امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جنگ با رنگ تکنولوژی | نقد و بررسی عنوان Call of Duty: Advanced Warfare
#1
" ای مردم جهان، شما در میان تکنولوژی پنهان شده‌اید، تکنولوژی یک سرطان است، و من اینجا هستم تا شما را از این سرطان نجات دهم. زمین باید به حالت طبیعی خود بازگردد. نام من "هیدیس" است، و من ناجی شما هستم. " -هیدیس (از شخصیت‌های بازی)


فرانچایز Call of Duty را همه با سبک خاص خودش می‌شناسیم. از مطرح‌ترین فرانچایزهای "شوتر اول شخص" در دنیا که هر ساله شاهد انتشار نسخه‌ی جدیدی از آن هستیم. بر خلاف سال‌های قبل، امسال ساخت عنوان جدید این سری بر عهده‌ی استودیو Sledgehammer Games بود. اما آیا Sledgehammer Games می‌توانست شکست سال قبل این سری را جبران نماید؟ مهم‌ترین ایده‌ای که این استودیو در قبال بازی در نظر گرفت در عنوان موجود است، "جنگاوری پیشرفته". قابلیت استفاده از ابزارهای پیشرفته‌تر در گیم‌پلی هنگام جنگ، مهم‌ترین عاملی بود که موفق شد این بازی را تا حدودی دوباره به اوج بازگرداند. در ادامه با نقد و بررسی این عنوان با ما همراه باشید.
 
[تصویر:  u6wyaa0d7s09whg1z5oy.jpg]
  • نام کامل: Call of Duty: Advanced Warfare
  • سازنده: Sledgehammer Games
  • ناشر: Activision
  • پلتفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows
  • تاریخ انتشار: November 4, 2014
 
 
Advanced Warfare یازدهمین عنوانی بود که از این سری منتشر گردید. همگی تا قبل از سال 2007 همواره Call of Duty را با استراتژی که از شبیه‌سازی جنگ جهانی دوم بهره می‌برد می‌شناختیم. تا زمانی که استودیو n-Space ایده‌ای ناب را در جریان این فرانچایز به کار برد. "جنگاوری مدرن". حال می‌توانیم نسل جدیدی از جنگاوری مدرن را در این بازی تجربه کنیم. البته انتخاب عنوان "جنگاوری پیشرفته" برای چنین بازی بزرگ و قابل احترامی تا حدودی ضعیف به نظر می‌رسید، و کمی هم در انتخاب نام توسط سازندگان انتظار بیشتری می‌رفت، و تا مقداری می‌توان این مورد را یک ضعف نامید. البته تمرکز بر روی چنین ضعف‌ها و عدم توجه به نکات مثبت کلی این عنوان در رشته‌ی نقد ما نیست و ما سعی می‌کنیم به بهترین نحوه ممکن این کار را انجام دهیم. از مهم‌ترین نتیحه‌ی موفقیت این نسخه ، سبقت و برتری از رقیب سنتی خود یعنی Battlefield بود. Battlefield: Hardline با آن همه نمایش خیره‌کننده قبل از انتشار بازی، در براورده نمودن انتظارات در نسخه‌ی نهایی بازماند و جدال امسال با یک امتیاز به نفع Call of Duty به پایان رسید.
 
 
[تصویر:  abf8h5cjz7aczdfh7pdu.jpg]
EXO ، از ناب‌ترین خلاقیت‌های بازی
 
  • داستان
 
* توجه : این قسمت حاوی اسپویل می‌باشد .
بازی از نظر داستانی قابل هضم است، درباره‌ی شخصی به نام Jack Mitchel که در واقعه‌ی جنگ با کره شمالی در سال 2054 ، به همراه گروهبان Cormack و دوست خود Will Irons به کروه جنوبی اعزام می‌شود تا از حمله‌ی ارتش کره شمالی به این کشور جلوگیری نماید. وی در این جریان، دوست خود، Will Irons را از دست می‌دهد. همچنین دست چپش نیز قطع شده و به اجبار از نیروی ارتش ایالات متحده معاف می‌گردد. جک در روز خاکسپاری ویل، پدر ویل را برای اولین بار ملاقات می‌کند. پدر ویل که Jonathan Irons نام دارد، به جک پیشنهاد و شانس دوباره‌ای برای عضویت در نیروی نظامی خود یعنی ATLAS را می‌دهد و داستان اصلی از همینجا آغاز می‌گردد. ATLAS با استفاده از تکنولوژی نوین خود، دستی مصنوعی و هوشمند برای جک ترتیب می‌دهد و با استفاده از آن، جک به صورت یک عضو رسمی وارد نیروی ATLAS می‌شود. همزمان در شرق آسیا نیز گروهی به نام KVA به رهـبری فردی به نام Hades برمی‌خیزد که به عقیده‌اش تکنولوژی برای دنیا یک سرطان محسوب می‌شود و زمین باید به حالت طبیعی خود بازگردد. 4 سال بعد فردی به نام Pierre Danois که از سران KVA به شمار می‌رود توسط جک میچل و گیدئون دستگیر می‌شود و از این طریق مکان Hades لو می‌رود. جک میچل به همراه Ilona وظیفه‌ی نابودی Hades را بر عهده می‌گیرند و در نهایت موفق می‌شوند Hades را به قتل برسانند. اما در لحظات پیش از مرگش، هیدیس جمله‌ای را زمزمه می‌کند : " Irons می‌داند! " از اینجا می‌توانیم شاهد کمی پیچیدگی در داستان ساده‌ی این بازی باشیم. البته از نقاط مثبتی که همواره سری Call of Duty را از سایر رقبایش در سبک شوتر اول شخص متامیز می‌کند، داستان جذاب و پیچیده‌ی آن است که در عنوان Advanced Warfare به ندرت آن پیچیدگی سابق را می‌توانیم ببینیم. شاید مهم‌ترین عنصر در جریان موفقیت بازی از نظر داستانی، حضور هنرپیشه‌ی معروف سینما، Kevin Spacey (در نقش Jonathan Irons) بود. داستان بازی به قدری ساده و گیرا بود که پیش‌بینی پایانش از اواسط بازی کار دشواری به شمار نمی‌رفت. یک راه کلیشه‌ای و تکراری برای ساخت پایانی باز .
نمره بخش داستان: 6.5 از 10


[تصویر:  nt9rbybbfqemhdw0vbol.jpg]
جزئیات گرافیکی فوق‌العاده در میان‌پرده‌ها
 
  • گرافیک
می‌توانیم گرافیک را از مهم‌ترین نکات مثبت این بازی به شمار بیاوریم. گرافیک این بازی بی‌نظیر است. رنگ‌ها، کیفیت بافت‌ها و جزئیات سلاح و تجهیزات جنگی و حتی جزئیات چهره‌ها بر خلاف نسخه‌های قبلی (Ghosts و Black Ops 2) پیشرفت قابل توجهی داشته است که گهگاهی این جزئیات گرافیکی بالا در قسمت‌هایی از بازی، مقداری افت فریم را نیز به همراه دارد. البته این گرافیک بالا فقط در کنسول‌های نسل هشت و PC قابل درک می‌باشد. چرا که به نظر می‌رسد استودیو High Moon که وظیفه‌ی پورت بازی بر روی کنسول‌های نسل هفتم را بر عهده داشت، چنان تمرکزی بر روی جزئیات گرافیکی بازی نداشته بود، البته این حقیقت را هم نمی‌توان کنار زد که نسل هفتم دیگر توانایی اجرای چنین بازی‌های پرحجمی را ندارد، این را می‌توانیم از تجربه‌ی Advanced Warfare روی کنسول‌های نسل هفتم دریابیم. کیفیت نامطلوب بافت‌ها، رنگ‌بندی ضعیف، جزئیات نسبتاََ پایین اشیاء و چهره‌ها و حتی افت فریم با وجود این همه کاستی گرافیکی! خاطرنشان می‌کند که این عنوان، یک بازی نسل هشتمی به شمار می‌رود. از بهترین نکات گرافیکی این بازی در نسل هشتم، میان‌پرده‌های با کیفیت و خوش‌ساخت است. اگر یکبار میان‌پرده‌های این بازی را تماشا کنید متوجه خواهید شد. جزئیات صورت، حرکات چشم و لب به قدری عالی ساخته شده‌اند که حس کامل واقع‌گرایی را منتقل می‌کنند.
نمونه‌هایی از گرافیک بالا در میان‌پرده‌ها را می‌توانید در تصاویر زیر ببینید. (جهت بزرگ‌نمایی، روی تصاویر کلیک کنید.)
نمره بخش گرافیک: 10 از 10



[تصویر:  wghcld0ds25z4sfralac.png][تصویر:  rqip5gutcy5vp233ljhi.png][تصویر:  5jcox6321dmm68cb2ncl.png][تصویر:  gvqmt7b2dnti7lxethyf.png]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[تصویر:  8h0t52673m96zkaj5n7w.jpg]
به جزئیات سلاح و محیط دقت کنید، طراحی گرافیکی این بازی فوق‌العادست.
 
  • موسیقی و صداگذاری
 
عوامل صداگذاری این بازی از مهم‌ترین بخش ها به شمار می‌رود. افراد نامداری همچون Kevin Spacey و Troy Baker در این تیم دیده می‌شوند. کوین اسپیسی که در بین علاقه‌مندان سینما از محبوبیت بسیاری برخوردار است این بار نقش Jonathan Irons را بر عهده می‌گیرد. صداپیشگی این بازیگر در چنین نقشی واقعا از نقات قوتی برای این عنوان و به خصوص بخش صداگذاری به شمار می‌رود. کوین اسپیسی به قدری این نقش را زیبا و طبیعی ایفا کرده است که ما حتی می‌توانیم از تک تک سکانس‌های او به اندازه گیم‌پلی جذاب این بازی لذت ببریم! Troy Baker هم که اعتبار زیادی بین گیمران داراست، مردی با حنجره‌ای از جنس الماس! از مهم‌ترین حضورهای او در بازی های ویدئویی، می‌توان به صداپیشگی جوئل در The Last of Us ، پیگان مین در Far Cry 4 و جوکر در Batman Arkham Origins اشاره کرد. تروی بیکر در این عنوان، صداپیشگی شخصیت اصلی یعنی Jack Mitchel را بر عهده دارد. در بخش موسیقی این بازی نیز جای ایرادی نیست. موسیقی هیجان‌انگیز و البته متعادل هنگام نبرد و حتی قطع موسیقی در بعضی از مکان‌های جنگ، حس خوبی به گیمر منتقل می‌کند. البته گاهی ایرادات جزئی در این بخش موجود اند. به عنوان مثال در تجربه‌ی شخصی خود از این بازی دیدم که به هنگام پرتاب نارنجک و انفجار مواد منفجره، صدا و موسیقی، کمی ناهمگام به گوش می‌رسید و این قسمت تا حدودی آزاردهنده بود.
نمره بخش موسیقی و صداگذاری: 9.5 از 10



[تصویر:  wp0ap1nf1ewjfip1mvuz.jpg]
یک دست مصنوعی اما هوشمند برای جنگاوری پیشرفته
  • گیم‌پلی
گیم‌پلی Call of Duty همواره از مهم‌ترین بخش‌های جذاب این فرانچایز به شمار می‌رود و Sledgehammer Games در این نسخه از بازی نیز کم لطفی نکرده است. همانطور که در مقاله ذکر شد، بازی در سال 2054 جریان دارد. سلاح‌ها و تجهیزات جنگی پیشرفت بسیاری کرده‌اند. دیگر خبری از سلاح‌های کلیشه‌ای و قدیمی همچون AK47 و M4 نیست و اسلحه‌های پیشرفته‌ای همچون BAL-27 و IMR جای آن ها را گرفته اند. سلاح‌های بازی تنوع آنقدر زیادی ندارد اما خلاقیت بسیاری در آنها دیده می‌شود. از جالب‌ترین بخش‌های گیم‌پلی می‌توان به نارنجک‌های آن اشاره کرد. در این بازی چند نوع نارنجک وجود دارد. نارنجک‌های Threat ، قابلیت شناسایی دشمنان از پشت دیوارها و اشیاء را به بازیکن می‌دهد. با پرتاب نارنجک های EMP ، یک موج قوی در شعاع چند متری پرتاب ایجاد می‌شود که می‌تواند جنگنده‌های کوچک هوایی یا همان AH-6 ها را نابود سازد. نارنجک دیگری نیز به نام Smart وجود دارد که به هنگام پرتاب، به صورت خودکار مکان دشمن را شناسایی کرده و مستقیم به سمت او می‌رود. نحوه‌ی انتخاب هرکدام از این نارنجک‌ها نیز بدین شکل است که می‌توانید نارنجک را در دست خود نگه داشته، عملکرد هر کدام را انتخاب و سپس پرتاب کنید. به عنوان مثال؛ دکمه پرتاب نارنجک را [font=Tahoma]- در دسته یا کیبورد خود - می‌فشارید، نارنجک در دستان Mitchel قرار می‌گیرد. حال می‌توانید نوع عملکرد را از EMP به Threat تغییر دهید و سپس نارنجک را پرتاب کنید. از قابلیت‌های اضافه شده‌ی دیگر بازی نیز می‌توان به EXO اشاره کرد، یک پوشش قدرتمند که به بازیکن قابلیت پرش بلند، شیرجه‌ی سریع و ضربه‌ی محکم به حریف را می‌دهد. قابلیت‌های دیگری هم در بازی موجود اند. یکی از جالب‌ترین آنها Overdrive نام دارد. با این قابلیت شما می‌توانید زمان را تا چند ثانیه کُند کنید، به این روش قادرید تمرکز بیشتری روی نشانه‌گیری از فاصله‌ی دور بگذارید. Mag Glove نیز نوعی دستکش است که قابلیت بالا رفتن از ساختمان‌ها و مکان‌های بلند را به شما می‌دهد. در کنار این همه تجهیزات پیشرفته، ابزارالات جنگی دیگری نیز در بازی وجود دارند که شامل برخی تانک‌های هوشمند، بالگردهای پیشرفته، قایق‌های سریع و پوشش‌های جنگی عظیم‌الجثه می‌شوند. از بخش تجهیزات بازی خارج می‌شویم... بخش جالب دیگر بازی، ارتقاء است، که شما با جمع‌آوری امتیازات، قادرید در بین مراحل بازی، قابلیت‌های خود را ارتقاء دهید. از جمله قابلیت‌های قابل ارتقاء در بازی می‌توان به خشابگذاری و مقاوت اشاره کرد.[/font]
(صفحه ارتقاء در بازی را می‌توانید از اینجا ببینید.)
مهم ترین نکته‌ای که قسمت گیم‌پلی این بازی را از سایر نسخه‌های پیشین این سری متمایز می‌کند همین جنگاوری پیشرفته است. قابلیت استفاده از این همه تجهیزات جدید یک نوآوری قابل احترام را برای این نسخه رقم زده است. در بخش گیم‌پلی این بازی جای نقد زیادی وارد نیست، اما در میان این همه قابلیت‌های جدید، تنوع سلاح‌ها مقداری کمتر از آنچه که باید به نظر می‌رسد. ولی در کل چیز زیادی از ارزش‌های گیم‌پلی کم نمی‌شود.
نمره بخش گیم‌پلی: 9 از 10


[تصویر:  j016w5ktbz7htbycwk0g.jpg]
لباس‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ی بازی
  • نتیجه‌گیری
Call of Duty: Advanced Warfare پیشرفت بسیاری داشته است. پیشرفتی که ما را به جنگِ غرق در تکنولوژی آینده دعوت می‌نماید. گرافیک بالا و قابل ستایش در کنار گیم‌پلی جذاب و صداگذاری قدرتمند این بازی، Call of Duty: Advanced Warfare را به یکی از موفقیت‌های این سری تبدیل می‌کند. موفقیتی که توانست شکست سنگین سال قبل این سری را به شکلی خوب جبران نماید.



[تصویر:  6tlarekumcy95i10oa2q.jpg]
------------------------------------------------------------------------------
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#2
باز هم شاهد یه نقد خوب از شما بودیم ولی بخوام رک بگم از نقد قبلیت به کمی ضعیف تر بود اونم به چند دلیل که در زیر می گم:

- اون جمله ی اول مقاله که از هیدیس هست خیلی خوبه و درست مثل مقاله ی قبلیت نوشته ات رو عالی شروع کردی.

- یکی از اشکالات نقدت اینکه اومدی تو بخش داستانی اسپویل کردی در حالی که یکی از ابتدایی ترین اصول نقد داستان بازی اینکه بدون کوچکترین اسپویلی بتونی داستان رو نقد کنی. در واقع با اسپویل کردن داستان مانع این میشی که مخاطبت که تا حالا بازی رو نکرده و می خواد با نقد تو بره سراغ بازی از خوندن بخش داستان بازی محروم بشه. اینبار به جای شرح داستان تونستی تا یک حدی داستان رو هم نقد کنی و این یک پیشرفت حساب میشه و جای تقدیر داره.

- یکی دیگه از اشکالات اینکه بعضی جا ها اومدی اسامی رو فارسی نوشتی. یعنی Jack رو اومدی نوشتی جک ولی درست سه چهار کلمه بعدش اومدی اسم جاناتان ایرونز رو به لاتین نوشته. این کار از جهت زیبایی به مقاله ات آسیب زیادی میزنه. یا باید همه ی اسامی رو فارسی بنویسی که خیلی سخته یا اینکه طبق رویه ی معمول همون انگلیسی رو بنویسی.

- داستان بازی رو قابل پیش بینی می دونی در حالی که اگه کسی اخبار بازی رو نخونده باشه، عملا نمی دونه که چه پیچشی تو داستان بازی هست و غافل گیر میشه. ما ها که از قبل می دونستیم قراره کی شخصیت منفی اصلی بازی باشه برامون داستان قابل پیش بینی هست. بعد به خاطر همین مسئله به داستان دادی 6.5 که واقعا ظلم بزرگی هست. اصلا از شخصیت پردازی ها صحبت نکردی و به یکباره اومدی 3.5 نمره کم کردی از داستان.

- تو بخش گرافیک هم نمره ی زیادی دادی. درسته گرافیک این بازی خیلی نسبت به نسخه ی قبلی بهتر شده بود ولی به هیچ عنوان لایق 10 نیست. اگه این بازی لایق 10 باشه پس باید به گرافیک بازی هایی مثل اوردر چند بدیم ؟ در کل به نظرم تو این مقاله تو بخش داستان و گرافیک نمره های خوبی ندادی.

- سایر بخش های مقاله ات مشکلی نداره و مشخصه از نکاتی که تو نقد قبلی بهت گوشزد کردم استفاده کردی. علائم نگارشی رو به درستی به کار بردی و از علامت تعجبات هم کم کردی.
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#3
خیلی خوب نوشتی ولی نمره ی داستانی دادی 6.5 :exclamation:  :exclamation:
کم دادی
اصلا چرا جداگونه نمره دادی، نمره ی کلی به بازی می دادی بهتر بود :D
یعنی چی فکر کردی، به گرافیک 10 دادی :exclamation:
بهتره به جای این که بنویسی داستان و ....، یه عنوان بنویسی
فعلا وقت ندارم نقد بخونم، وقت کنم کامل می خونم و نظرم رو کامل می کنم :D
پاسخ
#4
(03-25-2015, 08:11 PM)snake نوشته است: باز هم شاهد یه نقد خوب از شما بودیم ولی بخوام رک بگم از نقد قبلیت به کمی ضعیف تر بود اونم به چند دلیل که در زیر می گم:

- اون جمله ی اول مقاله که از هیدیس هست خیلی خوبه و درست مثل مقاله ی قبلیت نوشته ات رو عالی شروع کردی.

- یکی از اشکالات نقدت اینکه اومدی تو بخش داستانی اسپویل کردی در حالی که یکی از ابتدایی ترین اصول نقد داستان بازی اینکه بدون کوچکترین اسپویلی بتونی داستان رو نقد کنی. در واقع با اسپویل کردن داستان مانع این میشی که مخاطبت که تا حالا بازی رو نکرده و می خواد با نقد تو بره سراغ بازی از خوندن بخش داستان بازی محروم بشه. اینبار به جای شرح داستان تونستی تا یک حدی داستان رو هم نقد کنی و این یک پیشرفت حساب میشه و جای تقدیر داره.

- یکی دیگه از اشکالات اینکه بعضی جا ها اومدی اسامی رو فارسی نوشتی. یعنی Jack رو اومدی نوشتی جک ولی درست سه چهار کلمه بعدش اومدی اسم جاناتان ایرونز رو به لاتین نوشته. این کار از جهت زیبایی به مقاله ات آسیب زیادی میزنه. یا باید همه ی اسامی رو فارسی بنویسی که خیلی سخته یا اینکه طبق رویه ی معمول همون انگلیسی رو بنویسی.

- داستان بازی رو قابل پیش بینی می دونی در حالی که اگه کسی اخبار بازی رو نخونده باشه، عملا نمی دونه که چه پیچشی تو داستان بازی هست و غافل گیر میشه. ما ها که از قبل می دونستیم قراره کی شخصیت منفی اصلی بازی باشه برامون داستان قابل پیش بینی هست. بعد به خاطر همین مسئله به داستان دادی 6.5 که واقعا ظلم بزرگی هست. اصلا از شخصیت پردازی ها صحبت نکردی و به یکباره اومدی 3.5 نمره کم کردی از داستان.

- تو بخش گرافیک هم نمره ی زیادی دادی. درسته گرافیک این بازی خیلی نسبت به نسخه ی قبلی بهتر شده بود ولی به هیچ عنوان لایق 10 نیست. اگه این بازی لایق 10 باشه پس باید به گرافیک بازی هایی مثل اوردر چند بدیم ؟ در کل به نظرم تو این مقاله تو بخش داستان و گرافیک نمره های خوبی ندادی.

- سایر بخش های مقاله ات مشکلی نداره و مشخصه از نکاتی که تو نقد قبلی بهت گوشزد کردم استفاده کردی. علائم نگارشی رو به درستی به کار بردی و از علامت تعجبات هم کم کردی.

سپاس از شما

بله درسته ولی قبل از شروع بررسی داستانی من هشدار " اسپویل " رو گذاشتم.
ولی خُب اگه دوستی قرار باشه قبل از اجرای بازی بخواد نقدشو بخونه، به نظرم بهتره از خوندن بخش نقد داستانی پرهیز کنه چون انصافاََ خیلی سخته یه منتقد بخواد داستان بازی رو بدون حتی یه اپسیلون اسپویل نقد کنه !

اسامی رو بله، حق با شماست. سعی میکنم در مقاله های بعدی این مورد خالی رو جبران کنم

راجب بخش داستانی بازی هم من نظر دوستان و نزدیکانم و همینطور سایر کاربران گیمفا در بخش نظرات، رو مورد بررسی قرار دادم. همه‌شون به این سادگی و عدم پیچش در جریان داستان انتقاد داشتن. و به نظر خودم هم مشکل اصلی این بازی داستانش بود
ولی بخش های دیگه ای مثل گرافیک و گیم‌پلی ، این جای خالی رو جبران کردن
شخصیت پردازی رو هم سعی میکنم در مقاله های بعدیم بیشتر بهش بها بدم ، تشکر

گرافیک این بازی نظر من یکی رو خیلی جلب کرد! میان پرده ها فوق العاده بودن. جزئیات سلاح ها اشیاء چهره ها و...
گرافیک این بازی نسبت به حجم نسبتاََ مراحلش خیلی خوبه به نظرم
اوردر هم که فقط روی گرافیک تمرکز کرده بود، مراحل و قابلیت های گیم پلی کم بودن

تشکر از لطفت محمدحسین جان
بله من تو تاپیک قبلی هم ذکر کردم ، حتما سعی میکنم به نکات شما عمل کنم

(03-25-2015, 08:13 PM)sir x (2) LG نوشته است: خیلی خوب نوشتی ولی نمره ی داستانی دادی 6.5 :exclamation:  :exclamation:
کم دادی
اصلا چرا جداگونه نمره دادی، نمره ی کلی به بازی می دادی بهتر بود :D
یعنی چی فکر کردی، به گرافیک 10 دادی :exclamation:
بهتره به جای این که بنویسی داستان و ....، یه عنوان بنویسی
فعلا وقت ندارم نقد بخونم، وقت کنم کامل می خونم و نظرم رو کامل می کنم :D

درود ،
بله خُب بخش داستانی یه اشکالاتی داشت که انصافا نمیشه بهش گفت جزئی ، برا محمدحسین جان هم ذکر کردم

گرافیک بالا رو هم نسبت به وسعت و تعداد مراحلش سنجیدم

به هر حال نظر شما هم محترمه. . . تشکر
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#5
بدترین کد تاریخ این نسخه بود!
فقط 6 ساعت ملخ بازی بود!
یادش بخیر world at war و سری mw چه حالی میداد ولی الان یه کاری کردن من که طرفدار 2 آتیشه کد بودم به بتل رو اوردم! :@
پاسخ
#6
(03-25-2015, 11:37 PM)sajad habibi نوشته است: بدترین کد تاریخ این نسخه بود!
فقط 6 ساعت ملخ بازی بود!
یادش بخیر world at war و سری mw چه حالی میداد ولی الان یه کاری کردن من که طرفدار 2 آتیشه کد بودم به بتل رو اوردم! :@

کالاف که خوب بود به نظرم
البته بتل امسال هم زیاد قوی نبود !
به هر حال سلیقه ـست دیگه
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ
#7
(03-25-2015, 11:43 PM)DJ-BisMark نوشته است:
(03-25-2015, 11:37 PM)sajad habibi نوشته است: بدترین کد تاریخ این نسخه بود!
فقط 6 ساعت ملخ بازی بود!
یادش بخیر world at war و سری mw چه حالی میداد ولی الان یه کاری کردن من که طرفدار 2 آتیشه کد بودم به بتل رو اوردم! :@

کالاف که خوب بود به نظرم
البته بتل امسال هم زیاد قوی نبود !
به هر حال سلیقه ـست دیگه

به نظرم زیادی تخیلی شده بود و گیم پلیش هم خیلی کم بود!
پاسخ
#8
این هم یک نقد قوی دیگه بود و مشکلاتی داشت که آقای صفری بهشون اشاره کرد
اما یک چیزی که من در مقاله متوجهش شدم، حالت کلیشه ای بعضی جملات بود و البته موارد تکراری هم توش دیده میشد. یعنی شما یک توضیحی رو قبلا آورده بودی، بعد در آخر نقد هر بخش دوباره همون رو میاوردی و توضیح میدادی که این جالب نیست
بعد از نوشتن مقاله هم یک بار حتما به تمامی فعل هایی که استفاده می کنید توجه کنید. اگر در یک بند از یک فعل چند بار استفاده کردید، سعی کنید معادل های دیگه براشون پیدا کنید تا متن دلنشین تر بشه
---
و اما نقطه قوت مقالات DJ-BisMark عزیز: ما در تاپیک های آموزشی گفتیم که اولین قدم شما برای پیشرفت در نویسندگی، مطالعه و الگو گرفتن از مقالات حرفه ای نویسندگان رسمیه که مشخصه ایشون به این مورد توجه داشتند که خب نتیجش هم قدرت قلم بالا و مقاله خوبیه که ارائه دادند
و یکی از موارد دیگه، ظاهر بود که باز هم تصاویر خوب قرار گرفتند، متن خوب بود (اما تمام چین نشده بود!) و طراحی برای نمره کل و نکات مثبت و منفی هم جای تحسین داره
خسته نباشید
پاسخ
#9
بسیار ممنون از زحمات شما عالی بود.


این آواتار شما چقدر شبیه بازیگر نید فور اسپید 2014 است یا همونه ؟ :heart:
ناخدایی خسته در تسخیر طوفانم رفیق
در دل دریا اسیر مکر شیطانم رفیق
صخره ای هستم که سیلی میخورم از دست موج
امپراطوری غم از دست یارانم رفیق
کاش هرگز دل نمی بستم به مرجانهای آب
طعمه ای در کام خشک نارفیقانم رفیق
پاسخ
#10
(03-26-2015, 11:37 AM)Erfan-Wh نوشته است: این هم یک نقد قوی دیگه بود و مشکلاتی داشت که آقای صفری بهشون اشاره کرد
اما یک چیزی که من در مقاله متوجهش شدم، حالت کلیشه ای بعضی جملات بود و البته موارد تکراری هم توش دیده میشد. یعنی شما یک توضیحی رو قبلا آورده بودی، بعد در آخر نقد هر بخش دوباره همون رو میاوردی و توضیح میدادی که این جالب نیست
بعد از نوشتن مقاله هم یک بار حتما به تمامی فعل هایی که استفاده می کنید توجه کنید. اگر در یک بند از یک فعل چند بار استفاده کردید، سعی کنید معادل های دیگه براشون پیدا کنید تا متن دلنشین تر بشه
---
و اما نقطه قوت مقالات DJ-BisMark عزیز: ما در تاپیک های آموزشی گفتیم که اولین قدم شما برای پیشرفت در نویسندگی، مطالعه و الگو گرفتن از مقالات حرفه ای نویسندگان رسمیه که مشخصه ایشون به این مورد توجه داشتند که خب نتیجش هم قدرت قلم بالا و مقاله خوبیه که ارائه دادند
و یکی از موارد دیگه، ظاهر بود که باز هم تصاویر خوب قرار گرفتند، متن خوب بود (اما تمام چین نشده بود!) و طراحی برای نمره کل و نکات مثبت و منفی هم جای تحسین داره
خسته نباشید

خیلی ممنون از لطفت عرفان جان
بله درسته، حق با شماست
سعی میکنم در مقاله های بعدی جبران کنم

----

خیلی ممنون ، شما لطف داری
البته تمام چین کردن جملات تو تاپیک ها مقداری به ظاهر لطمه وارد میکنه! که البته ظاهراَ این مشکل تو سیستم سایت اصلی (وردپرس) دیده نمیشه

سپاس ازت ، زنده باشی


(03-26-2015, 11:51 AM)FARCRYFORGTA نوشته است: بسیار ممنون از زحمات شما عالی بود.


این آواتار شما چقدر شبیه بازیگر نید فور اسپید 2014 است یا همونه ؟ :heart:

خواهش میکنم ، لطف داری
بله خودشون هستن
Aaron Paul
[تصویر:  04uigg5da65b7inl96yk.jpg]
-
" .Tragedy Is Invisible. People Turn Away From It "
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,975 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,093 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,112 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,505 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,270 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان