اموزش بازی gwent در the witcher
(نکته: این بهم ریختگی تاپیک مشکل از سایته. تقصیره من نیست)
نکته اول در مورد این بازی : این بازی چندان برای شما پول ساز نیست و بیشتر حکم یک کار تفننی رو داره. پس اگر دنبال پول در اوردن هستین ، این بازی شما رو ناامید می کنه.
نکته دوم: توی این بازی تجربه خیلی مهمه. و یکم طول می کشه که شما با انواع کارت های بازی اشنا بشین و کارت های با ارزش جمع کنین و مجموعه خودتون رو کامل کنید. برای همین اوایل بازی یکم اعصاب خورد کن خواهد بود. به احتمال زیاد اولین دفعات رقیب شما رو توی بازی به راحتی شکست می دهد . پس لطفا صبر داشته باشین تا توی بازی حرفه ای بشید.
نکته 3 : این بازی به طور 30-70 به شانس و تجربه نیاز داره.
هدف توی این بازی :
هدف خیلی سادست. برای پیروزی توی این بازی ، مجموع قدرت حمله کارت های شما(فرقی نمی کنه شمشیرزن باشن یا کماندار یا منجنیق) بیشتر از مجموع قدرت حمله کارت های حریف باشه. و در مقابل کاهش قدرت کارت های حریف (در ادامه توضیح بیشتری می دم)
خوب . شروع می کنیم.
1_اشنایی با محیط بازی و توضیح اولیه:
توی این بازی ، زمین بازی به 2 قسمت( هر بازی کن 1 قسمت) کلی تقسیم میشه
که قسمت پایین صفحه مربوط به شماست.
که هر قسمت به 3 بخش تقسیم میشه. خط اول مربوط به شمشیر زن هاست ، خط دوم کماندار ها و خط سوم منجنیق ها. که البته در واقعیت فرقی باهم ندارن و فقط مکانی که توش قرار می گیرن فرق می کنه .
در زمان شروع بازی دوبخش کارت دارین
قسمت راست کارت هایی هستند که شما با خود به بازی می برید و توی بازی به طور شانسی 10 تاشون قابل استفاده هستند و قسمت چپ کارت هایی هستند که شما در کالکشن (مجموعه) خود دارید.
و در بازی فقط کارت های سمت راست وارد میشن و کارت های سمت چپ کارت های اضافی و بدرن نخور شما باید باشن.
هر بازی کن توی این بازی 10 تا کارت دارد توی بازی.
و می توانید در اول بازی 2 عدد از این 10 کارت رو با بقیه کارت های سمت راست تعویض کنید.
نکته 1 : شما برای این که اجازه بازی کردن داشته باشید حداقل باید حداقل 22 کارت طلایی یا معمولی داشته باشید (توضیح بیشتر در ادامه)
نکته مهم : درسته که شما می تونید بیشتر از 22 کارت با خودتون داشته باشید. اما بهتره که تعداد کارت های قابل استفاده خود را در هر بازی 22 عدد نگه دارید. به این صورت که بی ارزش ترین کارت های خود را از لیست خارج کنید. به این صورت احتمال اینکه کارت های قوی شما انتخاب بشوند بیشتر می شود.
نکته 2 : شما می توانید بین 0 تا 10 عدد کارت ویژه داشته باشید. (توضیح بیشتر در ادامه)
نکته مهم : درسته که شما می تونید 10 تا کارت ویژه داشته باشین. اما لازم نیست که حتما هر 10 تا کارت رو بردارین. بهتره فقط کارت هایی رو بردارین که بدرد شما بخوره تا احتمال انتخواب شدن کارت های قوی بیشتر بشه.
نکته 3 : توی بازی 4 گروه وجود دارد که هر کدوم از این گروه ها ، فرمانده های خاص خودش را دارد . در اول بازی فقط برای استفاده از یکی از این گروه ها حداقل تعداد کارت را دارید. اما به مرور بقیه هم قابل استفاده می شوند.
نکته نکته 3: هر کارت اختصاص به یک فرمانده دارد و نمی توانید از کارت های یک فرمانده برای یک فرمانده دیگر استفاده کنید.
انواع کارت :
توی بازی کارت ها به 4 دسته اصلی تقسیم بندی میشن.
نوع اول - کارت های فرمانده (یا " leader")
کارت های فرمانده توی چهار گروه قرار می گیرند. که هر کدوم از این گروه ها ویژگی های خاص خودش را دارد. [b]و هر گروه دارای چند فرمانده است که هر فرمانده دارای یک توانایی خاص است.
روش باز کردن کارت های فرمانده مانند بقیه کارت هاست.
[/b]
این کارت ها به طور کلی قوی ترین و با ارزش ترین کارت های شما محصوب می شوند.
مهم ترین مضیت و همینطور ضعف این کارت ها اینه که کارت های ویژه(در ادامه توضیح میدم.) نمی تونن هیچ تاثیری روشون بزارن.
:
1_کارت های مربوط به اب و هوا :
کارت هایی که توی این دسته قرار می گیرن باعث کاهش قدرت یک بخش (مثلا بخش کماندار ها) میشن و قدرت تمام کارت های یک بخش رو به 1 کاهش می دن.(روی کارت های طلایی تاثیر ندارن) این کارت ها هم روی حریف و هم روی قسمت خود شما تاثیر می گذارن.
( شماره 1) این کارت روی بخش شمشیر زن ها تاثیر می گذارن
(شماره 4) این کارت روی بخش کماندار ها تاثیر می گذارن
(شماره 3) این کارت روی بخش منجنیق ها تاثیر می گذارن
2_ این کارت تاثیر کارت های نوع 1 رو خنثی می کند
(شماره 2)
3_ این کارت قوی ترین کارت توی بازی رو می سوزاند
( شماره 6)
4_ "decoy " این کارت این توانایی رو به شما میده که یکی از کارت های خودتون رو از روی زمین بردارین و دوباره ازش استفاده کنید
بهترین فایده این کارت اینه که از کارت جاسوس حریف بر علیه خود حریف استفاده کنین( در مورد کارت جاسوس در ادامه توضیح میدم) یااز پزشک خودتون دوباره استفاده کنید.
5_ این کارت به انتخاب خودتون قدرت تمام کارت های یک بخش رو 2 برابر می کند.
نکته : اگر بخش انتخابی شما (مثلا بخش شمشیرزن) تحت تاثیر کارت های ویژه نوع 1 باشه ، قدرت تمام کارت های اون بخش به 2 افزایش پیدا می کنه.
( شماره 5)
به طور کلی از کارت های طلایی ضعیف تر هستن. اما بدنه اصلی سپاه شما رو توی این بازی تشکیل می دن. این کارت ها تحت تاثیر توانایی های کارت های ویژه قرار می گیرند.
خوب حالا که 3 نوع اصلی کارت ها رو معرفی کردم.
به معرفی قدرت ها و توانایی های که کارت های طلایی و معمولی دارند می پردازیم.
[b]
1_کارت های ساده :
این کارت ها فقط قدرت شما رو افزایش می دهند.
[/b]
.
2_ کارت های تقویت کننده (یا morale boost) :
( شماره 5)
این کارت ها که با علامت + مشخص می شوند ، علاوه بر قدرتی که خودشون به شما می دهند ، قدرت کارت های دیگه ای که هم بخش با اون ها است (مثلا بخش کماندار) رو به میزان 1 عدد افزایش می دهند
نکته : اگر 2 تا از این کارت ها توی یک بخش بزارید قدرت همه کارت های اون بخش 2 تا افزایش داده می شود.
3_کارت های "یکی بزار 2 تا بگیر" (یا "spy " ):
( شماره 2)
این کارت ها با علامت چشم کنار قدرتشون قابل تشخیص هستند
جزو با ارزش ترین کارت های شما هستن.
به احتمل زیاد اولین باری که همچین کارتی رو می بینن با خودتون می گین "که چرا به قدرت حریف اضافه شد؟"
فایده این کارت ها اینه که بعد از استفاده ازشون 2 تا کارت از بین کارت های شما به لیست کارت های شما اضافه میشه!
هروقت خواستین می تونید ازشون استفاده کنید . 2 استراتژی برای استفاده ازشون وجود داره
1_ ذخیره کردن تمام جاسوس ها (به جز نوع قهرمان اون) برای دور اخر . فایده : اگر در دور های اول بازی از جاسوس استفاده کنید به احتمال 100 درصد حریف اون کارت رو در دور بعد زنده می کنه یا با استفاده از کارت "decoy" از جاسوس بر علیه شما استفاده می کند.
2_ استفاده از تمام کارت های جاسوس در دور اول. فایده : اوردن تمام کارت های ممکن در اول بازی و مشخص کردن تکلیف خودتون (می تونین کارت های قوی و ضعیف خودتون رو تعیین کنید بعد از این کار) + تبادل جاسوس با حریف ، در صورتی این کار برای شما مفیده که تعداد زیادی جاسوس داشته باشین به همراه پزشک و "decoy" . به این شکل که تمام کارت های جاسوس حریف رو بر زد حریف استفاده کنید و در دور بعد جاسوس های مرده رو دوباره زنده کنید و برعلیه حریف استفاده کنید.
4_ کارت زنده کن ها (یا medic) :
( شماره 3)
این کارت ها که با علامت + در داخل یک ♡ مشخص می شوند. می توانند یکی از کارت های دور قبل بازی یا کارت های سوخته شما رو به انتخاب شما زنده کنند.
نکته : شما با این کارت می توانید یک پزشک دیگه رو زنده کنید و با پزشک تازه زنده شده خودتون یک کارت دیگه زنده کنید.
نکته : کارت های ویژه و کارت های قهرمان توانایی زنده شدن دوباره رو ندارند.
5_کارت های همکار (یا tight bond):
(شماره 4)
این کارت ها که با علامت 2 دست در هم فشرده نشان داده می شوند ، به صورت جفتی کار می کنند. به این معنی که وقتی 2 تا از این کارت ها رو در صفحه گذاشته باشید این کارت ها با هم جفت می شوند و قدرت هر دو کارت به میزان 2 برابر افزایش پیدا می کند.
مثلا وقتی دو کارت که در حالت عادی 4 تا قدرت دارن رو کنار هم بزارید ، قدرت هر کدوم 2 برابر می شود یعنی هر کدوم 8 . واگر 3 کارت بزارین قدرت هر کدوم 3 برابر می شود یعنی هر کدوم 16.
نکته : هر دو کارت دقیقا باید از یک شکل باشند تا این عمل انجام شود.
نکات منفی :
-اول از همه احتمال این که 2 تا از یک کارت همکار پیدا بکنید کمه
-تعداد کارت های قدرتمند (مثلا قدرت بالای 7) در این نوع کم است
-جای کارت های بهتر رو هم می گیرند.
نکته:این کارت ها بیشتر در گروه nilfgaard پیدا میشن. پس اگر به این نوع کارت علاقه دارین باید با این گروه بازی کنید.
6_ کارت شیپورچی (یا commander's horn) :
( شماره 1)
این کارت مانند کارت خاص شماره 5 عمل می کند
نکته :روی خودش تاثیر نمی گذارد. و اگر بمیرد تاثیرش از بین می رود.
7_ کارت های انتخوابی (یا agile) :
( شماره 6)
تنها فایده این کارت ها این است که می تونید انتخواب کنید توی کدوم لاین قرار بگیرند
نکته : گروه Scoia’tael بیشترین تعداد این نوع کارت رو دارد.
8_ کارت های چند تایی (یا mustar) :
با گذاشتن این کارت روی میز ، برقیه کارت هایی که دارای این قدرت هستند ازبین کارت های توی دست شما یا از بین بین بقیه کارت ها بیرون کشیده می شوند و همراه این کارت روی صفحه قرار می گیرند.
نکته :کارت ها باید هم نام باشن تا به صورت گروهی وارد بازی بشن (مثال)
نکته : گروه monster بیشترین تعداد این نوع کارت رو دارد.
خوب حالا می رسیم به مقوله جمع اوری این کارت ها
جمع اوری کارت ها به این صورته که شما میرین با یک شخص بازی می کنید و درصورت پیروزی یک یا چند تا از کارت های طرف رو می گیرین (انتخابش دست شما نیست)
نکته : اگر ببازید هیچ کارتی ازدست نمی دین و فقط از پول شما کاسته میشود. که مقدارش بین 1 تا 10 تا سکه می باشد(همون اول بازی می تونین انتخواب کنید)
1_برای بدست اوردن بهترین کارت ها شما باید مراحل مربوطه به این بازی رو رد کنیدو
2_بعضی شخصیت های خاص مثل زولتن با شما بازی می کنند و اگر پیروز بشین کارت های خوبی بهتون می دن
3_ میتونید از فروشنده های مهمون خونه ها (همون "inn") کارت بخرید.
نکته : همه مهمون خونه ها به شما کارت نمی فروشند
4_ یک راه دیگه جمع اوری کردن کارت بازی کردن با هر کسیه که با شما بازی می کند.
تقریبا تمام فروشنده ها با شما می تونند بازی کنند.
نکته: فقط یک بار می تونید از یک نفر کارت جایزه بگیرید و دفعات بعد وسایل معمولی به شما می دهند (مثلا یک اهنگر شاید یک تیکه اهن به شما بدهد)
نکته: کارت ها معمولا ضعیف هستند.( امکان دارد که کارت های قهرمان هم ازشون بگیرید. ولی مثل برف تابستونی احتمالش خیلی کمه)
یک سایت خوب برای پیدا کردن تمام کارت های بازی
http://www.gosunoob.com/witcher-3/witche...ards-list/
(کپی برداری با ذکر منبع مجاز)
(نکته: این بهم ریختگی تاپیک مشکل از سایته. تقصیره من نیست)
نکته اول در مورد این بازی : این بازی چندان برای شما پول ساز نیست و بیشتر حکم یک کار تفننی رو داره. پس اگر دنبال پول در اوردن هستین ، این بازی شما رو ناامید می کنه.
نکته دوم: توی این بازی تجربه خیلی مهمه. و یکم طول می کشه که شما با انواع کارت های بازی اشنا بشین و کارت های با ارزش جمع کنین و مجموعه خودتون رو کامل کنید. برای همین اوایل بازی یکم اعصاب خورد کن خواهد بود. به احتمال زیاد اولین دفعات رقیب شما رو توی بازی به راحتی شکست می دهد . پس لطفا صبر داشته باشین تا توی بازی حرفه ای بشید.
نکته 3 : این بازی به طور 30-70 به شانس و تجربه نیاز داره.
هدف توی این بازی :
هدف خیلی سادست. برای پیروزی توی این بازی ، مجموع قدرت حمله کارت های شما(فرقی نمی کنه شمشیرزن باشن یا کماندار یا منجنیق) بیشتر از مجموع قدرت حمله کارت های حریف باشه. و در مقابل کاهش قدرت کارت های حریف (در ادامه توضیح بیشتری می دم)
خوب . شروع می کنیم.
1_اشنایی با محیط بازی و توضیح اولیه:
توی این بازی ، زمین بازی به 2 قسمت( هر بازی کن 1 قسمت) کلی تقسیم میشه
که قسمت پایین صفحه مربوط به شماست.
که هر قسمت به 3 بخش تقسیم میشه. خط اول مربوط به شمشیر زن هاست ، خط دوم کماندار ها و خط سوم منجنیق ها. که البته در واقعیت فرقی باهم ندارن و فقط مکانی که توش قرار می گیرن فرق می کنه .
در زمان شروع بازی دوبخش کارت دارین
قسمت راست کارت هایی هستند که شما با خود به بازی می برید و توی بازی به طور شانسی 10 تاشون قابل استفاده هستند و قسمت چپ کارت هایی هستند که شما در کالکشن (مجموعه) خود دارید.
و در بازی فقط کارت های سمت راست وارد میشن و کارت های سمت چپ کارت های اضافی و بدرن نخور شما باید باشن.
هر بازی کن توی این بازی 10 تا کارت دارد توی بازی.
و می توانید در اول بازی 2 عدد از این 10 کارت رو با بقیه کارت های سمت راست تعویض کنید.
نکته 1 : شما برای این که اجازه بازی کردن داشته باشید حداقل باید حداقل 22 کارت طلایی یا معمولی داشته باشید (توضیح بیشتر در ادامه)
نکته مهم : درسته که شما می تونید بیشتر از 22 کارت با خودتون داشته باشید. اما بهتره که تعداد کارت های قابل استفاده خود را در هر بازی 22 عدد نگه دارید. به این صورت که بی ارزش ترین کارت های خود را از لیست خارج کنید. به این صورت احتمال اینکه کارت های قوی شما انتخاب بشوند بیشتر می شود.
نکته 2 : شما می توانید بین 0 تا 10 عدد کارت ویژه داشته باشید. (توضیح بیشتر در ادامه)
نکته مهم : درسته که شما می تونید 10 تا کارت ویژه داشته باشین. اما لازم نیست که حتما هر 10 تا کارت رو بردارین. بهتره فقط کارت هایی رو بردارین که بدرد شما بخوره تا احتمال انتخواب شدن کارت های قوی بیشتر بشه.
نکته 3 : توی بازی 4 گروه وجود دارد که هر کدوم از این گروه ها ، فرمانده های خاص خودش را دارد . در اول بازی فقط برای استفاده از یکی از این گروه ها حداقل تعداد کارت را دارید. اما به مرور بقیه هم قابل استفاده می شوند.
نکته نکته 3: هر کارت اختصاص به یک فرمانده دارد و نمی توانید از کارت های یک فرمانده برای یک فرمانده دیگر استفاده کنید.
انواع کارت :
توی بازی کارت ها به 4 دسته اصلی تقسیم بندی میشن.
نوع اول - کارت های فرمانده (یا " leader")
کارت های فرمانده توی چهار گروه قرار می گیرند. که هر کدوم از این گروه ها ویژگی های خاص خودش را دارد. [b]و هر گروه دارای چند فرمانده است که هر فرمانده دارای یک توانایی خاص است.
روش باز کردن کارت های فرمانده مانند بقیه کارت هاست.
[/b]
1_
توانایی خاص : نگه داشتن یک کارت در لیست بعد از اتمام هر راند.
اکثر کارت های توی این دسته از نوع "mustar" هستند.
معرفی فرمانده ها :
1_ commander of the red riders
توانایی : انتخاب دلخواه یکی از کارت های وضعیت اب و هوایی
2_king of the wild hunt
توانایی : دو برابر کردن قدرت کارت های شمشیر زن
3_bringer of death
توانایی :حذف یکی از 2 کارت خود و در عوض انتخواب یکی از کارت دیگه.
4_destroyer of worlds
توانایی :زنده کردن یکی از کارت ها مرده
2_
توانایی خاص : اگر شما با این فرمانده بازی کنید و با حریفتان که فرمانده ای متفاوت است، مساوی شوید، این توانایی باعث برد بازی مساوی شده میشود.
اکثر کارت های این گروه از نوع همکار هستند
معرفی فرمانده هان :
1_ his imperial majesty
توانایی : ایجاد مه و کاهش قدرت بخش کماندار ها
2_emperor of nilfgaard
توانایی : دیدن 3 تا از کارت های حریف به صورت شانسی
3_the white flame
توانایی: غیر فعال کردن توانایی فرمانده حریف
4_the relentless
توانایی : برداشتن یکی از کارت های مرده حریف (بسیار با ارزش)
3_
توانایی خاص : بعد از پیروزی در هر راند 1 کارت به کارت های شما اضافه می شود
معرفی فرمانده هان:
1_king of temeria
توانایی: ایجاد مه در بخش کماندار ها کاهش قدرت این بخش
2_lord commander of the north
توانایی: غیر فعال کردن تمام کارت های اب و هوایی در زمان استفاده.
3_the siegemaster
توانایی: دو برابر کردن قدرت کارت های بخش منجنیق
4_the steel-forged
توانایی: نابود کردن قوی ترین کارت منجنیق حریف
4_
توانایی خاص: شما تصمیم می گیرید چه کسی اول بازی را شروع کند
معرفی فرمانده هان:
1_pureblood elf
توانایی : کاهش قدرت همه کارت های شمشیرزن و ادامه بازی
2_daisy of the valley
[b]توانایی: شروع بازی با یک کارت اضافه(11 تا به جای 10 تا)[/b]
3_the beautiful
توانایی: دو برابر کردن قدرت تمام کارت های بخش کماندار
4_queen of dol blathanna
توانایی:نابود کردن قوی ترین کارت شمشیرزن حریف
نوع دوم - کارت های قهرمان (یا " hero") :[/url]
این کارت ها به طور کلی قوی ترین و با ارزش ترین کارت های شما محصوب می شوند.
مهم ترین مضیت و همینطور ضعف این کارت ها اینه که کارت های ویژه(در ادامه توضیح میدم.) نمی تونن هیچ تاثیری روشون بزارن.
نوع سوم - کارت های ویژه (یا " Special " ) :
:
1_کارت های مربوط به اب و هوا :
کارت هایی که توی این دسته قرار می گیرن باعث کاهش قدرت یک بخش (مثلا بخش کماندار ها) میشن و قدرت تمام کارت های یک بخش رو به 1 کاهش می دن.(روی کارت های طلایی تاثیر ندارن) این کارت ها هم روی حریف و هم روی قسمت خود شما تاثیر می گذارن.
( شماره 1) این کارت روی بخش شمشیر زن ها تاثیر می گذارن
(شماره 4) این کارت روی بخش کماندار ها تاثیر می گذارن
(شماره 3) این کارت روی بخش منجنیق ها تاثیر می گذارن
2_ این کارت تاثیر کارت های نوع 1 رو خنثی می کند
(شماره 2)
3_ این کارت قوی ترین کارت توی بازی رو می سوزاند
( شماره 6)
4_ "decoy " این کارت این توانایی رو به شما میده که یکی از کارت های خودتون رو از روی زمین بردارین و دوباره ازش استفاده کنید
بهترین فایده این کارت اینه که از کارت جاسوس حریف بر علیه خود حریف استفاده کنین( در مورد کارت جاسوس در ادامه توضیح میدم) یااز پزشک خودتون دوباره استفاده کنید.
5_ این کارت به انتخاب خودتون قدرت تمام کارت های یک بخش رو 2 برابر می کند.
نکته : اگر بخش انتخابی شما (مثلا بخش شمشیرزن) تحت تاثیر کارت های ویژه نوع 1 باشه ، قدرت تمام کارت های اون بخش به 2 افزایش پیدا می کنه.
( شماره 5)
نوع چهارم _ کارت های معمولی
اکثر کارت های شما توی این بخش قرار می گیرندبه طور کلی از کارت های طلایی ضعیف تر هستن. اما بدنه اصلی سپاه شما رو توی این بازی تشکیل می دن. این کارت ها تحت تاثیر توانایی های کارت های ویژه قرار می گیرند.
خوب حالا که 3 نوع اصلی کارت ها رو معرفی کردم.
به معرفی قدرت ها و توانایی های که کارت های طلایی و معمولی دارند می پردازیم.
[b]
1_کارت های ساده :
این کارت ها فقط قدرت شما رو افزایش می دهند.
[/b]
کارت های دارای توانایی خاص
2_ کارت های تقویت کننده (یا morale boost) :
( شماره 5)
این کارت ها که با علامت + مشخص می شوند ، علاوه بر قدرتی که خودشون به شما می دهند ، قدرت کارت های دیگه ای که هم بخش با اون ها است (مثلا بخش کماندار) رو به میزان 1 عدد افزایش می دهند
نکته : اگر 2 تا از این کارت ها توی یک بخش بزارید قدرت همه کارت های اون بخش 2 تا افزایش داده می شود.
3_کارت های "یکی بزار 2 تا بگیر" (یا "spy " ):
( شماره 2)
این کارت ها با علامت چشم کنار قدرتشون قابل تشخیص هستند
جزو با ارزش ترین کارت های شما هستن.
به احتمل زیاد اولین باری که همچین کارتی رو می بینن با خودتون می گین "که چرا به قدرت حریف اضافه شد؟"
فایده این کارت ها اینه که بعد از استفاده ازشون 2 تا کارت از بین کارت های شما به لیست کارت های شما اضافه میشه!
هروقت خواستین می تونید ازشون استفاده کنید . 2 استراتژی برای استفاده ازشون وجود داره
1_ ذخیره کردن تمام جاسوس ها (به جز نوع قهرمان اون) برای دور اخر . فایده : اگر در دور های اول بازی از جاسوس استفاده کنید به احتمال 100 درصد حریف اون کارت رو در دور بعد زنده می کنه یا با استفاده از کارت "decoy" از جاسوس بر علیه شما استفاده می کند.
2_ استفاده از تمام کارت های جاسوس در دور اول. فایده : اوردن تمام کارت های ممکن در اول بازی و مشخص کردن تکلیف خودتون (می تونین کارت های قوی و ضعیف خودتون رو تعیین کنید بعد از این کار) + تبادل جاسوس با حریف ، در صورتی این کار برای شما مفیده که تعداد زیادی جاسوس داشته باشین به همراه پزشک و "decoy" . به این شکل که تمام کارت های جاسوس حریف رو بر زد حریف استفاده کنید و در دور بعد جاسوس های مرده رو دوباره زنده کنید و برعلیه حریف استفاده کنید.
4_ کارت زنده کن ها (یا medic) :
( شماره 3)
این کارت ها که با علامت + در داخل یک ♡ مشخص می شوند. می توانند یکی از کارت های دور قبل بازی یا کارت های سوخته شما رو به انتخاب شما زنده کنند.
نکته : شما با این کارت می توانید یک پزشک دیگه رو زنده کنید و با پزشک تازه زنده شده خودتون یک کارت دیگه زنده کنید.
نکته : کارت های ویژه و کارت های قهرمان توانایی زنده شدن دوباره رو ندارند.
5_کارت های همکار (یا tight bond):
(شماره 4)
این کارت ها که با علامت 2 دست در هم فشرده نشان داده می شوند ، به صورت جفتی کار می کنند. به این معنی که وقتی 2 تا از این کارت ها رو در صفحه گذاشته باشید این کارت ها با هم جفت می شوند و قدرت هر دو کارت به میزان 2 برابر افزایش پیدا می کند.
مثلا وقتی دو کارت که در حالت عادی 4 تا قدرت دارن رو کنار هم بزارید ، قدرت هر کدوم 2 برابر می شود یعنی هر کدوم 8 . واگر 3 کارت بزارین قدرت هر کدوم 3 برابر می شود یعنی هر کدوم 16.
نکته : هر دو کارت دقیقا باید از یک شکل باشند تا این عمل انجام شود.
نکات منفی :
-اول از همه احتمال این که 2 تا از یک کارت همکار پیدا بکنید کمه
-تعداد کارت های قدرتمند (مثلا قدرت بالای 7) در این نوع کم است
-جای کارت های بهتر رو هم می گیرند.
نکته:این کارت ها بیشتر در گروه nilfgaard پیدا میشن. پس اگر به این نوع کارت علاقه دارین باید با این گروه بازی کنید.
6_ کارت شیپورچی (یا commander's horn) :
( شماره 1)
این کارت مانند کارت خاص شماره 5 عمل می کند
نکته :روی خودش تاثیر نمی گذارد. و اگر بمیرد تاثیرش از بین می رود.
7_ کارت های انتخوابی (یا agile) :
( شماره 6)
تنها فایده این کارت ها این است که می تونید انتخواب کنید توی کدوم لاین قرار بگیرند
نکته : گروه Scoia’tael بیشترین تعداد این نوع کارت رو دارد.
8_ کارت های چند تایی (یا mustar) :
با گذاشتن این کارت روی میز ، برقیه کارت هایی که دارای این قدرت هستند ازبین کارت های توی دست شما یا از بین بین بقیه کارت ها بیرون کشیده می شوند و همراه این کارت روی صفحه قرار می گیرند.
نکته :کارت ها باید هم نام باشن تا به صورت گروهی وارد بازی بشن (مثال)
نکته : گروه monster بیشترین تعداد این نوع کارت رو دارد.
خوب حالا می رسیم به مقوله جمع اوری این کارت ها
جمع اوری کارت ها به این صورته که شما میرین با یک شخص بازی می کنید و درصورت پیروزی یک یا چند تا از کارت های طرف رو می گیرین (انتخابش دست شما نیست)
نکته : اگر ببازید هیچ کارتی ازدست نمی دین و فقط از پول شما کاسته میشود. که مقدارش بین 1 تا 10 تا سکه می باشد(همون اول بازی می تونین انتخواب کنید)
1_برای بدست اوردن بهترین کارت ها شما باید مراحل مربوطه به این بازی رو رد کنیدو
2_بعضی شخصیت های خاص مثل زولتن با شما بازی می کنند و اگر پیروز بشین کارت های خوبی بهتون می دن
3_ میتونید از فروشنده های مهمون خونه ها (همون "inn") کارت بخرید.
نکته : همه مهمون خونه ها به شما کارت نمی فروشند
4_ یک راه دیگه جمع اوری کردن کارت بازی کردن با هر کسیه که با شما بازی می کند.
تقریبا تمام فروشنده ها با شما می تونند بازی کنند.
نکته: فقط یک بار می تونید از یک نفر کارت جایزه بگیرید و دفعات بعد وسایل معمولی به شما می دهند (مثلا یک اهنگر شاید یک تیکه اهن به شما بدهد)
نکته: کارت ها معمولا ضعیف هستند.( امکان دارد که کارت های قهرمان هم ازشون بگیرید. ولی مثل برف تابستونی احتمالش خیلی کمه)
یک سایت خوب برای پیدا کردن تمام کارت های بازی
http://www.gosunoob.com/witcher-3/witche...ards-list/
[url=https://forum.gamefa.com/Thread-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-gwent-%D8%AF%D8%B1-3-the-witcher?pid=247730#pid247730]اپدیت کارت های dlc Hearts of Stone
نویسنده بازی_خور
(کپی برداری با ذکر منبع مجاز)
Evil Always Find a Way
.