونمایی خواهند شد.شما در Horizon با رمز و رازهای فراوانی مواجه خواهید شد. اگر در محیط به جستوجو بپردازید ممکن است با ورودی های مخفی مواجه نشوید اما هر گوشهای از محیط بازی دارای تاریخچه مخصوص به خود می باشد. ما هنوز اسرار بسیاری از بازی را فاش نکرده و کشف آن را به شما سپرده ایم و مطمئن باشید در محیط بازی رازهای بسیاری را کشف خواهید کرد.
در ادامه وی راجع به بخش تیراندازی بازی توضیح داد و گفت که با وجود اینکه بیشتر عناوین هم سبک از تفنگ برای ساخت مکانیزم های تیراندازی بازی استفاده می کنند، در اینجا خبری از تفنگ نخواهد بود و شخصیت های بازی از تکنولوژی های اولیه برای مبارزه استفاده می کنند. وی اعلام کرد بازی دارای یک گیم پلی تاکیکال و عمیق میباشد و بازیکن با پیشروی در مراحل بازی از نقاط ضعف دشمنان بازی آگاه خواهد شد. در کنار بخش تیراندازی گشت و گذار در محیط نیز نقش فراوانی در بازی دارد و بازیکنان می توانند در ارتفاعات کوهستانها، درههای عمیق و شهرهای باستانی به گشت و گذار بپردازند. بازی مانند بیشتر عناوین امروزی از هیچ صفحه بارگذاری در میان بازی برخوردار نیست و با این حساب جهان بازی کاملا یکپارچه خواهد بود.
با وجود اینکه بازی بدون صفحه بارگذاری بوده و دارای یک محیط پیوسته و بزرگ می باشد، اما هر بخش از آن دارای اکوسیستم مخصوص بوده و از جنگل های باشکوه و بیابان گرفته تا مناطق یخ زده و قطبی را شامل می شود. همچنین هر یک از این مناطق دارای شرایط آب و هوایی خاص خود بوده و دارای چرخه روز و شب خواهند بود. اما نکته ای که بازی را جذابتر و مرموزتر خواهد کرد علت این یکپارچگی است که آقای Norris یافتن این علت را نیز به بازکنان سپردند. در ضمن ایشان تایید کردند که بازی لزوما بر روی زمین قرار ندارد.
در پایان ایشان چالش ها و نظرات خود در رابطه با گسترش بازی را با مردم به اشتراک گذاشتند. ساخت بازی با انجین Killzone و بهینه سازی انجین برای یک عنوان محیط باز قطعا کار بسیار مشکلی بوده است و به همین علت بعضی از مکانیزم های بازی از قبیل نقشه جهت یابی ربات ها، جریان منطق بازی و سیستم نورپردازی دچار تغییرات فراوانی شده اند.
Horizon Zero Dawn در سال 2016 میلادی به طور انحصاری برای پلتفرم PS4 عرضه خواهد شد.
منبع