امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شکارچی حقیقت| اولین نگاه به Halo5: Gurdians
#1
مسترچیف؛ قهرمانی که بارها کهکشان را نجات داده است. کسی که وقتی جهان در هرج‌ومرج فرومی‌رفت به سراغش می‌آمدند و حالا که دوباره آشفتگی آن را فراگرفته است او را مقصر هم این اتفاقات می‌دانند. به‌واقع حقیقت چیست؟ چرا چنین شخصیتی بعد از آن همه ماجرا و دلاوری در جنگ تبدیل به دشمن شده است؟ نه نمی‌توان باور کرد. شاید مرگ کورتانا او را دیوانه کرده است، اما مسترچیف چنین انسانی نیست او زیر بار سختی‌های زیادی کمر خم نکرده است ولی مرگ کورتانا را نمی‌توان غم کمی به‌حساب آورد. این بار جنگی بسیار وسیع‌تر و شاید حتی در نبود قهرمان کهکشان بسیار خطرناک‌تر را مشاهده کنیم. اما شاید همه این اتفاقات واقعیت محض باشد چرا اسپارتان Locke (لاک) در یکی از تریلرهای داستانی بازی زیر مجسمه مسترچیف، در حالی که قهرمان کهکشان نیمه‌جان روی زمین افتاده است این جمله را می‌گوید:
 
نقل‌قول: سلام بر قهرمان ما کسی که نجات‌دهنده همه ما بود ولی حالا من باید همه را از دست تو نجات دهم.
 
فقط می‌توان صبر کرد و منتظر عرضه بازی بود تا با تجربه آن حقیقت را خودمان شکار کنیم.
[تصویر:  duyn_1415376248614_halo5_2d_rp-boxshot.png]
نام بازی: Halo5: Gurdians
سازنده: 343Industries
سبک: اکشن اول شخص
تاریخ انتشار: ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ 
پلتفرم: Only XBOXONE
آغاز حماسه‌ای دیگر
بدون شک فرانچایز Halo جز بزرگ‌ترین و سودآورترین عناوین شرکت مایکروسافت و کنسول XBOXONE است و فروش 65 میلیون نسخه‌ای از این بازی نشان می‌دهد محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین جامعه مصرف‌کننده بازی‌های رایانه‌ای دارد. 3 سال از عرضه نسخه چهارم این سری می‌گذرد و حالا وقت آن است که تیم سازنده بازی نشان دهد چه چیزی را در این مدت برای ما آماده کرده‌اند. 343Industries می‌خواهد در این عنوان یک داستان تاریک‌تر و شخصی‌تر را در مورد مسترچیف روایت کند.
ماجرا این‌گونه آغاز می‌شود؛ در یک جلسه که بین نمایندگان نژادهای مختلف برگزارشده است یک حمله صورت می‌گیرد و مسترچیف هم طبق وظیفه خود به مبارزه با این مهاجمان می‌پردازد ولی آن‌ها موفق می‌شوند چندین نفر از شرکت‌کنندگان این جلسه را بکشند. مسترچیف به‌منظور حمایت یا شاید هم گروگان‌گیری یکی از شرکت‌کنندگان را همراه خود می‌برد، اما بعد از مدتی جنازه این فرد پیداشده و اثری هم از تیم آبی به سرپرستی مسترچیف نیست. سازمان UNSC Navy که حیثیت خود را به خاطر این اتفاق درخطر می‌بینند به گروهی با سرپرستی اسپارتان لاک دستور می‌دهد تا مسترچیف را پیداکرده و او را نزد فرماندهی بیاورند.
داستان شروعی عجیب و سؤال‌برانگیزی دارد. چرا کسی که بارها کهکشان را نجات داده است حال خود دوباره آن را به هرج‌ومرج می‌کشاند؟ چرا تیم مسترچیف هنوز همراهش هستند با اینکه می‌دانند احتمالاً خیانت کرده است، اما اطمینان کامل به او دارند؟ حمله‌کنندگان چه کسانی بودند آیا گاردین‌ها در این ماجرا دستی داشتند؟ این موجودات عظیم‌الجثه از کجا پیدایشان شده است؟ تمام این ماجرا پاپوشی برای مسترچیف است یا شاید واقعاً هدفی از تمام این کارها دارد؟ اگر تمام احتمالات موجود را کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم داستان بسیار بزرگ و پیچیده‌ای را این بار شاهد هستیم و همین نکته عطش ما را برای کسب حقایق، بیشتر می‌کند. روایت داستان احتمالاً به‌صورت تعقیب گریز خواهد بود، در ابتدا باید با مسترچیف اتفاقاتی را تجربه کنید و بعد به‌وسیله لاک به دنبال او بگردید. تیم اول که BLUE Team نام دارد متشکل از مسترچیف، Linda (لیندا)، Kelly (کلی)، Frederic (فردریک) و Fire Team که تعقیب‌کننده آن‌ها به‌حساب می‌آیند از 4 نفر با نام‌های لاک، Vale (ول)، Tanaka (تاناکا) و Buck (باک) تشکیل‌شده است.
بهتر است کمی دقیق‌تر شخصیت‌های این نسخه را موشکافی کنیم:
[تصویر:  s8o_blueteam.jpg]
Blue Team
 این تیم از همان ابتدا با رهبری مسترچیف به وجود آمد و معمولاً سه تا چهار عضو داشته است. اولین فعالیت آن به سال 2519 برمی‌گردد.

[تصویر:  ejrs_john-117_in_render_with_ma5d_wielded_down.png]
مسترچیف (John-117)
جان در سال 2511 متولد شد. او با پدر و مادر خود در ElysiumCity از کلونی EridanusII زندگی می‌کرد. از همان 6 سالگی به خاطر قدی بلندتر از هم‌سن‌وسال‌های خود موردتوجه دکتر Dr.Catherine Elizabeth Halsey قرار گرفت. جان بچه‌ای قوی، چابک و بسیار باهوش بود، همین عوامل باعث شد تا دکتر او را به‌عنوان یکی از افراد پروژه اسپارتان 2 انتخاب کند. او توانست شایستگی خود را بالاخره نشان دهند و به‌عنوان فرمانده گروه آبی سرپرستی چندین اسپارتان دیگر را بر عهده بگیرد.

[تصویر:  kmcj_kely.png]
Kelly-087
او در تاریخ 21 سپتامبر 2511 متولد شد و مانند جان از 6 سالگی وارد پروژه اسپارتان 2 شد. کلی به خاطر قدرت بندی زیاد و هوش سرشار از کلونی خود برای قرار گرفتن در برنامه اسپارتان‌ها دزدیده شد. او جز اولین اشخاص مورد آزمایش و تمرین برای تبدیل‌شدن به سربازی قوی و مطمئن بود که از همان ابتدا تشکیل تیم آبی در آن حضور داشت.

[تصویر:  az5t_h5g_render_linda-fullbody.png]
Linda-058
لیندا در کلونی Verent و تاریخ 19 مارس 2511 به دنبا آمد. او از همان بچگی زیر نظر دکتر هالسی قرار گرفت. دکتر هالسی به کمک آموزگاران او را تحت نظر گرفت و متوجه شد که یک انتخاب خوب دیگر، برای پروژه خود به دست آورده است. لیندا به خاطر چشم‌های تیزبین و همین‌طور دقت بالایی که داشت، آموزش‌های اسنایپری را تجربه می‌کند و بعد به‌عنوان یکی دیگر از اسپارتان‌های 2 به تیم آبی ملحق می‌شود.

[تصویر:  p3sm_h5g_render_fred-fullbody.png]
Frederic-104
تاریخ 3 آوریل 2511 زمان تولد و Inner محل تولد او است. فردریک از نظر جسمی و روحی به مسترچیف بسیار شبیه است؛ اما اخلاقی بسیار جدی‌تر دارد. او نیز از 6 سالگی و بعد از ربوده شدن وارد برنامه اسپارتان 2 شد و بعد از مرگ Samuel-034 به عضویت گروه آبی درآمد.
 
[تصویر:  k1m9_6518.fireteam-osiris-all.jpg-610x0.jpg]
Fire Team
این تیم در سال 2531 به فرماندهی Jerome-092 تشکیل شد. با توجه به تازه تأسیس بودن آن به جنگ‌ها و مأموریت‌های زیادی فرستاده نشده است و شاید مأموریت دستگیری مسترچیف مهم‌ترین وظیفه آن‌ها به‌حساب آید.

[تصویر:  3iu9_jameson.png]
Jameson Locke
او یک اسپارتان واقعاً خاص است و در تاریخ 15 مارس 2529 در JerichoVII به دنیا آمد. لاک در سن 6 سالگی خانواده خود را به خاطر حمله Covenant از دست داد و به پروژه اسپارتان‌ها اضافه شد و بعد از نشان دادن شایستگی خود به درجه ستوان ارتقا یافت و در حال حاضر فرمانده تیم آتش است.

[تصویر:  5bo7_h5g_render_vale-fullbody.png]
Olympia Vale
او قبل از پیوستن به برنامه اسپارتان 4 و بعد از جنگ بین انسان‌ها و Covenant به‌عنوان یک رابط سیا*سی و مترجم برای مذاکره با Sangheili زیر نظر UNSC کارکرده بود. او در مأموریت‌های خود شجاعت‌های بسیاری نشان داد و در آخر به‌عنوان یکی از اعضای تیم آتش انتخاب شد.

[تصویر:  7blg_buck.png]
Edward Buck
محل تولدش Draco lll و سال تولدش 2510 است. از همان ابتدا علاقه بسیاری برای دفاع از هم نوعان خود داشت. ادوارد به‌عنوان سرباز به سازمان UNSC پیوست و بعدها به خاطر رشادت‌های خود جز اسپارتان 4 محسوب می شود.

[تصویر:  ai99_h5g_render_tanaka-fullbody.png]
Holly Tanaka
او در مستعمره Minab متولد شد که در سال 2550 توسط Covenant کاملاً از بین رفت. هولی به خاطر مرگ خانواده‌اش به عضویت سازمان UNSC درآمد و تمام سعی خود را کرد تا در همه حال از انسان‌ها محافظت کند. او بعد از اینکه به‌عنوان یکی دیگر از اعضای پروژه اسپارتان 4 انتخاب شد به عضویت تیم آتش درآمد تا در کنار دیگر اعضای آن به دنبال مسترچیف بگردد.
این بار بازی دستخوش تغییراتی در بخش گیم‌پلی خود شده است که باعث می‌شود احساس کنید مبارزات سریع‌تر و مهیج‌تر پیگیری می شود، با توجه به تریلرهای به نمایش درآمده می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که گیم‌پلی بخش کمپینگ بازی در حال پیشروی به سمت بخش چندنفره آن است چرا که بسیاری از مکانیک قسمت Multiplayer نسخه بتا را در تریلر به نمایش درآمده شاهد هستیم. در بخش داستانی Halo 5 شما همیشه با یک تیم حداکثر 4 نفره همراه هستید و می‌توانید به آن‌ها دستور دهید به‌جایی روند یا به کسی شلیک کنند و این دستورات همگی به‌صورت صوتی و از طریق Kinect امکان‌پذیر است. یکی از نکات جدید مشاهده شده در تریلر E3 این عنوان قابلیت کمک به دیگر هم تیمی ها به وسیله بازگرداندند سلامتی  حالا به بخش داستانی این عنوان قابلیت Co-op را اضافه کنید تا متوجه شوید که این قسمت از بازی تا حد می‌تواند شما را در کنار دوستانتان سرگرم کند. در نمایش گیم‌پلی، هوش مصنوعی یاران شما بسیار خوب و بدون مشکل به نظر می‌رسد و دستورات را بدون وقفه و به‌موقع انجام می‌دادند. مبارزات طبق معمول شلوغ است، اما نکته جالبی که در نمایش این عنوان دیده می‌شود، محیط مبارزات و گستردگی آن است که شما در حین درگیری می‌توانید تعدادی از هم تیم‌های خود را به جلو بفرستید و خود با دور زدن و رسیدن به مکان‌های بالاتر آن‌ها را پشتیبانی کنید که باعث می‌شود دیگر بازی، یک اکشن بکش و برو نباشد و کمی در مبارزات مجبور شوید فسفر بسوزانید. در بخش تک‌نفره، مجهز به جت پک هستید و می‌توانید به‌وسیله آن پرش‌های بلندتر انجام داده و یا با سرعت جابه‌جا شوید. 
 [تصویر:  wxns_halo-5-guardians-was-present-e3-2015.jpg]
 همه چی زیر سر این موجودات بزرک و باستانی است

سازندگان برای اینکه بخش چندنفره بازی را به بهترین تبدیل کنند، بسیار زود نسخه بتای این عنوان را در دسترس بازیکنان قرار دارند . این حرکت بسیار خوب باعث شد، نه‌تنها طرفداران این بازی دیوانه‌وار برای انتشار آن لحظه‌شماری کنند، بلکه سازندگان بیشتر مشکلات این بخش را توانستند به لطف بازیکنان آن، پیدا و رفع کنند.
بخش چندنفره بازی تغییرات بسیاری بعد از عرضه نسخه بتا  به خود دیده است؛ Josh Holmes درباره سلاح‌های موجود در بازی می‌گوید:
نقل‌قول:
این موارد از زمان بتا بهبودیافته‌اند. تمامی سلاح‌ها بر پایه و به خاطر بازخوردها و نظرات شرکت‌کنندگان و همین‌طور اطلاعات به‌دست‌آمده تغییرات زیادی داشته‌اند.
او اضافه می‌کند که سرعت و نحوه نشانه‌گیری سلاح‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده است:
نقل‌قول: تمامی نشانه‌گیری‌ها از زمان بتا سریع‌تر شده‌اند. Snipe(تک‌تیرانداز)ها در بازی مشکل بزرگی حساب می‌شدند و به همین دلیل بیشترین تغییرات را نیز به خود دیده‌اند. به‌طورکلی تمامی سلاح‌ها در نشانه‌گیری و زوم کردن سریع‌تر شده‌اند و این موضوع در رویه مبارزه تغییرات بزرگی را به ارمغان می‌آورد.

  البته قسمت چندنفره بازی این بار دارای 35 محیط مختلف و همین‌طور یک مود جدید بازی را هم شامل می‌شود که این موارد ساعت‌های بسیار سرگرم‌کننده‌ای را برای شما رقم خواهد زد.
 [تصویر:  8fp4_halo-5-guardians-multiplayer-beta-e...0x1080.jpg]
بخش چند نفره تغییرات زیادی به خود دیده و از بهتر به بهترین تبدیل شده است

گرافیک چه در نسخه بتا عرضه‌شده و چه بخش داستانی بازی که در E3 به نمایش درآمد فوق‌العاده و کاملاً نسل هشتمی به نظر می‌رسد. جزئیات در بازی غوغا می‌کند از تغییر در Hud شما به‌واسطه بازی باشخصیت‌های مختلف 2 تیم به خاطر کلاه‌خود مخصوص خودشان تا مردن دشمنان که به زیبایی به ذرات ریز تشکیل و بعد محو می‌شوند. البته در بخش کمپینگ 343Industries به‌خوبی می‌داند که در نسل حاضر نباید از حریفان خود عقب بماند به همین منظور پیشرفت گرافیکی در تمام نقاط این عنوان احساس می‌شود.حرکت شخصیت‌های بازی طبق معمول سنگین کمی ربات گونه است که البته عیب به‌حساب نمی‌آید بلکه به خاطر وجود زره بر تن آن‌ها این گونه طراحی شده اند که دقت سازندگان را نشان می‌دهد.سلاح‌های بازی فرق چندانی با گذشته ندارند و هنوز سلاح جدیدی دیده نشده و برای نتیجه‌گیری باید تا زمان عرضه آن صبر کرد. نورپردازی در بازی و کیفیت آن نکته‌ای است که نمی‌توان آن را به‌سادگی کنار گذاشت و بدون شک در این بخش Halo 5 بسیار عالی عمل کرده است تا جایی که به‌خوبی درخشش و مسیر آن نیز قابل‌تشخیص است.
  [تصویر:  8jq_maxresdefault_(1).jpg]
مایکروسافت از حریف دیرینه خود عقب نخواهند ماند و بالاترین کیفیت ممکن را برای این بازی در نظر گرفته است؛ 1080P و 60 FPS

 اما واقعاً یکی از نکات بارز که در تریلر هم به‌خوبی مشخص بود موسیقی زیبا و حماسی این عنوان است که در هنگام نبرد شما را مجذوب خود می‌کند. دیالوگ در بازی نسبت به گذشته بیشتر شده‌اند و برای کشف حقیقت مطمئناً باید به‌درستی به هرکدام گوش فرا دهیم. صداگذاری شخصیت‌ها بسیار خوب و سرزنده به نظر می‌رسد و هر 8 شخصیت بازی را می‌توانید فقط با گوش دادن به صدای آن‌ها از هم تشخیص دهید. دشمنان بازی صدایی زخمت و ترسناک دارند در مواجهه با آن‌ها باید بسیار دقت کنید چرا که به‌راحتی شما تکه‌تکه خواهند کرد. 343Industries برای اینکه صدا شلیک‌ها در بازی واقعی به نظر برسد در یک محیط و فاصل ای دور همراه با میکروفن‌های مخصوص سنگر گرفته در حالی ‌که به سمت آن‌ها تیر شلیک می‌شد تا بتوانند تا حد زیادی صداگذاری سلاح‌ها را به واقعیت نزدیک کنند.
 [تصویر:  Steve_Downes.jpg]
مسترچیف؛ واقعا پختگی صدای او در چهره آقای Steve Downes دیده می شود
پایان یک جنگ
این بار می‌توانید با اطمینان خاطر فقط بنشینید و منتظر عرضه این بازی باشید چرا که با توجه به نمایش این عنوان بدون شک سازندگان زحمت زیادی برای خلق یک عنوان بی‌نظیر کشیده‌اند. بازی تابه‌حال هیچ‌گونه ضعف خاصی از خود نشان نداده و هرگونه مشکلی هم تابه‌حال وجود داشته به لطف بتا آن تا حد زیادی رفع و تبدیل به نقاط قوت شده است. هنوز باید تا عرضه این بازی صبر کرد ولی می‌توان با نمایش‌ها و اطلاعات حال حاضر در بازی این نتیجه را گرفت که این عنوان بدون شک خواهد توانست این سری را به بهترین عنوان سبک FPS برای کنسول XBOX ONE تبدیل کند.
نقل‌قول:  تو مأموریت خودت را تمام کردی اسپارتاk لاک ماله من تازه شروع‌شده است
[تصویر:  238bc43956c72bf464ad6f90c9ccaa6c.jpg]

پاسخ
#2
به به استاد یونیک!!

مقاله های شما درخشان و دیدنیه!!واقعاً سری Halo یه شاهکاره!!درسته بازی نکردم ولی از تریلر و این چیزاش می شه گفت!!واقعاض این نسخه هم یه شاهکار کامله!!می دونم شکست نمی خوره!!

بازم خسته نباشی بابت مقاله یونیک جان!!
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#3
بسیار عالی بود
به نظر من اولین نگاه ها مختص به بازی هایی هستش که اول، مدت زیادی از معرفی اون نگذشته باشه و دوم، اطلاعات زیادی از اون منتشر نشده باشه که خب Halo 5 با این مشخصات تناقص داره
یکی از بهترین مقالات در خصوص اصول نگارشی بود. نیم فاصله، عدم تکرار افعال و حشو. اما خب باز هم مشکلات نگارشی( تعداد کم) دیده میشد که اون هم خوشبختانه چشم گیر نبود. یکی از این موارد کاربرد بعضاً نادرست در خصوص ویرگول ها بود.
مقدمه و بخش های ابتدایی بسیار خوب بود. یکی از مشخصه های مقدمه پرداختن به نسخه قبلی و حاشیه هاست که خوب رعایت کرده بودید، با این حال بحث در مورد این سری، پتانسیل بیشتری رو برای توضیح دادن داشت
بحث در مورد داستان قابل تحسین بود. اما این نکته رو در نظر داشته باشید که بحث زیاد در خصوص شخصیت ها اون قدر هم در هر مقاله ای لازم نیست اما با این حال خوشبختانه شما به خوبی تونسته بودید یک تعادل رو برقرار کنید. معرفی کامل و همه جانبه شخصیت ها، لوکیشن ها و امثال اون بیشتر برای مجلات هست که بیشتر برای پر کردن اطراف صفحه استفاده میشه
پاراگراف بندی و قسمت بندی نسبت به سایر مقالاتتون بهتر شده بود. در این بین سعی کنید بیشتر بر روی جملات ربط کار کنید.
به نظرم گیم پلی بازی جای بحث بیشتری رو داشت و می تونستید مقایسه های بیشتری رو با نسخه های قبلی هم انجام بدید.
در وصف بخش گرافیک خلاقیت هایی به تعدد دیده میشه. اما دقت کنید که رمز موفقیت آثار بزرگ، پیروی کردن از پیشینان بوده. فلذا بحث های بیشتری می شد انجام بشه
بخش موسیقی و صداگذاری کوتاه بودن. سعی کنید در صورت کوتاه بودن، این بخش ها رو در خلال نقد جای بدید تا انسجام بهتری رو شاهد باشید
دقت کنید که چه اولین نگاه ها و چه پیش نمایش ها ساختار خاص خودشون رو می طلبن. در رسانه های مهم مثل گیمفا این موضوع خیلی مهمه. در رسانه های چاپی که این فشار به سقفش میرسه. شخص پول میده و انتظار یه چیز خاص به غیر از اطلاعات معمول بازی داره. وگرنه می تونه همون اطلاعات رو با خبر بدست بیاره. من به شخصه هر وقت که می خوام پیش نمایش بنویسم اول سراغ اطلاعات اختصاصی میرم که اشخاص زیاد از اون با خبر نیستن. مصاحبه ها هم در این دسته قرار می گیرن. پس سعی کنید همواره دنبال تفاوت باشید تا موفق بشید

خسته نباشید بابت عملکرد خوبتون
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,624 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  اولین شکاف‌ها در زرهی پولادین (بررسی اجمالی Dark Souls III) Gabit0 1 2,348 06-05-2017, 01:20 AM
آخرین ارسال: TWO SOULS
  مهمانان ناخوانده‌ی تالوس | اولین نگاه به Prey Iker Casillas 0 1,315 09-24-2016, 04:16 PM
آخرین ارسال: Iker Casillas
  مگاتن تازه سر از خاک درآورده‌ی کوجیمای از گور برخاسته | اولین نگاه به Death Stranding Punished Snake 7 4,519 06-29-2016, 02:04 PM
آخرین ارسال: websalehi
  انعکاس درد در آینه‌های شرارت | اولین نگاه به Dishonored 2 Tyrion 3 2,795 04-26-2016, 08:50 PM
آخرین ارسال: Destiny

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان