06-03-2015, 09:29 PM
"شرکت ها و کمپانی های بازی سازی با هدف تولید یک Game پرطرفدار به روی کار می آیند. آن ها با خلق بازی های مهیج کاری می کنند که طرفداران زیادی جذب شود. هدف از این مقاله آشنایی با شرکت Ubisoft یکی از معروف ترین شرکت های معروف این عرصه می باشد. شما باید بدانید که هر شرکت چه مقدار زحمتی برای یک بازی می کشد. اخیرا ما مشاهده می کنیم که بعضی ها این شرکت ها را مورد تف و لعن قرار می دهند ولی اگر شما در میان این بازی ساز ها بودید و با آن ها شبانه روز کار می کردید، چه می شد؟ آیا نمی دانید که آن ها 24 ساعته روی یک بازی متمرکز می شوند تا یک چیز دلخواه شما را بسازند؟ آیا 3 4 سال الکی است؟! حالا ماشین حساب خود را بردارید! حساب کنید در 4 سال چقدر از ساعت های یک آدم برای ساخت یک بازی تلف می شود؟! دوستان، از قدیم گفتند وقتی حرفی را می زنید در مورد آن فکر کنید! "صنعت بازی های رایانه ای" صنعتی پر از کش و قوس های فراوان است و چیزهای غیرعادی زیاد می شود در آن پیدا کرد! مقاله را از اول تا آخرش را کامل بخوانید. این مقاله حاصل تحقیق بنده در مورد این شرکت بازی سازی است و جزو مقالات جامع در مورد این شرکت می باشد. با تشکر/م.ر
در طول سال های متوالی شرکت های زیادی در زمینه ی تولید بازی های رایانه ای و بازی های انحصاری بنیان نهاده می شوند. بعضی از این کمپانی ها کاملا بازی های زیبا و بزرگی را تولید می کنند ولی بعضی دیگر هنوز در سر جای خود مانده اند و به پیشرفت اصلا فکر نمی کنند. شرکت Ubisoft، شرکت ساخت و تولید بازی می باشد. این شرکت با امکانات خاصی که به وجود آورده است توانسته بازی های بسیار بزرگی را خلق بکند. به عنوان مثال او در بازی ها از تکنولوژی موشن کیپچر" استفاده کرده است و این تکنولوژی باعث خلق حرکات طبیعی در طول گیم پلی بازی و سکانس های فیلمی بازی شده است. این شرکت در 20 کشور فعالیت دارد و بخش اصلی کار آن در Montreal فرانسه انجام می پذیرد. این شرکت، به همت 5 برادر از خانواده ی گیلموت در سال 1986میلادی تاسیس گردید که بیش تر بنیان گذاری این شرکت را به یاوس گیلموت نسبت می دهند. نزدیک به 3500 نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند و در آمد این شرکت 538 میلیون یورو تخمین زده شده است. از 5 برادر گیلموت که اداره ی این شرکت را بر عهده داشتند، ایو گیلموت در طی قراردادی با شرکت Electronic Arts و شرکت های Sierra On-line و Micro Prose، همکاری خود را اعلام کرد. این شرکت با همکاری خود با این کمپانی های بزرگ توانست بازی های خود را در فرانسه به فروش برساند. شرکت Ubisoft اولین شرکتی بود که بازی سازی در خانه را ابتکار کرد که از سال 1990 تا 1994 ادامه یافت. این شرکت پس از تاسیس بزرگ ترین استودیوی خود در مونتریل فرانسه، اولین بازی خود را به عنوان Rayman بر سر زبان ها انداخت. Rayman یک بازی هنری به شمار می رفت که در آن به غیر از زد و خورد از جلوه های رنگی زیبا و آمیخته به طنز برای لذت گیمر استفاده شد. به دلیل جذابیت این شخصیت از زمان ساخت بازی تا سال 2006، Rayman جزو ستاره ی بازی ها به شمار می رفت. اولین بازی این شرکت در سال 1999 بازی Tonic Trouble به شمار می رود و که آغاز کار این شرکت بود و در سال های بعد ما شاهد سری های دنباله دار و بسیار زیبایی بودیم که در آخر مطلب به آن می پردازیم. Ubisoft علاوه بر عناوین Single Player، عناوینی Online مثل Matrix Online و Uru را عرضه نمود. شرکت Ubisoft با نویسنده ی بزرگی به نام Tom Clansy قرار داد بست و حاصل آن قرار داد خلق بازی های یزرگی مانند Splinter Cell، Rainbow Six و Ghost Recon بود. آخرین نسخه ی منتشر شده از عناوین فوق الذکر، Vegas 2،Blacklist's و Phantom می باشند. البته بازی Phantom بیش تر شبیه یک عنوان آنلاین برای این سری به حساب می آید ولی بلاخره آخرین نسخه ی منتشر شده می باشد. در زمینه ی بازی های Open World می توانیم به عناوین Assassin's Creed اشاره کنیم. اولین عنوان از سری Assassin's Creed سال 2005 منتشر گردید که شخصیت اصلی آن الطایر، یک اساسین قدرتمند و دانا بود و بعد از آن شخصیت های هر سری تغییر می کردند. به عنوان مثال در نسخه ی دوم این بازی ما شاهد فردی ایتالیایی به نام Ezio Aditure Da Frinze بودیم که البته تا نسخه ی "افشاگری" یا Revelation شاهد حضور او به عنوان قهرمان بودیم. آخرین نسخه ی منتشر شده از سری Assassin's Creed عنوان Unity می باشد که به دلیل باگ ها و افت فریم نتوانست جایگاه خاصی در این سری پیدا کند. همانطور که گفته شد، این شرکت همیشه ساخت بازی های طنز را در برنامه ی کاری خود قرار می دهد. دومین بازی منتشر شده از این سری، بازی Donald Duck Going Quackers می باشد که بر محوریت شخصیت Donald Duck(خلق توسط Walt Disney) است. این شرکت در نمایشگاه های بازی حضور فعالی دارد، به طوری که هر یک سال یک بار، Assassin'S Creed جدیدی را معرفی می کند. برخی از منتقدان این شرکت یا یک "هایپر" بیشتر نمی دانند. در اولین دفعات ساخت بازی، بازی هایی کودکانه طراحی می شدند ولی پس از عرضه ی سری Splinter Cell این موضوع کاملا تغییر کرد. اولین عنوان Splinter Cell که سال 2002 انتشار یافت توانست انقلاب عظیمی را ایجاد کند. بازیی با سبک مخفی کاری و اکشن سوم شخص با معماهای خاصی که آدم را درگیر خود می کرد.
شرکت ubisoft که در اوج موفقیت خودش به سر می برد، شرکت هایی را خریداری کرد. پس از مدتی شرکت Wolf Pack توسط Ubisoft خریداری شد و این موضوعی بود که باعث جدایی عناوین Online از لیست بازی های Ubisoft شد. Ubisoft طی بیانیه ای شرکت Wolf Pack's را معرفی نمود و بخش Online این شرکت به Wolf Pack واگذاری شد. پس از انتشار اولین نسخه ی سری بازی های Splinter Cell نسخه ی دوم آن در سال 2004 به نام Pandora tomorrow منتشر گردید. این عنوان باعث و بانی آمدن بخش آنلاین به لیست بازی های Ubisoft شد. Ubisoft از حامیان نویسنده ی معروف "Tom Clansy" بود و حتی یکی از عناوین او به عنوان "توفان قرمز آمریکا" را منتشر کرد. این بازی که با استقبال فراوانی روبرو شد شرکت Ubisoft را واداشت که بقیه ی داستان های Tom Clansy را به بازی تبدیل کند. حاصل این همکاری موفق، انتشار 3تا از برترین بازی های جهان به نام های Splinter Cell و Ghost Recon و Rainbow Six بود که اخیرا جدیدترین عنوان او با نام Division در حال ساخت است. داستان های Tom Clansy بیشتر در مورد جاسوس های CIA و افکار 30یاسی خود او بودند. بعد از سه بازی فوق الذکر، Ubisoft یکی دیگر از عناوین "Tom Clansy" این بار با نام End War را منتشر نمود که یکی از فرق های مهمش، داشتن سبک استراتژیک آن بود که از دیگر بازی ها آن را تا حدی متمایز می کرد. البته این بازی موفقیت سری های قبلی را نتوانست به دنبال داشته باشد و فقط یک بازی بود که تنوع زیادی نسبت به بازی های دیگر داشت. یکی از اهداف شرکت Ubisoft این بود که در سال 2010 به یکی از مشهورترین سازندگان بازی بدل شود. در آن زمان در حال رقابت با رقیب خود "Electronic Arts" بود. در سال 2001 بر اساس یکی از رمان های مشهور Tom Clansy بازی Rainbow Six ساخته شد. شما در این بازی فرمانده ی یک گروه ضد شورشی بودید که باید با دشمنانتان مقابله می کردید. موفقیت نسخه ی اول بازی موجب شد که نسخه های دیگر آن نیز ساخته شود. سال 2007 نسخه ی Vegas عنوان Rainbow Six منتشر شد. این نسخه در شهر Vegas رخ می داد که جزو کامل ترین بازی در این سری نیز به شمار می رفت. در سال 2008 شرکت یوبی سافت Massive Entertainment را از Activision Blizzard خریداری کرد. Ubisoft با عرضه ی Splinter Cell Chaos Theory، قفلی به نام Startforce بر روی آن نصب کرد که از قابلیت ضد کپی بودن بهره می برد. گفته شده بود این قفل ضد کپی است ولی اخیرا عده ای از Ubisoft به دلیل آسیب رسانی این قفل به سخت افزارشان شکایت کردند. این قفل مانع اجرا این بازی بر روی سیستم عامل Xp شصت و چهار-بیت بود. Ubisoft نیز به همین دلیل این قفل را از روی بازی هایش پاک کرد و دیگر استفاده ای از آن ننمود. داستان خریداری های Ubisoft همچنان ادامه دارد تا جایی که استودیوی Redstrom را خریداری می کند. این استودیو وظیفه ی طراحی بازی های Tom Clansy را بر عهده دارد و اخیرا بر روی عنوان Division در حال کار است. در سال های بین 2002 تا 2003 اوج شکوه این شرکت به شمار می روند تا جایی سایت UBI طراحی گردید. این سایت که اخبار این شرکت را ارائه می دهد لیست بازی های Ubi را قرار می دهد و قیمتی برای آن ها تعیین می کند. Ubisoft سال 2010 فرنچایز Assassin's Creed Brotherhood را منتشر نمود. در این بازی ما شاهد Ezio هستیم که باتجربه تر شده است و به او لقب Master Assassin را داده اند. این شرکت به غیر از عرضه ی بازی برای PC و کنسول ها، برای Atari نیز بازی هایی را طراحی کرد. در ژولای سال 2006 شرکت Ubisoft با مبلغی برابر با 19میلیون یورو امتیاز Driver را ازان خود کرد و این امتیاز سبب انتشار سری بعد این بازی شد. در سال 2011 نسخه ی San Francisco سری بازی های Driver منتشر شد ولی باب دل خیلی از گیمرها نبود. در سال 2014 بازی Watch Dogs منتشر شد. این بازی با مکانیزم هک کردن توانست خود را از دیگر بازی ها برتر سازد ولی به دلیل باگ ها و افت فریم هایش نتوانست رقابت سختی با GTA V داشته باشد.
بازی های شرکت UBISOFT:
در طول سال های متوالی شرکت های زیادی در زمینه ی تولید بازی های رایانه ای و بازی های انحصاری بنیان نهاده می شوند. بعضی از این کمپانی ها کاملا بازی های زیبا و بزرگی را تولید می کنند ولی بعضی دیگر هنوز در سر جای خود مانده اند و به پیشرفت اصلا فکر نمی کنند. شرکت Ubisoft، شرکت ساخت و تولید بازی می باشد. این شرکت با امکانات خاصی که به وجود آورده است توانسته بازی های بسیار بزرگی را خلق بکند. به عنوان مثال او در بازی ها از تکنولوژی موشن کیپچر" استفاده کرده است و این تکنولوژی باعث خلق حرکات طبیعی در طول گیم پلی بازی و سکانس های فیلمی بازی شده است. این شرکت در 20 کشور فعالیت دارد و بخش اصلی کار آن در Montreal فرانسه انجام می پذیرد. این شرکت، به همت 5 برادر از خانواده ی گیلموت در سال 1986میلادی تاسیس گردید که بیش تر بنیان گذاری این شرکت را به یاوس گیلموت نسبت می دهند. نزدیک به 3500 نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند و در آمد این شرکت 538 میلیون یورو تخمین زده شده است. از 5 برادر گیلموت که اداره ی این شرکت را بر عهده داشتند، ایو گیلموت در طی قراردادی با شرکت Electronic Arts و شرکت های Sierra On-line و Micro Prose، همکاری خود را اعلام کرد. این شرکت با همکاری خود با این کمپانی های بزرگ توانست بازی های خود را در فرانسه به فروش برساند. شرکت Ubisoft اولین شرکتی بود که بازی سازی در خانه را ابتکار کرد که از سال 1990 تا 1994 ادامه یافت. این شرکت پس از تاسیس بزرگ ترین استودیوی خود در مونتریل فرانسه، اولین بازی خود را به عنوان Rayman بر سر زبان ها انداخت. Rayman یک بازی هنری به شمار می رفت که در آن به غیر از زد و خورد از جلوه های رنگی زیبا و آمیخته به طنز برای لذت گیمر استفاده شد. به دلیل جذابیت این شخصیت از زمان ساخت بازی تا سال 2006، Rayman جزو ستاره ی بازی ها به شمار می رفت. اولین بازی این شرکت در سال 1999 بازی Tonic Trouble به شمار می رود و که آغاز کار این شرکت بود و در سال های بعد ما شاهد سری های دنباله دار و بسیار زیبایی بودیم که در آخر مطلب به آن می پردازیم. Ubisoft علاوه بر عناوین Single Player، عناوینی Online مثل Matrix Online و Uru را عرضه نمود. شرکت Ubisoft با نویسنده ی بزرگی به نام Tom Clansy قرار داد بست و حاصل آن قرار داد خلق بازی های یزرگی مانند Splinter Cell، Rainbow Six و Ghost Recon بود. آخرین نسخه ی منتشر شده از عناوین فوق الذکر، Vegas 2،Blacklist's و Phantom می باشند. البته بازی Phantom بیش تر شبیه یک عنوان آنلاین برای این سری به حساب می آید ولی بلاخره آخرین نسخه ی منتشر شده می باشد. در زمینه ی بازی های Open World می توانیم به عناوین Assassin's Creed اشاره کنیم. اولین عنوان از سری Assassin's Creed سال 2005 منتشر گردید که شخصیت اصلی آن الطایر، یک اساسین قدرتمند و دانا بود و بعد از آن شخصیت های هر سری تغییر می کردند. به عنوان مثال در نسخه ی دوم این بازی ما شاهد فردی ایتالیایی به نام Ezio Aditure Da Frinze بودیم که البته تا نسخه ی "افشاگری" یا Revelation شاهد حضور او به عنوان قهرمان بودیم. آخرین نسخه ی منتشر شده از سری Assassin's Creed عنوان Unity می باشد که به دلیل باگ ها و افت فریم نتوانست جایگاه خاصی در این سری پیدا کند. همانطور که گفته شد، این شرکت همیشه ساخت بازی های طنز را در برنامه ی کاری خود قرار می دهد. دومین بازی منتشر شده از این سری، بازی Donald Duck Going Quackers می باشد که بر محوریت شخصیت Donald Duck(خلق توسط Walt Disney) است. این شرکت در نمایشگاه های بازی حضور فعالی دارد، به طوری که هر یک سال یک بار، Assassin'S Creed جدیدی را معرفی می کند. برخی از منتقدان این شرکت یا یک "هایپر" بیشتر نمی دانند. در اولین دفعات ساخت بازی، بازی هایی کودکانه طراحی می شدند ولی پس از عرضه ی سری Splinter Cell این موضوع کاملا تغییر کرد. اولین عنوان Splinter Cell که سال 2002 انتشار یافت توانست انقلاب عظیمی را ایجاد کند. بازیی با سبک مخفی کاری و اکشن سوم شخص با معماهای خاصی که آدم را درگیر خود می کرد.
شرکت ubisoft که در اوج موفقیت خودش به سر می برد، شرکت هایی را خریداری کرد. پس از مدتی شرکت Wolf Pack توسط Ubisoft خریداری شد و این موضوعی بود که باعث جدایی عناوین Online از لیست بازی های Ubisoft شد. Ubisoft طی بیانیه ای شرکت Wolf Pack's را معرفی نمود و بخش Online این شرکت به Wolf Pack واگذاری شد. پس از انتشار اولین نسخه ی سری بازی های Splinter Cell نسخه ی دوم آن در سال 2004 به نام Pandora tomorrow منتشر گردید. این عنوان باعث و بانی آمدن بخش آنلاین به لیست بازی های Ubisoft شد. Ubisoft از حامیان نویسنده ی معروف "Tom Clansy" بود و حتی یکی از عناوین او به عنوان "توفان قرمز آمریکا" را منتشر کرد. این بازی که با استقبال فراوانی روبرو شد شرکت Ubisoft را واداشت که بقیه ی داستان های Tom Clansy را به بازی تبدیل کند. حاصل این همکاری موفق، انتشار 3تا از برترین بازی های جهان به نام های Splinter Cell و Ghost Recon و Rainbow Six بود که اخیرا جدیدترین عنوان او با نام Division در حال ساخت است. داستان های Tom Clansy بیشتر در مورد جاسوس های CIA و افکار 30یاسی خود او بودند. بعد از سه بازی فوق الذکر، Ubisoft یکی دیگر از عناوین "Tom Clansy" این بار با نام End War را منتشر نمود که یکی از فرق های مهمش، داشتن سبک استراتژیک آن بود که از دیگر بازی ها آن را تا حدی متمایز می کرد. البته این بازی موفقیت سری های قبلی را نتوانست به دنبال داشته باشد و فقط یک بازی بود که تنوع زیادی نسبت به بازی های دیگر داشت. یکی از اهداف شرکت Ubisoft این بود که در سال 2010 به یکی از مشهورترین سازندگان بازی بدل شود. در آن زمان در حال رقابت با رقیب خود "Electronic Arts" بود. در سال 2001 بر اساس یکی از رمان های مشهور Tom Clansy بازی Rainbow Six ساخته شد. شما در این بازی فرمانده ی یک گروه ضد شورشی بودید که باید با دشمنانتان مقابله می کردید. موفقیت نسخه ی اول بازی موجب شد که نسخه های دیگر آن نیز ساخته شود. سال 2007 نسخه ی Vegas عنوان Rainbow Six منتشر شد. این نسخه در شهر Vegas رخ می داد که جزو کامل ترین بازی در این سری نیز به شمار می رفت. در سال 2008 شرکت یوبی سافت Massive Entertainment را از Activision Blizzard خریداری کرد. Ubisoft با عرضه ی Splinter Cell Chaos Theory، قفلی به نام Startforce بر روی آن نصب کرد که از قابلیت ضد کپی بودن بهره می برد. گفته شده بود این قفل ضد کپی است ولی اخیرا عده ای از Ubisoft به دلیل آسیب رسانی این قفل به سخت افزارشان شکایت کردند. این قفل مانع اجرا این بازی بر روی سیستم عامل Xp شصت و چهار-بیت بود. Ubisoft نیز به همین دلیل این قفل را از روی بازی هایش پاک کرد و دیگر استفاده ای از آن ننمود. داستان خریداری های Ubisoft همچنان ادامه دارد تا جایی که استودیوی Redstrom را خریداری می کند. این استودیو وظیفه ی طراحی بازی های Tom Clansy را بر عهده دارد و اخیرا بر روی عنوان Division در حال کار است. در سال های بین 2002 تا 2003 اوج شکوه این شرکت به شمار می روند تا جایی سایت UBI طراحی گردید. این سایت که اخبار این شرکت را ارائه می دهد لیست بازی های Ubi را قرار می دهد و قیمتی برای آن ها تعیین می کند. Ubisoft سال 2010 فرنچایز Assassin's Creed Brotherhood را منتشر نمود. در این بازی ما شاهد Ezio هستیم که باتجربه تر شده است و به او لقب Master Assassin را داده اند. این شرکت به غیر از عرضه ی بازی برای PC و کنسول ها، برای Atari نیز بازی هایی را طراحی کرد. در ژولای سال 2006 شرکت Ubisoft با مبلغی برابر با 19میلیون یورو امتیاز Driver را ازان خود کرد و این امتیاز سبب انتشار سری بعد این بازی شد. در سال 2011 نسخه ی San Francisco سری بازی های Driver منتشر شد ولی باب دل خیلی از گیمرها نبود. در سال 2014 بازی Watch Dogs منتشر شد. این بازی با مکانیزم هک کردن توانست خود را از دیگر بازی ها برتر سازد ولی به دلیل باگ ها و افت فریم هایش نتوانست رقابت سختی با GTA V داشته باشد.
بازی های شرکت UBISOFT:
- Assassin's Creed Series
- Ghost Recon Series
- Rainbow Six Series
- Splinter Cell Series
- Driver Series
- Far Cry Series
- Prince of Persia Series
- Tonic Trouble
- Myst
- Batman: Rise of Sin Tzu
- Donald Duck:GO
- Shaun Withe Snowboarding Series
- Avatar
- Micheal Jackson
- Just Dance
- Guitar Hero
- Lost
- Naruto
- My Word Coach
- Watch Dogs
- raymaN series