05-21-2015, 10:59 AM
(آخرین ویرایش: 05-21-2015, 11:13 AM، توسط Pooriya__kh.)
دوستان من دارم رو این مقاله کار میکنم. این کارم ارزش داره که ادامه بدم؟!
کیفیت مناسبی داره؟!
ادامه بدم یا نه ؟؟؟
کتیبههای کهن 5: اسکایریم
_______________________________________________________________________________________________________
نظرتون چیه؟! :-/
ادمه بدم یا نه؟
کیفیت مناسبی داره؟!
ادامه بدم یا نه ؟؟؟
کتیبههای کهن 5: اسکایریم
کتیبههای کهن پنج: اسکایریم یک بازی اکشن است که خالق آن Bethesda Game Studios و ناشر آن Bethesda Softworks است. این بازی پنجمین نسخه از سری بازیهای کتیبههای کهن است. که ادامه بازی کتیبه های کهن 4 میباشد. اسکایریم در 11 نوامبر 2011 برای پلتفرمهای PC ،PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شد و دی ال سیهای آن که شامل Dawnguard ،Hearthfire و Dragonborn است که در یک بسته بندی با نام کتیبههای کهن: اسکایریم افسانهای در 4 ژوئن 2013 عرضه بازار شدند.
داستان اصلی بازی حول محور تلاشهای بازیکن برای شکست دادن Alduin جهانخوار است. Alduin، اژدهایی که نابود دنیا را پیش بینی کرده است. داستان بازی در 200 سال بعد از فاجعه فراموشی رخ میدهد که در دنیایی افسانهای به نام اسکایریم است. در طول دوره بازی، بازیکن ماجراجوییهایی را به پایان میرساندکه باعث افزایش مهارت کارکتر و رشد آن میشود. برخلاف سریهای پیشین کتیبههای کهن، در اسکایریم نیازی به انتخاب کلاس بازیکن در ابتدای بازی نیست. اسکایریم همانند نسخههای پیشین در سبک open world بوده و بازیکن هر لحظه که مایل باشد به هرجایی که میخواهد سفر میکند و میتواند خط داستانی بازی را نادیده بگیرد. بازی با موتور in-house توسعه دادهشده که اختصاص به این بازی دارد و با نسخههای پیشین متفاوت است. کتیبههای کهن5 پس از انتشارش با انتقادهای زیادی و نمرههای خوبی مواجه شد و در هفته اول بیش از هفت میلیون فروش داشت و تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه بازی برای هر سه پلتفرم به فروش رسیده است.
گیمپلی
این بازی در سبک اکشن سومشخص و اول شخص است. و بازیکن ممکن است که آزادانه در دنیای اسکایریم در حالت open world در شهرها، روستاها و زیرزمینها پرسه بزند. برای اینکه سریع تر در دنیا مسافرت کند، میتواند از اسب استفاده کند. یا از سیستم فست تراول بازی استفاده کند. همچنین میتواند ماجراجوییهای بازی(مراحل اصلی و جانبی) را تمام کرده یا نادیده بگیرد البته بعد از به اتمام رساندن مرحله نخست. کارکترهای غیر بازیکن نیز در دنیای بازی وجود دارند که میتوانند از چند طریق به بازیکن کمک کنند؛ میتوان با آنها صحبت کرده و آنهارا استخدام کرد، میتوان با آنها ازدواج کرد، یا اینکه هم آنها را کشت. در نسخههای قبلی کشتن بی برو و برگشت کارکترهای غیر بازیکن، برخی از مراحل جانبی بازی را از بین میبرد. اما در این نسخه این مشکل برطرف شده است. هنگامی که با گروهی مبارزه میکنید، هنگام کشتن آخرین نفر از آن گروه، بازی حالت سینمایی میگیرد و هربار انیمیشنهای مختلفی پخش میکند.
هدف همیشگی بازیکن افزایش مهارت کارکتر خود است. در آغاز بازی، بازیکن ساخت کارکتر خود را با انتخاب نژاد آغاز میکند. این گونهها شامل انسانها، الفها و آفریدههای آندروپومورفیک (موجودی نیمه مارمولک و گربه) و... است. پس از اتخواب گونه نوبت به شخصیسازی کارکتر مورد نظر است. در طول دوره بازی، بازیکن سکیلهای گوناگونی را برای کارکترش جذب میکند. 18 اسکیل گوناگون برای هر زمینه وجود دارد که زمینهها محدود به مبارزه، جادو و پنهانکاری میشوند. وقتی که بازیکن سکیلها را به حد کافی جمع کند، سطح تجربهاش بیشتر شده و لولآپ میشود. زمانی که بازیکن لولآپ شد، مهرات خاصی را برای خود انتخاب میکند که آنها را perk میگویند. پیش از آن و در سریهای قبلی تمدن پنج از یک نظام طبقاتی کارکتری برای تعیین تجربه استفاده میشد تا میزان افزایش لول کارکتر مشخص شود. اما اسکایریم به بازیکن اجازه میدهد که مهارتهای ترجیحی خود را توسعه دهد. وقتی که یکی از سه خصلت بازیکن در حال کم شدن است، در بالای صفحه نمایش (HUD) به صورت نواری نمایان میشود. این خصلتها بعد از کم شدن، دو باره پر میشوند (در یک زمان معین)، اما میتوان این پرشدن را تسریع بخشید با استفاده از دارو یا مهارتهای احیا کننده، عمدتا نوار سلامتی زمانی کم میشود که بازیکن ضربه ببیند و اگر ضربهها زیاد باشند موجب مرگ بازیکن میشود. از نوار جادو نیز زمانی کاسته میشود که از آن استفاده شده یا بازیکن در حملات مورد ضربه صاعقه قرار گیرد. نوار استقامت نیز زمانی کم میشود که بازیکن درحال مبارزه، دویدن یا تحت تاثیر جادوی سرما باشد.
تاثیر اصلی مبارزه زمانی است که از اسلحه یا جادو اسفاده شود. اسلحه را میتوان خرید یا آن را در کورههای آهنگری ساخت، جادو را همچنین میتوان خرید یا با خواندن کتاب آن را آموخت. میتوان انخاب کرد که جادو یا اسلحه اتخابی در کدام دست باشد، اما برخی از سلاحها را فقط میتوان با دو دست برداشت (امکان استفاده از این نوع سلاحها با سلاحی دیگر یا سپر نیست). برای دستیابی سریع تر به اسلحه یا جادو مورد نظر آن را در فهرست quick-access menu از favorite قرار داد و با استفاده از Q لیست آنها را مشاهده کرد. سپرها در کاهش ضربه تاثیر زیادی دارند خصوصا در مبارزههای نزدیک و سپر با جادو نیز ترکیب مناسبی برای مبارزه است._______________________________________________________________________________________________________
نظرتون چیه؟! :-/
ادمه بدم یا نه؟