امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟
#1
تاحالا راجع به سئو و بهینه سازی وب سایت شنیدین؟؟؟؟  اصلا میدونین سئو چیه؟ تو یه جمله میشه گفت سئو به شما کمک میکنه رتبه سایت تون رو تو گوگل ارتقا بدین... بهتره مقاله ای که براتون گذاشتم رو مطالعه کنین تا بطور کامل متوجه اهمیت موضوع بشین
[تصویر:  what-is-seo-search-engine-optimization.jpg]

نگاهی به زندگی خودمان هم که بیندازیم می بینیم که تقریبا برای حل هر مشکلی یا رفع هر نیازی، دست به دامان غولی بزرگی به نام گوگل می شویم.
اگر بخواهیم از قیمت روز دلار مطلع شویم، به راحتی در گوگل کلمه “قیمت دلار” را جستجو می کنیم و در کسری از ثانیه به نتیجه میرسیم. اگر سوالی ذهنمان را مشغول کند به هر روش یا زبانی جستجو میکنیم تا بالاخره به جواب میرسیم.
چه بخواهیم قبول کنیم چه نه، این گوگل است که در نهایت راه مناسب را برای انجام کاری یا یافتن پاسخی برای سوال هایمان به کمک ما می آید.
پس بیایید ببینیم با سئو (SEO) چه می توان کرد و چگونه سئو کنیم!
سئو چیست؟
Rand Fishkin مدیر عامل MOZ، تعریف سئو را اینگونه بیان میکند:
نقل‌قول:
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، عمل افزایش کمیت و کیفیت ترافیکی است که شما از طریق موتورهای جستجو دریافت می کنید.
خب به زبانی ساده اگر بخواهیم بگوییم، سئو یعنی هر کاری که شما انجام دهید که وب سایت شما در جستجو کلمات کلیدی مرتبط، رتبه بالاتری به دست آورد.
نتیجه آن هم این است که ترافیکی مناسب و هدفمند به سمت وب سایت شما می آید.
سئو چگونه عمل می کند؟
احتمالا تصوری که از یک موتور جستجو مانند گوگل دارید وب سایتی است که شما سوال یا نیاز خود را در نوار جستجوی آن تایپ می کنید و در کسری از ثانیه هزاران نتیجه از وب سایت های مختلف نشان می‌دهد که ظاهرا فقط ۵-۶ نتیجه اول برای شما کاربردی است و بقیه شاید نتایج کم اهمیت تر هستند که تطابقی دقیقی با خواسته شما ندارند.
[تصویر:  search-results.jpg]زمانی که عبارتی را در گوگل جست و جو می‌کنید و در کسری از ثانیه، هزاران نتیجه از وب‌سایت‌های مختلف در نتایج ظاهر می‌شوند.
اما در پشت پرده این نتایج جادویی چه می گذرد و چگونه ترتیب آن ها مشخص می شود؟
در حقیقت صدها فاکتور مختلف برای مرتب سازی نتایج توسط موتورهای جستجو درنظر گرفته می شوند و اینکه چگونه تمام این فاکتورها برای تمام صفحات وب تجزیه و تحلیل می شوند و در نهایت خروجی از هزارن لینک به شما نمایش داده می شود حاصل از تجزیه و تحلیل الگوریتم های بسیار پیچیده ای است که طی ده ها سال توسط بهترین متخصصان دنیا توسعه پیدا کردند تا نیاز مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهند.
اما آیا برای اینکه رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشیم باید از الگوریتم های پیچیده اطلاع داشته باشیم؟
جواب ساده به این سوال خیر است؛ فاکتورهایی زیادی برای بهبود رتبه و کیفیت صفحات وب وجود دارند که با بهینه سازی آن ها می توان بدون اطلاع از جزئیات الگوریتم های جادویی گوگل، رتبه بهتری در نتایج جستجو به دست آورد.
این فاکتورها به دو بخش کلی درون سایتی (On-Site) و برون سایتی (Off-Site) تقسیم می شوند:
سئو درون سایتی (On-Site SEO)
سئو درون سایتی یا On-Site SEO بخش پایه ای و ضروری بهینه سازی است که قبل از هر اقدام دیگری باید به طور کامل و اصولی انجام شود تا پروسه بهینه سازی برون سایتی به مراتب ساده تر شود. سئو On-Site شامل بهینه سازی مجموعه فاکتورهایی است که مستقیما از درون وب سایت قابل کنترل هستند. این فاکتورها به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:
  • انتخاب عنوان ها و زیر عنوان های مناسب
  • متا تگ ها
  • محتوای بهینه و ساختارمند
  • URLهای استاندارد
  • ساختار HTML استاندارد
  • استفاده از attribute های مناسب در تگ های HTML
  • ارتباط لینکی صفحات داخلی
  • ایجاد دسترسی آسان به تمام بخش های وب سایت
  • سرعت لود مناسب صفحات
  • طراحی واکنشگرا (Responsive)
  • و …
اگر مایلید اطلاعات جامع تری درباره بهینه سازی درون سایتی کسب کنید مقالات سئو را مطالعه کنید.
سئو برون سایتی (Off-Site SEO)
سئو برون سایتی یا Off-Site از اهیمت ویژه ای برخوردار است (به خصوص در عبارات کلیدی رقابتی) البته فراموش نکنید که قبل از آن، مرحله اول را به خوبی انجام داده باشید.
سئو Off-Site شامل مجموعه فعالیت هایی است که از بیرون برای اعتبار بخشی یک وب سایت انجام می شود. تمام کارهایی که باعث می شود گوگل بیشتر به وب سایت شما و محتوای آن اعتماد کند و در نتیجه امتیاز بیشتری به آن بدهد.
لینک سازی اصلی ترین فعالیتی است که در این راستا انجام می شود. به زبان ساده هر لینک خارجی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما یک رای محسوب می شود که به آن اصطلاحا بک لینک می گویند. هر چه تعداد رای های شما بیشتر باشد رتبه بهتری خواهید داشت. البته همه رای ها ارزش یکسانی ندارند. شاید یک لینک کاملا بی اثر باشد، شاید یک لینک از یک وب سایت معتبر ارزش بیشتری از صدها لینک از وب سایت های کم اعتبارتر داشته باشند. در عین حال ممکن است یک لینک اثر منفی نیز داشته باشد. به طور خلاصه هرچه وب سایتی که به شما لینک می دهد مرتبط تر و معتبرتر باشد ارزش رای آن بیشتر خواهد بود.
البته لینک سازی پروسه ساده ای نیست و شامل فاکتورهای زیادی است که در مقالات بعدی به تفضیل توضیح داده خواهند شد.
[تصویر:  seo-executive-aspects.jpg]ابعاد اجرائی درگیر در فرآیند سئو (SEO)
روش های مختلف سئو
این روزها افراد زیادی ادعا می کنند که می توانند وب سایت شما را در کلمات کلیدی رقابتی به بالاترین رتبه برسانند، اما استراتژی و روش هر کدام متفاوت است و نتیجه بخش بودن آن بسته به دانش، تجربه و بودجه تیمی است که فرآیند سئو را انجام میدهند؛ روش های مختلف سئو به سه دسته کلی تقسیم می شوند:
سئو کلاه سفید:
همانطور که پیشتر گفته شد از نظر گوگل (یا هر موتور جستجو دیگری) یک وب سایت باید محتوای با ارزش و اعتبار بالایی داشته باشد تا بتواند رتبه ی بالایی کسب کند. گوگل معتقد است وب سایتی که محتوای با ارزشی داشته باشد به مرور زمان و به صورت طبیعی لینک های زیادی از وب سایت های مختلف دریافت خواهد کرد و در نتیجه رتبه آن بهبود می یابد. در حقیقت در سئو کلاه سفید (White Hat SEO)، لینک سازی به صورتی طبیعی ست که صرفا به واسطه محتوای ارزشمند آن به دست می آید.
سئو کلاه سیاه:
به زبان ساده اعتبار بخشی جعلی به یک وب سایت از نظر گوگل کاری غیرقانونی بوده و افرادی که سعی کنند با روش های اسپم و جعلی برای یک وب سایت لینک بسازند توسط گوگل جریمه خواهند شد. سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) دارای تکنیک های پیچیده تری نیز هست که شاید توسط گوگل قابل شناسایی نباشند ولی این موضوع را به یاد داشته باشید که گوگل روز به روز هوشمندتر و فریب دادنش هم سخت تر می شود!
سئو کلاه خاکستری:
همانطور که گفته شد سئو کلاه سیاه روش قابل اطمینانی نیست، از طرفی سئو به روش کلاه سفید نیز بسیار زمان بر و پرهزینه است. این جاست که مفهوم سئو کلاه خاکستری مطرح میشود.
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) در واقع همان سئو کلاه سفید است که اعتبار بخشی ظاهری کاملا طبیعی دارد ولی در حقیقت خیلی هم طبیعی نیست. اما مهم این است که گوگل آن را طبیعی برداشت می کند.
چرا سئو اهمیت بالایی دارد؟
  • بیش از ۸۰ درصد افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند، هیچ وقت از صفحه اول نتایج فراتر نمی روند و سعی می کنند در همان نتایج ابتدایی پاسخ نیاز خود را پیدا کنند یا اگر پیدا نکردند عبارت کلیدی دیگری را امتحان می کنند.
  • تقریبا ۷۲ درصد افراد فقط از بین ۳ نتیجه اول انتخاب می کنند.
  • تجربه نشان داده است اگر وب سایت شما اولین رتبه نتایج جستجو باشد احتمال کلیک کردن مخاطب روی نتیجه شما (CTR) بیش از ۲۰ درصد خواهد بود.
نوبت شماست!
تا این جای کار فهمیدیم که سئو چیست و چرا مهم است. آشنایی کلی با فرایند سئو یک وب سایت پیدا کردیم و می رسیم به مرحله مهم اصلی به اسم دست به کار شدن!
  • آیا شما هم تصمیم دارید تا وب سایت خود را سئو کنید؟
  • یا قبلا این کار را انجام داده و نتیجه ای نگرفته اید؟
  • شکست شما رتبه نگرفتن بوده یا نه، رتبه گرفته اید و بازخوردی برایتان نداشته؟


منبع: http://modir.tv
پاسخ
#2
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:



·[font=Times New Roman]        [/font]سئو در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
·[font=Times New Roman]        [/font]بهینه سازی سایت موجب ایجاد برند می شود.
·[font=Times New Roman]        [/font]سئو موجب بالا رفتن ترافیک سایت خواهد ش.
·[font=Times New Roman]        [/font]سئو باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بالاتری برخوردار شود.
·[font=Times New Roman]        [/font]بهینه سازی سایت موجب افزایش فروش محصولات خواهد شد.
·[font=Times New Roman]        [/font]بهینه سازی سایت بهترین ابزار برای تبلیغات است.

انواع سئو و بهینه سازی صفحات سایت:
بهینه سازی سایت به 2 قسمت، بهینه سازی سایت درون صفحه (داخلی) یا بهینه سازی سایت برون صفحه (خارجی) تقسیم می شود.
سئو درون صفحه:
کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت مانند متن، تصویر، پیوند و ... را شامل می شود. در واقع هرچیزی که در سایت خود بارگزاری می کنید مربوط به On Page می باشد. این روش، شیوه اصلی و پایه تمام فعالیت های بهینه سازی سایت است چرا که با این شیوه بیشترین کنترل را روی محتویات سایت خواهید داشت که در هر نوع تغییر در نتایج جستجو تاثیر گزار خواهد بود. پس خیلی مهم است که روش سئو On Page به درستی قبل از روش سئو Off Page انجام شود.
سئو بیرون صفحه:
بر خلاف روش سئو On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايی انجام می شد، روش بهينه سازی سایت بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايی است که در خارج از وب سايت شما انجام می شود؛ اين شامل تمام فعالیت هایی است که می تواند در بدست آوردن رتبه بندی بالای سايت شما کمک کند،که سئو Off Page گفته می شود. در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت های ديگر به سايت شما اشاره می کنند) متمرکز می شود سپس با به کار گیری از روش هايی که در خارج از وب سايت انجام می شود به بهينه سازی سایت می پردازد.
www.ts-iranian.com/ابزارآلات/سیم-بکسل.html
www.ts-iranian.com/ایمنی/دستکش-ایمنی.html
پاسخ
#3
در بعضی سایتها اگر on page  را درست انجام دهید ، در جایگاه رتبه ها بهبود فوق العاده ای را خواهید دید. در آپدیت اخر الگوریتم گوگل ، تمامی فاکتور هایی که در گوگل موثر هستند را باید جدی گرفت.
از سونوگرافی های مهم در دوران بارداری،سونوگرافی nt  می باشد . در پشت گردن جنین ها یک ماده ای وجود دارد که اگر مقدار این مقدار این مایع بیشتر از حد معینی باشد کودک به سندروم داون مبتلا می شود.پس انجام سونوگرافی nt بیمارستان کودکان تهران بسیار ضروری می باشد.و باید آن را جدی گرفت.
پاسخ
#4
در ادامه نظر شما رو به مقاله زیر جلب میکنم
در مجموعه مقالات راهنمای سئوی گوگل قصد داریم به فاکتورهای ابتدایی سئو که به صورت رسمی از طرف گوگل معرفی شده اند بپردازیم.
این مقالات برای وبمستر هایی که تازه با مفهوم سئو آشنا شده اند و قصد دارند که رابطه وبسایت خود را هم با کاربران و هم با موتورهای جستجو بهبود بخشند، بسیار مفید خواهد بود. در این مقالات به بیان شعبده بازی هایی که بعضی از سئوکار ها برای بهبود رتبه بیان نمی کنند نمی پردازیم. در اینجا سعی شده که اصلی  ترین و ابتدایی ترین روش های بهبود سئو را مطرح نماییم که بر کسی پوشیده نیست و موجب می شود که موتورهای جستجو به راحتی وبسایت شما را بخزند، ایندکس کنند ، مطالب سایت شما را بهتر درک کنند و باعث افزایش رتبه و افزایش رنک گوگل شوند.
خدمات سئو سایت اغلب انجام اقدامات کوچکیست که بر روی بخشی از وبسایت اعمال می شود. وقتی به هریک از این اقدامات نگاه میکنیم، ممکن است کار خاصی به چشم نیایند، اما وقتی مجموعه این اقدامات با یکدیگر انجام می شوند، نتیجه فوق العاده ای بر روی تجربه کاربری، نتایج جستجوی طبیعی و رتبه سایت خواهد داشت. احتمالا شما با بسیاری از موضوعاتی که مطرح خواهند شد، آشنا هستید، اما ممکن است در انجام آنها تاکنون دقت زیادی خرج نکرده باشید.
با اینکه این رشته از مطالب درباره موتورهای جستجو خواهد بود، اما شما می بایست کاربران خود را در اولویت قرار دهید و به نوع محتوایی که آنها مشاهده خواهند کرد توجه ویژه ای بکنید. آنها مهمترین مشتری مطالب شما هستند و با استفاده از موتورهای جستجو، وبسایت شما را می یابند. توجه بیش از اندازه به روش های سئو می تواند به خروجی وبسیات صدمه بزند و کیفیت محتوا را پایین بیاورد. موتورهای جستجو به عنوان اولین واسطه هایی هستند که وبسایت شما را به کاربران معرفی می کنند، اما مشتریان نهایی مطالب شما، کاربران هستند نه موتور های جستجو. قیمت سئو و هزینه تعرفه های آنها نیز در انتخاب سئوکار بسیار موثر است.
سایت شما ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از سایت نمونه در این مجموعه مقالات باشد و حتی ممکن است مطالب متفاوتی نسبت به این سایت داشته باشد، اما روش های بهینه سازی سایت که در این مجموعه مقالات تشریح می شوند برای همه سایت ها صدق می کنند. امیدواریم که مجموعه این روش ها برای سایت شما  ثمربخش باشد و ما را با نظرات خود از این مسئله آگاه فرمایید.
برای اینکه درک مسائل مربوط به سئو برای شما آسان تر باشد، ما یک وبسیات فرضی ایجاد کرده ایم تا آموزش سئو نیز آسانتر باشد. در هر یک از بخش های آینده ما از این سایت برای توضیح موضوعات استفاده می کنیم. در زیر توضیحات اولیه ای از این وبسایت فرضی آورده شده است.
سئو سایت تنها بر روی نتایج طبیعی جستجو تاثیر می گذارد و بر روی بخش تبلیغات گوگل یا گوگل ادورد اثری ندارد.
پاسخ
#5
113 113
پاسخ
#6
خیلی عالی ممنون از شما
یه مقاله خوب خوندم خیلی خوبه
شما هم بخونید. مربوط به دامدزایی هست
https://www.1pezeshk.com/archives/2021/1...decor.html
پاسخ
#7
من هم این سایت   خدمات لوله بازکنی تهران  رو سئو کردم بهتره اشکالاتشو بهم بگیم تا رفعشون کنم. ممنون از دوستان طراح سایت
پاسخ
#8
سلام، سایتهایی قوی مثل اینتکس لند که نمایندگی محصولات اینتکس در ایران است نیز نیاز به سئو کردن دارند؟
پاسخ
#9
ابزار آنالیز سئو مکسئو

پلتفرم هوشمند MAXEO یکی از پروژه های چالش برانگیز ویرا مدار پیشران است. ویرا مدار یک شرکت نرم افزاری است که پروژه های متنوعی را در زمینه خدمات آنلاین، طراحی وبسایت، ابداع ابزارهای وب، مدیریت تبلیغات و ... توسعه می دهد.

مکسئو به خود می بالد که توانسته در زمینه گزارش دهی و آنالیز اختصاصی سئو گام بلندی رو به جلو بردارد. سعی ما این بوده که تمامی داده های موجود را با توجه با آخرین آپدیت های دنیای وب و جدیدترین قوانین موتورهای جستجو پیاده سازی کنیم. همچنین تیم مکسئو، ارتقاء اصول و منطق پلتفرم مکسئو را طبق آپدیت های جدید مرورگرها و موتورهای جستجو از وظایف خود می داند. بنابراین استمرار حضور شما در کنار مکسئو یک همکاری مفید میان ما و شما به ارمغان خواهد آورد.

مکسئو برای این به وجود آمده تا سطح کیفی وبسایت های وب را ارتقاء بخشد. با وجود این پلتفرم دیگر نیازی به پرداخت هزینه های غیرمنطقی برای سئو سایت خود نخواهید داشت. در برخی موارد حتی می توانید در 30 ثانیه مشکل سایت خود را پیدا کنید!
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تولید محتوا چیست؟ iraddmino 1 760 03-28-2023, 06:49 PM
آخرین ارسال: maryam-faal
  برش رول به رول چیست؟ و انواع آن sara5280 0 700 05-04-2022, 11:11 AM
آخرین ارسال: sara5280
  سئو چیست؟ parswebdesign 26 7,397 04-07-2022, 01:09 PM
آخرین ارسال: ehsanmoradi
  اعتماد به نفس چیست-۷ روش افزایش اعتماد به نفس daryayeomid 2 1,866 03-31-2022, 07:58 PM
آخرین ارسال: zahraradmanesh
  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ rezaaaaa67 0 546 03-06-2022, 11:55 PM
آخرین ارسال: rezaaaaa67

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان