10-09-2013, 11:28 PM
بسم الله الرحمن ارحیم
در صنعت گیم،همواره بازی های ساخته می شود که انسان را درگیر خود کرده ،با احساسات ایشان بازی کرده و در آخرین مرحله پیامی را که در بطن خود وجود دارد را به گیمر انتقال می دهد.اما چیزی که در ظاهر ما را درگیر خود می کند،در بطنش،طراح و مغز متفکری را می بیند که سعی در القای تفکرات خود با چاشنی سرگرمی در قالب یک گیم تلاش می کند تا پیام خود را به بازیباز القا کند.بازیسازان در صنعت گیم نقش به سزایی را ایفا می کنند ،در واقع مهم ترین نقش را .تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر استدیو ی بازیسازی ای نبود،دیگر گیمی وجود نداشت؟!!!لذا به این دلیل و با توجه به ماهیت بازیسازان ،بنده سعی کرده ام تا در این مقاله به بررسی کارنامه یکی از برترین استدیو های بازیسازی در جهان یعنی اسطوره ای به نام ناتی داگ بپردازم.با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با این استدیو آشنا شویم و کارنامه این استدیو از بدو تاسیس تاکنون را مورد وارسی قرار دهیم.
اسطوره
ابتدا برای شناخت بهتر این استدیو بهتر است تعریف لغوی نام این استدیو برای شما روشن کنیم.naughty به معنی شیطان و dog هم که معرف حضور می باشد.این استدیو تا قبل از سال1989 بانام jam software شناخته می شد،ناتی داگ استدیو آمریکایی است با شعبی متمرکز شده در سانتی مونیکا و کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا،تاسیس شده توسط آقایان andy gavin و jason rubin در سال 1986 است که به عنوان یک استدیو مستقل شروع به کار کرد.غالبا IP های استدیو موفق و نسبتا جذاب بوده اند در واقع این استدیو در تولید بازی هایی با محتوا و مضمون مجذوب کننده،موفق عمل کرده است.بازی هایی نظیر RINGS OF POWER و یا THE WAY OF WARIOR که قدیمی های گیم به خوبی با آن ها آشنایند.MARK CERNY از اولین کسانی بود که مسیر استدیو را به سمت ساخت بازی هایی متفاوت با دیگر بازی ها که درصد موفقیتشان بالاست،تغییر داد و این گونه بود که ناتی داگ ،مسیری پلکانی را که نسبتا طولانی بود،با آسانسر طی کرد وطی یک روند سریع به پیشرفت محسوسی رسید.این نصیحت مارک باعث شد تا IPای نظیر CRASH BANDICOOTبرای کنسول محبوب PLAYSTATION در سال 1996 منتشر شد،بازخورد نسبتا خوب این IP باعث شد تا ناتی داگ سه نسخه دیگر از این بازی را در طی چند سال منتشر کند.بعد از یکسری فعل وانفعالات ،نوبت به CRASH TEAM RACING و بعد از آن JACK AND DAXTER رسید تا انتشار یابند(برروی PS2).پس از عرضه نسخه سوم PLAYSTATION،ناتی داگ از نام UNCHARTED:DRAKES FORTUNE به عنوان اولین IP این استدیو برروی PS3 رونمایی کرد.این بازی در سال 2007 منتشر شد وبعد از آن،نسخه های بعدی این عنوان بانام هایUNCHARTED 2:AMONG THIEVES در سال 2009
و UNCHARTED 3:DRAKES DECEPTION منتشر شدند لازم به ذکر است این IP بسیار موفق بوده وبسیاری از گیمران به اصطلاح خودشان با آن زندگی کرده اند.اما نوبت به آخرین IP این استدیو می رسد که اوج موفقیت را به ناتی داگ با متای 95 از 100 اعطا کرد،THE LAST OF US عنوانی که با بازخورد نسبتا فوق العاده ای روبرو شد و نشانگر اوج تکامل بازیسازان حاضر در ناتی داگ می باشد.در ادامه به بررسی برخی از معروف ترین این بازی ها خواهیم پرداخت.
دیپلماسی در گیم
استدیو ناتی داگ در ساخت بازی های انحصاری برای کنسول های کمپانی بزرگ سونی همواره سرآمد بوده اما این باعث نشده تا آن ها بادیگر استدیو های تحت لیسانس سونی رابطه ای نداشته باشند بلکه کاملا با برقراری روابطی متواضعانه چه در قبل از پیشرفت شگرف خود یا چه در دوران اوج خود سرآمد بوده و هست.ناتی داگ روابط نسبتا نزدیک و خوبی با استدیو INSOMNIAC داشته روابطی که شاید به خاطر اشتغال MARK CERNY در هر دو استدیو بوده است البته این روابط حسنه باعث شد تا برخی از عناوین ساخته شده توسط دو استدیو مثل CRASH BANDICOOT از ناتی داگ و SYPRO THE DRAGON از INSOMNIAC شبیه به هم شوند البته این فعل در نوع خود،برای سونی بسیار سودمند بود و این سودمندی باعث شد تا روابط بین این دو استدیو پایدار بماند اما با عرضه PS3،ناتی داگ به سمت ساخت بازی های با تم اکشن سوق گرفت و در سمت دیگر INSOMNIAC به ساخت بازی هایی علمی تخیلی،این تناقض باعث شد تا روابط این دو استدیو سرد شود نه به دلیل اختلاف بلکه فقط و فقط به دلیل تناقض در ساخت IP هایی متفاوت.
بیو گرافی سازندگان
ANDY GAVIN:او بازیسازی است که در سال 1970 در ایالت متحده آمریکا متولد شد .مشاغل و حرفه هایی که او در آن ها تبهر دارد عبارت اند از :بازیسازی،رمان نویسی،طراحی و ... است.او در اوج نوجوانی با دوست دوران کودکی خود یعنی JASON RUBIN استدیو ناتی داگ را تاسیس کردند،استدیویی که رویای این دو جوان را تحقق بخشید.او مقطعی از دانشگاه را در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و دکترای خود را از موسسه MASSACHUSETTS دریافت نمود.او طراح قریب به 20 IP متفاوت بوده است و تا کنون همراه با دوست خود توانسته است تا به خوبی از اداره استدیو ناتی داگ برآمده و به موفقیت های شگرفی دست یابد.
JASON RUBIN:او دومین موسس ناتی داگ ،کارگردان بازی و نویسنده کتاب های کمیک است،کسی که به خاطر فرنچایزCRASH BANDICOOT از محبوبیت خاصی نزد هواداران سونی برخوردار است.سال 1983 بود که برای اولین در مدرسه بود که ANDY GAVIN را دید.در سال 1985 بود که طرح تشکیل استدیویی مستقل را با دوستش تدوین کرد و دیری نگذشت که طرح این دو جوان جویای نام به مرحله فعلیت رسید.او نیز بر این برآمد تا همراه با دوستش به موفقیت برسد ودر این امر نیز کاملا موفق بود وهمراه با ANDY با سعی در پیشرفت و با تلاش وکوشش فراوان ،ناتی داگ را به اوج رسانید.
بررسی IP های استدیو:
در این قسمت بنده قصد دارم تا به بررسی IP های منتشر شده توسط استدیو بپردازم و از لحاظ کمی وکیفی متناسب با برهه های زمانی انتشار بازی ها ،آن ها را مورد وارسی قرار دهم تا سطح کیفی بازی های استدیو سنجیده شده و در کل نتیجه ای از کیفیت آن ها به دست آورده شود.با ما همراه باشید تا با یکدیگر IP های این استدیو را مورد وارسی قرار دهیم.
CRASH BANDICOOT:این فرنچایز،عنوانیست نسبتا موفق با سبکی پلتفرمر با متای 91 از 100(سومین نسخه) که صاحب امتیاز آن اکتیویژن اما ساخته شده توسط ناتی داگ انحصارا برای کنسول های سونی می باشد.حدود 40 میلیون نسخه از این IP در سراسر جهان عرضه شده که در زمان عرضه خود بسیار چشمگیر بود.لوکیشن اصلی بازی در جزیزه ای ساختگی با نام WUMPA متمرکز شده است.گیم پلی بازی تقریبا شبیه به SONIC با دارا بودن مکان هایی بی نظیر در شرایط متفاوت بازیباز را به چالش می کشد.همچنین در این بازی،قابلیت استفاده از موتور سیکلت،جت اسکی ،زیردریایی و چندین نوع حیوان برای به پایان رساندن مراحل وجود دارد تا با وجود تاوسعت در گیم پلی را نشان دهد.قابلیت های دویدن ،پرش و در نسخه های بعدی وجود پرش های بلند از بارزترین ویژگی های گیم پلی است.تا کنون شش نسخه از این بازی منتشر شده وگمانه زنی هایی از ساخت هفتمین نسخه این IP در آینده ای نزدیک می شود.جوایز ورکورد های این بازی عبارت اند از:برنده جایزه طلایی بازی های ژاپن،یکی از پر فروش ترین IP های PS1 و برنده جایزه طلای سفید بازی های ژاپن لازم به ذکر است این فرنچایز یکی از پرطرفدارترین عنوان های ناتی داگ می باشد و به خوبی توانسته دل هر مخاطب با هر ذائقه ای را ارضا کند.
UNCHARTED:نتان دریک (NATHAN DRAKE) شخصیتی که گاهی اوقات فکر می کردیم ،خودمان هستیم و خودمان در بازی ایفای نقش می کنیم ،این امر نشانگر موفقیت بیش از حد سازندگان در القای حالات وافعالات بازی در بازیباز است که نشان از تاثیر والای بازی در شخص داشت.UNCHARTED در سبک اکشن داستانی سوم شخص توسط استدیو ناتی داگ برای کنسول شرکت سونی(PS3)ساخته شد وگمانه زنی هایی از ساخت نسخه جدید این عنوان برای PS4 می شود.سازندگان UNCHARTED با عرضه سه نسخه از این IP برای PS و کسب موفقیت های فراوان نظیر GOTY ، کاملا عالی عمل کرد ندوعملا با این کار،باعث پیشرفت خود وPS3 شدند.این فرنچایز تا آپریل 2012 با فروش 17 میلیون نسخه،توانست رکورد خوبی را در فروش به دست آورد.لوکیشن های UNCHARTED در نسخه های مختلف ،گوناگون بوده است مثلا در نسخه DRAKES FORTUNE بازی در جزیزه ای اکتشاف نشده در آمریکای جنوبی انجام می شد،در نسخه دوم این بازی ،خط داستانی این بازی در مناطقی از تبت،استانبول و مناطقی در نپال صورت می گرفت.مکان های اصلی در نسخه سوم این بازی عبارت انداز:لندن،کلمبیا،فرانسه،سوریه و یمن می باشد که نشان از توجه ویژه سازندگان در انتخاب مناطق بی نظیر وپر جزییات والبته بعضا گمنام دارد.متای نسخه های مختلف این عنوان به ترتیب عبارت انداز:88،96و92 که نشان از کیفیت بالای این فرنچایز و موفقیت خوب بازیسازان در القای حس بازی به بازیباز دارد.
THE LAST OF US:عنوانی یکتا،غیر قابل وصف و ایده آل که منتقل کننده حسی نوع از یک عنوان TOP در زمینه گیم دارد.سازندگان این عنوان با نهایت نوآوری سعی در تبلور دانش وتجربه خود در امر بازیسازی داشته اند و به خوبی از این امر برآمده اند این را می توان از متای بالای این بازی و بازخورد فوق العاده این عنوان فهمید.آخرین نفر از ما یک اکشن داستانی سوم شخص (بقا) است، ساخته شده توسط ناتی داگ که برای اولین بار،خبر ساخت آن در تاریخ 10 دسامبر 2011 داده شد .این بازی در تاریخ 14 ژوئن 2013 منتشر شد وبا طوفانی از نظرات و نقد های مثبت روبرو.در این بازی بازیباز در نقش JOEL(موشن کپچر توسط TROY BAKER) و دختر جوانی به نام ELLIE(موشن کپچر توسطASHELY JOHNSON)به تجربه سبکی نو از یک گیم ودفاع از خود در برابر دشمنانی زامبی مانند می پردازد.این بازی مفتخر به دریافت تحسین منتقدان در داستان،دوبله ،طراحی موسیقی و طراحی هنری اش شد.این بازی یکی از سریع ترین فرآیند فروش در بین بازی های دنیای گیم با فروش1.3 میلیون در هفته اول و 3.4 میلیون نسخه فروش تا ماه ژولای را به خود اختصاص داد.این بازی با دریافت بیش از 25 جایزه از نمایشگاه های معتبر ،یکی از IP موفق 2013 به حساب می آید که به نحوی PS3 بازان را دوباره به تکاپو و خوش حالی دعوت کرد.
کلام آخر:همواره ناتی داگ را می توان به عنوان یکی از امتیارات مثبت PS بازان(ودیگر کنسول های سونی) به حساب آورد زیرا غالبا با بازی هایش PS بازان را نه تنها از لذتی محسوس بهره مند،بلکه با ساخت IP هایی با محتوایی پیچیده ،PS بازان به ژرف نگری و تفکر در آن دعوت می کرد.این استدیو با پیشینه ای طولانی در صنعت گیم،گیمران زیادی را به سمت خود جذب کرده است لذا خیلی از ما ها منتظر IP های جدید این استدیو هستیم.نظر شما چیست؟آیا UNCHARTED دیگری در راه است؟
باید منتظر بود و دید که در ادامه ،این استدیو قصد ساخت چه شاهکارهای دیگری را در دستور کار دارد.
مقاله فوق دارای 1923 کلمه می باشد.
پست را مزین به نظرات و پیشنهادات خود کنید
اسطوره
ابتدا برای شناخت بهتر این استدیو بهتر است تعریف لغوی نام این استدیو برای شما روشن کنیم.naughty به معنی شیطان و dog هم که معرف حضور می باشد.این استدیو تا قبل از سال1989 بانام jam software شناخته می شد،ناتی داگ استدیو آمریکایی است با شعبی متمرکز شده در سانتی مونیکا و کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا،تاسیس شده توسط آقایان andy gavin و jason rubin در سال 1986 است که به عنوان یک استدیو مستقل شروع به کار کرد.غالبا IP های استدیو موفق و نسبتا جذاب بوده اند در واقع این استدیو در تولید بازی هایی با محتوا و مضمون مجذوب کننده،موفق عمل کرده است.بازی هایی نظیر RINGS OF POWER و یا THE WAY OF WARIOR که قدیمی های گیم به خوبی با آن ها آشنایند.MARK CERNY از اولین کسانی بود که مسیر استدیو را به سمت ساخت بازی هایی متفاوت با دیگر بازی ها که درصد موفقیتشان بالاست،تغییر داد و این گونه بود که ناتی داگ ،مسیری پلکانی را که نسبتا طولانی بود،با آسانسر طی کرد وطی یک روند سریع به پیشرفت محسوسی رسید.این نصیحت مارک باعث شد تا IPای نظیر CRASH BANDICOOTبرای کنسول محبوب PLAYSTATION در سال 1996 منتشر شد،بازخورد نسبتا خوب این IP باعث شد تا ناتی داگ سه نسخه دیگر از این بازی را در طی چند سال منتشر کند.بعد از یکسری فعل وانفعالات ،نوبت به CRASH TEAM RACING و بعد از آن JACK AND DAXTER رسید تا انتشار یابند(برروی PS2).پس از عرضه نسخه سوم PLAYSTATION،ناتی داگ از نام UNCHARTED:DRAKES FORTUNE به عنوان اولین IP این استدیو برروی PS3 رونمایی کرد.این بازی در سال 2007 منتشر شد وبعد از آن،نسخه های بعدی این عنوان بانام هایUNCHARTED 2:AMONG THIEVES در سال 2009
و UNCHARTED 3:DRAKES DECEPTION منتشر شدند لازم به ذکر است این IP بسیار موفق بوده وبسیاری از گیمران به اصطلاح خودشان با آن زندگی کرده اند.اما نوبت به آخرین IP این استدیو می رسد که اوج موفقیت را به ناتی داگ با متای 95 از 100 اعطا کرد،THE LAST OF US عنوانی که با بازخورد نسبتا فوق العاده ای روبرو شد و نشانگر اوج تکامل بازیسازان حاضر در ناتی داگ می باشد.در ادامه به بررسی برخی از معروف ترین این بازی ها خواهیم پرداخت.
دیپلماسی در گیم
استدیو ناتی داگ در ساخت بازی های انحصاری برای کنسول های کمپانی بزرگ سونی همواره سرآمد بوده اما این باعث نشده تا آن ها بادیگر استدیو های تحت لیسانس سونی رابطه ای نداشته باشند بلکه کاملا با برقراری روابطی متواضعانه چه در قبل از پیشرفت شگرف خود یا چه در دوران اوج خود سرآمد بوده و هست.ناتی داگ روابط نسبتا نزدیک و خوبی با استدیو INSOMNIAC داشته روابطی که شاید به خاطر اشتغال MARK CERNY در هر دو استدیو بوده است البته این روابط حسنه باعث شد تا برخی از عناوین ساخته شده توسط دو استدیو مثل CRASH BANDICOOT از ناتی داگ و SYPRO THE DRAGON از INSOMNIAC شبیه به هم شوند البته این فعل در نوع خود،برای سونی بسیار سودمند بود و این سودمندی باعث شد تا روابط بین این دو استدیو پایدار بماند اما با عرضه PS3،ناتی داگ به سمت ساخت بازی های با تم اکشن سوق گرفت و در سمت دیگر INSOMNIAC به ساخت بازی هایی علمی تخیلی،این تناقض باعث شد تا روابط این دو استدیو سرد شود نه به دلیل اختلاف بلکه فقط و فقط به دلیل تناقض در ساخت IP هایی متفاوت.
بیو گرافی سازندگان
ANDY GAVIN:او بازیسازی است که در سال 1970 در ایالت متحده آمریکا متولد شد .مشاغل و حرفه هایی که او در آن ها تبهر دارد عبارت اند از :بازیسازی،رمان نویسی،طراحی و ... است.او در اوج نوجوانی با دوست دوران کودکی خود یعنی JASON RUBIN استدیو ناتی داگ را تاسیس کردند،استدیویی که رویای این دو جوان را تحقق بخشید.او مقطعی از دانشگاه را در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و دکترای خود را از موسسه MASSACHUSETTS دریافت نمود.او طراح قریب به 20 IP متفاوت بوده است و تا کنون همراه با دوست خود توانسته است تا به خوبی از اداره استدیو ناتی داگ برآمده و به موفقیت های شگرفی دست یابد.
JASON RUBIN:او دومین موسس ناتی داگ ،کارگردان بازی و نویسنده کتاب های کمیک است،کسی که به خاطر فرنچایزCRASH BANDICOOT از محبوبیت خاصی نزد هواداران سونی برخوردار است.سال 1983 بود که برای اولین در مدرسه بود که ANDY GAVIN را دید.در سال 1985 بود که طرح تشکیل استدیویی مستقل را با دوستش تدوین کرد و دیری نگذشت که طرح این دو جوان جویای نام به مرحله فعلیت رسید.او نیز بر این برآمد تا همراه با دوستش به موفقیت برسد ودر این امر نیز کاملا موفق بود وهمراه با ANDY با سعی در پیشرفت و با تلاش وکوشش فراوان ،ناتی داگ را به اوج رسانید.
بررسی IP های استدیو:
در این قسمت بنده قصد دارم تا به بررسی IP های منتشر شده توسط استدیو بپردازم و از لحاظ کمی وکیفی متناسب با برهه های زمانی انتشار بازی ها ،آن ها را مورد وارسی قرار دهم تا سطح کیفی بازی های استدیو سنجیده شده و در کل نتیجه ای از کیفیت آن ها به دست آورده شود.با ما همراه باشید تا با یکدیگر IP های این استدیو را مورد وارسی قرار دهیم.
CRASH BANDICOOT:این فرنچایز،عنوانیست نسبتا موفق با سبکی پلتفرمر با متای 91 از 100(سومین نسخه) که صاحب امتیاز آن اکتیویژن اما ساخته شده توسط ناتی داگ انحصارا برای کنسول های سونی می باشد.حدود 40 میلیون نسخه از این IP در سراسر جهان عرضه شده که در زمان عرضه خود بسیار چشمگیر بود.لوکیشن اصلی بازی در جزیزه ای ساختگی با نام WUMPA متمرکز شده است.گیم پلی بازی تقریبا شبیه به SONIC با دارا بودن مکان هایی بی نظیر در شرایط متفاوت بازیباز را به چالش می کشد.همچنین در این بازی،قابلیت استفاده از موتور سیکلت،جت اسکی ،زیردریایی و چندین نوع حیوان برای به پایان رساندن مراحل وجود دارد تا با وجود تاوسعت در گیم پلی را نشان دهد.قابلیت های دویدن ،پرش و در نسخه های بعدی وجود پرش های بلند از بارزترین ویژگی های گیم پلی است.تا کنون شش نسخه از این بازی منتشر شده وگمانه زنی هایی از ساخت هفتمین نسخه این IP در آینده ای نزدیک می شود.جوایز ورکورد های این بازی عبارت اند از:برنده جایزه طلایی بازی های ژاپن،یکی از پر فروش ترین IP های PS1 و برنده جایزه طلای سفید بازی های ژاپن لازم به ذکر است این فرنچایز یکی از پرطرفدارترین عنوان های ناتی داگ می باشد و به خوبی توانسته دل هر مخاطب با هر ذائقه ای را ارضا کند.
UNCHARTED:نتان دریک (NATHAN DRAKE) شخصیتی که گاهی اوقات فکر می کردیم ،خودمان هستیم و خودمان در بازی ایفای نقش می کنیم ،این امر نشانگر موفقیت بیش از حد سازندگان در القای حالات وافعالات بازی در بازیباز است که نشان از تاثیر والای بازی در شخص داشت.UNCHARTED در سبک اکشن داستانی سوم شخص توسط استدیو ناتی داگ برای کنسول شرکت سونی(PS3)ساخته شد وگمانه زنی هایی از ساخت نسخه جدید این عنوان برای PS4 می شود.سازندگان UNCHARTED با عرضه سه نسخه از این IP برای PS و کسب موفقیت های فراوان نظیر GOTY ، کاملا عالی عمل کرد ندوعملا با این کار،باعث پیشرفت خود وPS3 شدند.این فرنچایز تا آپریل 2012 با فروش 17 میلیون نسخه،توانست رکورد خوبی را در فروش به دست آورد.لوکیشن های UNCHARTED در نسخه های مختلف ،گوناگون بوده است مثلا در نسخه DRAKES FORTUNE بازی در جزیزه ای اکتشاف نشده در آمریکای جنوبی انجام می شد،در نسخه دوم این بازی ،خط داستانی این بازی در مناطقی از تبت،استانبول و مناطقی در نپال صورت می گرفت.مکان های اصلی در نسخه سوم این بازی عبارت انداز:لندن،کلمبیا،فرانسه،سوریه و یمن می باشد که نشان از توجه ویژه سازندگان در انتخاب مناطق بی نظیر وپر جزییات والبته بعضا گمنام دارد.متای نسخه های مختلف این عنوان به ترتیب عبارت انداز:88،96و92 که نشان از کیفیت بالای این فرنچایز و موفقیت خوب بازیسازان در القای حس بازی به بازیباز دارد.
THE LAST OF US:عنوانی یکتا،غیر قابل وصف و ایده آل که منتقل کننده حسی نوع از یک عنوان TOP در زمینه گیم دارد.سازندگان این عنوان با نهایت نوآوری سعی در تبلور دانش وتجربه خود در امر بازیسازی داشته اند و به خوبی از این امر برآمده اند این را می توان از متای بالای این بازی و بازخورد فوق العاده این عنوان فهمید.آخرین نفر از ما یک اکشن داستانی سوم شخص (بقا) است، ساخته شده توسط ناتی داگ که برای اولین بار،خبر ساخت آن در تاریخ 10 دسامبر 2011 داده شد .این بازی در تاریخ 14 ژوئن 2013 منتشر شد وبا طوفانی از نظرات و نقد های مثبت روبرو.در این بازی بازیباز در نقش JOEL(موشن کپچر توسط TROY BAKER) و دختر جوانی به نام ELLIE(موشن کپچر توسطASHELY JOHNSON)به تجربه سبکی نو از یک گیم ودفاع از خود در برابر دشمنانی زامبی مانند می پردازد.این بازی مفتخر به دریافت تحسین منتقدان در داستان،دوبله ،طراحی موسیقی و طراحی هنری اش شد.این بازی یکی از سریع ترین فرآیند فروش در بین بازی های دنیای گیم با فروش1.3 میلیون در هفته اول و 3.4 میلیون نسخه فروش تا ماه ژولای را به خود اختصاص داد.این بازی با دریافت بیش از 25 جایزه از نمایشگاه های معتبر ،یکی از IP موفق 2013 به حساب می آید که به نحوی PS3 بازان را دوباره به تکاپو و خوش حالی دعوت کرد.
کلام آخر:همواره ناتی داگ را می توان به عنوان یکی از امتیارات مثبت PS بازان(ودیگر کنسول های سونی) به حساب آورد زیرا غالبا با بازی هایش PS بازان را نه تنها از لذتی محسوس بهره مند،بلکه با ساخت IP هایی با محتوایی پیچیده ،PS بازان به ژرف نگری و تفکر در آن دعوت می کرد.این استدیو با پیشینه ای طولانی در صنعت گیم،گیمران زیادی را به سمت خود جذب کرده است لذا خیلی از ما ها منتظر IP های جدید این استدیو هستیم.نظر شما چیست؟آیا UNCHARTED دیگری در راه است؟
باید منتظر بود و دید که در ادامه ،این استدیو قصد ساخت چه شاهکارهای دیگری را در دستور کار دارد.
مقاله فوق دارای 1923 کلمه می باشد.
پست را مزین به نظرات و پیشنهادات خود کنید