12-27-2015, 12:15 AM
نقلقول: . . .
یا اینکه به یک سیاره قدم بذارید که یه دفه یه گروه از موجودات عجیب و غیر قابل تصور (بصورت گله ای) از کنارتون رد بشن و یا حتی بهتون حمله کنن.
یا تصور کنید که به یک سیاره فرود بیاید که هیچ موجودی اونجا نباشه و در اون یک غار عجیب پیدا کنید که پر از منابع ارزشمند هست و ...
چه حسی بهتون دست میده؟؟ بوجود اومدن این حس حتی برای چند ثانیه، یکی از اهداف اصلی سازندگان بازی هست.
بوجود آوردن یه همچین حسی عنصر تقریبا مشترک اکثر بازیهاست. همه بازیها، بخصوص جهان بازها، دوست دارن هر گوشه از جهانشون رو متفاوت از جای دیگه بسازن و اون جهان رو پر از شگفتی و موجودات و اتفاقات متنوع بکنن تا بازیکننده هم حس نو بودن هر جای دنیای بازی رو داشته باشه و هم حس کاوش کردنش گل کنه. البته برای این بازی جهان عظیمش مثال زدنی خواهد بود.
من امیدوارم در یک همچین بازی گستردهای برای اکتشاف درون جهانش، عوامل بیشتری بغیر از علاقهی گیمر و حس اکتشاف دخیل باشن. مثلا فرض کنید ما نتونیم از محیطی عبور کنیم و ساختار یا مکانیزمی در بازی به ما بگه که باید به فلان منظومه بریم و منابعی رو پیدا کنیم، یا مثلا در سیارهای پدیدهای رو پیدا کنیم که به سیارهی دیگری در نزدیکی اشاره داره که وسیلهی مهمی در اون قرار داره و ما رو مجبور کنه که منظومهای و یا سیارهای رو حتما پیدا کنیم و . . . و حتی دوست دارم اتفاقات غیر مترقبه و غیر قابل پیشبینی زیادی هم در مناطق مختلف واقع بشه و . . .
این موارد فقط نکات خیلی ریز بود و از این دست مثالها خیلی میشه زد و در کل منظور هُل دادن بازیکننده برای اکتشاف علاوه بر هیجان و علاقهی خودش هست. کلا در مورد این بازی و چگونگی اون خیلی میشه حرف زد و در کل بازی جالبی به نظر میاد حتی قبل انتشار.
در نهایت باید گفت که سوالات توسط خود بازی جواب داده میشن و احتمال داره سورپرایزهای بسیاری هنوز رو نشدن و البته باز هم اشاره میکنم که بازی میتونه یه اتفاق بزرگ در صنعت گیم باشه و البته بازی بسیار مهیج و جالب.