05-15-2014, 09:45 PM
(آخرین ویرایش: 05-15-2014, 09:46 PM، توسط alirezakiani11.)
نسخه های متعددی از سری FF از سال ها پیش بر روی کنسول های نسل پنجم و ششمی PS1 و PS2، عرضه شده بود و در انحصار سونی بود. ولی با روی کار آمدن کنسول های نسل هفتمی این سری از بازی ها از انحصار سونی در آمدند و بر روی کنسول X360 هم عرضه شدند. طرفداران FF از نسخه ی XIII که در سال 2010و2009 منتشر شده بود رضایت چندانی نداشتند؛ زیرا تغییرات زیادی در این ورژن به عمل آمده بود. البته شاید برای کسانی که تازه به Final Fantasy روی می آورند یک بازی مهیج و جذاب به نظر آید؛ اما کسانی که از سال های اول تولد FF با آن همراه هستند جذاب و مورد پسند نباشد.
سرانجام برای تکمیل شدن 2 نسخه FFXIII-2 و FFXIII، LR:FFXIII عرضه شد و شرکت Square Enix سعی در پوشش این مجموعه ی سه گانه با بازگشت لایتنینگ داشت. نقش آفرینی ژاپنی یک تجربه ی ناب برای افراد علاقه مند به بازی های RPG است. شرکت Square Enix برای نسخه ی FFXIII با استقبال نه چندان خوب رو به رو شد و باید دید که خواب هایی که برای LR دیده است درست خواهد بود یا خیر. البته امتیاز قابل توجهی هم از سایت ها و مجلات معروف کسب نکرد و باز هم باید خود را به همین روند عادت دهد که با انتشار 3 نسخه، موفق به دریافت نمره خوبی نشد.
سبک Open-worldـمانندی که FF نام گذاری شده، از لحاظ وضوح و کیفیت محیط نقصی ندارد. آقای Tetsuya Nomura که طراح شخصیت لایتنینگ بوده، توانسته کاراکتر منحصر به فردی را در این سری نمایش دهد. آقای Isamu Kamikokuryo کارگردان هنری که خالق محیط های هنری بازیست یک شاهکار فانتزی را به نمایش گذاشت. وجود چرخه ی روز و شب و نورپردازی سایه ها یک هنر ناب ژاپنی را به ارمغان آورد تا باری دیگر از تماشای آسمان زیبا و گاهی دلگیر لذت ببرید.
گیم پلی فراموش نشدنی و فراتر از انتظار ظاهر شده این نسخه، باعث دلگرمی طرفداران FF شده است. سیستم مبارزه ای بازی به Style Change Active Time Battle معروف است. این بازی در سری های اخیر تغییرات زیادی را به همراه داشت که برای آسان و بهتر کردن روند و گیم پلی بازی بود. امکان تغییر ساختـــار لباس لاتیـــنینگ یکی از شاخصه های مهم این نسـخه است. سه نوع لـباس برای استفاده در فایت ها وجود دارد که قابل تغییر هستند که با سلیقه ی خودتان میتوانید رنگ و قدرت های دفاعی و حمله ای را تغییر دهید. با امکانات مختلف هر لباس میتوانید روی قدرت خود مانور دهید. با انجام مراحل بیشتر تعداد لباس ها افزایش میابد و کار شما را در نقش آفرینی هر چه زیباتر آسان میسازد. خطی نبودن و آزادانه گشتن و گفتگو با NPC ها جذابیت خاص خود را دارد که در این نسخه مورد توجه واقع شده تا شرکت Square Enix از خواب غـفلت در این حوزه بیدار شود. مامـوریت های فرعی بسیاری وجود دارد که به پایان رساندن تمامی آن ها کار آسانی نیست.
Energy Point جزو بهترین قدرت های شـخصیت اصـــلی یـعنی Lightning است. مکانیزم بکار برده شده، در Fight ها بیشتر استفاده میشود و میتواند زمان را آهسته کند و خاصیت شفابخشی دارد که آسیب وارده را به هنگام مبارزات كاهش می دهد.
موسیقی LR را فردی به نام Masashi Hamauzu ترکیب کرده و این فرد که جانشین آقای نوبو اوماتسو است، تغییراتی در روند آهنگسازی ایجاد نموده است. موسیقی عالی، مکمل خوبی برای گرافیک و گیم پلی زیبایLR به شمار می رود، که تم آسیای شرقی به خود گرفته و با خاطرات گذشته ی سری FF در آمیخته شده است. صداگذاری امری موثر در ارتباط برقرار کردن پلیر با بازی است که در LR توجه خوبی به آن صورت گرفته که حاصل خوبی را به همراه داشته است. صداگذاری زبان انگلیسی و ژاپنی بسیار دقیق کارشده تا از هر عیب و ایرادی فارغ باشد. ولی ترجمه به زبان های دیگر کیفیت قابل توجهی ندارد.
(ببخشید که کوتاه بود (; )
سرانجام برای تکمیل شدن 2 نسخه FFXIII-2 و FFXIII، LR:FFXIII عرضه شد و شرکت Square Enix سعی در پوشش این مجموعه ی سه گانه با بازگشت لایتنینگ داشت. نقش آفرینی ژاپنی یک تجربه ی ناب برای افراد علاقه مند به بازی های RPG است. شرکت Square Enix برای نسخه ی FFXIII با استقبال نه چندان خوب رو به رو شد و باید دید که خواب هایی که برای LR دیده است درست خواهد بود یا خیر. البته امتیاز قابل توجهی هم از سایت ها و مجلات معروف کسب نکرد و باز هم باید خود را به همین روند عادت دهد که با انتشار 3 نسخه، موفق به دریافت نمره خوبی نشد.
Lightning Returns:FF XIII
سازنده: Square Enix
ناشر: Square Enix
سبک: JRPG
تاریخ انتشار: 14 فوریه ۲۰۱۴
موتور: Crystal Tools
پلتفرم: PS3,Xbox360
داستان نسخه ی نهایی این سه گانه پررنگ تر ظاهر شده و در تکاپوی رسیدن به سرانجام خوبی بوده است. این داستان، 500 سال بعد از پایان نسخه ی قبل خواهد بود که لایتنینگ، 13 روز قبل از نابودی دنیا به وسیله ی بونی ولز بیدار میشود تا جلوی وقوع آخرالزمان را بگیرد. در این بین مردم با بحران های مختلفی رو به رو هستند. او با احیا کردن مردگان مانع فرارسیدن قیامت آن ها می گردد و سعی در بازگرداندن همه چیز به قبل دارد.
همانطور که از نام بازی پیداست، نهایت تخیل را باید در درون بازی شاهد باشیم از هیولاهای بزرگ و عجیب و خطرناک تا سمیرغ های بزرگ و کوچک. گرافیک چشم نواز و خیره کننده اتمسفر گیرایی را به تصویر می کشد. لوکیشن ها در مکان های متفاوت، زیبا طراحی شده اند و جلوه های بصری بسیار مناسبی برای نور پردازی و ضربه زدن در نظر گرفته شده است.سازنده: Square Enix
ناشر: Square Enix
سبک: JRPG
تاریخ انتشار: 14 فوریه ۲۰۱۴
موتور: Crystal Tools
پلتفرم: PS3,Xbox360
سبک Open-worldـمانندی که FF نام گذاری شده، از لحاظ وضوح و کیفیت محیط نقصی ندارد. آقای Tetsuya Nomura که طراح شخصیت لایتنینگ بوده، توانسته کاراکتر منحصر به فردی را در این سری نمایش دهد. آقای Isamu Kamikokuryo کارگردان هنری که خالق محیط های هنری بازیست یک شاهکار فانتزی را به نمایش گذاشت. وجود چرخه ی روز و شب و نورپردازی سایه ها یک هنر ناب ژاپنی را به ارمغان آورد تا باری دیگر از تماشای آسمان زیبا و گاهی دلگیر لذت ببرید.
گیم پلی فراموش نشدنی و فراتر از انتظار ظاهر شده این نسخه، باعث دلگرمی طرفداران FF شده است. سیستم مبارزه ای بازی به Style Change Active Time Battle معروف است. این بازی در سری های اخیر تغییرات زیادی را به همراه داشت که برای آسان و بهتر کردن روند و گیم پلی بازی بود. امکان تغییر ساختـــار لباس لاتیـــنینگ یکی از شاخصه های مهم این نسـخه است. سه نوع لـباس برای استفاده در فایت ها وجود دارد که قابل تغییر هستند که با سلیقه ی خودتان میتوانید رنگ و قدرت های دفاعی و حمله ای را تغییر دهید. با امکانات مختلف هر لباس میتوانید روی قدرت خود مانور دهید. با انجام مراحل بیشتر تعداد لباس ها افزایش میابد و کار شما را در نقش آفرینی هر چه زیباتر آسان میسازد. خطی نبودن و آزادانه گشتن و گفتگو با NPC ها جذابیت خاص خود را دارد که در این نسخه مورد توجه واقع شده تا شرکت Square Enix از خواب غـفلت در این حوزه بیدار شود. مامـوریت های فرعی بسیاری وجود دارد که به پایان رساندن تمامی آن ها کار آسانی نیست.
Energy Point جزو بهترین قدرت های شـخصیت اصـــلی یـعنی Lightning است. مکانیزم بکار برده شده، در Fight ها بیشتر استفاده میشود و میتواند زمان را آهسته کند و خاصیت شفابخشی دارد که آسیب وارده را به هنگام مبارزات كاهش می دهد.
موسیقی LR را فردی به نام Masashi Hamauzu ترکیب کرده و این فرد که جانشین آقای نوبو اوماتسو است، تغییراتی در روند آهنگسازی ایجاد نموده است. موسیقی عالی، مکمل خوبی برای گرافیک و گیم پلی زیبایLR به شمار می رود، که تم آسیای شرقی به خود گرفته و با خاطرات گذشته ی سری FF در آمیخته شده است. صداگذاری امری موثر در ارتباط برقرار کردن پلیر با بازی است که در LR توجه خوبی به آن صورت گرفته که حاصل خوبی را به همراه داشته است. صداگذاری زبان انگلیسی و ژاپنی بسیار دقیق کارشده تا از هر عیب و ایرادی فارغ باشد. ولی ترجمه به زبان های دیگر کیفیت قابل توجهی ندارد.
سرانجام می توان گفت که:
LR میتواند یک پایان مناسب برای سری سه گانه FF XIII باشد. به علت داستان خوب و قابل توجهش پوشش کاملی برای نسخه های قبلی اش بوده است. باید با FF XIII خداحافظی کرد؛ چرا که آخرین نسخه ی منتشر شده برای این سری بود. باید دید FF XIV چه برنامه هایی برای آینده این سری دارد.
گرافیک: 8
گیم پلی: 7
داستان: 7
موسیقی: 8
کل: 7.5
موفق باشید.
نویسنده : علیرضا کیانی
نویسنده : علیرضا کیانی
(ببخشید که کوتاه بود (; )