12-26-2015, 08:49 PM
(12-26-2015, 03:46 PM)DFSHINNOK7 نوشته است:(12-26-2015, 02:46 AM)Last Warrior نوشته است: هدف اصلی در این بازی چیه؟ چرا باید به سمت مرکز کهکشان بریم؟ چرا تو مسیر به سمت مرکز کهکشان باید به منظومه ها سر بزنیم؟ چرا باید سیارات رو کشف کنیم؟ و چراهایی دیگر . . .
آیا فقط دلیل گشت و گذاره، این دلیل کافیه؟ تا چه حد گشتن در این تنوع سیارات، اگه بدون هدف مهمی باشه، میتونه جذاب باقی بمونه و خسته کننده نشه؟
نبود شخصیت منفی اصلی( نمیدونم هست یا نه) آیا به بازی ضربه نمیزنه؟ اون حیوونات و محافظین سیارات که نقش منفی حساب نمیشن!
خود شخصیت اصلی چی هست کی هست از کجا اومده و برای چی در این سفر هست؟ تنهاست؟ اخرین بازماندست؟ و ؟ . . . ؟ . . . ؟ . . . ؟ و همچنان . . . ؟
.
.
.
اما
.
.
.
گستردگی جهان بازی بینظیر و حیرتانگیزه؟ تنوع سیارات و محیط و جانوران و پو شش گیاهی و ... شگفتآوره، کلا از لحاظ محیط و فضا بازیه محیرالعقولی هست و . . .
ولی همچنان سوالات ابتدایی باقی میمونن!
ممنون بابت اطلاعات بسیار خوب از نویسندهی عزیز
هدف اصلی بازی رو شما رسیدن به مرکز کهکشان اول فرض کن. (این بازی با بازیهای دیگه خیلی تفاوت داره، چرا انتظار دارید همه بازیها مثل AC و COD داستان خطی داشته باشن؟)
در مرکز کهکشان یک اتفاق میفته که باعث میشه یکسری حقایق براتون روشن بشه (سازنده ها نگفتن دقیقا چی میشه) و همون نقطه از بازی هم میتونه دلیلی برای ادامه دادن بازی توسط شما باشه، و هم به یک شکلی پایان بازی هست. (اما بازی هیچوقت تموم نمیشه)
با کشف سیارات امتیاز میگیرید. با کشف موجودات امتیاز میگیرید. با جمع آوری و یا خرید منابع مختلف میتونید اسلحه، لباس و سفینه خودتون رو آپگرید کنید تا بتونید با امکانات بیشتر ادامه بدید و به مرکز نزدیک تر بشید.
متاسفانه یکی از مواردی که سازنده ها خیلی روش حساس هستن تنوع سیارات و چیزایی هست که در کهکشان قابل کشف هستن. Sean Murray مدیر استودیو بارها گفته که هر بار چیز جدیدی نمایش بدیم مثل این هست که یک لحظه خارق العاده و به یاد ماندنی رو برای یک بازیکن خراب کنیم. در نتیجه خیلی از محتوای بازی رو نمایش نمیدن که اسپویل نشه.
اینکه این بازی داستان خاصی نداره (هر چند که Lore داره و باید برای پی بردن به حقایق، کاوش کنید)، اینکه مشخص نیست شخصیت اصلی کی هست، اینکه توسط یک کمپانی 800 نفری ساخته نشده (فقط 10 نفر روی این بازی دارن کار میکنن)، اینکه در ظاهر به نظر بی هدف میرسه......همه اینا به کنار. اما حس فرود به یک سیاره و کشف و دیدن چیزایی که باعث حیرت آدم میشه، واقعا توی هیچ بازی ای نبوده و احتمالا نخواهد بود. 99% سیاراتی که شما توی بازی کشف میکنید ممکنه تا صدها سال بعد کسی نتونه کشف کنه.
ببینید باید همین ابتدا اشاره کنم که من نه عاشق سینه چاک بازی هستم نه ازش بدم میاد، حتی به نظرم بازی بسیار جالبی هم هست، در ضمن من مقاله شما رو خوندم، ولی با وجود همه این توضیحات باز هم نکات مبهم و سوالاتی در مورد این بازی مطرحه.
"این بازی با بازیهای دیگه خیلی تفاوت داره، چرا انتظار دارید همه بازیها مثل AC و COD داستان خطی داشته باشن؟)"!!!
کی از داستان بازی یا از خط و خطوط اون حرف زد،اصلا چه ربطی به AC یا COD داره! اصلا مگه چیز خاصی از داستان گفته شده( البته اگه داستان داشته باشه)
مثل اینکه منظور من رو درست متوجه نشدید، حرف من هدف و انگیزهی کلی و نکات مبهم در بازی هست. آیا فقط گشت وگذار در سیارات اونم برای ارتقا و جمع آوری امتیاز(!) هدف یه بازی به این بزرگی هست. البته اگه همین هم باشه بالاخره یجور انگیزست واسه خودش!!! ولی تا کی میتونه کافی باشه همین انگیزهی اکتشاف؟!
هر بازی باید انگیزه بده به بازی کننده برای ادامه، داریم میریم وسط کهکشان! خب، موانع چی هستن، چرا باید توی مسیر بچرخیم به سمت سیارات و مستقیم به راهمون ادامه ندیم، فقط جمعآوری منابع که نمیتونه کل موضوع باشه!
ببینید در کل حرف من اینه که یه بازی به این عظمت، ظرفیت عظیمی داره ولی چیز زیادی از اون ظرفیت نشون نداده، یا شاید نخواسته نشون بده تا غافلگیر کنه همه رو، که احتمال داره و امیدوارم که مورد دومی مطرح باشه و سورپرایز باشه برا ی بازیکننده ها. ممکنه در این اکتشافات غافلگیریهایی وجود داشته باشه یا قطعات گمشده از اون هدف و انگیزهای که اشاره کردم یا حتی داستان در بازی بدست بیاد. یا شاید این اکتشاف بر اثر عواملی اونقدر جذاب خواهد بود که میتونه ساعتها بازیکننده رو همراه بازی نگه داره!
در هر حال باید گفت که جواب اصلی و نهایی رو به تمام سوالات خود بازی خواهد داد و البته امیدوارم بازی به این وسعت بازی خوبی هم از آب در بیاد.