امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سلاح ها آماده ا اولین نگاه به بازی Call Of Duty: Black Ops III
#1
ما آدم ها کم و بیش در حال پیشرفتیم و این پیشرفت ممکن است در همه جا امکان پذیر باشد. همه چیز در حال پیشرفت است، از ماشین ها گرفته تا سلاح ها و جنگ های سخت و نرم. درست است جنگ ها هم پیشرفت می کنند. در دنیای امروزه جنگ سخت حرف اول را می زند. به عنوان مثال: برای تسخیر یک سرزمین، برای دفاع از یک کشور و... از جنگ سخت استفاده می شود اما این جنگ ها را نباید با همان سبک Classic ادامه داد. هر روز که می گذرد کشور های مختلفی از سلاح های پیشرفتشان رونمایی می کنند که هر کدام به اندازه ای می تواند تهدیدی برای بشریت باشد.
در صنعت بازی های رایانه ای شرکت های سازنده ای هستند که با مخلوطی از تخیل و واقعیت آینده را پیش بینی می کنند، مثلا شرکت Activion با ساخت سری Call Of Duty این پیش بینی ها را انجام داده است. به طور کلی هرچه از نسخه جدید سری Call Of Duty رونمایی می شود، پیش بینی های زیادی درباره آینده جنگ های سخت صورت می گیرد.
در این مقاله به بازی Call Of Duty: Black Ops 3 نگاهی می اندازیم تا ببینم اینبار سری Call Of Duty چه پیش بینی بر آینده دارد.


[تصویر:  dk7s_5zlt16ituv3bsukvq98x.png]
باکس آرت رسمی بازی

نام: Call Of Duty: Black Ops 3
شرکت سازنده: Treyarch
ناشر: Activion
سبک: اکشن _ اول شخص
تاریخ انتشار: 6 نوامبر 2015 ( 15 آبان 1394)
پلتفروم: PC , Xbox One, PS4, WiiU

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گذشته ای ساده

سری بازی Call Of Duty همواره در شاخه های معتددی روایت گر داستانی بوده که یا بر اساس واقعیت یا بر اساس تخیلات شرکت سازنده بوده. مثلا بازی Call Of Duty: World At War همیشه راوی جنگ های جهانی بوده و با کمی تغییرات، داستان جنگ جهانی را برای بازیباز تعریف کرده. در عوض هم سری بازی Call Of Duty: Modern Warfare همیشه به آینده سفر کرده و با تخیلات سازندگان، روایتگر جنگ های آینده بوده. با وجود این دو بازی در دو سبک مجزا، شرکت سازنده با اضافه کردن شاخه ای دیگر به سری Call Of Duty، خواهان جذب مخاطبان جدیدی بود. Black Ops آن شاخه جدیدی بود که شرکت سازنده به کمک آن توانست هزاران طرفدار را به جمع طرفداران سری ندای وظیفه اضافه کند. Black Ops مخلوطی از دوبازی  Call Of Duty: Modern Warfare و Call Of Duty: World At War بود که از همان قاعده سری " ندای وظیفه: جنگ های مدرن" پیروی می کرد. داستانی تخیلی با فضای جنگ جهانی و اسلحه های پیشرفته و در بعضی اوقات " Classic" از ویژگی های این بازی نوپا بود.

در سال 2010 و پس از پروژه موفق Call Of Duty: World At War، استودیو Treyarch از بازی جدید خود تحت عنوان Call Of Duty: Black Ops رونمایی کرد. داستان بازی Black Ops پس از بازی World At War و در دوران ابتدایی جنگ سرد و در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ روایت شد. دورانی که آمریکا و شوروی به شکل‌های گوناگون و در نقاط مختلف دنیا برای یکدیگر خط و نشان می‌کشیدند، اما از ترس استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و آغاز جنگ جهانی سوم، جرات رو در رویی مستقیم با یکدیگر را نداشتند. در این میان سازمان‌های جاسوسی آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت پروژه‌های نظامی شوروی، دست به عملیات‌هایی سری در خاک کشورهایی می‌زدند که امکان حضور ارتش شوروی نیز در آن وجود داشت. تمرکز داستان ندای وظیفه: بلک اپس نیز بیشتر بر روی این عملیات‌ها استوار است.

رکورد های که از اولین نسخه سری بازی Call Of Duty: Black Ops به جا ماند بسیار زیاد است که بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

فروش 650 میلیون دلاری تنها در 5 روز
شکست رکورد فروش بازی Call Of Duty: MW2
بهترین و بزرگترین عنوان سرگرمی جهان
پول ساز ترین عنوان سرگرمی جهان
بیشترین تعداد دانلود غیر مجاز در جهان با بیش از 4 میلیون بار دانلود در سراسر جهان
و...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شروع جنگی دیگر

 این نسخه از سری بازی Call Of Duty (همانند نسخه پیش) روایتگر جنگ های آینده است. Call Of Duty: Black Ops 3  ادامه دهنده  داستان نسخه قبل ( Call Of Duty: Black Ops 2) است. داستان بازی Call of Duty: Black Ops2 بر این اساس است که در سال ۲۰۲۵، افراد نیروی ویژه تحت امر David Mason و دوستش Harper به محلی به نام Vault که بسیار تحت محافظت می‌باشد و Frank Woodsدر آن قرار دارد می‌رسند. آن‌ها تصور می‌کنند که Woods دارای اطلاعاتی حیاتی در رابطه با محل تقریبی Raul Menendez است. Woods اعتراف می‌کند که Menendez اخیراً وی را ملاقات کرده و به آن‌ها یک گردنبند جعبه دار را که جا گذاشته است نشان می‌دهد. سپس Frank چندین عملیات مخفی انجام شده در طی دورهٔ نظامی گری اش را تعریف می‌کند.
Call Of Duty: Black Ops 3 در ادامه این ماجرا و در سال های بعد روایت می شود. در نسخه های اخیر بازی Call Of Duty شرکت های سازنده بخش داستانی را به فضا ها و زمان های آینده منتقل کردند که برای یک یا دو نسخه خوب است اما تکرار بیش از حد آن، مخاطبان را خسته می کند. روایت داستان در زمان های قدیم از راه های موثر برای جلوگیری از خستگی بازیباز است و از طرفی بعد از انتشار چند نسخه، تنوعی در بخش داستانی ایجاد می شود.

گرافیک یکی از مولفه هایی است که مخطابان به آن اهمیت می دهند و عده ای معتقد اند که عناوین بزرگ نظیر Call Of Duty , GTA و دیگر بازی ها باید از گرافیک بالایی برخوردار باشند.  این عقیده از نظر مخاطبان می تواند درست باشد زیرا کسی نمی تواند بازی های مذکور را با گرافیک پیکسلی بازی کند. با اولین نگاه به محیط و گرافیک بازی Call Of Duty: Black Ops3 قطعا یاد گرافیک بازی Call Of Duty: Advanced Warfare می افتید. در بخش گرافیک این بازی همانند دیگر بخش ها موارد جدیدی به بازی افزوده شده است. مثلا می توان به آتش گرفتن دشمنان یا حتی قطع عضو آنان اشاره کرد. استفاده از سیستم موشن کپچر ( که امروزه در اکثر بازی ها از این سیستم استفاده می شود) به طبیعی بودن بازی کمک می کند و باعث می شود بازیباز از صحنه های شبیه سازی شده لذت ببرد. در حال حاظر از موتور گرافیکی استفاده شده برای این بازی خبری نیست ولی با توجه به گرافیک بازی و شبیه بودن آن به نسخه Advanced Warfare، احتمال می دهیم استودیو Treyarch از همان موتور گرافیکی بازی Call Of Duty :AW استفاده کند. البته این موضوع در حد شایعه است و احتمال دارد استودیو سازنده از موتور گرافیکی اختصاصی استفاده کرده باشد.
به هر حال گرافیک بازی تا بدین لحظه هیچ کمی و کاستی ندارد و به احتمال بسیار زیاد تا زمان انتشار گرافیک بازی افزایش پیدا می کند.

قطعه موسیقی های ساخت شده برای عنوان Call OF Duty: Black Ops 2 حاصل همکاری آقایان Jack Wall و Trent Reznor بوده که حس یک جنگ واقعی را به مخاطبان ارائه می داد. بیشتر هواداران صنعت بازی های رایانه ای با آقای Jack Wall آشنایی دارند. او با همکاری شرکت های بازی سازی متعدد، برای اکثر عناوین بزرگ صنعت، آهنگسازی کرده است.
استفاده از آقای Jack Wall برای Call Of Duty: Black Ops 3 بسیار موثر است ولی او در حال حاظر برای شرکت Fugitive Games کار می کند. استودیو Treyarch برای موفقیت این بازی در بخش موسیقی باید از آهنگسازان حرفه ای استفاده کند تا همانند بازی Call Of Duty: Black Ops 2 موسیقی این عنوان سال ها در خاطره بماند.
[تصویر:  tx0r_گیم.jpeg]
" شروعی بر جنگی دیگر"
سلاح ها آماده


گیم پلی Call OF Duty: Black Ops 3 همانند آن چیزی است که در نسخه COD: AW دیدم اما با این تفاوت که وسیله ها و قابلیت های پیشرفته  زیادی به این نسخه اضافه شدند. شاید این قابلیت های جدید بهانه خوبی برای ارائه یک گیم پلی متفاوت باشد ولی اصل ماجرا این گونه نیست. با نگاهی کوتاه به اولین تریلر عرضه شده قطعا به این نکته می رسید که اتمسفر و گیم پلی شباهت های بسیاری با بازی Cod:AW دارد اما همان گونه که گفتیم قابلیت ها، اسلحه ها و حتی دشمنان باعث جلوگیری از تکراری شدن گیم پلی می شوند. خوب است درباره قابلیت های جدید افزوده شده به بازی نیز حرفی بزنیم و شما را با این ابزار و قابلیت ها بیشتر آشنا کنیم.

راه رفتن روی دیوار ها
این قابلیت جدید برای اولین بار در سری Call Of Duty استفاده شده و این طور که به نظر می رسد فقط در مراحل خاصی از بازی قابل استفاده است. بر خلاف این که این قابلیت، اولین بار است که در این بازی استفاده شده اما در بازی های دیگر نظیر TitanFall از این قابلیت در گیم پلی استفاده شده بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد.
[تصویر:  75b4_wall.jpg]

استفاده همزمان از دو سلاح
تمامی قبلیت های که ذکر کردیم و ذکر خواهیم کرد، برای اولین بار پا به این بازی گذاشته اند. استفاده همزمان از دو سلاح یکی دیگر از نکات مثبتی است که سازندگان این قابلیت را طراحی کردند و انتظار می رود با استقبال مخاطبان و طرفداران روبه رو شود. سلاح های سرد و گرم از مواردی هستند که بازیباز می تواند به صورت همزمان از آن ها برای کشتن دشمنان استفاده کنند.
[تصویر:  c9g3_jump.jpg]

مدل جدید بمب های انفجاری
این نوع بمب ها را به احتمال بسیار زیاد در فیلم های جنگی مشاهده کرده اید. بمب های به شکل جانوران گوناگون که به دو صورت زمینی و هوایی طراحی شده اند. استودیو Treyarch هم برای جذاب شدن بازی یک نمونه از این بمب ها را طراحی کرده و در بازی قرار داده اما تمام این بمب ها باعث نمی شود تا نارنجک ها از بازی حذف شوند. این بمب ها فقط اضافاتی هستند که در بازی وجود دارند.
[تصویر:  0ttc_untitled.jpg]

دسترسی سریع به سلاح
دست مصونوعی Jack Mitchell شخصیت اصلی بازی Call of Duty: Advanced Warfare را به یاد دارید؟ مثل این که در این نسخه قرار است با این دست های سایبرنتیک یک ملاقات دیگر نیز داشته باشیم. تفاوتی که این دست های مصنوعی با دست Mitchell دارند این است که علاوه بر شبیه بودن به دست یک مسلسل هم در خود دارند که بازیباز ها به کمک آن ها می تواند به سرعت زیاد، دست سایبرنتیک خود را به یک مسلسل کشنده تبدیل کند. این قابلیت در بخش آنلاین Call Of Duty: Black Ops 3 بسیار کار آمد خواهد بود.
[تصویر:  op1f_untitled.png]

قطعا در طول شش ماهی که به عرضه بازی مانده، استودیو Treyarch از چیز های جدیدی برای این بازی رونمایی خواهد کرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با دوستانتان مبارزه کنید
یکی از اصلی ترین دلیلی که مخاطبان عناوین اکشن اول شخص ( مانند Call of Duty , Battelfild و...) را خریداری می کنند، قابلیت آنلاین بازی کردن با دوستان است. Call of Duty: Black Ops 3 آخرین ساخته استودیو Treyarch است که بخش چندنفره‌ی بزرگی دارد و قرار است ویژگی‌های جدید زیادی را به طرفداران بازی‌های آنلاین معرفی کند. Mark Lamia رئیس استودیو Treyarch اظهارات جالبی را در مورد دو بازی Black Ops و Black Ops 2 بیان کرده. طبق گفته وی تقریبا ۱۰۰ میلیون بازیکن این دو بازی را تجربه کرده‌اند و هنوز هم بیش از ۹ میلیون نفر در ماه با بخش چندنفره‌ی آنلاین این دو بازی سرگرم می‌شوند.
بخش چند نفره این بازی از سه بخش پشتیبانی می کند.
متخصص ها
از بخش های جدیدی که به قسمت آنلاین این نسخه اضافه شده وجود متخصص ها است. بخش آنلاین Call of Duty: Balck Ops3 به شما اجازه می‌دهد که از بین 9 متخصص، یکی را به دل خواه انتخاب کرده و بازی را شروع کنید. هر متخصص نام، سلاح و توانایی‌های مختص به خود را دارند که به طور شارژی قابل استفاده است. یعنی به مرور زمان و با گرفتن امتیازات مشخصی می‌توان این مهارت‌ها را در بازی اجرا کرد.
حرکات جدید اضافه شده به کاراکتر ها
حرکات شخصیت ها از دیگر نکات جدید اضافه شده به بازی است. کارگردان بخش چندنفره Cod: BO 3 گفته:

نقل‌قول:
Treyarch توجه زیادی به ارتقای توانایی حرکتی بازیکن‌ها در بازی دارد.

این یعنی این که شخصیت ها می‌توانند از دویدن سریع به طور نامحدود استفاده کنند و با راحتی و آزادی بیشتری از روی موانع بلند بپرند. حتی این امکان فراهم شده تا هنگام پریدن از روی موانع نیز بتوان به دشمنان شلیک کرد.
ویژگی دیگر در بخش حرکات شخصیت‌ها، اضافه شدن پرش‌های رانشی است. این پرش‌ها که کارایی زیادی در گیم‌پلی بازی دارند با پرش‌های بلند بازی Call of Duty: Advanced Warfare متفاوت هستند. بازیکن‌ها با دوبار زدن دکمه‌ی پرش می‌توانند خود را روی هوا معلق نگه دارند. ترکیب دویدن سریع و خم شدن، منجر به سُر خوردن روی زمین می‌شود؛ ضمن اینکه امکان دویدن روی دیوار نیز وجود دارد.
ساخت سلاح های متفاوت
ساخت سلاح از دیگر بخش های موجود در بخش چند نفره است که با کمک آن، بازیبازان می توانند سلاح های مرگبار خود را طراحی و استفاده کنند.بازیبازان می‌توانند با گذاشتن دوربین، تغییر رنگ و ظاهر و همچنین اضافه کردن امکانات جانبی (حداکثر ۵ تا) سلاح خود را طبق سلیقه‌ ی خودشان طراحی کنند. علاوه بر این امکان دستکاری ویژگی‌هایی چون ظرفیت خشاب، قدرت و سرعت هر سلاح نیز وجود دارد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طبق توضیحات ارائه شده بخش چندنفره از ویژگی های جدیدی برخوردار است که یکی از نقاط قوت سری بازی Call Of Duty به شمار می آید. به نظر می رسد به مراتب بخش چندنفره Call Of Duty: Black Ops 3 جذابیت بیشتری نسبت به بخش آفلاین این بازی داشته باشد.
[تصویر:  9twq_%D9%BE%D9%84%DB%8C.jpeg]

"از دیگر اسلحه های موجود در بازی"

جنگی دیگر

سری Balck Ops یکی از محبوب ترین بازی ها میان طرفداران است. ویژگی ها و متمایز بودن بخش داستانی از نکاتی هستند که کل مجموعه Black Ops را از دیگر نسخه های بازی Call Of Duty جدا می کند. بعد از نسخه های MW و World At War این Black Ops است که تا به الان طرفداران بازی Call Of Duty را نگاه داشته است.
در موفقیت Call Of Duty: Black Ops3 شکی نیست ولی اگر Treyarch نتواند مخاطبان و هواداران را راضی نگه دارد، آخرین شانس سری Call Of Duty نیز از بین می رود. تمامی نکاتی که در مقاله ذکر کردیم به ما این امید را می دهد که BO 3 پیروز از میدان نبرد بیرون می آید. جالب است بدانید استودیو Treyarch سازنده بازی Call Of Duty: World At War، یکی دیگر از بازی های موفق در سری Call Of Duty نیز بوده که این موضوع موفقیت این بازی رو دوچندان می کند.
E3 بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای است. به احتمال بسیار قوی Call OF Duty: Black Ops 3 در E3 2015 برای طرفداران سوپرایزی دارد که همین طرفداران باید تا E3 2015 صبر کنند.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از دبیران آکادمی نهایت تشکر رو دارم که به من در نوشتن این مقاله کمک کردند و منو راهنمایی کردن
[تصویر:  x81q_batman%E2%84%A2_arkham_knight_20150625130430.jpg]
پاسخ
#2
برای اولین نگاه به بلکس آپس 3 ، زیبا و جامع بود ولی مشکلاتی از جمله نداشتن دو تصویر برای قسمت دوم و سوم مطلب، داشتن مشکلات نگارشی مانند"اینبار " و "پلتفروم" و .... رو داشتید.
بهتره برای نظم دادن به مطلب و خوب بودن سطح کیفیت، بررسی کنید ببینید که حروف بعضی از کلمات در شروع سطر بعدی نباشند. نیازی هم نیست برای هر بخش فرعی مطلب تصویر قرار بدید. تصاویر رو برای بخش های اصلی نگه دارید.

سپاس از زحمتتون.
[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#3
خسته نباشید .
اولین نگاه خیلی خوبی نوشتی .. با اینکه اطلاعات کمی از بازی منتشر شده .
من به شدت منتظر این عنوان هستم .
فقط یک چیزی :
مثلا شرکت Activion با ساخت سری Call Of Duty این پیش بینی ها را انجام داده.

بهتر نیست تو این جمله از فعل استفاده بشه ؟
منتظر کار های جدیدت هستم . موفق باشید .
پاسخ
#4
(05-07-2015, 07:42 PM)station نوشته است: برای اولین نگاه به بلکس آپس 3 ، زیبا و جامع بود ولی مشکلاتی از جمله نداشتن دو تصویر برای قسمت دوم و سوم مطلب، داشتن مشکلات نگارشی مانند"اینبار " و "پلتفروم" و .... رو داشتید.
بهتره برای نظم دادن به مطلب و خوب بودن سطح کیفیت، بررسی کنید ببینید که حروف بعضی از کلمات در شروع سطر بعدی نباشند. نیازی هم نیست برای هر بخش فرعی مطلب تصویر قرار بدید. تصاویر رو برای بخش های اصلی نگه دارید.

سپاس از زحمتتون.

ممنون

راستش مقاله من از دو بخش اصلی پیروی می کنه. دقت کرده باشید سعی داشتم مقاله رو یک پارچه بنویسم که به این حالت در اومد. در حالت اول می خواستم همون چهار قسمت اصلی یعنی

داستان
گرافیک
گیم پلی
موسیقی

رو بنویسم ولی چون اطلاعات کاملی ازش منتشر نشده بود مجبور شدم یکپارچه بنویسم که معلوم نباشه( مثلا شما بخش موسیقی رو نگاه کن در حد دو پاراگراف کوچیک نوشتمش چون همون طور هم که می دونی اصلا اطلاعاتی از اون بخش نیومده. خب از نظر شما زشت نیست همین دو پاراگراف کوچیک رو توی یه بخش اصلی قرار بدم؟؟)

ممنون از راهنمایاتون و موفق باشید
[تصویر:  x81q_batman%E2%84%A2_arkham_knight_20150625130430.jpg]
پاسخ
#5
آقا مگه این بازی برای wii u تایید شد؟
اولین نگات خیلی خوب بود بخوصوص که اطلاعات زیادی نیامده بود از بازی 
ممنون
پاسخ
#6
(05-07-2015, 08:02 PM)HOSSEIN COD نوشته است: آقا مگه این بازی برای wii u تایید شد؟
اولین نگات خیلی خوب بود بخوصوص که اطلاعات زیادی نیامده بود از بازی 
ممنون

نه ولی احتمالش هست. منم بر اساس اون احتمال نوشتمش :D

ممنون و موفق باشید
[تصویر:  x81q_batman%E2%84%A2_arkham_knight_20150625130430.jpg]
پاسخ
#7
از اونجایی که از نزدیک در جریان روند نوشتن مقاله ات بودم اکثر بخش ها رو می پسندم ولی مقاله هنوز خالی از اشکال نیست :
نقل‌قول: ما آدم ها کم و بیش در حال پیشرفتیم و این پیشرفت ممکن است در همه جا امکان پذیر باشد. همه چیز در حال پیشرفت است. از ماشین ها گرفته تا سلاح ها و جنگ های سخت و نرم.
-در جمله ی بالا جمله ی دوم رو با نقطه تموم کردید در حالیکه معنای جمله ات کامل نشده و باید ویرگول میزاشتی. بنابراین شکل درست جمله ات به شکل زیر هست :


نقل‌قول: ما آدم ها کم و بیش در حال پیشرفتیم و این پیشرفت ممکن است در همه جا امکان پذیر باشد. همه چیز در حال پیشرفت است، از ماشین ها گرفته تا سلاح ها و جنگ های سخت و نرم.

- در جمله ی زیر مصدر به مفهوم جمله نمیخوره که البته فکر کنم تو نوشتن حرف دال رو جا انداختی. باید به صورت می تواند نوشته بشه:


نقل‌قول: هر روز که می گذرد کشور های مختلفی از سلاح های پیشرفتشان رونمایی می کنند که هر کدام به اندازه ای می توان تهدیدی برای بشریت باشد.

-باز هم شاهد نقطه در پایان جمله ای هستیم که ادامه داره در حالی که باید ویرگول استفاده می شد. در ضمن فعل است در پایان جمله بدون هیچ قرینه ای حذف شده که اشتباهه :

نقل‌قول: در صنعت بازی های رایانه ای شرکت های سازنده ای هستند که با مخلوطی از تخیل و واقعیت آینده را پیش بینی می کنند. ( نقطه تعویض با ویرگول ) ، مثلا شرکت Activion با ساخت سری Call Of Duty این پیش بینی ها را انجام داده است.

-  غلط  های املایی ناشیانه :exclamation: مخاطبان رو نوشتی مخطابان یا قابلیت رو نوشتی قبلیت

- خیلی جا های مقاله ات جمله های غیر مستقل رو با نقطه تموم کردی و اونا رو مستقل حساب کردی که دو موردش رو بالا گفتم. این اشتباهات تکراری ناشی از عدم درک صحیح جایگاه کاربرد علائم نگارشی هست. توصیه می کنم یکبار دیگه تاپیک های آموزشی مربوط به ویرایش و علائم نگارشی رو مطالعه کنید.

بزرگترین نکته ی مثبت مقاله ات اینه که از کمترین اطلاعات تونستی مقاله ات رو شکل بدی که کار بسیار عالی هست. این مشکلات ریز هم باید برطرف بشه تا مقاله ات به یک مقاله ی بی رقیب تبدیل بشه. در کل تو هر مقاله ات بهتر شدی و روند رو به رشدی داشتی
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#8
(05-07-2015, 08:06 PM)snake نوشته است:
از اونجایی که از نزدیک در جریان روند نوشتن مقاله ات بودم اکثر بخش ها رو می پسندم ولی مقاله هنوز خالی از اشکال نیست :
نقل‌قول: ما آدم ها کم و بیش در حال پیشرفتیم و این پیشرفت ممکن است در همه جا امکان پذیر باشد. همه چیز در حال پیشرفت است. از ماشین ها گرفته تا سلاح ها و جنگ های سخت و نرم.
-در جمله ی بالا جمله ی دوم رو با نقطه تموم کردید در حالیکه معنای جمله ات کامل نشده و باید ویرگول میزاشتی. بنابراین شکل درست جمله ات به شکل زیر هست :



نقل‌قول: ما آدم ها کم و بیش در حال پیشرفتیم و این پیشرفت ممکن است در همه جا امکان پذیر باشد. همه چیز در حال پیشرفت است، از ماشین ها گرفته تا سلاح ها و جنگ های سخت و نرم.

- در جمله ی زیر مصدر به مفهوم جمله نمیخوره که البته فکر کنم تو نوشتن حرف دال رو جا انداختی. باید به صورت می تواند نوشته بشه:



نقل‌قول: هر روز که می گذرد کشور های مختلفی از سلاح های پیشرفتشان رونمایی می کنند که هر کدام به اندازه ای می توان تهدیدی برای بشریت باشد.

-باز هم شاهد نقطه در پایان جمله ای هستیم که ادامه داره در حالی که باید ویرگول استفاده می شد. در ضمن فعل است در پایان جمله بدون هیچ قرینه ای حذف شده که اشتباهه :

نقل‌قول: در صنعت بازی های رایانه ای شرکت های سازنده ای هستند که با مخلوطی از تخیل و واقعیت آینده را پیش بینی می کنند. ( نقطه تعویض با ویرگول ) ، مثلا شرکت Activion با ساخت سری Call Of Duty این پیش بینی ها را انجام داده است.

-  غلط  های املایی ناشیانه :exclamation: مخاطبان رو نوشتی مخطابان یا قابلیت رو نوشتی قبلیت

- خیلی جا های مقاله ات جمله های غیر مستقل رو با نقطه تموم کردی و اونا رو مستقل حساب کردی که دو موردش رو بالا گفتم. این اشتباهات تکراری ناشی از عدم درک صحیح جایگاه کاربرد علائم نگارشی هست. توصیه می کنم یکبار دیگه تاپیک های آموزشی مربوط به ویرایش و علائم نگارشی رو مطالعه کنید.

بزرگترین نکته ی مثبت مقاله ات اینه که از کمترین اطلاعات تونستی مقاله ات رو شکل بدی که کار بسیار عالی هست. این مشکلات ریز هم باید برطرف بشه تا مقاله ات به یک مقاله ی بی رقیب تبدیل بشه. در کل تو هر مقاله ات بهتر شدی و روند رو به رشدی داشتی

ممنون

 بعضی از چیز هایی که گفتید واقعا از دستم در رفته بود نمونش همون ویرگول ها یا مخاطبان و...

انشالله مقاله بعدی جبران بشه

ممنون
[تصویر:  x81q_batman%E2%84%A2_arkham_knight_20150625130430.jpg]
پاسخ
#9
ساختن شخصيت دلخواه رو يادت رفت بنويسي
پاسخ
#10
(05-07-2015, 10:51 PM)Rocksteady92 نوشته است: ساختن شخصيت دلخواه رو يادت رفت بنويسي

میدونم عزیز ولی ساخت شخصیت دلخواه چیزی برای توضیح نداره

دیدی که قابلیت ها توضیح داشت، بخش آنلاین توضیح داشت و... این ساخت شخصیت که نهایتا چیزی حدود یک خط به مقاله اضافه میکنه.
[تصویر:  x81q_batman%E2%84%A2_arkham_knight_20150625130430.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 949 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 13,655 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  (شیوه ای جدید در مقاله نویسی)Battlefield-vs-Call of duty one.aiden 13 5,119 04-11-2020, 02:39 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,134 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,534 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان