امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
می خواهید بازیسازی را شروع کنید ...؟! اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید...؟!
#1
Star 
مرحله اول : آنریل چیست!؟

موتور آنریل محصول شرکت Epic Games میباشد. شما میتوانید با استفاده از این موتور بازی سازی، به سادگی بازی های ساده و یا حرفه ای بسازید. از مزایای این انجین نسبت به دیگر انجین ها. رایگان بودن آن و زیاد بودن منابع برای یادگیری آن است. اگر میخواهید ببینید آیا سیستم شما قابلیت و توانایی کار با انجین آنریل را دارد. در زیر مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای کار با این موتور بازی سازی آورده شده است:


حداقل سیستم مورد نیاز:
• ویندوز ایکس پی SP3 یا ویندوز ویستا
• پردازنده ی 2 گیگاهرتز (یا بیشتر)
• 2 گیگابایت رم
• کارت گرافیک SM3-compatible
• 3 گیگابایت فضای خالی


سیستم پیشنهادی برای کار حرفه ای با انجین:
• ویندوز 7 (64 بیت)
• 2 گیگاهرتز (یا بیشتر) پردازنده ی چند هسته ای
• 8 گیگا بایت رم
• کارت گرافیک NVIDIA سری 8000 یا بالاتر
• فضای هارد به اندازه ی کافی !!


حداقل سیستم مورد نیاز برای کار با دایرکت ایکس 11:
• ویندوز ویستا
• پردازنده ی 2 گیگاهرتزی (یا بیشتر)
• 2 گیگا بایت رم
• کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی دایرکت ایکس 11:: Nvidia سری 400 یا بالاتر ATI: سری 5000 یا بالاتر
• 3 گیگابایت فضای خالی





مرحله دوم : خرید یا دانلود موتور آنریل

نسخه ی بتا (Unreal Development Kit(UDK
: شما میتوانید آخرین نسخه ی بتای موتور آنریل را از اینجا دانلود کنید. اگر توانایی دانلود ندارید نگران نباشید! میتوانید این موتور را از فروشگاه سایت ما خریداری کنید.

نسخه ی لایسنس شده ( Unreal Engine 3)
: اگر میخواهید از این موتور برای هدف های تجاری استفاده کنید باید از اینجا نسخه ی لایسنس شده ی آن را خریداری فرمایید.

ا
گر یک تازه کار باشید مطمئن هستیم که فرق این دو نسخه را به خوبی نمیدانید . در پایین این نوشته میتوانید فرق این دونسخه از انجین را مشاهده کنید:


1-در UDK برای پشتیبانی و یادگیری باید از سایت UDN و فروم خود اپیک یا دیگر آموزشهای ویدئویی و سایتها و وبلاگهای دیگر مراجعه کنید ولی در UE3 شما می تونید به طور مستقیم با سازندگان موتور در ارتباط باشید و سوالاتتون رو از اونها بپرسید .
2-در UDK شما میتونید از طریق DLL binding کدهای C++ رو احضار کنید و با کمک کدهای آنریل اسکریپت تغییر بدین ولی در UE3 شما دسترسی کامل به هسته موتور دارید و می تونید با کمک C++ اون رو گسترش بدهید.
3-شما با UDK فقط می تونید برای ویندوز و احتمالا استیم بازی بسازید ولی با UE3 شما میتونید برای ویندوز و xbox 360 و ps3 و xbox live و PSN بازی بسازید.
4-در مورد لایسنس با UDK شما میتونید کارهای مستقل و نمونه و از این چیزها بسازید (البته با شرایطی میتونید بازی تجاری هم با همین بسازید) ولی با UE3 می تونید بازی تجاری و حتی فیلم و شبیه ساز و چیزهای دیگه هم بدون مشکل بسازید.
>>توضیحات بیشتر درمورد تفاوت این دو نسخه را از
اینجا
ببینید.


و اما ویژگی های این موتور بازیسازی :
Animation
[تصویر:  anim.jpg]
Unreal Engine 3 به شما قابلیت انعطاف پذیری کامل را برای ساخت انیمیشن می دهد. سازماندهی انیمیشن و مش با بخش AnimSet.
Cascade
[تصویر:  cas.jpg]
شما آتش، دود، باران و یا گرد و غبار می خواهید ، با موتور یو دی کی می توانید آن را با کمک Unreal Cascade ، یا the particle effects system به راحتی ایجاد کنید .
Cinematics
[تصویر:  cin.jpg]
با استفاده از موتور UDK شما میتوانید صحنه های سینمایی زیبایی را به راحتی ایجاد کنید. اطلاعات بیشتر
Kismet
[تصویر:  kis.jpg]
با استفاده از کیزمت میتوانید به راحتی و بدون داشتن هیچگونه دانش برنامه نویسی به صورت بصری اقدام به ایجاد اسکریپت کنید.Unreal Script
[تصویر:  sc.jpg]
آنریل اسکریپت یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و شی گرا است که شباهت زیادی به جاوا دارد. توسط این زبان میتوانید مباحث تخصصی تر برنامه نویسی برای انجین را انجام دهید اطلاعات بیشتر


مرحله سوم: نصب انجین


مراحل نصب این انجین به سادگی نصب دیگر برنامه ها و نرم افزار هاست.


مرحله چهارم : آموزش های اولیه را ببینید !!

شما قبل از هر کاری باید آموزش های پایه ای و اولیه برای کار با این موتور بازی سازی را دریافت و مشاهده کنید!

برای این کار میتوانید لینک دانلود آموزش های پایه را از اینترنت پیدا کرده و آنها را دانلود کنید. آموزش های اصلی موجود برای این موتور بر اساس میزان اهمیت به این شرح است:
3d buzz -unreal development complete
Eat3D - Unreal Development Kit
Eat3D - UDK Lighting & Post Processing
Eat-3D- unreal material
Eat3D -Unreal kismet
Eat3D.Old.Damaged.Pillar
EAT3D - Next-Gen Texturing Techniques
Eat3D - Unreal VFX - Material Transitions
Eat3D.UnrealScript.An.Introduction
Gnomon - Visual FX for Games - Real-Time Effects
The.Gnomon.Workshop.Unreal.Development.Kit.Materials
3DMotive-Advanced.Mesh.Paint.with.UDK
3DMotive.creating a junk pile with physics
3dmotive-Matrial
3dmotive-ModularBuilding
Eat3D-UnrealScriptMasterclass-Part1-ReCreatingAssault-UDK
نیازی نیست تمامی آموزش های بالا را به طور کامل ببینید و برای شروع کار آموزش اول هم کفایت میکند. اما برای مباحث تخصصی تر حتما نیاز دارید تا آموزش های بعدی را ملاحظه فرمایید.



مرحله پنجم : بازی سازی را شروع کنید !


خوب! حالا وقت این است که بازی خود را بسازید! بله! شما هم میتوانید یکی از بازی سازان بزرگ شوید! فقط کافیست بخواهید...! سعی کنید کارهای نو انجام دهید. با استفاده از آموزش هایی که دیدید مراحل ساده ای بسازید و کم کم آنها را گسترش دهید.
انتظار نداشته باشید در همه ی زمینه ها متخصص شوید. یک بخش از انجین که به آن علاقه ی بیشتری دارید را انتخاب کنید و بیشتر تمرکزتان را روی همین قسمت صرف کنید. البته به بخش های دیگر هم سرک بکشید!
از چیزی نترسید! قرار نیست اولین بازی ای که شما میسازید در نمایشگاه E3 معرفی شود و جایزه بگیرد! بنابراین بازی خود را با جدیت بسازید حتی اگر در آخر چیزی که میخواهید از آب درنیامد.
توجه کنید که بازی سازان بزرگ هیچگاه در اولین تجربه ی خود بازی ای در حد Modern war fare یا Assassins creed نساخته بودند!



مرحله ششم: سوال کنید ! سوال کنید ! سوال کنید !

اگر در جایی از کار باز سازیتان مشکلی دارید و احساس میکنید قبلاً پرسیده شده است ابتدا آن را جستجو کنید در صورتی که جستجوی شما نتیجه ای نداشت در انجمن پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح کرده و منتظر جواب باشید .

لطفاً دقت داشته باشید که حجم سوالات به دلیل محبوبیت این بخش بسیار بالا بوده و مدیران سعی میکنند به ترتیب اولویت آن ها را پاسخ دهند . پس لطفاً صبور باشید . ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا به یکدیگر کمک کنیم .



.

منبع: UDK.ir

#2
کپی مطلب از سایت های ایرانی ممنوع هست :)
مطمئن شید که قوانین رو خودندید, قبل از اینکه پیام خصوصی بدید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان