09-17-2013, 01:19 AM
(آخرین ویرایش: 09-17-2013, 02:08 AM، توسط Nelo Angelo.)
قهرمانی از میان مردم | پیش نمایش بازی Infamous Second Son
بسم الله الرحمن الرحیم
مقدمه و اطلاعات اولیه
در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را که از عنوان Infamous: Second Son منتشر شده است را به صورت مفصل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این بازی سومین نسخه از فرانچایز محبوب و پر طرفدار Infamous می باشد که نخستین بار در جشنواره ی ملاقات سونی (Sony meeting) در تاریخ بسیتم فوریه سال 2013 معرفی شد و پس از آن چند تریلر و تعداد زیادی اسکرین شات از بازی منتشر شد. قرار است این بازی با توجه به اطلاعاتی که در سایت Game Stop وجود دارد در تاریخ 1 آپریل سال 2014 منتشر شود که با توجه به شهرت جهانی و اعتبار این خرده فروشی این تاریخ درست خواهد بود ولی هنوز تاریخ انتشار دقیق این بازی توسط سازنده (Sucker Punch) و ناشر آن ( Sony Computer Entertainment Of America ) اعلام نشده است. این بازی که به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی یعنی PS4 عرضه شود و قرار است استفاده ی کاملی را از کنترلر پیش رفته ی این کنسول بازی بکند و این اتفاق آنچنان عجیب هم نبود زیرا در نسل هفتم نیز آن ها در نسخه ی دوم بازی از کنترلر حرکتی موو (Move ) پشتیبانی می کرد و انگار این استودیوی بازی سازی قصد دارد مردم را برای خرید کنسول ها و وسایل جانبی شرکت سونی تحریک کند. این بازی همراه با عناوین ابتدای نسلی دیگر PS4 همانند Killzone: Shadow Fall - Drive Club – The Order: 1886 – Knack – Watch Dogs منتشر می شود.بنا بر گفته ی اعضای استودیوی سازنده ی این بازی این عنوان علاوه بر استفاده ی کامل از کنترلر PS4 از سخت افزار این کنسول هم نهایت بهره را خواهد برد. این بازی همانند نسخه های قبلی این سری توسط Sucker Punch ساخته می شود که در هنگام ساخت نسخه ی اول این بازی با توجه به این که این استودیو در گذشته فقط 3 نسخه از یک بازی کارتونی را ساخته بود که پس از آن، استودیوی دیگری با نام Sabzaro Games به ساخت مجموعه ی 1 و 2 و 3 آن بازی و پس از آن به ساخت نسخه ی جدید آن بازی نیز پرداخت و عنوان نسبتا موفقی را روانه ی بازار کرد. از بحث خود دور نشویم. پس از اتفاقاتی که به آن ها اشاره شد، این استودیو فقط بر روی سری Infamous کار کرد ولی نسخه ی اول آن که در سال 2009 به عرضه ی جهانی رسید ولی به دلیل تبلیغات کم از سوی شرکت ناشر علیرغم این که بازی خوبی بود به فروش قابل توجهی نرسید و در این بخش کمی نا موفق بود. نسخه ی دوم هم با داستانی بهتر و جدیدتر که پس از نسخه ی اول اتفاق می افتاد بازگشت و هم چنین توانست ویژگی های جدیدی را به گیم پلی بازی اضافه کند و با این تغییرات نسبت به نسخه ی قبلی بازی تونست به فروش خوبی دست یابد و در بین گیمر ها نیز به محبوبیت قابل توجهی هم رسید. حال این استودیو که در حال حاضر فقط فرانچایز Infamous را برای ساخت در اختیار دارد و در حال حاضر هم استودیو و تمام اعضای این استودیو تمرکز خود را بر روی ساخت این عنوان مورد انتظلر نسل بعدی گذاشته اند. آن ها هم چنین تلاش دارند تا این نسخه را بهتر از دو بازی قبل بسازند و این عنوان را تبدیل به بهترین نسخه ازاین سری کنند و این بازی را به یکی از دلایل خرید کنسول نسل بعدی کمپانی سونی (PS4 ) باشد که برای بعضی از دوستداران و طرفداران سونی و کنسول هایش از جمله خود بنده هم می باشد. تا کنون باندلی برای PS4 معرفی نشده است که این بازی نیز همراه آن باشد و به همین دلیل هم در هیچ یک از باندل های PS4 وجود ندارد، دلیل آن هم مشخص است، دلیل آن این است که تاریخ انتشار کنسول PS4 قبل از تاریخ انتشار این بازی است (11 نوامبر 2013). ولی نگران نباشید زیرا این بازی و تمامی بازی های نسل بعد به همان قیمت بازی های اوریجینال نسل حاضر می باشد. (البته در ایران باید نگران باشید.) این بازی بر خلاف نسخه ی قبلی که با موتور مخصوصی ساخته می شد، از موتور نسل هشتمی آنریل انجین (4Unreal Engine ) که توسط شرکت بزرگ اپیک گیمز (Epic Games ) ساخته شده است، استفاده می کند که این خود نوید گرافیکی دل نشین را در این بازی به ما می دهد و با توجه اطلاعات و تصاویر و تریلر های منتشر شده ی این بازی از طرف سازندگان، آن ها از قابلیت های این موتور بازی سازی به خوبی بهره برده اند. در ادامه به صورت مفصل به بررسی قسمت های مختلف این بازی مورد انتظار می پردازیم. لازم به ذکر است مدیریت پروژه ی ساخت این بازی نسل هشتمی بر عهده ی Nate Fox می باشد. شایعاتی در مورد داشتن یا نداشتن بخش چند نفره (multi – player ) در مورد این بازی وجود داشته است که به احتمال زیاد این نسخه دارای بخش چند نفره خواهد بودف ولی تا کنون فقط بخش تک نفره (Single Player ) این عنوان تأیید شده است. این بازی از طریق دیسک بلو ری (Blu – Ray ) برای PS4 در سال آینده در دسترس خواهد بود و امید واریم همه ی ما یک نسخه از آن را در اتاق خود داشته باشیم. یکی از تغییراتی که نسبت به نسخ قبل اعمال شده است این است که شما به جای کنترل کل مک گرث (Cole Macgrath ) شخصیتی به نام دلسین رو (Delsin Rowe ) را کنترل خواهید کرد. شما در زیر می توانید باکس آرت بازی را که البته هنوز کامل نشده است را مشاهده فرمایید.
کاور بازی
شناسنامه ی بازی
در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را که از عنوان Infamous: Second Son منتشر شده است را به صورت مفصل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این بازی سومین نسخه از فرانچایز محبوب و پر طرفدار Infamous می باشد که نخستین بار در جشنواره ی ملاقات سونی (Sony meeting) در تاریخ بسیتم فوریه سال 2013 معرفی شد و پس از آن چند تریلر و تعداد زیادی اسکرین شات از بازی منتشر شد. قرار است این بازی با توجه به اطلاعاتی که در سایت Game Stop وجود دارد در تاریخ 1 آپریل سال 2014 منتشر شود که با توجه به شهرت جهانی و اعتبار این خرده فروشی این تاریخ درست خواهد بود ولی هنوز تاریخ انتشار دقیق این بازی توسط سازنده (Sucker Punch) و ناشر آن ( Sony Computer Entertainment Of America ) اعلام نشده است. این بازی که به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی یعنی PS4 عرضه شود و قرار است استفاده ی کاملی را از کنترلر پیش رفته ی این کنسول بازی بکند و این اتفاق آنچنان عجیب هم نبود زیرا در نسل هفتم نیز آن ها در نسخه ی دوم بازی از کنترلر حرکتی موو (Move ) پشتیبانی می کرد و انگار این استودیوی بازی سازی قصد دارد مردم را برای خرید کنسول ها و وسایل جانبی شرکت سونی تحریک کند. این بازی همراه با عناوین ابتدای نسلی دیگر PS4 همانند Killzone: Shadow Fall - Drive Club – The Order: 1886 – Knack – Watch Dogs منتشر می شود.بنا بر گفته ی اعضای استودیوی سازنده ی این بازی این عنوان علاوه بر استفاده ی کامل از کنترلر PS4 از سخت افزار این کنسول هم نهایت بهره را خواهد برد. این بازی همانند نسخه های قبلی این سری توسط Sucker Punch ساخته می شود که در هنگام ساخت نسخه ی اول این بازی با توجه به این که این استودیو در گذشته فقط 3 نسخه از یک بازی کارتونی را ساخته بود که پس از آن، استودیوی دیگری با نام Sabzaro Games به ساخت مجموعه ی 1 و 2 و 3 آن بازی و پس از آن به ساخت نسخه ی جدید آن بازی نیز پرداخت و عنوان نسبتا موفقی را روانه ی بازار کرد. از بحث خود دور نشویم. پس از اتفاقاتی که به آن ها اشاره شد، این استودیو فقط بر روی سری Infamous کار کرد ولی نسخه ی اول آن که در سال 2009 به عرضه ی جهانی رسید ولی به دلیل تبلیغات کم از سوی شرکت ناشر علیرغم این که بازی خوبی بود به فروش قابل توجهی نرسید و در این بخش کمی نا موفق بود. نسخه ی دوم هم با داستانی بهتر و جدیدتر که پس از نسخه ی اول اتفاق می افتاد بازگشت و هم چنین توانست ویژگی های جدیدی را به گیم پلی بازی اضافه کند و با این تغییرات نسبت به نسخه ی قبلی بازی تونست به فروش خوبی دست یابد و در بین گیمر ها نیز به محبوبیت قابل توجهی هم رسید. حال این استودیو که در حال حاضر فقط فرانچایز Infamous را برای ساخت در اختیار دارد و در حال حاضر هم استودیو و تمام اعضای این استودیو تمرکز خود را بر روی ساخت این عنوان مورد انتظلر نسل بعدی گذاشته اند. آن ها هم چنین تلاش دارند تا این نسخه را بهتر از دو بازی قبل بسازند و این عنوان را تبدیل به بهترین نسخه ازاین سری کنند و این بازی را به یکی از دلایل خرید کنسول نسل بعدی کمپانی سونی (PS4 ) باشد که برای بعضی از دوستداران و طرفداران سونی و کنسول هایش از جمله خود بنده هم می باشد. تا کنون باندلی برای PS4 معرفی نشده است که این بازی نیز همراه آن باشد و به همین دلیل هم در هیچ یک از باندل های PS4 وجود ندارد، دلیل آن هم مشخص است، دلیل آن این است که تاریخ انتشار کنسول PS4 قبل از تاریخ انتشار این بازی است (11 نوامبر 2013). ولی نگران نباشید زیرا این بازی و تمامی بازی های نسل بعد به همان قیمت بازی های اوریجینال نسل حاضر می باشد. (البته در ایران باید نگران باشید.) این بازی بر خلاف نسخه ی قبلی که با موتور مخصوصی ساخته می شد، از موتور نسل هشتمی آنریل انجین (4Unreal Engine ) که توسط شرکت بزرگ اپیک گیمز (Epic Games ) ساخته شده است، استفاده می کند که این خود نوید گرافیکی دل نشین را در این بازی به ما می دهد و با توجه اطلاعات و تصاویر و تریلر های منتشر شده ی این بازی از طرف سازندگان، آن ها از قابلیت های این موتور بازی سازی به خوبی بهره برده اند. در ادامه به صورت مفصل به بررسی قسمت های مختلف این بازی مورد انتظار می پردازیم. لازم به ذکر است مدیریت پروژه ی ساخت این بازی نسل هشتمی بر عهده ی Nate Fox می باشد. شایعاتی در مورد داشتن یا نداشتن بخش چند نفره (multi – player ) در مورد این بازی وجود داشته است که به احتمال زیاد این نسخه دارای بخش چند نفره خواهد بودف ولی تا کنون فقط بخش تک نفره (Single Player ) این عنوان تأیید شده است. این بازی از طریق دیسک بلو ری (Blu – Ray ) برای PS4 در سال آینده در دسترس خواهد بود و امید واریم همه ی ما یک نسخه از آن را در اتاق خود داشته باشیم. یکی از تغییراتی که نسبت به نسخ قبل اعمال شده است این است که شما به جای کنترل کل مک گرث (Cole Macgrath ) شخصیتی به نام دلسین رو (Delsin Rowe ) را کنترل خواهید کرد. شما در زیر می توانید باکس آرت بازی را که البته هنوز کامل نشده است را مشاهده فرمایید.
کاور بازی
شناسنامه ی بازی
- نام بازی : inFamous Second Sonنام ناشر : Sony Computer Entertainment Of Americaاستودیوی سازنده : Sucker Punch Productionsسبک بازی : اکشن – ماجرایی – سوم شخص – جهان باز (Action – Adventure – Third person – Open World _ Sand box)انجین بازی : Unreal Engine 4مد بازی : Single Player – Multi Playerمدیر پروژه : Nate Foxسری : inFamousپلتفرم ( ها ) : PLAYSTATION 4تاریخ انتشار : فوریه ی 2014 (February 2014)رده بندی سنی : RP(RATING PENDING) – نا مشخصشخصیت اصلی : Delsin Roweرسانه ها : دیسک بلوری - Blu _Ray
دلسین عزیز در حالت خوشحال و ذوق مرگ
در بند سود جویان - داستان بازی
داستان بازی 7 سال پس از پایان خوب (Good Ending) نسخه ی دوم می باشد یعنی زمانی که شخصیت اصلی بازی (Cole Macgrath) به جای نجات کاندویت ها (در ادامه توضیح داده می شود) تصمیم گرفت که انسانیت را نجات دهد و دنیا را نجات دهد، او پس از فداکاریش و نجات دنیا مرگ را به کام خود کشید و دوست وی زک (Zeke ) او را سوار بر قایق می کند و در جایی نا معلوم وی را به خاک می سپارد. داستان این نسخه 7 سال پس از مرگ کل مک گرث (Cole Macgrath ) و فداکاری وی اتفاق می افتد. یکی از اتفاقات جالب راجع به شخصیت نسخه ی قبلی یعنی بازی در زمانی که گفته شد اتفاق می افتد و ما کنترل شخصی را به نام دلسین رو (Delsin Rowe ) که خود او هم نمی داند یک موجود فرا بشری است. وی تقریبا یک فرد 24 ساله است که به شغل دیوار نویسی مشغول است. وی در واقع در بیرون از شهر اصلی بازی یعنی سیاتل به دنیا آمده و بزرگ شده است. از حالات اخلاقی وی بگوییم: با توجه به تریلر های منتشر شده شخصیت زیاد احساسی نیست و بیش تر به عنوان انسانی محکم و جدی معرفی شده است و البته امکان این که در آینده شاهد بذله گویی هایی هم از جانب این شخصیت باشیم نیز وجود دارد. این بازی بر خلاف دو نسخه ی قبلی که یکی در Empire City و دیگری در New Marais به وقوع می پیوستند، در شهر سیاتل (Seattle) رخ می دهد که منظور از سیاتل همان شهر سیاتل واقعی می باشد که با توجه به اطلاعات منتشر شده از بازی به خوبی طراحی و شبیه سازی نشده است، ولی در حدی می باشد که بتوان با آن ارتباط بر قرار کرد و متوجه شد که بازی در واقع شهر سیاتل را به تصویر می کشد. البته این نکته را هم باید متذکر شویم که با توجه به اطلاعاتی که در منابع معتبر منتشر شده است قسمتی از بازی نیز در پایتخت کشور ایالات متحده یعنی واشنگتن (Washington) اتفاق می افتد که در این مورد که ما در شهر واشنگتن فقط به اجرای بعضی از مرحله ها می پردازیم و یا این که در شهر واشنگتن هم مانند شهر سیاتل می توانیم به صورت آزادانه گشت بزنیم. خوب به داستان بازی بپردازیم، به ابتدای داستان می رویم یعنی زمانی که شخصیت اصلی بازی که تنها عضوی از جامعه می باشد و تا این حد که او همانند اکثر مردم آمریکا بر روی دست خود خال کوبی دارد و مثل اکثر جوانان دیگر زندگی می کند. وی همانند افراد عادی پس از وقوع حادثه ای که تصادف یک اتوبوس می باشد در حال نجات دیگران بوده است که ناگهان متوجه قدرت های ماورایی خود می شود حال به چه صورت؟ در زمانی که او در حال نجات شخصی می باشد ناگهان متوجه این موضوع می شود که دود ها در کنار او می باشند و با حالتی بسیار صمیمی و دوستانه وارد بدن وی می شوند! وی همان طور که از این اتفاق هم معلوم است بر خلاف کول مک گرث (Cole Macgrath ) که شخصیت اصلی دو سری قبلی می باشد که دارای قدرت کنترل الکتریسیته بود و قدرت وی بی نهایت بود و فقط در نسخه ی دوم شما می بایست قدرت الکتریسیته ی خود را از طریق باجه های تلفن و یا وسایل برقی دیگر تأمین می کردید ولی در این نسخه از این سری شما دارای قدرت کنترل دود و آتش می باشد که شما باید هنر تقلید قدرت ها و حرکات دیگران را هم به این ها اضافه کنید و مخلوطی را که به دست می آید به عنوان قدرت های مخصوص دلسین در نظر بگیرید و خودتان حساب کنید که با این قدرت ها چه بر سر پلیس ها و افراد گروهک DUP خواهد آورد.
داداش بزرگه ی دلسین ، آقای رجی رو.
در رابطه با پر شدن دوباره ی قدرت ها هم باید بگویم که شما با منفجر کردن یک ساختمان یا چیز های دیگر و با استفاده از دود و آتش و... آن ها قدرت دود خود را پر کنید. در مورد قدرت تقلید هم باید بگوبم که اطلاعات زیادی از این بخش در موضوعات پیرامون این بازی مشخص نشده است ولی احتمالا این قسمت هم برای انجام دادن نیاز به انجام کاری خاص می باشد. از بحث خود دور نشویم و به ادامه ی حادثه بپردازیم. در آن لحظه او متوجه می شود که ای دل غافل من یک انسان معمولی نیستم و بلکه یک کاندویت (Conduit ) هستم! حال کاندویت ها (Conduit ) چه کسانی هستند؟ در بازی گروهی به نام کاندویت ها (Conduit ) وجود دارد که در بازی توسط افراد د.و.ل.ت.ی و پلیس ها، که دشمنان اصلی آن ها هم می باشند، بایو تروریست (Bio – Terrorist ) نیز خوانده می شوند که آن ها کسانی می باشند که دارای قدرت های فرا بشری می باشند و با سازمان های د.و.ل.ت.ی مبارزه می کنند که البته آن ها با اهداف مختلفی با د.و.ل.ت و گروه های حکومتی مخالفت می کنند که مثلا برخی از آن ها قوانین جامعه را قبول ندارند و به عقیده ی خودشان بدون وجود قوانین و د.و.ل.ت بهتر می توان زندگی کرد و آزادی بیش تر خواهد بود، ولی تعدادی از آن ها هم بر این عقیده استوار هستند که د.و.ل.ت در حال ظلم به مردم و جامعه است و باید در مقابل گروه های د.و.ل.ت.ی ایستاد. با وجود این که آن ها درست فکر می کنند آن ها هم باعث ایجاد هرج و مرج و شلوغی در شهر می شوند که این هم به ضرر مردم و جامعه ی انسانی می باشد که شما هم عضو دسته ی دوم گروه کاندویت ها می باشید، پس باید هر چه زودتر و قبل از نابودی مردم بی گناه توسط افراد ظالم و ستم گر، در مقابل آن ها بایستید و نگذارید این وضع ادامه یابد و و به طوری منجی دنیا باشید. البته لازم به ذکر است که برادران زحمت کش پلیس نیز هم دست گروه های د.و.ل.ت.ی می باشند که شما باید در مقابل آن ها نیز بایستید. البته همین پلیس های مهربان هستند که گروهی را در د.و.ل.ت به نام سازمان (DUP) Department Of Unifed Protection به وجود آوردند که تا کنون اطلاعات زیادی در رابطه با هدف اصلی و افراد این گروه و موارد دیگر در دسترس نیست ولی در تریلر ها ما فقط شاهد مبارزه ی دلسین با آن ها بوده ایم وفقط در یکی از تریلر ها یکی از دشمنان شخصیت اصلی بازی را در اتق فرمان(یا اتاق کنترل) این گروه مشاهده می کنیم که احتمالا به دلیل دیالوگ های او و ژست او، خیلی به آرتاگونیست ها (Artagonist ) یعنی شخصیت های منفی شباهت دارد. وی با توجه به اطلاعات ارایه شده احتمالا از دشمنان اصلی ما در بازی خواهد بود. حال از جزییات داستانی بگذریم. با توجه به اطلاعاتی که در مورد داستان این عنوان موجود می باشد، این نسخه از نظر داستانی نسبت به نسخه های قبلی دارای داستانی غنی تر، چالش های داستانی بیش تر و شخصیت پردازی بهتر و واقع گرایانه تری می باشد که اگر این طور نباشد باید به سازندگان بازی شک کرد، زیرا آن ها قول داده اند که سطح داستان و شخصیت پردازی بازی در سطح بالاتر و واقع گرایانه تری نسبت به نسخه های قبلی باشد. در بازی شخصیت فرعی دیگری نیز با نام رجی رو (Reggie Rowe ) که در واقع برادر بزرگتر دلسین می باشد وجود دارد که اطلاعات زیادی از وی در دسترس نیست، ولی احتمالا او نیز همانند شخصیت زک (Zeke ) که در نسخه ی قبلی نقش دوست شخصیت اصلی یعنی کل مک گرث (Cole Macgrath ) را ایفا می کرد، انجام خواهد داد احتمالا با زک تفاوت هایی خواهد داشت که از جمله ی آن ها می توان به این موارد اشاره کرد که شخصیت زک در بازی گذشته علاوه بر کمی شوخ طبع بودن گاهی اوقات دردسر هایی را هم برای ما درست می کرد که بعضی مواقع حل و فصل کردن بعضی از آن ها بسیار سخت می شد که البته شخصیت فرعی که در این نسخه وجود دارد احتمالا دارای دیالوگ های طنز کم تر و دیلوگ های جدی بیش تری خواهد بود. البته به نظر می رسد که او نقش یک همراه، دوست و یک نجات گر را برای ما ایفا خواهد کرد که شما می توانید اطلاعات بیش تر در مورد وی را در زمانی که بازی را تهیه کردید مطلع شوید. البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که می توانید از کمک های وی بهره مند شوید. در کل داستان بازی در حالی که در راستای داستان نسخه های قبلی می باشد، در جهت دیگری پیش می رود و کاملا از خط داستانی دو نسخه ی گذشته جدا می باشد.
My Name Is Abigel Walker But My Friends And Enemies Call Me Fetch.I”ve never heared an innocent person in my life
ما در تریلر های منتشر شده از بازی شخصیت دیگری را هم مشاهده کردیم که با توجه به صحبت های Nate Fox ما در بازی وظیفه داریم که وی را بیش تر بشناسیم، زیرا اوهم یک کاندویت (Conduit ) است و یکی از کارهایی که ما باید در بازی انجام دهیم این است که کاندویت های دیگر را از بین ببریم تا بتوانیم از قدرت های آنان بهره مند شویم، البته دلسین این کار را برای نجات مردم انجام می دهد. پس با توجه به این که دلسین باید به مردم کمک کند اوباید برای نابودی کاندویت ها آن ها را بیش تر بشناسد که این شخصیت هم از این قاعده مستثنی نیست. شما با کار هایی که انجام خواهید داد، سرنوشت وی را تغییر خواهید داد و در زندگی او تأثیر خواهید گذاشت، پس مواظب رفتار خود باشید چون سرنوشت شخص دیگری در دستان شما می باشد. هم چنین مشخص شده است که نام این شخصیت مؤنث ابیگیل واکر (Abigail Walker ) می باشد که البته در بازی با لقب فچ (Fetch ) شناخته می شود. قدرت این کاندویت تا کنون، قدرتی به نام نئون (Neon ) می باشد که از این قدرت هم اطلاعات زیادی در دسترس نیست و فقط در همین حد در مورد آن می دانیم که به مانند گاز می باشد و یکی از چندین نوع قدرتی است که در بازی وجود دارد که از انواع دیگر آن ها می توان به قدرت دود و آتش و الکتریسیته و ... اشاره کرد. ولی همان طور که می دانیم دلسین می تواند قدرت دیگران را تقلید کند، پس قدرت این شخصیت را هم می تواند تقلید کند و بیش تر با آن آشنا شود. هم چنین آقای Nate Fox که شما می توانید از این قدرت ها هر وقت خواستید استفاده کنید و هر کار خوب یا بدی را با آن ها انجام دهید، ولی گاهی اوقات با انجام بعضی کار ها و بعضی تصمیمات این قدرت ها از شما گرفته خواهد شد. با توجه به نکاتی که از داستان بازی مشخص شده است، معلوم است که سازندگان بازی بر روی داستان این نسخه بسیار کار انجام داده اند و این عنوان دارای نکات مثبت داستانی بسیاری می باشد و قصد دارد تا جا پای عناوین انحصاری موفقی هم چون The Last Of Us بگذارد و بتواند با عناوین جدید و پر زرق وبرق از لحاظ داستان رقابت کند و قدمی مثبت را از لحاظ داستانی برای این فرانچایز بردارد. داستان بازی دارای جهش های مثبتی بوده است و تا کنون توانسته است هواداران خود را راضی نگه دارد، ولی باید تا انتشار بازی صبر کنیم تا ببینیم داستان بازی پیشرفت کرده است یا نه و سازندگان به قولشان بنا بر واقع گرایانه تر شدن بازی عمل کرده اند یا خیر؟
شاید این صحنه شما رو یاد دعوا کردن با برادرتون بندازه.
در این قسمت بیو گرافی کوتاهی از شخصیت هایی که تا کنون معرفی شده اند و در بازی وجود دارند می پردازیم :
دلسین رو ( Delsin Rowe) : دلسین ، برادر کوچک تر رجی می باشد که یک جوان 24 ساله است که در بیرون از شهر سیاتل بزرگ شده است و هم اکنون در شهر سیاتل به شغل دیوار نویسی مشغول است و طی اتفاقاتی متوجه می شود که یک کاندویت است و قدرت های فرا بشری دارد. پس از آن او به دشمنی با سازمان DUP می پردازد. او هم چنین به دنبال کاندویت ها ی دیگر هم می گردد تا قدرت های آن ها را از آن خود کند. وی هم چنین یک برادر بزرگتر دارد که مأمور پلیس می باشد و اطلاعات بیش تر در مورد برادر او را در زیر مشاهده می کنید.
رجی رو (Reggie Rowe ) : برادر بزرگتر دلسین است که یک افسر پلیس است و پس از مرگ پدر و مادرشان سعی می کند وی را از رویارویی با مشکلات حفظ کند و نگذارد که او با سازمان DUP به دشمنی بپردازد. به نظر می رسد که او از قدرت های جدیدی که دلسین به دست آورده است ، تنفر دارد ولی او هم چنین سعی دارد این حقیقت که برادرش یک موجود فرا بشری است را به اثبات برساند. او سعی دارد که دلسین را تربیت کند و به همین دلیل هم به صورت مداوم به بازداشت برادر خودش می پردازد. قابل توجه است نام رجی در زبان آلمانی به معنای مشاور عاقل می باشد.
ابیگیل واکر (Abigail Walker ) : او هم مانند دلسین یک کاندویت است ولی با قدرت های متفاوت. او در بازی در میان دوستان و دشمنانش با لقب فچ (Fetch ) شناخته می شود. قدرت ما فوق بشری او در بازی با نام نئون شناخته می شود که یک قدرت الکتریکی می باشد که بعدا دلسین هم مزه ی این قدرت را می چشد. این شخصیت بر ضد دلسین و آرزو هایش می باشد و بر ضد سازمان DUP کاری انجام نداده است.
دلسین در حالی که با استفاده از قدرت دود و آتش تو آسمونا سیر می کنه.
گیم پلی
گیم پلی بازی با توجه به سبک آن که جهان باز (Open World) می باشد، دارای تنوع زیادی می باشد و شما می توانید با توجه به وسعت محیط ها به گشت و گذار در مکان ها بپردازید و مراحل فرعی را به اتمام برسانید و به آزاد کردن قدرت های شخصیت اصلی بپردازید. این نسخه بر خلاف دو نسخه ی قبل اکثرا در شهر سیاتل رخ می دهد. لازم به ذکر است ، این اولین باری است که یکی از نسخه های سری inFamous در یک شهر واقعی رخ میدهد. تا کنون به غیر از یک مورد ، هیچ گونه نمایشی از گیم پلی بازی توسط سازندگان ارائه نشده است ولی می توان انتظار یک گیم پلی نفس گیر و متنوع را از آن داشت، زیرا اگر گیم پلی بازی هم همانند تریلر های ارائه شده باشد می تواند با بسیاری از عناوین دیگر به رقابت بپردازد. در بازی شما می توانید همانند نسخه های قبل بازی را هم به صورت یک شوتر سوم شخص و هم به صورت یک بازی اکشن مبارزه ای انجام دهید، که این خود باعث تنوع گیم پلی در بخش مبارزات می شود و می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای انجام دادن دوباره ی بازی باشد. در بازی ما شخصیت اصلی بازی یعنی دلسین را همانند یک بازی سوم شخص تیراندازی مشاهده می کنیم و در واقع تمام اعضای بدن او در تصویر مشخص است. برای این که بازی را همانند یک شوتر انجام دهید تنها نیاز است که دکمه ی L1 را نگه دارید تا نشانه ای در ضفحه ظاهر شود که می توانید مثل نسخه ی قبل به شلیک کردن بپردازید، البته این نکته را هم باید ذکر کنم که شما با سلاح گرم و تفنگ این کار را انجام نمی دهید بلکه تنها با دست خود این کار را انجام می دهید، در بازی قبلی شما جریان الکتریسیته را با دست چپ به طرف دشمنان پرتاب می کردید و با دست راست هم چیزی شبیه به یک نارنجک را که آن هم نیروی الکتریسیته داشت، پرتاب می کردید، ولی احتمالا در این نسخه شما می توانید دود یا گلوله های آتشین را به سوی دشمنان پرتاب کنید که این نیرو توسط دودکش ها ، آتش (ماشین ها و اجسامی که غرق در آتش هستند) تأمین می شوند. به طور کلی قدرت هایی که دلسین آن ها را دارا می باشد ، مانند نئون ، دود ... با نزدیک شدن به منابع آن ها و فشردن هر دو thumb که در تاچ پد دسته PS4 وجود دارد ، جذب می شوند. تخریب پذیری هم در این نسخه ارتقاء یافته است و ما شاهد اشیائ تخریب پذیر بیش تری در بازی خواهیم بود. در این بازی هم شما احتمالا سلاح های مخصوصی را در اختیار خواهید داشت که با نیروی دود و یا آتش کار می کنند، نباید منتظر یک سلاح که فقط آتش را به طرف دشمنان بفرستد و یا محیط را دود آلود کند تا بتوانید فرار کنید باشید، بلکه، باید چیزی فرا تر از این ها را در ذهن خود مجسم کنید، سلاح هایی که استدیوی سوکر پانچ برای کاراکتر هایش طراحی می کند بسیار قدرت مند هستند به طوری که شخصیت نسخه ی قبلی برای در گیری های نزدیک و مبارزات تن به تن از وسیله ای استفاده می کرد که هزاران ولت جریان برق را له دشمنان بی چاره وارد می کرد، به طوری که اگر این سلاح در دنیای واقعی وجود داشته باشد و کسی از آن استفاده کند فردی که این دستگاه به او آسیب می زند، احتمالا خشک خواهد شد. از ابزار آلات و سلاح های موجود در بازی که بگذریم می رسیم به بحث گشت و گذار در شهر و راه رفتن و این گونه مورد ها. متأسفانه در نسخه ی دوم شما در اویل بازی برای حمل ونقل در شهر راهی جز پیاده روی و دویدن نداشتید و هر مسیری را هر چه قدر هم که طولانی بود می بایست پیاده طی می کردید و راهی جز این نداشتید، البته این مسئله پس از تمام کردن بخشی از مراحل و آزاد کردن قدرت هایی حل می شد، هم چنین می توانستید از روی دیوار ها و پشت بام ها حرکت کنید. اما در این نسخه شما می توانید پس از انجام دادن مرحله هایی، با استفاده از قدرت اصلی خود یعنی آتش و دود به آسمان رفته و بر فراز آسمان حرکت کنید و هم چنین از منظره و طراحی زیبای شهر لذت ببرید. یکی از مسائلی که در نسخه های قبلی وجود داشت، پارکور(Parkour) یا شهر نوردی بود که احتمالا همه ی شما با آن آشنایی دارید و می دایند که پارکور به معنای این می باشد که این افراد قسمت های مختلف شهر را پشت سر می گذارند و از اکثر اجسام بالا می روند. در نسخه های یک و دو شما می توانستید علاوه بر پارکور، از ساختمان ها نیز بالا بروید. این کار در نسخه ی اول به صورت ساده ای بود، ولی در نسخه ی دوم این مشکل بر طرف شد و این کار با جذابیت بیش تری انجام می شد و ممکن است در این نسخه این قابلیت دارای تنوع بیش تری شود و جذاب تر شود. با توجه به این ویژگی ها که از نسخه های قبلی برای این بازی ارمغان آمده است و هدایای جدیدی که سازندگان در مکانیک های بازی قرار داده اند. اخیرا مدیر پروژه ی این بازی آقای Nate Fox هم چنین گفته اند که همانند دوسری قبل شما با کمک به مردم و افراد قانون در بین آن ها محبوب خواهید شد و شمارا دوست خواهند داشتف این کار در بعضی مواقع به شما کمک خواهد کرد. ولی در طرف دیگر شما هم چنین می توانید با آزار و اذیت مردم و پلیس ها آن ها را بر ضد خود بشورانید. در این نسخه نیز تصمیمات شما در مراحل بعدی و داستان و ... تأثیر خواهد گذاشت. یکی از کار های جدیدی که در این نسخه می توانید انجام دهید، این است که می توانید به مجنون کردن نیرو های بی چاره ی پلیس بپردازید. هم چنین با توجه به گفته های سازندگان به غیر از قدرت دود و آتش که قدرت اصلی دلسین می باشد و قدرت Neon که قدر ت اصلی ابیگیل می باشد و از طریق لامپ های نئون بازیابی می شود، در بازی قدرت های بسیار بیش تری وجود خواهد داشت که اکثر آن ها قدرت های دلسین می باشد و البته دلسین می تواند از همه ی قدرت ها به دلیل این که توانایی تقلید را دارا می باشد، می تواند استفاده کند که البته سازندگان بازی در این رابطه گفته اند قدت هایی که ما تا به حال نمایش داده ایم همانند نوک یک کوه یخی می باشد که می توانم از این موضوع نتیجه گرفت که تعداد زیادی قدرت های دیگ هم در بازی وجود خواهد داشت که دلسین می تواند همه ی آن ها را جذب کند ، قابل ذکر است که دلسین قدرت اصلی کول مک گرث ، شخصیت نسخه های قبلی ، را هم دارا می باشد. در کل باید بگوییم با توجه به تصاویر و تریلر های منتشر شده نو آوری های زیادی در گیم پلی این بازی ایجاد شده است و ما باید منتظر گیم پلی جدید با مکانیک های جدید، همراه با ویژگی ها و امکانات نسخه های قبلی باشیم.
ای وای دیدی چی کار کردم ، حالا چه جوری درستش کنم.
سیاتل به این زیبایی - گرافیک
گرافیک بازی را در تریلر ها و تصاویر منتشر شده از آن مشاهده کرده ایم و تا کنون راضی کننده بوده است؛ گرچه ، در اولین نمایش های بازی به گرافیک آن از جانب طرفداران و منتقدان ایراداتی وارد شد که البته پس از گذشتن مدتی این اشکالات بر طرف شد و همه به گرافیک آن امید وار شدند. آن ها می گفتند که گرافیک بازی در حد نسل هشتم و بازی های دیگر نیست و گرافیک آن مانند بازی های این نسل است. در تریلر هایی که از بازی مشاهده کردیم شاهد طراحی خوب و پر جزییات کاراکتر ها و اشیاء محیط بودیم ، البته این مسئله را هم باید متذکر شویم که ما نباید منتظر جزییاتی همانند عنوان انحصاری کنسول نسل هشتمی کمپانی مایکروسافت (Microsoft ) یعنی ایکس باکس وان (XBOX ONE ) که توسط کرایتک ساخته می شود یعنی RYSE : Son Of Rome که شخصیت اصلی آن از 150000چند ضلعی (پالیگان) تشکیل شده است ، باشیم ، زیرا بیش تر تمرکز سازندگان این عنوان بر روی گیم پلی و داستان بازی بوده است تا گرافیک ولی گرافیک آن هم خوب است و در کنار بخش های دیگر آن قابل قبول است. در تریلر ها شاهد انفجار های طبیعی و خوبی بودیم که جای تحسین دارند. و البته قدرت اصلی دلسین یعنی دود هم بسیار طبیعی و زیبا جلوه می کند. البته باید منتظر ماند و دید که افکت های دیگر مانند آب و ... هم در بازی در همین سطح و کیفیت قرار دارن یا خیر؟ گرافیک هنری بازی بسیار خوب کار شده است و کاملا به قسمت های دیگر بازی و کنسول PS4 می آید. و اما گرافیک فنی بازی ، گرافیک فنی بازی هم نشان دهنده ی تلاش سازندگان برای جذاب تر کردن این عنوان می باشد. در تریلر ها و تصاویری که از این بازی در دسترس می باشد شاهد هستیم انیمیشن ها بسیار خوب می باشند و ما شاهد انیمیشن های خشک و بی کیفیت تا به حال نبوده ایم و در مورد عوامل دیگر هم باید بگویم که بافت ها (Texture ) دارای جزییات و کیفیت خوبی می باشد. اگر شما به صورت ها دقت کنید کاملا متوجه می شوید که چه قدر طبیعی کار شده اند. ما پس از عنوان L.A.Noire کم تر شاهد بازی بودیم که صورت ها و حالت هایشان به واقعیت نزدیک باشد. شما می توانید در تریلر هایی که از بازی منتشر شده دقت کنید و ببینید که احساسات چه قدر طبیعی و خوب از طریق صورت ها به گیمر منتقل می شوند که به عنوان مثال در تریلر اولی که از بازی منتشر شد شما پس از مشاهده ی مشاده ی مبارزات زیبا و طبیعی دلسین می بینید که وی با کسی صحبت می کند ، در آن لحظه به خوبی می توان متوجه احساسات درونی وی شد. مسائلی که در مورد گرافیک بازی گفته شد با توجه به این که این بازی یک عنوان نسل بعدی می باشد زیاد هم تعجب آور نیست و قابل قبول است. البته سازندگان باید تلاش خود را بیش تر کنند تا بتوانند این بازی را به یکی از بهترین عناوین انحصاری نسل بعد مبدل کنند. همه و همه ی این نکات با توجه به این که این بازی با موتور بازی سازی قوی آنریل انجین 4 (Unreal Engine 4 ) ساخته می شود مورد انتظار بود. البته این نکته را هم باید متذکر شوم که در ابتدا مشخص نبود که این بازی با UE 4 ساخته می شود ف ولی پس از مدتی سازندگان با اعلام این خبر هواداران این سری و اکثر گیمر ها به وجد آمدند. حال توضیح کوتاهی در مورد انجین بازی یعنی UE 4 می دهیم : به گفته ی مارک رین (Mark Rein ) معاون رئیس شرکت اپیک گیمز (Epic Games ) کار ساخت و توسعه ی این موتور بازی سازی از سال 2003 شروع شده است و تا سال 2008 نیز به طول انجامیده است که نتیجه ی آن ، شاهکاری می باشد که در آینده ای نچندان دور خواهید دید چه قابلیت هایی دارد. این انجین برای ساخت بازی برای نسل هشتم بازی های رایانه ای یعنی کنسول های PS 4 , XBOX ONE و PC (رایانه های شخصی ) برنامه ریزی شده است. در سال 2012 و در کنفرانس Game Developers Confrence دمویی از این انجین نمایش داده شد که به وضوح می شد گرافیک نسل بعدی را در آن مشاهده کرد. یکی از نکاتی که توجه ها را به سوی خود جلب کرده است این موضوع می باشد که مردمی که شما در بازی مشاهده می کنید از افراد واقعی شهر سیاتل نمونه برداری شده اند که این موضوع کمی تعجب آور است. با توجه به شنیده ها استودیو ی سازنده ی بازی در شهر سیاتل واقعی به مدت 3 روز از قابلیت سکن سه بعدی به طور کامل استفاده کرده است و در طول این سه روز 75 نفر از افراد زنده و واقعی شهر سیاتل را اسکن کرده اند و در کنار این کار از یک دوربین 360 درجه هم برای دقیق تر و واقعی تر کردن شخصیت ها استفاده کرده اند. از قرار معلوم در این سه روز شکل ظاهری ، قیافه ، حجم اعضای بدن و ... افراد واقعی را به داخل بازی برده اند و از آن ها استفاده کرده اند ، که نتیجه این کار شده است 1.4 میلیون پالیگان برای شبیه سازی شخصیت های غیر اصلی و مردمی که در شهر وجود دارند که این نکته قابل تحسین است. یکی از برج های واقعی سیاتل یعنی برج SPACE NEEDLE هم در بازی وجود دارد که بسیار زیبا کار شده است. هم چنین نمی توان از سایه های بی نظیر بازی گذشت ، امید واریم که در نسخه ی اصلی بازی هم این سایه زنی های زیبا را داشته باشد. به طور کلی گرافیک بازی همانند بساری از عناوین نسل بعدی سونی مانند Drive Club , Killzone : Shadow Fall , The Order : 1886 و ... بسیار پر زرق و برق و چشم نواز می باشد.
شهر مدرن و زیبا که می گن اینه ها.
نغمه های آتشین - موسیقی و صداگذاری
تا کنون اطلاع زیادی از آهنگ ساز بازی در دسترس نیست ، ولی یک خبر خوشحال کننده در بخش صدا گذاری هم برای طرفداران این سری وجود دارد و آن خبر خوشحال کننده هم این است که جناب آقای تروی بیکر (Troy Baker ) وظیفه ی صدا پیشگی شخصیت اصلی بازی یعنی دلسین رو را بر عهده دارد. در مورد این صداپیشه هم باید بگویم که ایشان اخیرا در بازی های موفق و تحسین شده ای همانند آخرین ما (The Last Of Us ) و بایو شاک بی کران (Bioshock : Infinite ) حضور داشته اند و به ترتیب در این دو عنوان صداپیشگی شخصیت های اصلی آن ها یعنی جوئل و بوکر را برعهده داشته اند ، با توجه به این اتفاقات ، وی امتحان خود را پس داده است و ما باید منتظر یک صداپیشگی خوب برای شخصیت دلسین در این عنوان مورد انتظار باشیم. تا کنون ما در تریلر ها شاهد صحنه های احساسی و ... نبوده ایم تا متوجه شویم که صدای دلسین در آن لحظات چه حسی را به ما القاء خواهد کرد. صدا های طبیعی هم در بازی خوب کار شده است و ما در هنگام برخورد أشیاء با یکدیگر ، صدای معقولی می شنویم و باعث می شود که بهتر بشود با بازی و شخصیت های آن ارتباط برقرار کرد. آهنگ ساز بازی تا کنون مشخص نشده است ولی ما همچنان امید وار به موسیقی هایی خوب و حماسی در بازی هستیم. یکی از نکات مثبتی که در بازی رعایت شده و امروزه به یکی از استاندارد های بازی سازی تبدیل شده است ، این مورد می باشد که ما در لحظات مختلف در بازی موسیقی هایی متناسب با همان لحظات می شنویم و در لحظات آرام و احساسی موسیقی هایی آرام و ملایم را می شنویم و در هنگام مبارزات ویا وقت هایی که تنشی به ما وارد می شود موسیقی هایی هیجان انگیز و استرس آور می شنویم که در زمان مبارزات به ما حس مبارزات را می دهد. به طور کلی در مورد موسیقی های بازی اطلاعات زیادی در دسترس نیست و نمی توان اطلاعات بیش تری را از این قسمت بازی قرار داد.
نتیجه گیری
به طور کلی این بازی یکی از عناوین انحصاری خوب کنسول نسل بعدی سونی یعنی PS4 می باشد که تا کنون این اطلاعات از آن منتشر شده است . با توجه به صحبت های سازندگان و اخبار پیرامون این بازی ، این نسخه از بازی قرار است انقلابی در این سری ایجاد کند و دارای تفاوت های بسیاری با دو نسخه ی قبلی باشد. به هر حال امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی را از این سری نصیب شما کرده باشد.
نویسنده : حسین فریدنصر
منتظر نقد ها و پیش نمایش های بعدی من باشید.
شاید این صحنه شما رو یاد دعوا کردن با برادرتون بندازه.
در این قسمت بیو گرافی کوتاهی از شخصیت هایی که تا کنون معرفی شده اند و در بازی وجود دارند می پردازیم :
دلسین رو ( Delsin Rowe) : دلسین ، برادر کوچک تر رجی می باشد که یک جوان 24 ساله است که در بیرون از شهر سیاتل بزرگ شده است و هم اکنون در شهر سیاتل به شغل دیوار نویسی مشغول است و طی اتفاقاتی متوجه می شود که یک کاندویت است و قدرت های فرا بشری دارد. پس از آن او به دشمنی با سازمان DUP می پردازد. او هم چنین به دنبال کاندویت ها ی دیگر هم می گردد تا قدرت های آن ها را از آن خود کند. وی هم چنین یک برادر بزرگتر دارد که مأمور پلیس می باشد و اطلاعات بیش تر در مورد برادر او را در زیر مشاهده می کنید.
رجی رو (Reggie Rowe ) : برادر بزرگتر دلسین است که یک افسر پلیس است و پس از مرگ پدر و مادرشان سعی می کند وی را از رویارویی با مشکلات حفظ کند و نگذارد که او با سازمان DUP به دشمنی بپردازد. به نظر می رسد که او از قدرت های جدیدی که دلسین به دست آورده است ، تنفر دارد ولی او هم چنین سعی دارد این حقیقت که برادرش یک موجود فرا بشری است را به اثبات برساند. او سعی دارد که دلسین را تربیت کند و به همین دلیل هم به صورت مداوم به بازداشت برادر خودش می پردازد. قابل توجه است نام رجی در زبان آلمانی به معنای مشاور عاقل می باشد.
ابیگیل واکر (Abigail Walker ) : او هم مانند دلسین یک کاندویت است ولی با قدرت های متفاوت. او در بازی در میان دوستان و دشمنانش با لقب فچ (Fetch ) شناخته می شود. قدرت ما فوق بشری او در بازی با نام نئون شناخته می شود که یک قدرت الکتریکی می باشد که بعدا دلسین هم مزه ی این قدرت را می چشد. این شخصیت بر ضد دلسین و آرزو هایش می باشد و بر ضد سازمان DUP کاری انجام نداده است.
دلسین در حالی که با استفاده از قدرت دود و آتش تو آسمونا سیر می کنه.
گیم پلی
گیم پلی بازی با توجه به سبک آن که جهان باز (Open World) می باشد، دارای تنوع زیادی می باشد و شما می توانید با توجه به وسعت محیط ها به گشت و گذار در مکان ها بپردازید و مراحل فرعی را به اتمام برسانید و به آزاد کردن قدرت های شخصیت اصلی بپردازید. این نسخه بر خلاف دو نسخه ی قبل اکثرا در شهر سیاتل رخ می دهد. لازم به ذکر است ، این اولین باری است که یکی از نسخه های سری inFamous در یک شهر واقعی رخ میدهد. تا کنون به غیر از یک مورد ، هیچ گونه نمایشی از گیم پلی بازی توسط سازندگان ارائه نشده است ولی می توان انتظار یک گیم پلی نفس گیر و متنوع را از آن داشت، زیرا اگر گیم پلی بازی هم همانند تریلر های ارائه شده باشد می تواند با بسیاری از عناوین دیگر به رقابت بپردازد. در بازی شما می توانید همانند نسخه های قبل بازی را هم به صورت یک شوتر سوم شخص و هم به صورت یک بازی اکشن مبارزه ای انجام دهید، که این خود باعث تنوع گیم پلی در بخش مبارزات می شود و می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای انجام دادن دوباره ی بازی باشد. در بازی ما شخصیت اصلی بازی یعنی دلسین را همانند یک بازی سوم شخص تیراندازی مشاهده می کنیم و در واقع تمام اعضای بدن او در تصویر مشخص است. برای این که بازی را همانند یک شوتر انجام دهید تنها نیاز است که دکمه ی L1 را نگه دارید تا نشانه ای در ضفحه ظاهر شود که می توانید مثل نسخه ی قبل به شلیک کردن بپردازید، البته این نکته را هم باید ذکر کنم که شما با سلاح گرم و تفنگ این کار را انجام نمی دهید بلکه تنها با دست خود این کار را انجام می دهید، در بازی قبلی شما جریان الکتریسیته را با دست چپ به طرف دشمنان پرتاب می کردید و با دست راست هم چیزی شبیه به یک نارنجک را که آن هم نیروی الکتریسیته داشت، پرتاب می کردید، ولی احتمالا در این نسخه شما می توانید دود یا گلوله های آتشین را به سوی دشمنان پرتاب کنید که این نیرو توسط دودکش ها ، آتش (ماشین ها و اجسامی که غرق در آتش هستند) تأمین می شوند. به طور کلی قدرت هایی که دلسین آن ها را دارا می باشد ، مانند نئون ، دود ... با نزدیک شدن به منابع آن ها و فشردن هر دو thumb که در تاچ پد دسته PS4 وجود دارد ، جذب می شوند. تخریب پذیری هم در این نسخه ارتقاء یافته است و ما شاهد اشیائ تخریب پذیر بیش تری در بازی خواهیم بود. در این بازی هم شما احتمالا سلاح های مخصوصی را در اختیار خواهید داشت که با نیروی دود و یا آتش کار می کنند، نباید منتظر یک سلاح که فقط آتش را به طرف دشمنان بفرستد و یا محیط را دود آلود کند تا بتوانید فرار کنید باشید، بلکه، باید چیزی فرا تر از این ها را در ذهن خود مجسم کنید، سلاح هایی که استدیوی سوکر پانچ برای کاراکتر هایش طراحی می کند بسیار قدرت مند هستند به طوری که شخصیت نسخه ی قبلی برای در گیری های نزدیک و مبارزات تن به تن از وسیله ای استفاده می کرد که هزاران ولت جریان برق را له دشمنان بی چاره وارد می کرد، به طوری که اگر این سلاح در دنیای واقعی وجود داشته باشد و کسی از آن استفاده کند فردی که این دستگاه به او آسیب می زند، احتمالا خشک خواهد شد. از ابزار آلات و سلاح های موجود در بازی که بگذریم می رسیم به بحث گشت و گذار در شهر و راه رفتن و این گونه مورد ها. متأسفانه در نسخه ی دوم شما در اویل بازی برای حمل ونقل در شهر راهی جز پیاده روی و دویدن نداشتید و هر مسیری را هر چه قدر هم که طولانی بود می بایست پیاده طی می کردید و راهی جز این نداشتید، البته این مسئله پس از تمام کردن بخشی از مراحل و آزاد کردن قدرت هایی حل می شد، هم چنین می توانستید از روی دیوار ها و پشت بام ها حرکت کنید. اما در این نسخه شما می توانید پس از انجام دادن مرحله هایی، با استفاده از قدرت اصلی خود یعنی آتش و دود به آسمان رفته و بر فراز آسمان حرکت کنید و هم چنین از منظره و طراحی زیبای شهر لذت ببرید. یکی از مسائلی که در نسخه های قبلی وجود داشت، پارکور(Parkour) یا شهر نوردی بود که احتمالا همه ی شما با آن آشنایی دارید و می دایند که پارکور به معنای این می باشد که این افراد قسمت های مختلف شهر را پشت سر می گذارند و از اکثر اجسام بالا می روند. در نسخه های یک و دو شما می توانستید علاوه بر پارکور، از ساختمان ها نیز بالا بروید. این کار در نسخه ی اول به صورت ساده ای بود، ولی در نسخه ی دوم این مشکل بر طرف شد و این کار با جذابیت بیش تری انجام می شد و ممکن است در این نسخه این قابلیت دارای تنوع بیش تری شود و جذاب تر شود. با توجه به این ویژگی ها که از نسخه های قبلی برای این بازی ارمغان آمده است و هدایای جدیدی که سازندگان در مکانیک های بازی قرار داده اند. اخیرا مدیر پروژه ی این بازی آقای Nate Fox هم چنین گفته اند که همانند دوسری قبل شما با کمک به مردم و افراد قانون در بین آن ها محبوب خواهید شد و شمارا دوست خواهند داشتف این کار در بعضی مواقع به شما کمک خواهد کرد. ولی در طرف دیگر شما هم چنین می توانید با آزار و اذیت مردم و پلیس ها آن ها را بر ضد خود بشورانید. در این نسخه نیز تصمیمات شما در مراحل بعدی و داستان و ... تأثیر خواهد گذاشت. یکی از کار های جدیدی که در این نسخه می توانید انجام دهید، این است که می توانید به مجنون کردن نیرو های بی چاره ی پلیس بپردازید. هم چنین با توجه به گفته های سازندگان به غیر از قدرت دود و آتش که قدرت اصلی دلسین می باشد و قدرت Neon که قدر ت اصلی ابیگیل می باشد و از طریق لامپ های نئون بازیابی می شود، در بازی قدرت های بسیار بیش تری وجود خواهد داشت که اکثر آن ها قدرت های دلسین می باشد و البته دلسین می تواند از همه ی قدرت ها به دلیل این که توانایی تقلید را دارا می باشد، می تواند استفاده کند که البته سازندگان بازی در این رابطه گفته اند قدت هایی که ما تا به حال نمایش داده ایم همانند نوک یک کوه یخی می باشد که می توانم از این موضوع نتیجه گرفت که تعداد زیادی قدرت های دیگ هم در بازی وجود خواهد داشت که دلسین می تواند همه ی آن ها را جذب کند ، قابل ذکر است که دلسین قدرت اصلی کول مک گرث ، شخصیت نسخه های قبلی ، را هم دارا می باشد. در کل باید بگوییم با توجه به تصاویر و تریلر های منتشر شده نو آوری های زیادی در گیم پلی این بازی ایجاد شده است و ما باید منتظر گیم پلی جدید با مکانیک های جدید، همراه با ویژگی ها و امکانات نسخه های قبلی باشیم.
ای وای دیدی چی کار کردم ، حالا چه جوری درستش کنم.
سیاتل به این زیبایی - گرافیک
گرافیک بازی را در تریلر ها و تصاویر منتشر شده از آن مشاهده کرده ایم و تا کنون راضی کننده بوده است؛ گرچه ، در اولین نمایش های بازی به گرافیک آن از جانب طرفداران و منتقدان ایراداتی وارد شد که البته پس از گذشتن مدتی این اشکالات بر طرف شد و همه به گرافیک آن امید وار شدند. آن ها می گفتند که گرافیک بازی در حد نسل هشتم و بازی های دیگر نیست و گرافیک آن مانند بازی های این نسل است. در تریلر هایی که از بازی مشاهده کردیم شاهد طراحی خوب و پر جزییات کاراکتر ها و اشیاء محیط بودیم ، البته این مسئله را هم باید متذکر شویم که ما نباید منتظر جزییاتی همانند عنوان انحصاری کنسول نسل هشتمی کمپانی مایکروسافت (Microsoft ) یعنی ایکس باکس وان (XBOX ONE ) که توسط کرایتک ساخته می شود یعنی RYSE : Son Of Rome که شخصیت اصلی آن از 150000چند ضلعی (پالیگان) تشکیل شده است ، باشیم ، زیرا بیش تر تمرکز سازندگان این عنوان بر روی گیم پلی و داستان بازی بوده است تا گرافیک ولی گرافیک آن هم خوب است و در کنار بخش های دیگر آن قابل قبول است. در تریلر ها شاهد انفجار های طبیعی و خوبی بودیم که جای تحسین دارند. و البته قدرت اصلی دلسین یعنی دود هم بسیار طبیعی و زیبا جلوه می کند. البته باید منتظر ماند و دید که افکت های دیگر مانند آب و ... هم در بازی در همین سطح و کیفیت قرار دارن یا خیر؟ گرافیک هنری بازی بسیار خوب کار شده است و کاملا به قسمت های دیگر بازی و کنسول PS4 می آید. و اما گرافیک فنی بازی ، گرافیک فنی بازی هم نشان دهنده ی تلاش سازندگان برای جذاب تر کردن این عنوان می باشد. در تریلر ها و تصاویری که از این بازی در دسترس می باشد شاهد هستیم انیمیشن ها بسیار خوب می باشند و ما شاهد انیمیشن های خشک و بی کیفیت تا به حال نبوده ایم و در مورد عوامل دیگر هم باید بگویم که بافت ها (Texture ) دارای جزییات و کیفیت خوبی می باشد. اگر شما به صورت ها دقت کنید کاملا متوجه می شوید که چه قدر طبیعی کار شده اند. ما پس از عنوان L.A.Noire کم تر شاهد بازی بودیم که صورت ها و حالت هایشان به واقعیت نزدیک باشد. شما می توانید در تریلر هایی که از بازی منتشر شده دقت کنید و ببینید که احساسات چه قدر طبیعی و خوب از طریق صورت ها به گیمر منتقل می شوند که به عنوان مثال در تریلر اولی که از بازی منتشر شد شما پس از مشاهده ی مشاده ی مبارزات زیبا و طبیعی دلسین می بینید که وی با کسی صحبت می کند ، در آن لحظه به خوبی می توان متوجه احساسات درونی وی شد. مسائلی که در مورد گرافیک بازی گفته شد با توجه به این که این بازی یک عنوان نسل بعدی می باشد زیاد هم تعجب آور نیست و قابل قبول است. البته سازندگان باید تلاش خود را بیش تر کنند تا بتوانند این بازی را به یکی از بهترین عناوین انحصاری نسل بعد مبدل کنند. همه و همه ی این نکات با توجه به این که این بازی با موتور بازی سازی قوی آنریل انجین 4 (Unreal Engine 4 ) ساخته می شود مورد انتظار بود. البته این نکته را هم باید متذکر شوم که در ابتدا مشخص نبود که این بازی با UE 4 ساخته می شود ف ولی پس از مدتی سازندگان با اعلام این خبر هواداران این سری و اکثر گیمر ها به وجد آمدند. حال توضیح کوتاهی در مورد انجین بازی یعنی UE 4 می دهیم : به گفته ی مارک رین (Mark Rein ) معاون رئیس شرکت اپیک گیمز (Epic Games ) کار ساخت و توسعه ی این موتور بازی سازی از سال 2003 شروع شده است و تا سال 2008 نیز به طول انجامیده است که نتیجه ی آن ، شاهکاری می باشد که در آینده ای نچندان دور خواهید دید چه قابلیت هایی دارد. این انجین برای ساخت بازی برای نسل هشتم بازی های رایانه ای یعنی کنسول های PS 4 , XBOX ONE و PC (رایانه های شخصی ) برنامه ریزی شده است. در سال 2012 و در کنفرانس Game Developers Confrence دمویی از این انجین نمایش داده شد که به وضوح می شد گرافیک نسل بعدی را در آن مشاهده کرد. یکی از نکاتی که توجه ها را به سوی خود جلب کرده است این موضوع می باشد که مردمی که شما در بازی مشاهده می کنید از افراد واقعی شهر سیاتل نمونه برداری شده اند که این موضوع کمی تعجب آور است. با توجه به شنیده ها استودیو ی سازنده ی بازی در شهر سیاتل واقعی به مدت 3 روز از قابلیت سکن سه بعدی به طور کامل استفاده کرده است و در طول این سه روز 75 نفر از افراد زنده و واقعی شهر سیاتل را اسکن کرده اند و در کنار این کار از یک دوربین 360 درجه هم برای دقیق تر و واقعی تر کردن شخصیت ها استفاده کرده اند. از قرار معلوم در این سه روز شکل ظاهری ، قیافه ، حجم اعضای بدن و ... افراد واقعی را به داخل بازی برده اند و از آن ها استفاده کرده اند ، که نتیجه این کار شده است 1.4 میلیون پالیگان برای شبیه سازی شخصیت های غیر اصلی و مردمی که در شهر وجود دارند که این نکته قابل تحسین است. یکی از برج های واقعی سیاتل یعنی برج SPACE NEEDLE هم در بازی وجود دارد که بسیار زیبا کار شده است. هم چنین نمی توان از سایه های بی نظیر بازی گذشت ، امید واریم که در نسخه ی اصلی بازی هم این سایه زنی های زیبا را داشته باشد. به طور کلی گرافیک بازی همانند بساری از عناوین نسل بعدی سونی مانند Drive Club , Killzone : Shadow Fall , The Order : 1886 و ... بسیار پر زرق و برق و چشم نواز می باشد.
شهر مدرن و زیبا که می گن اینه ها.
نغمه های آتشین - موسیقی و صداگذاری
تا کنون اطلاع زیادی از آهنگ ساز بازی در دسترس نیست ، ولی یک خبر خوشحال کننده در بخش صدا گذاری هم برای طرفداران این سری وجود دارد و آن خبر خوشحال کننده هم این است که جناب آقای تروی بیکر (Troy Baker ) وظیفه ی صدا پیشگی شخصیت اصلی بازی یعنی دلسین رو را بر عهده دارد. در مورد این صداپیشه هم باید بگویم که ایشان اخیرا در بازی های موفق و تحسین شده ای همانند آخرین ما (The Last Of Us ) و بایو شاک بی کران (Bioshock : Infinite ) حضور داشته اند و به ترتیب در این دو عنوان صداپیشگی شخصیت های اصلی آن ها یعنی جوئل و بوکر را برعهده داشته اند ، با توجه به این اتفاقات ، وی امتحان خود را پس داده است و ما باید منتظر یک صداپیشگی خوب برای شخصیت دلسین در این عنوان مورد انتظار باشیم. تا کنون ما در تریلر ها شاهد صحنه های احساسی و ... نبوده ایم تا متوجه شویم که صدای دلسین در آن لحظات چه حسی را به ما القاء خواهد کرد. صدا های طبیعی هم در بازی خوب کار شده است و ما در هنگام برخورد أشیاء با یکدیگر ، صدای معقولی می شنویم و باعث می شود که بهتر بشود با بازی و شخصیت های آن ارتباط برقرار کرد. آهنگ ساز بازی تا کنون مشخص نشده است ولی ما همچنان امید وار به موسیقی هایی خوب و حماسی در بازی هستیم. یکی از نکات مثبتی که در بازی رعایت شده و امروزه به یکی از استاندارد های بازی سازی تبدیل شده است ، این مورد می باشد که ما در لحظات مختلف در بازی موسیقی هایی متناسب با همان لحظات می شنویم و در لحظات آرام و احساسی موسیقی هایی آرام و ملایم را می شنویم و در هنگام مبارزات ویا وقت هایی که تنشی به ما وارد می شود موسیقی هایی هیجان انگیز و استرس آور می شنویم که در زمان مبارزات به ما حس مبارزات را می دهد. به طور کلی در مورد موسیقی های بازی اطلاعات زیادی در دسترس نیست و نمی توان اطلاعات بیش تری را از این قسمت بازی قرار داد.
نتیجه گیری
به طور کلی این بازی یکی از عناوین انحصاری خوب کنسول نسل بعدی سونی یعنی PS4 می باشد که تا کنون این اطلاعات از آن منتشر شده است . با توجه به صحبت های سازندگان و اخبار پیرامون این بازی ، این نسخه از بازی قرار است انقلابی در این سری ایجاد کند و دارای تفاوت های بسیاری با دو نسخه ی قبلی باشد. به هر حال امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی را از این سری نصیب شما کرده باشد.
نویسنده : حسین فریدنصر
منتظر نقد ها و پیش نمایش های بعدی من باشید.