Hi
داستان:
در حالت کلی در بازی های شوتر داستان از اهمیت کمتری برخوردار است و گرافیک و گیم پلی در اولویت اول قرار دارند.اما در این بین بازی های معدودی مانند هیلو و بلک اپس نشان داده اند که وجود یک داستان خوب چقدر می تواند به آن بازی کمک کند(کاپیتان پرایس یادتون نره) حتی اگر آن بازی اکشن اول شخص باشد.در بازیه کرایسیس می شه گفت که داستان در حد ایجاد انگیزه برای مخاطب قرار داده شده.وجود یک داستان تقریبا کلیشه ای با روایت و پیش برد داستانی متوسط باعث شده است که به بازی لطمه بزند چنان چه اگر این سری در این قسمت مانند بخش های دیگرش خوب عمل می کرد حتی می توانست کاندید بهترین بازیه سال هم بشود.وقایع بازی در کرایسیس۳ حدود ۲۴سال بعد از نسخه ی دوم آن یعنی در سال ۲۰۴۷ اتفاق می افتد.ابهام عجیبی که در این بخش وجود دارد این است که داستان بازی بیشتر حول محور شخصیت پرافت می گذرد.اگر کرایسیس۲ رو بازی کرده باشید متوجه شده اید که پرافت بدلیل ویروسی که به آن مبتلا شده بود خودکشی می کند و در نتیجه لباس نانوسوئیت به آلکاتراز که شخصیت اصلی سری قبل بود واگذار می شود.
Cellها توانسته اند کل شهر را از هجوم و حملات Cepth ها محافظت کنند و با حصارهایی قوسی شکل به نام Nanodome همه جا را در اختیار خود گرفته اند.بازی همانند گذشته در شهر نیویورک اتفاق می افتد.درواقع اغلب فکر می کنند که Cell ها این کار را برای محافظت از مردم شهر انجام می دهند اما در واقعا آنها میخواهند با این وسیله و فناوری بر کل دنیا تسلط پیدا بکنند و پرافت کسی است که از نقشه ی شوم آنها آگاه است و قصد نابودی آنها را دارد.در واقع پرافت هم با Cellها و هم با Cepthها باید مبارزه کند.او کسی است که سالها در زندان آنها اسیر بوده است.
گرافیک:
گرافیک بازی مهمترین المانی است که میتواند نام این عنوان را بیشتر از گذشته مطرح سازد و از نظر فنی، صنعت بازیسازی را یک قدم به سوی جلو حرکت دهد. بی شک میتوان گفت که Crysis 3 در سبک خود بیرقیب است و کمتر عنوانی به خود اجازه میدهد تا در مقابل گرافیک خیره کنندهاش قد علم کند! تا الان این بازی نوید گرافیکی خارق العاده را میدهد. طراحیهای بازی اکثرا بینظیر هستند و تا به حال، نمونه آنها را کمتر مشاهده کردهاید. از طراحی درختان و محیط سبز بازی گرفته تا افکتهایی نظیر افکت آب و انفجار، همگی عالی ساخته شده و همین امر سبب میشود که Crysis 3 را به عنوان یک غول گرافیکی بشناسیم. به نظر میرسد که در بازی به طراحی محیط های جنگلی، توجه بسیاری شده و این امر به خوبی در نمایشهای بازی قابل رویت است. علفهای بلند و خوشرنگ، فیزیک گیاه عالی، بافت های چشم نواز و مجذوب کننده و ... تنها بخشی از زیباییهایی هستند که در 3 Crysis شاهد آنها خواهید بود. چیزی که بیش از اندازه ساخته Crytek را بزرگ و محبوب میسازد، بهره گیری مناسب و کامل از DX 11 است. همین امر موجب شده تا سطوح برجسته به بهترین شکل ممکن در آمده و زیبایی خاصی به محیط بازی ببخشند. از طرفی این تنها مزیت بهرهگیری از DX 11 نخواهد بود و در تک تک محیطها و بافتهای بازی، تاثیر آن به وضوح مشاهده میشود.اما تنها نکته نگران کننده گرافیک نسخه کنسولی است که در مقایسه ای که سایت ها انجام دادن فرق نسخه pc با کنسول ها بسیار زیادس
پس امیدواریم مانند نسخه دوم برای pc نباشد.
گیم پلی:
گیمپلی تغییرات زیادی نکرده و مشابه عناوین قبلی این سری خواهد بود. عدهای گیمپلی سری Crysis را کمی خشک و بالانس نشده خطاب میکنند، اما آیا از نظر شما این طرز تفکر درست و برای چنین عنوانی مطلوب و مناسب است؟ گیمپلی سری Crysis را میتوان ترکیبی از مبارزات سریع و نسبتا سنگین در کنار محیطی باز با آزادی عمل بالا دانست. به نظر میرسد که Crytek با ساخت یک گیمپلی مناسب و نسبتا سنگین توانسته به خوبی مخاطبان را درگیر Crysis سازد، اما از طرفی این گیمپلی سنگین به تنهایی نمیتواند تجربهای ناب و فراموش نشدنی را به ارمغان آورد. پس تنها کافی است تا برخی از المانهای یک گیمپلی سریع در آن دمیده شود و این همان کاری است که Crytek با 3 Crysis انجام داده است.اما باید توجه کرد
که همین سند باکس بودن بازی باعث ایجاد تنوع در گیم پلی می شود و نکته آخر درباره
سختی بازیه که به گفته سازنده بازی این بازی حتی از شماره دوم هم سخت ترس که
این کار باعث بالا بردن سطح کرایسیس می شود.
موسیقی:
امید وارم اگه بگم این بازی فقط برای گرافیک دوستان خوبه ناراحت نشید.تک نوازیهای موسیقی نسخه قبل همگی آکوستیک بودند و همین موجب زیباتر شدن موسیقی بازی شده بود. سعی زیمر بر این بوده است که جو تاریک و آخرالزمانی بازی را به زیبایی بتواند القا کند که الحق موسیقی بازی بد هم از آب در نیامده بود. سازهای بادی نماد روبات ها و دشمنان و زهی هم قطعا برای بشریت.
Hans Florian Zimmer
زیمر در حدود سه دهه فعالیت هنری برای بیش از یکصد فیلم موسیقی متن نوشته است که برخی از آنان در زمره آثار تحسین شده موسیقی فیلم به شمار می آیند. از آثار او میتوان به (مرد بارانی) (شیر شاه) (مد خون) (گلا دیاتور) (مجموعه دزدان دریایی کاراییب) اشاره کرد.زیمر قبل از مهاجرت به ایالات متحده دوران آغازین فعالیت خود را در لندن سپری کرد. او اکنون مسئولیت بخش موسیقی کمپانی فیلمسازی DreamWorks را بر عهده دارد و خود نیز موسس کمپانی Remote Control Productions است که آهنگسازان دیگری نیز در این کمپانی مشغول فعالیت سینمایی هستند.حالا هم در حال ساخت موسیقی شماره 3 بازی است.
سخن آخر:
این بازی بزودی عرضه می شود و همه ی ما به آن دسرسی پیدا خواهیم کرد حال باید دید
آیا وعده سازنده ها درباره بازی حقیقت دارد یا دروغ است.
سازنده: Crytek
ناشر: EA Games
پلتفرم: PC/PS3/X360
سبک: Action/shooter/firs person
انتشار: 19 فبریه
ناشر: EA Games
پلتفرم: PC/PS3/X360
سبک: Action/shooter/firs person
انتشار: 19 فبریه
Kirthy Iyer
Kirthy Iyer کارشناس فناوری انیمیشن Crytek می گوید که با CE3 تولید بازی های ویژه پلتفرم های مختلف از جمله پی سی، پلی استیشن و ایکس باکس بسیار بهتر و سریع تر از گذشته خواهد بود. با استفاده از شبکه ناوبری چند لایه، بسیاری از حرکات کاراکترهای بازی می توانند با هوش مصنوعی موتور بازی کنترل شوند. این موتور جدید همچنین از تکنولوژی فوق واقعی رندر حرکات آب و مایعات بهره می برد.
مقدمه:
در سال ۲۰۰۷ بازیی روانه ی بازار شد که همه را متحیر کرد و چشم ها را نوازش می داد.عنوانی که از چنان قدرت گرافیکی بالایی برخوردار بود که نام سازندش برای همیشه بر سر زبان ها افتاد.کرایسیس نام این بازی ابرگرافیک بود.این بازی در ابتدا به طور انحصاری برای pc روانه ی بازار شد و تا همین چندسال پیش یک انحصاری بزرگ برای pc به حساب می آمد.این بازی در بخش گرافیکی آنقدر خوب بود که باعث شد کمتر کسی به بخش های دیگر آن توجه کند.سازنده ی این بازی شرکت کرایتک است که توسط ۳برادر اداره می شود که به برادران یرلی شهرت دارند.بعد از آمدن نسخه ی اول آن برای مدتی هیچ خبری از ادامه ی این بازی منتشر نشد تا اینکه انتظارات به پایان رسید و از شماره ی دوم این بازی رونمایی شد و خبر بد و ناراحت کننده ای که برای دوستان pcباز منتشر شد این بود که این بازی علاوه بر pc برای x360 و ps3 هم عرضه خواهد شد.
بازیه کرایسیس۲ درسال ۲۰۱۱ روانه ی بازار شد و نتوانست مانند شماره اول آن و آن طور که انتظار میرفت موفق عمل کند.در واقع این بازی به غیر از pc در بخش گرافیک موفق نشد در کنسول ها آنطور که بیان شده بود خوب عمل کند و حتی نتوانست بهترین گرافیک سال را هم از آن خودش بکند.بعد از منتشر شدن قسمت دوم این بازی شاید کمترکسی فکرش را میکرد که شماره ی سوم این سری در این نسل روانه ی بازار شود آن هم با وجود انتقاداتی که کرایتک راجبه قدرت کنسول ها و ناتوان بودن آنها کرده بود.اما در عین تعجب خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم از نسخه ی سوم این بازی با نام Crysis3 رونمایی شد و تاریخ انتشارش هم اعلام شد (19 فبریه)
بازیه کرایسیس۲ درسال ۲۰۱۱ روانه ی بازار شد و نتوانست مانند شماره اول آن و آن طور که انتظار میرفت موفق عمل کند.در واقع این بازی به غیر از pc در بخش گرافیک موفق نشد در کنسول ها آنطور که بیان شده بود خوب عمل کند و حتی نتوانست بهترین گرافیک سال را هم از آن خودش بکند.بعد از منتشر شدن قسمت دوم این بازی شاید کمترکسی فکرش را میکرد که شماره ی سوم این سری در این نسل روانه ی بازار شود آن هم با وجود انتقاداتی که کرایتک راجبه قدرت کنسول ها و ناتوان بودن آنها کرده بود.اما در عین تعجب خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم از نسخه ی سوم این بازی با نام Crysis3 رونمایی شد و تاریخ انتشارش هم اعلام شد (19 فبریه)
داستان:
در حالت کلی در بازی های شوتر داستان از اهمیت کمتری برخوردار است و گرافیک و گیم پلی در اولویت اول قرار دارند.اما در این بین بازی های معدودی مانند هیلو و بلک اپس نشان داده اند که وجود یک داستان خوب چقدر می تواند به آن بازی کمک کند(کاپیتان پرایس یادتون نره) حتی اگر آن بازی اکشن اول شخص باشد.در بازیه کرایسیس می شه گفت که داستان در حد ایجاد انگیزه برای مخاطب قرار داده شده.وجود یک داستان تقریبا کلیشه ای با روایت و پیش برد داستانی متوسط باعث شده است که به بازی لطمه بزند چنان چه اگر این سری در این قسمت مانند بخش های دیگرش خوب عمل می کرد حتی می توانست کاندید بهترین بازیه سال هم بشود.وقایع بازی در کرایسیس۳ حدود ۲۴سال بعد از نسخه ی دوم آن یعنی در سال ۲۰۴۷ اتفاق می افتد.ابهام عجیبی که در این بخش وجود دارد این است که داستان بازی بیشتر حول محور شخصیت پرافت می گذرد.اگر کرایسیس۲ رو بازی کرده باشید متوجه شده اید که پرافت بدلیل ویروسی که به آن مبتلا شده بود خودکشی می کند و در نتیجه لباس نانوسوئیت به آلکاتراز که شخصیت اصلی سری قبل بود واگذار می شود.
Cellها توانسته اند کل شهر را از هجوم و حملات Cepth ها محافظت کنند و با حصارهایی قوسی شکل به نام Nanodome همه جا را در اختیار خود گرفته اند.بازی همانند گذشته در شهر نیویورک اتفاق می افتد.درواقع اغلب فکر می کنند که Cell ها این کار را برای محافظت از مردم شهر انجام می دهند اما در واقعا آنها میخواهند با این وسیله و فناوری بر کل دنیا تسلط پیدا بکنند و پرافت کسی است که از نقشه ی شوم آنها آگاه است و قصد نابودی آنها را دارد.در واقع پرافت هم با Cellها و هم با Cepthها باید مبارزه کند.او کسی است که سالها در زندان آنها اسیر بوده است.
گرافیک:
گرافیک بازی مهمترین المانی است که میتواند نام این عنوان را بیشتر از گذشته مطرح سازد و از نظر فنی، صنعت بازیسازی را یک قدم به سوی جلو حرکت دهد. بی شک میتوان گفت که Crysis 3 در سبک خود بیرقیب است و کمتر عنوانی به خود اجازه میدهد تا در مقابل گرافیک خیره کنندهاش قد علم کند! تا الان این بازی نوید گرافیکی خارق العاده را میدهد. طراحیهای بازی اکثرا بینظیر هستند و تا به حال، نمونه آنها را کمتر مشاهده کردهاید. از طراحی درختان و محیط سبز بازی گرفته تا افکتهایی نظیر افکت آب و انفجار، همگی عالی ساخته شده و همین امر سبب میشود که Crysis 3 را به عنوان یک غول گرافیکی بشناسیم. به نظر میرسد که در بازی به طراحی محیط های جنگلی، توجه بسیاری شده و این امر به خوبی در نمایشهای بازی قابل رویت است. علفهای بلند و خوشرنگ، فیزیک گیاه عالی، بافت های چشم نواز و مجذوب کننده و ... تنها بخشی از زیباییهایی هستند که در 3 Crysis شاهد آنها خواهید بود. چیزی که بیش از اندازه ساخته Crytek را بزرگ و محبوب میسازد، بهره گیری مناسب و کامل از DX 11 است. همین امر موجب شده تا سطوح برجسته به بهترین شکل ممکن در آمده و زیبایی خاصی به محیط بازی ببخشند. از طرفی این تنها مزیت بهرهگیری از DX 11 نخواهد بود و در تک تک محیطها و بافتهای بازی، تاثیر آن به وضوح مشاهده میشود.اما تنها نکته نگران کننده گرافیک نسخه کنسولی است که در مقایسه ای که سایت ها انجام دادن فرق نسخه pc با کنسول ها بسیار زیادس
پس امیدواریم مانند نسخه دوم برای pc نباشد.
گیم پلی:
گیمپلی تغییرات زیادی نکرده و مشابه عناوین قبلی این سری خواهد بود. عدهای گیمپلی سری Crysis را کمی خشک و بالانس نشده خطاب میکنند، اما آیا از نظر شما این طرز تفکر درست و برای چنین عنوانی مطلوب و مناسب است؟ گیمپلی سری Crysis را میتوان ترکیبی از مبارزات سریع و نسبتا سنگین در کنار محیطی باز با آزادی عمل بالا دانست. به نظر میرسد که Crytek با ساخت یک گیمپلی مناسب و نسبتا سنگین توانسته به خوبی مخاطبان را درگیر Crysis سازد، اما از طرفی این گیمپلی سنگین به تنهایی نمیتواند تجربهای ناب و فراموش نشدنی را به ارمغان آورد. پس تنها کافی است تا برخی از المانهای یک گیمپلی سریع در آن دمیده شود و این همان کاری است که Crytek با 3 Crysis انجام داده است.اما باید توجه کرد
که همین سند باکس بودن بازی باعث ایجاد تنوع در گیم پلی می شود و نکته آخر درباره
سختی بازیه که به گفته سازنده بازی این بازی حتی از شماره دوم هم سخت ترس که
این کار باعث بالا بردن سطح کرایسیس می شود.
موسیقی:
امید وارم اگه بگم این بازی فقط برای گرافیک دوستان خوبه ناراحت نشید.تک نوازیهای موسیقی نسخه قبل همگی آکوستیک بودند و همین موجب زیباتر شدن موسیقی بازی شده بود. سعی زیمر بر این بوده است که جو تاریک و آخرالزمانی بازی را به زیبایی بتواند القا کند که الحق موسیقی بازی بد هم از آب در نیامده بود. سازهای بادی نماد روبات ها و دشمنان و زهی هم قطعا برای بشریت.
Hans Florian Zimmer
زیمر در حدود سه دهه فعالیت هنری برای بیش از یکصد فیلم موسیقی متن نوشته است که برخی از آنان در زمره آثار تحسین شده موسیقی فیلم به شمار می آیند. از آثار او میتوان به (مرد بارانی) (شیر شاه) (مد خون) (گلا دیاتور) (مجموعه دزدان دریایی کاراییب) اشاره کرد.زیمر قبل از مهاجرت به ایالات متحده دوران آغازین فعالیت خود را در لندن سپری کرد. او اکنون مسئولیت بخش موسیقی کمپانی فیلمسازی DreamWorks را بر عهده دارد و خود نیز موسس کمپانی Remote Control Productions است که آهنگسازان دیگری نیز در این کمپانی مشغول فعالیت سینمایی هستند.حالا هم در حال ساخت موسیقی شماره 3 بازی است.
سخن آخر:
این بازی بزودی عرضه می شود و همه ی ما به آن دسرسی پیدا خواهیم کرد حال باید دید
آیا وعده سازنده ها درباره بازی حقیقت دارد یا دروغ است.