امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بایوور: سیستم پرواز در بازی Anthem از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است
#1
بایوور: سیستم پرواز در بازی Anthem از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

نویسنده: آرین مرادی

[تصویر:  Anthem-ds1-1340x1340-250x141.jpg]

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Anthem، شاهد آن هستیم که سازندگان این بازی اطلاعات جالبی در رابطه با آن منتشر کرده‌اند. برای اطلاع از جزئیات خبر با گیمفا همراه باشید.

تا به حال شاهد چندین نمایش‌ از گیم‌پلی این بازی بوده‌ایم. هر یک از این نمایش‌ها با زره‌های مختلفی بوده است و شاهد مبارزات و قابلیت‌های این زره‌ها بودیم ولی نکته‌ی مشترک بین تمامی این نمایش‌ها، قابلیت پرواز است. قابلیت پرواز در بازی بسیار طبیعی از آب در آمده است و به نظر می‌رسد که بخش مهمی از بازی را تشکیل دهد. اکنون طی مصاحبه‌ای با سازندگان این بازی، کمی بیشتر در رابطه با روند ساخت این سیستم و تاثیر آن در بازی مطلع شده‌ایم.

آقای گمبل (Gambel)، یکی از سازندگان این بازی، صحبت خود را چنین شروع می‌کند:

نقل قول:
اولین ایده‌ای که ما برای بازی در سر داشتیم، مبارزات حماسی و قهرمانانه بود. به عنوان یک ابرقهرمان، شما همیشه در حال حرکت رو به جلو هستید، وارد معرکه می‌شوید و کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهید. سوال پیش آمده برای ما آن بود که چه قابلیت‌هایی برای یک ابرقهرمان می‌توان در بازی تعبیه کرد بدون این‌ که بازی لطمه‌ای ببیند و یا عملکرد مناسبی نداشته باشد. البته ما جواب این سوال را در یک ماه اول کار برروی پروژه‌ی Anthem پیدا کردیم.
شخصیتی که بازی‌باز کنترل آن را در اختیار دارد، باید توانایی پرواز داشته باشد؛ پرواز را همه دوست دارند و البته این قابلیت یکی از آرزوهایی دیرینه‌ی بشریت محسوب می‌شود. دلیل دیگری که پرواز را انتخاب کردیم، آن است که هسته‌ی اصلی ابرقهرمان بودن دقیقا همین قابلیت است؛ قابلیت آن که به ارتفاعات بالا بروید، با سرعت زیاد حرکت کنید و همه چیز را از دید یک پرنده ببینید. در نتیجه ما قابلیت پرواز را در دستور کار قرار دادیم و از همان ابتدا برروی آن تمرکز کردیم.

البته این قابلیت نگرانی‌هایی نیز با خود برای تیم سازنده به همراه آورد. آقای وارنر (Warner)، کارگردان این بازی، چنین می‌گوید:

نقل قول:
قابلیت پرواز چیزی بود که ما از ابتدا خواستار آن بودیم ولی خب… ما سر این موضوع مشکلاتی نیز داشتیم. ما نگران آن بودیم که با استفاده از قابلیت پرواز، ممکن است که بازی‌بازان اصلا به سراغ جمع‌آوری منابع و تجهیزات (سیستم Loot) نروند و این امر برای یک بازی شوتر که بر پایه‌ی این سیستم بنا شده است قطعا نکته‌ای منفی محسوب می‌شود.
از طرفی دیگر مشکلات دیگری نیز بر سر راه این قابلیت قرار داشت. بازی‌باز ممکن بود با استفاده از قابلیت پرواز به مکان‌هایی برود که اصلا سازندگان بازی آنان را طراحی نکرده‌اند. ممکن است به کلی از یک منطقه بگذرد و متوجه آن نشود و به همین دلیل تعدادی ماموریت و البته غنائم باارزشی را از دست دهد. در استودیوی ما طراح مبارزات، طراح مراحل و مسئولین بخش انیمیشن به سختی با یکدیگر همکاری داشتند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم پرواز در بازی مفرح، لذت‌بخش و البته کارآمد باشد.

آقای آیروینگ (Irving) نیز در این مورد بیاناتی داشته‌اند:

نقل قول:
ما بحث‌های زیادی بر سر سیستم پرواز داشتیم و حتی به این فکر کردیم که در حین مبارزات، این قابلیت را غیر فعال کنیم. ولی به این نتیجه رسیدیم که این کار بازی را بسیار خسته‌کننده می‌کند چرا که پرواز خیلی مفرح است و به مبارزات عمق و لذتی چندین برابر می‌دهد. سپس برروی آن فکر کردیم که دشمنان شما نتوانند از فاصله‌ی زیاد به شما شلیک کنند. خب… مشکل این امر آن بود که شما به راحتی از فاصله‌ی زیاد و با استفاده از قابلیت پرواز کردن، دشمنان خود را نابود می‌کردید و مبارزات هیچ‌گونه چالشی برای شما به ارمقان نمی‌آوردند. پس به این نتیجه رسیدیم که باید برای مدت زمانی که می‌توانید پرواز کنید، حدی معین کرد تا بازی کاملا متعادل باشد. همچنین انواعی از دشمنان طراحی شدند که بعضی از آنان شما را از فواصل زیاد نشانه می‌گیرند و شما را مجبور به فرود آمدن می‌کنند. در این صورت شما مجبور می‌شوید که با استراتژی عمل کنید.

نهایتا کارگردان بازی Anthem عقیده دارد که همین قابلیت پرواز است که بازی را به اوج خود می‌رساند:

نقل قول:
من معتقد هستم که قابلیت پرواز نهایتا بازی را به اوج خود می‌رساند. بدون این قابلیت، شما با یک زمین صاف و مسطح روبرو هستید. اما وقتی می‌توانید پرواز کنید، مدام با خود فکر می‌کنید که خب… حالا به کجا پرواز کنم؟ چگونه به فلان جا بروم؟ و همین موارد هستند که خلاقیت بازی‌باز را برمی‌انگیزند.

اگر از هوادران بازی Anthem هستید، می‌توانید نسخه‌ی دموی این عنوان را از تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۷ شمسی مصادف با اول فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه کنید. البته قابل ذکر است که برای تجربه‌ی نسخه‌ی دمو اگر جزو کاربران ویژه‌ی استودیوی بایوویر (BioWare) باشید، می‌توانید زودتر از موعد آن را تجربه کنید . قابل ذکر است کسانی که این بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، یک هفته زود تر از دیگران به این نسخه دسترسی خواهند داشت. بازی Anthem در تاریخ سوم اسفند سال ۱۳۹۷ مصادف با ۲۲ فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما می‌توانید آخرین ویدئوی ممنتشر شده از بازی Anthem را در این  مشاهده کنید.


منتظر نظرات شما هستیم...
Email:
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازی Cyberpunk 2077 دارای پایان‌های متفاوتی است White Beard 0 60 06-17-2019, 11:24 PM
آخرین ارسال: White Beard
  بخش بازی‌های ویدئویی شرکت آمازون تعداد زیادی از کارکنان خود را به حالت تعلیق درآورد White Beard 0 68 06-16-2019, 05:41 PM
آخرین ارسال: White Beard
  Dying Light 2 | E3 2019 بسیار گسترده‌تر از نسخه‌ی اول خواهد بود White Beard 0 88 06-13-2019, 09:54 AM
آخرین ارسال: White Beard
  مایکروسافت به دنبال خرید یک استودیوی آسیایی است White Beard 0 48 06-13-2019, 09:51 AM
آخرین ارسال: White Beard
  تاریخ انتشار نسخه‌ی رایانه‌های ‌شخصی Spyro Reignited Trilogy مشخص شد + سیستم مورد نیا White Beard 0 38 06-12-2019, 07:02 PM
آخرین ارسال: White Beard

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان