امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حماسه‌ی مرگ و زندگی در قالب افسانه|نقد و بررسی Middle-Earth:Shadow Of Mordor
#1
حماسه‌ی مرگ و زندگی در قالب افسانه|نقد و بررسی Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition

[تصویر:  ej47_middle-earth-shadow-of-mordor.png]


کل روزهای زندگی‌ام را با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش دوست داشتم. زندگی‌ام را ارزشمند می‌پنداشتم گرچه ساده بود، اما الان فقط دچار سردرگمی و پوچی هستم! روحی در وجودم قرار دارد که می‌خواهد مرا از آنچه که بودم جدا کند و ریشه‌ی اصالت من را از بین ببرد. من این را طلب نکردم ولی روزگار مرا به این شکل مجازات کرد تا در افسوسی دراز در پی انتقام باشم. اگر افسوس و احساس گناه نداشم حس انتقام را هم فراموش می‌کردم ولی نمی‌توانم نسبت به آنچه که در آن شب نفرین شده برایم رخ داد بی‌تفاوت باشم. آن شب مرا از بین برد، نمی‌دانستم باید پس از آن چه کاری انجام بدهم. از هر کسی می‌پرسیدم چه اتفاقی برایم افتاده است در جوابم می‌گفتند: تو به مرگ مجازات شدی! در این میان روحی ناشناس سرگذشت من را از آغاز ماجرا برایم ورق زد و پس از این موضوع بود که تازه فهمیدم چه اتفاقی افتاده است. او داستان زندگی‌ام را که از یادم رفته بود، تعریف کرد و من را تشویق به انتقام کرد . من هم با کمال آگاهی پذیرفتم و فرصتی را در اختیارم گذاشت تا باری دیگر به دنیای فانی باز گردم و اجازه ندهم تا اهریمن، عزیزان دیگران را همانند عزیزان من سلاخی کند. می‌خواهم با توانی که هم اکنون لرد اِلف‌ها(Wraith) در اختیار من گذاشته است ناجی مردمان سرزمین موردور شوم و این سرزمین را از تاریکی خارج کنم. من تالیون(Talion) هستم رنجری از سرزمین موردور، محافظ دروازه سیاه و از نژاد گاندروها هستم. قسم یاد می‌کنم که انتقام مرگ همسر و فرزندم عزیزم را از اهریمن خواهم گرفت و موردور را باری دیگر آباد می‌کنم و همانند گذشته‌ها اهریمن را پشت دروازه سیاه حبس کنم زیرا که این وظیفه من است! 
به راستی که مرگ موضوعی عجیب است که هیچ وقت ذهن ما انسان‌ها علاقه‌ای ندارد تا درباره‌ی آن بیاندیشد. شاید دلیلی که ما امروزه دانسته‌هایمان از واژه "مرگ" به این اندازه کم است همین موضوع باشد. اما حالا؛ مهم‌ترین چیزی که ما از مرگ می‌دانیم این است که وقتی نوبت ما در لیست‌اش برسد دیگر راه فراری وجود ندارد و باید با آن هم مسیر شویم. بازی Shadow Of Mordor تجربه‌ای متفاوت و ویژه‌ای از زندگی پس از مرگ و حس انتقام را رقم می‌زند. در ادامه مقاله قصد داریم تا نگاهی به بازی Shadow Of Mordor بیاندازیم، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تضادی از جنس مرگ و زندگی

داستان عنوان Shadow Of Mordor در نگاه اوّل بر ماجرا پیچیده و غنی است. موضوع از جایی شروع می‌شود که تالیون نقش بر زمین است و پس از اینکه برمی‌خیزد جنازه‌ای را در کنار خود مشاهده می‌کند که در سمت راست آن شمشیری شکسته وجود دارد. از دور آن شمشیر و جسد برایش آشنا است و به سوی آن حرکت می‌‎کند. تالیون شمشیر را برمی‌دارد و ناگهان به یاد خاطره‌ای می‌افتد؛ او در حال تمرین با پسرش بوده است که این شمشیر را به او هدیه داده. بعد از این خاطره او تازه متوجه می‌شود کسی که جسدش را می‌بیند کیست. آن طرف جسد دیگری را مشاهده می‌کند و کمی به آن نزدیک می‌شود، او هم برایش آشناست! او را به یاد می‌آورد؛ همسرش Loreth بود. همسری که باتمام وجود دوستش داشت و عاشقش بود و تا آخرین لحظات مرگشان آنها در کنار هم بودند. در آن شب اتفاق خاصی برای تالیون رخ داد، ارتش ارک‌ها(Uruk) با فرماندهی دست سیاه (Black Hand) به دروازه سیاه (Black Gate) حمله کردند و تالیون و خانواده‌اش را به اسارت گرفتند. آن‌ها خانواده‌ی تالیون را برای فراخوانی لرد اِلف‌ها سلاخی کردند تا وی مجبور به ظهور شود اما او ما و آن‌ها را ناگهان شگفت زده کرد! لرد اِلف‌ها در دنیایی دیگر با تالیون ملاقات کرد و موضوع را برای وی توضیح داد در این میان به او گفت که تو مرده‌ای ولی می‌توانی انتقام مرگ خودت و خانواده‌ات را از آنان بگیری. بعد از آن بود که روح فرمانده اِلف‌ها در قالب جسم تالیون به مبارزه با اهریمن حاکم بر سرزمین موردور برخاست. هدف این دو شخص انتقام تالیون و آزاد سازی موردور است که در این میان با چالش‌های زیادی روبه رو می‌شوند.
داستان بازی پیچیده، غنی و صد البته قابل درک است. در نگاه اول به این عنوان قطعاً می‌گویید که داستان بازی نیازمند دقت فراوانی می‌باشد ولی در حقیقت امر این‌گونه نیست و شما به لطف مقدمه‌ی بازی با داستان تا حد زیادی آشنا خواهید شد. مقدمه بازی به خوبی شما را برای داستان اصلی بازی آماده می‌کند و یک مقدمه موفق و خوش ساخت به حساب می‌آید. سطح روایت داستانی بازی مقداری ضعیف جلوه می‌کند ولی با این حال اندکی قابل قبول است. ریتم داستانی سرایی بازی هم کمی آهسته تر از حد معمول بنظر می‌رسد و در بسیاری از مراحل بازی شما موضوع خاصی را پیش نمی‌برید. عملاً برای یک هدف شما باید چندین ماموریت پشت سر هم برای همان ایده انجام دهید که از سرعت و ریتم داستان بازی کاسته است. در بخش شخصیت پردازی، استودیو سازنده تمام توان خود را به کار گرفته است تا شخصیت پردازی شخصیت‌های بازی مناسب باشد که تلاش آنها به نتیجه معقول رسیده است و ما در بازی شاهد شخصیت پردازی خوب تالیون و لرد الف‌ها یعنی Wraith هستیم که به داستان بازی نیرو می‌بخشد. به جز روایت داستانی قابل قبول و ریتم داستان سرایی کند برای افزودن به ساعت‌های گیم پلی نقطه ضعفی دیگری در Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition وجود نداشت.

[تصویر:  GSR-Review-Shadow_of_Mordor_presents_an_..._image.jpg]
زیباست! جزییات طراحی موردور چشم نواز است.

همان طور که از روی نام کامل بازی می‌توان حدس زد، این بازی اقتباسی از سرزمین‌ میانه و آثارهای J.R.R Tolkien می‌باشد. این موضوع برای طرفداران افسانه‌های هابیت (Hobbit) و ارباب حلقه‌‎ها (Lord Of Rings) بسیار مهم خواهد بود. از نقاط قوت بخش داستانی هم می‌توان به شخصیت پردازی خوب شخصیت تالیون و متن اصلی داستانی مناسب اشاره کرد که سازندگان به خوبی توانسته‌اند از عهده‌ی اجرای آن بربیایند. در کنار این موضوعات، این مسئله را هم نباید فراموش کرد که نسخه‌ی Game Of The Year Edition شامل تمامی محتوای دانلودی این عنوان است که ارزش خرید این باندل را بسیار افزایش می‌دهد و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز این عنوان را تجربه نکرده‌اید نسخه‌ی Game Of The Year پپیشنهاد بسیاری خوبی برای شماست زیرا محتوای الحاقی The Bright Lord و Lord Of The Hunt را در کنار خود به همراه دارد.

نبردی به شباهت اسطوره‌های حاضر

بخش گیم پلی یک عنوان، بسیار مهم و قابل اهمیت است. اگر بخش‌های یک بازی را به بدن انسان تشبیه کنیم قطعاً گیم پلی حکم قلب را در اختیار می‌گیرد که بدون داشتن آن عنوانی انگار یک عضو حیاتی خود را فراموش کرده است! در بازی Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition اعضای شرکت Monolith Productions از عناصر موفقیت آمیز گیم پلی در بازی‌های گوناگون موجود در صنعت گیم الهام گرفته‌اند و با این کار توانسته‌اند یک گیم پلی زیبا و دیدنی را با کمک دیگر عنوان‌ها فراهم کنند که در آن کمترین ایرادی دیده می‌شود. نبردهای تن به تن در بازی بسیار تخصصی طراحی و اجرا شده‌اند به طوری که هر کدام از ارک‌ها در نقشه‌ی بازی به شیوه‌ی خاصی به مبارزه با شما می‌پردازد. در سیستم مبارزات، دفع حمله و حمله‌ی ناگهانی دشمنان همه‌ی ما را یاد عنوان متعددی در این سبک می‌اندازد که آنها هم از همین روش بهره برده‌اند و در این زمینه موفق شده‌اند.


[تصویر:  shadowofmordor.jpg]
مبارزات بازی ناخودآگاه ذهن بازیکنان را به مجموعه Assassin's Creed و The Witcher و صدالبته مجموعه بتمن سوق می‌دهد.


هوش مصنوعی ارک‌ها در مبارزات در سطح قابل قبولی است و به سختی می‌تواند شما را در مبارزات با خودشان راضی کنند اما مهم‌تر از آن باید به توانایی‌های انفرادی تالیون اشاره کرد که کمی نیاز به تمرین دارد تا بتوانید به شکل درستی از آن‌ها استفاده کنید. در کل سبک کلی بازی چیزی شبیه به اکشن-ادونچر با المان‌های نقش آفرینی سنتی می‌باشد که هسته اصلی بازی برروی ماجراجویی‌های تالیون در موردور و نبردهای تن به تن او با دشمنانش قرار گرفته است. در مبارزات بازی سرعت عکس العمل شما بسیار مهم است و به نسبت سطح مهارت شما باز می‌گردد، برای مثال شما در فاصله‌ی 2 متری با یک ارک در حال نبرد هستید و ناگهان ارک دیگری سریعاً از پشت سر به شما به طور ناگهانی حمله می‌کند که باید شما آن را به موقع دفع کنید وگرنه ضربه‌ی آن از میزان سلامتی شما کاهش می‌دهد. نبردهای بازی در هر نقطه‌ای از بازی به نسبت محیط بازی متفاوت است شما اگر در منطقه‌ای ناهموار به مبارزه بپردازید قطعاً دچار مشکل در کنترل شخصیت خواهید شد. اگر ارکی را از پای در بیاورید تمام کننده‌های(Finishers) مبارزات بازی جذاب هستند که باعث جذاب‌تر شدن مبارزات بازی می‌شوند. در بخش گیم پلی Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition به جز هوش مصنوعی قابل قبول و گاهی عذاب آور دشمنان و الهام گرفتن بیش از حد در زیربنای گیم پلی بازی مورد خاصی وجود ندارد که شما را ناراحت کند.

نوآوری و خلاقیت، هویتی به گیم پلی

در بازی سیستم تقویت مهارت‌های (Skills) تالیون بسیار ویژه و خاص است و بی‌شک طرفداران بازی از این بخش کاملاً راضی خواهند بود. تاثیر تقویت قابلیت‌ها (Upgrade) در بازی بسیار زیاد است و با بالا بردن هر کدام از آن‌ها تالیون از قدرت‌های جدید و تسلط بیشتر در هر زمینه برخوردار می‌شود. قابلیت‌های تالیون از بالانس کیفی خوبی بهره مند هستند و مانند دیگر بازی‌های موجود در این سبک قدرت‌ها برروی بازی تاثیر زیادی می‌گذارد اما نحوه‌ی استفاده شما از آنها در بازی بسیار مهم‌تر از ان است.

[تصویر:  nemesis.jpg]
سیستم نمیسس، سیستم ویژه‌ و منحصربفردی است که در آن می‌توانید دشمنان خود و اولویت کشتن آن‌ها را طبقه بندی کنید و از آن‌ها اطلاعات بیشتر بدست بیاورید

سیستم تقویت قدرت‌های تالیون یک طرف و سیستم نمیسس (Nemesis System) این عنوان هم طرفی دیگر؛ بخش نمیسس موجود در بازی Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition خاص‌تر و متفاوت‌تر از هر آنچه که در بازی‌های موجود در این سبک دیده‌اید است. سیستم نمیسس حکم نقشه‌ای ویژه‌ای برای شما در بازی را دارد که با آن می‌توانید دشمنان خود را ترتیب بندی، شناسنایی، بررسی کرده و با روش متفاوت‌تری نسبت به آنچه که می‌جنگید به نبرد با آنها بپردازید. در بازی، گیم پلی شما را مجبور می‌کند تا به دفعات متعددی از این سیستم استفاده کنید تا نقش آن را در پیش روی در بازی متوجه شوید. کسانی که عناوین استراتژیک متعددی را تجربه کرده باشند قطعاً به راحتی می‌توانند با این سیستم کنار بیایند و از آن بهترین استفاده را ببرند. سیستم نمیسس به واسطه‌ی قدرت ذهن‌خوانی تالیون برای بازیکنان محیا شده است که این هم عضویی از برنامه‌ریزی چگونگی توانایی‌های تالیون است. شما برای به کمال رساندن سیستم نمیسس به دفعات متعددی باید ارک‌های جاسوس را از بین ببرید و قبل از تلف شدن آن‌ها تمامی اطلاعات ذهن آنها را استخراج کنید؛ زیرا این موضوع به کامل کردن سیستم نمیسس شما کمک زیادی می‌کند. به جرات می‌توانم بگویم که سیستم نمیسس برگ برنده‌ی گیم پلی این عنوان بوده و خلاقیت شرکت سازنده را بیان می‌کند هر چند که ارکان اصلی گیم پلی بازی بر اساس الهام گرفتن از اسطوره‌های سبک است ولی نوآوری‌های جالبی هم در گیم پلی دیده می‌شود که ارزش این بخش را بالا می‌برد.

چشم نواز، پرچمدار سبک و کاوشگر نسلی نو

گرافیک عنوان Middle-Earth:Shadow Of Mordor Game Of The Year Edition حقیقتاً هنوز که هنوز هم برای بازیکنان راضی کننده است! طراحی چهره‌ها، طراحی نقشه، نورپردازی و کیفیت بافت و تکسچرها همگی متعلق به نسل هشتم هستند و لیاقت این را دارند که به خوبی ستایش شوند. نورپردازی بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و قدرت کنسول‌های نسل هشتمی را نشان‌ می‌دهد خوشبختانه این بازی برروی پلی استیشن 4 با رزولوشن 1080P همراه با نرخ فریم 30/60 بر ثانیه اجرا می‌شود که خبر از بهینه سازی مناسب Monolith Studio برروی پلتفرم‌های کنسولی می‌دهد. گرافیک هنری بازی هم که دیگر جای بحثی را در بخش گرافیک بازی نمی‌گذارد و طراحی مناظر و دشمنان بازی بسیار پویا و زنده است همچنین انیمیشن‌های پیش فرض موجود برروی هر شخصیت در بازی بسیار زیاد و متنوع می‌باشد. از طراحی چهره شخصیت‌ها گفتیم؟ طراحی چهره‌ی تالیون که شخصیت اصلی بازی به حساب می‌آید بسیار خوب است و راضی کننده به نظر می‌رسد. طراحی دشمنان موجود در بازی با نهایت دقت صورت گرفته است و استودیو سازنده توانسته است تا حس منفی بودن اعضای ارتش سائورون را به خوبی در قالب تصویر به ما منتقل کند.


[img=0x0]http://www.pcinvasion.com/wp-content/uploads/2014/10/Shadow-of-Mordor-16-2.jpg[/img]
کیفیت بافت‌ها و مناظر بازی قابل تحسین است!

تیم توسعه دهنده بازی برروی کیفیت تکسچرها و بافت‌ها تمرکز بسیار زیادی کرده است و این از نقاط قوت بخش گرافیک این عنوان به شمار می‌آید. هر کدام از دشمنان در بازی جزئیات ویژه‌ای در طراحی خودشان دارند و مشخص است که استودیو سازنده تمام توانش را در این بخش گذاشته و در نتیجه‌، یک گرافیک خاص و دلپسند ایجاد شده که قابل تحسین است. با وجود جهان باز (Open-World) بودن بازی ما شاهد یک گرافیک معقول و ایده‌آل هستیم که ارزش‌های این عنوان را آشکار می‌کند و در این زمینه حتی می‌تواند با Assassin's Creed IV:Black Flag و یا حتی RDR:Redemption مقایسه شود! استودیو Monolith Productions این بازی را با استفاده از موتور بازی‌سازی LithTech Engine ساخته است که نامی ناآشنا در میان توسعه دهندگان است ولی از این پس می‌توان به آن اطمینانی بیشتر در هر عنوانی دیگر کرد. این موتور گرافیکی توسط کمپانی Touchdown Entertainment شکل گرفته است و قبل از Middle-Earth:Shadow Of Mordor در بازی‌هایی نظیر Gotham City Impostors و Terrorist Takedown 3 استفاده شده بود. متن کلی این انجین به طور کامل در اختیار شرکت Monolith Productions می‌باشد. این شرکت عناوینی زیادی را با این انجین ساخته است که هیچ کدام از آنان به موفقیت Middle Earth-Shadow Of Mordor نرسیده‌اند به همین علت قدرت این انجین نهفته بود. در نگاه کلی به بخش گرافیک می‌توان گفت که Monolith Productions تمام توان خود را به کار گرفت تا این بخش از بازی فوق العاده از آب در بیایید؛ آن‌ها در این زمینه کاملاً موفق بوده‌اند و Middle Earth-Shadow Of Mordor گرافیکی خارق العاده‌ای در نوع خود دارد.

نجوای جنگ تو را فرا نمی‌خواند....

در بخش موسیقی متن و صداگذاری بازی انتظارات خود را پایین بیاورید زیرا چیزی شگفت انگیز و خاصی انتظار شما را نمی‌کشد! موسیقی متن بازی بی روح و بی محتوا می‌باشد و از تنوع بسیار پایینی برخوردار است، اگر در مقایسه با عناوین هم سبک موسیقی متن‌های این بازی را مورد مقایسه قرار بدهیم ضعف این بخش پر رنگ‌تر می‌شود. در مبارزات بازی تنها و تنها یک موسیقی متن وجود دارد که ممکن است در طول نبرد شما را مورد آزار و اذیت قرار بدهد. واقعاً این مسئله کم کاری این استودیو برروی این بخش را به مخاطب می‌رساند که ممکن است شما را در طول مراحل بازی مایوس کند.

[تصویر:  Troy-4.0.jpg]
تروی بیکر یکی از صداگذاران محبوب دنیای گیم است که در بازی Shadow Of Mordor نیز حضور پر رنگی دارد.

اگر از موسیقی متن‌های بازی رد شویم به نتایج بهتری می‌رسیم! در تیم صداگذاری این عنوان افرادی نظیر نولان نورث (Nolan North) و تروی بیکر (Troy Baker) وجود دارند که هر کدام از آن‌ها سابقه‌ی درخشانی در صنعت گیم دارند و در آینده هم یقیناً همین‌گونه خواهد ماند. تروی بیکر در این بازی نقش پر رنگ‌تری در صداگذاری به نسبت نولان نورث دارد. به نعمت حضور وی، کار صداگذاری برروی شخصیت تالیون بسیار خوب و ویژه از آب در آمده است. در کارنامه‌ی تروی بیکر می‌توان به نقش‌های سم در Uncharted 4 و جوئل در بازی The Last Of Us اشاره کرد که در هر کدام از آنها کار او بی نقص بوده‌است. در عنوان آنچارتد 4 نولان نورث در نقش نیتن دریک و تروی بیکر در نقش سم دریک صداگذاری کرده بودند و به نوعی مکمل هم در آنچارتد 4 به حساب می‌آمدند ولی این بار در مقابل هم صداگذاری کرده‌اند. نولان نورث در بازی در نقش دست سیاه (Black Hand) از ارتش سائورون صداگذاری کرده است که قاتل خانواده‌ی تالیون است. البته باید این نکته را فراموش نکنیم که این عنوان در سال 2014 منتشر شده در صورتی که آنچارتد 4 محصول 2016 است.

حماسه‌ی مرگ و زندگی در اختیار توست....


داستان بازی Middle Earth-Shadow Of Mordor جالب است ولی درگیر روایت داستانی ساده و ریتم داستانی سرایی آهسته‌اش می‌باشد، گیم پلی بازی دیدنی است ولی درگیر هوش مصنوعی ضعیف می‌باشد، گرافیک بازی بی‌نقص و دوست داشتنی است که این نتیجه‌ی زحمات و دقت سازنده‌‌اش را می‌رساند،  موسیقی و صداگذاری بازی هم راضی کننده است ولی تنها در سطح عادی قرار می‌گیرد. صداگذاری و موسیقی متن بازی همان طوری که می‌دانیم دو بخش است که در قالب یک قسمت برای بررسی قرار گرفته است. در بخش موسیقی متن‌، این عنوان هیچ حرفی برای گفتن ندارد و مبارزات را در طولانی مدت برای بازیکنان خسته کننده می‌کند ولی با این وجود بخش صداگذاری برخلاف این موضوع می‌باشد. صداگذاری این بازی با وجود اشخاصی مثل نولان نورث و تروی بیکر حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد و حکم یک بخش بلک باستر را برای سازندگانش داشته است. در کل شرکت Monolith Production در سکوت یک عنوان موفق را به صنعت گیم ارائه داد تا طرفداران افسانه‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها را در این صنعت مشغول کند. اگر هدف این استودیو آوردن اسم این دو افسانه بوده است باید بدانید که تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده‌اند و ما توانستیم تا یک عنوان جالب بر گرفته از این دو افسانه را تجربه کنیم. بازی Shadow Of Mordor درگیر مشکلاتی اندکی می‌باشد و اگر این مشکلات اندک را نداشت بی شک می‌توانست رقیب جدی‌تری برای موفقییت‌های Dragon Age : Inquisition باشد.


نکات مثبت: گرافیک عالی- داستان مناسب همراه با شخصیت پردازی مناسب - وجود سیستم نمیسس در گیم پلی-صداگذاری عالی-مدت زمان گیم پلی بازی
نکات منفیروایت داستانی ضعیف و ریتم داستان سرایی کند- هوش مصنوعی قابل قبول- موسیقی متن ضعیف-عدم خلاقیت در بیشتر بخش‌های گیم پلی

8.2/10
[تصویر:  The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special

پاسخ
#2
خسته نباشی نقد زیبایی بود. توی بخش نکات منفی نوشتید: "هوش مصنوعی قابل قبول"! فکر کنم باید اصلاح بشه. بازی رو تجربه کردم و باید بگم ابتدای بازی کمی سخته و ممکنه گیمر رو اذیت کنه ولی اگه با روش درست جلو بری خیلی لذت بخشه...داستانش خیلی زیبا بود و روایتش هم به نظرم خوب بود...گیم پلی هم واقعا متنوع و لذت بخش بود...گرافیک بازی قابل قبول بود و مشکلی نداشت. در کل به نظرم بهترین بازی با مضمون سرزمین میانه بود و امیدوارم نسخه ی جدیدی از این بازی ساخته بشه.
       
       


[تصویر:  SCREEN_TLOU2_Teaser_05.0.jpeg]

پاسخ
#3
(12-21-2016, 12:36 AM)Y PS نوشته است: خسته نباشی نقد زیبایی بود. توی بخش نکات منفی نوشتید: "هوش مصنوعی قابل قبول"! فکر کنم باید اصلاح بشه. بازی رو تجربه کردم و باید بگم ابتدای بازی کمی سخته و ممکنه گیمر رو اذیت کنه ولی اگه با روش درست جلو بری خیلی لذت بخشه...داستانش خیلی زیبا بود و روایتش هم به نظرم خوب بود...گیم پلی هم واقعا متنوع و لذت بخش بود...گرافیک بازی قابل قبول بود و مشکلی نداشت. در کل به نظرم بهترین بازی با مضمون سرزمین میانه بود و امیدوارم نسخه ی جدیدی از این بازی ساخته بشه.

بازی بستگی به استراتژی شما داره مثل همه‌ی اکشن-ادونچرها. راستیتش اینجا منظور ضعیف بود که نوشتم قابل قبول. درمورد روایت داستانی هم بگم که بازی آخرش واقعاً  عجیب تمام میشه! متن داستان هم که عالی بود گیم پلی با وجود نمیسس خیلی خوب جلوه کرد ولی هسته اصلیش خلاقیت تمام نبود بلکه در بخش هایی از گیم پلی مونولیت خلاقیت نشان داد مثل هم نمیسس؛ گرافیک هم که عالی بود و هر چقدر که سعی کردم مشکلی بگیرم نتونستم،
[تصویر:  The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special

پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,757 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 934 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 953 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 7,848 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,101 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان