01-31-2019, 06:59 PM
دیوید کیج: کوانتیک دریم به دنبال تبدیل شدن به یک استودیوی جهانی و حضور برروی تمام پلتفرمها است
نویسنده: حسن شکیبایی
دیروز بود که استودیوی فرانسوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که دیگر به ساخت بازی انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ادامه نمیدهد و قصد دارد تا به یک استودیوی مولتی پلتفرم تبدیل شود.
حال سوال اصلی این است که چرا کوانتیک دریم پس از این همه مدت تصمیم گرفت تا به استودیویی مولتی پلتفرم تبدیل شود؟
بنابر گفتهی دیوید کیج (David Cage)، رئیس استودیوی کوانتیک دریم، رویای این استودیو تبدیل شدن به یک استودیوی جهانی و کار برروی چند بازی مولتی پلتفرم است. بنابر گفتهی کیج، کوانتیک دریم ضمن حفظ استقلال خود، با کمک و همکاری NetEase میتواند به این هدف برسد.
میتوانید در قسمت زیر به مطالعه صحبتهای دیوید کیج با VentureBeat بپردازید.
نقلقول:ما بسیار هیجانزدهایم تا اعلام کنیم که شرکت NetEase بخش کوچکی از سهم استودیوی ما را به دست آورده است. این سرمایهگذاری به ما اجازه میدهد تا با حفظ همان جاهطلبی در خلاقیت و نوآوری، برروی بازیها و تکنولوژیهای آینده با هدف آمادهسازی پلتفرمهای نسل بعد، سرمایهگذاری کنیم.
هدف ما ضمن حفظ استقلال خود، تبدیل استودیوی [کوانتیک دریم] به یک استودیوی جهانی و داشتن چندین سری بازی است. ما میخواهیم به ساخت بازیها در سبکی که پیشتاز آن هستیم، ادامه دهیم و در عین حال با عرضهی بازی خود برروی تمام پلتفرمها، مخاطبین خود را افزایش دهیم.
بنابر گفتهی دیوید کیج، همکاری با NetEase بیش از یک سرمایهگذاری است و به استودیو اجازه میدهد تا ضمن دنبال کردن هدفهای جاهطلبانه خود، هویت مستقل خود را حفظ کند.
نقلقول:ما تنها به گرفتن سرمایه علاقهمند نیستیم. آیندهی یک استودیو توسط چشمانداز آن شکل میگیرد. این تنها به معنای درک موضوع نیست بلکه به معنای پیدای کردن شرکایی است که بتوانید با همکاری آنها چیزی را با هم بسازید و در عین حال در تصمیمگیری مستقل بمانید.
البته این همکاری بدان معناست که تعداد کارکنان استودیوی کوانتیک دریم نیز افزایش خواهد یافت. در حالی که حدود ۲۰۰ نفر برروی Detroit: Become Human کار کرده بودند، دیوید کیج قصد دارد تا به منظور دنبال کردن آرزوهای جاهطلبانه خود، جمعیت تیم خود را به ۳۰۰ نفر برساند.
نقلقول:از بخش تولیدی و برنامهنویسی گرفته تا طراحی بازی و بخشهای هنری، ما در حال جذب نیرو هستیم. ما با دنبال افرادی با استعداد برای کار برروی پروژههایی جاهطلبانه هستیم. تعداد اعضای تیم در زمان ساخت Detroit برابر ۲۰۰ نفر بود؛ بنابراین هدف ما رسیدن به عدد ۳۰۰ نفر است.
البته این بدان معنا نیست که کوانتیک دریم پی در پی برروی چند بازی کار و در بازه زمانی بسیار کوتاهی نسبت به عرضه آنها اقدام کند بلکه بنابر گفتهی دیوید کیج، با داشتن تیمی مشتاق و ساخت بخشهای طراحی شده دستساز، کوانتیک دریم پروژهای منحصر به فرد خواهد ساخت.
مطمئنا در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر استودیوی کوانتیک دریم و افزایش محبوبیت آنها خواهیم بود. به هر حال باید منتظر جزئیاتی از پروژه جاهطلبانه دیوید کیج ماند.