09-17-2019, 11:29 PM
کوجیما به برخی سوالات حول محور جهان Death Stranding پاسخ داد
کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) به خوبی میزان زیادی از گیمپلی بازی مورد انتظار Death Stranding را به نمایش گذاشت. ما در TGS 2019 شاهد دو نمایش از Death Stramdimg بودیم که نمایش اول برروی مکانیکهای گیمپلی اصلی تمرکز داشت و نمایش دوم نیز تمرکز خود را برروی اتاق شخصی Sam و البته حرکات صورت و شخصیسازی وی معطوف کرده بود. اما سوال که پیش میآید این است این بازی حداقل در بخش طراحی جهان محدود هست یا اینکه آزادی عمل بسیاری را در گشت و گذار در این جهان بزرگ داریم؟
در نمایش اول Death Stranding شاهد بودیم که سم به گشت و گذار در محیط پرداخته و به دزدین ابزار و خودروهای نیروهای دشمن اقدام کرده و البته با BTهای غول پیکر نیز به نبرد میپردازد. با این حال موارد زیادی وجود دارند که همچنان مشاهده نکردهایم و پاسخ اینترنت و شبکههای مجازی نیز به «صبر کرد و باید دید» ختم میشود؛ اما کوجیما طی مصاحبهی جدیدی به پاسخ به برخی از سوالات و پرسشهای حول محور بازی مانند جهان Death Stranding و ارزیابی آن از سوی بازیبازان پرداخته است.
وی برای پاسخ به سوالات به جهان باز بودن Death Stranding اشاره کرد و گفت:
نقلقول:شما میتوانید به هر مکان حاضر در جهان Death Stranding سفر کرده و به گشت گذار بپردازید. این اثر نیز یک بازی جهانباز است اما در گذشته به اینگونه بود که بازیبازان به اینکه با یک اثر جهانباز طرف بودند اما شاهد برخی محدودیتهای در جهان بازی بوده و نمیتوانستند به برخی مکانها دسترسی پیدا کنند. برای مثال در اکثر بازیها شاهد تپهها و یا مکانهایی بودیم که محدود بوده و بازیبازان قدرت دسترسی به آنها را نداشتند؛ اما این موضوع در Death Stranding متفاوت بوده و شما میتوانید مسیر خود را در هر نقطهای که بخواهید تعیین کنید.
وی افزود:
نقلقول:توضیحاتی که من میدهم را ممکن هست که شما متوجه نشوید اما زمانی که به تجربهی Death Stranding بپردازید و وارد دنیای آن شوید متوجه میشوید که در گشت و گذار در جهان این بازی واقعا خوش میگذرد. در ابتدا که من این موارد را به اعضای تیم توسعه و کارکنان توضیح میدادم، هیچکدام متوجه منظورم نمیشدند اما زمانی که به تجربهی بازی پرداختند به آنها بسیار خوش گذشت. در حال حاضر نیز افزاد بسیار این بازی را درک نمیکنند و تنها میگویند که «اوه Death Stranding یک شبیهساز پیادهروی است».
از نظر کوجیما، توسعهی این بازی و البته سیستم گیمپلی Death Stranding فرقی با زمانی که بازی Metal Gear و سبک مخفیکاری را خلق کرد، ندارد:
نقلقول:این به مانند زمانی است که من یک بازی مخفیکاری عرضه کردم. اگر صد نفر به تجربهی بازی من بپردازند و هر صد نفر نیز بگویند که این بازی فان (Fun) هست پس بازی مشابه و ژانر مورد نظر نیز وجود دارد؛ اما این Death Stranding یک ژانر جدید است. در ابتدا و زمانی که من سبک مخفی کاری را خلق کردم، کسی متوجه آن نمیشد و نمیتوانست آن را درک و ارزیابی کند. برای ارزیابی و درک این ژانر جدید نیز زمان لازم است.
بازی Death Stranding در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر میشود. شما میتوانید تحلیل آخرین نمایش این اثر را با نام دیداری با ناگفتهها مطالعه فرمایید. همچنین اطلاعاتی از شخصیتهای این بازی منتشر شدهاند که شما را بیشتر با آنها آشنا میکنند. روز گذشته نیز اطلاعات و صحبتهایی از سوی کوجیما منتشر شد که اشاراتی به ادامهی بازی Death Stranding داشتهاند که میتوانید به مطلب مورد نظر مراجعه فرمایید.