04-10-2016, 08:35 PM
همانطور که میدانید عنوان Quantum Break هماکنون برای هر دو پلتفرم اکسباکسوان و رایانههای شخصی منتشر شده و کارگردان بازی، آقای سم لیک در آخرین مصاحبه خود در پادکست Major Nelson درباره انتشار این عنوان برای رایانههای شخصی و مسائل دیگری صحبت کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.
ابتدا از همه آقای لیک اشاره میکند که استودیوی رمدی با انتشار مکس پین، میراث بزرگی را برروی پلتفرم رایانههای شخصی دارد و آنها بسیار بسیار خوشحال هستند که توانستند عنوان Quantum Break را نیز برای رایانههای شخصی منتشر کنند. از آقای لیک سوال شد که قصد دارند تا عنوان Quantum Break را در آینده به کجا ببرند. البته لیک این قضیه را به شدت سربسته نگه داشت و امکان عرضه نسخه دوم را باز نکرد.
از آقای لیک همچنین در مورد امکان چند نفره شدن بازیهای رمدی سوال شد:
به شخصه اعتقاد دارم که بسیاری از بازیها برای بهتر شدن و بزرگتر شدن نیاز به بخش چند نفره ندارند و آن داستان و روایت داستان و البته گیمپلی استاندارد است که باعث زیبایی آنها میشود. قطعا بازیهای رمدی از این دست هستند. باید منتظر ماند و دید که بازی بعدی رمدی چه خواهد بود.
منبع
ابتدا از همه آقای لیک اشاره میکند که استودیوی رمدی با انتشار مکس پین، میراث بزرگی را برروی پلتفرم رایانههای شخصی دارد و آنها بسیار بسیار خوشحال هستند که توانستند عنوان Quantum Break را نیز برای رایانههای شخصی منتشر کنند. از آقای لیک سوال شد که قصد دارند تا عنوان Quantum Break را در آینده به کجا ببرند. البته لیک این قضیه را به شدت سربسته نگه داشت و امکان عرضه نسخه دوم را باز نکرد.
نقلقول:این چیزی است که با توجه به موفقیت Quantum Break مشخص و معین میشود. وقتی ما یک عنوان جدید میسازیم، برروی پس زمینه آن کار زیادی انجام میدهیم و مجموعه کارهای ما، چیزی بیشتر از یک بازی است. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.
از آقای لیک همچنین در مورد امکان چند نفره شدن بازیهای رمدی سوال شد:
نقلقول:قسمت بزرگی از بازیهای رمدی درباره داستان و روایت داستان است. از زمان مکس پین تا الآن، ما نمونههای زیادی را امتحان کردهایم. از رمان گرافیکی به آلن ویک، که به نوعی یک رمان است دست یافتیم و در آخر به یک نمایش تلویزیونی رسیدیم. بنابراین، امتحان کردن نمونههای مختلف و تجربههای متفاوت، قطعا بخشی از روند ساخت ما است. قطعا میدانید و واضح است که ما در رمدی بحثهای زیادی داریم و همه نوع بحث طراحی در رمدی مطرح میشود. بعضی اوقات، این بحثها در مورد هدف ما واقعا جدی میشوند. در این مواقع همه جور ایدهای مطرح میشود و مورد آزمایش قرار میگیرد.
میدانید، ما برخی از این کارهای اولیه را به صورت یک دموی ویدیویی منتشر میکنیم. مانند نمونههای اولیهای که بعد از اولین آلن ویک انجام دادیم. ما اینکار را برای این انجام میدهیم که یک نمای کوچک از ایده خود را به همه نشان دهیم زیرا کارهای زیادی است که در استودیو انجام میشود که هیچ کس در بیرون استودیو از آن با خبر نمیشود.
قطعا بحثهایی در مورد بازیهای چند نفره وجود دارد. در مورد همه چیز و همه ایدهها، بحث وجود دارد. ما میخواهیم با گذشت زمان، به تکامل برسیم و برای پیشرفت خود، همه چیز را امتحان میکنیم. ما همیشه به بازیهای قبلی نگاه میکنیم و از خود میپرسیم چه کار کنیم که بازیهای جدید بهتر به نظر میرسند. موارد و موضوعات جدیدی وجود دارند که ما آنها را امتحان نکردهایم. گاهی وقتها یک ایده سریع در نظر گرفته میشود و گاهی وقتها در مورد آن بحث نیز نمیشود. اما باید ببینیم که ایده بازی بعدی رمدی چه خواهد بود.
به شخصه اعتقاد دارم که بسیاری از بازیها برای بهتر شدن و بزرگتر شدن نیاز به بخش چند نفره ندارند و آن داستان و روایت داستان و البته گیمپلی استاندارد است که باعث زیبایی آنها میشود. قطعا بازیهای رمدی از این دست هستند. باید منتظر ماند و دید که بازی بعدی رمدی چه خواهد بود.
منبع
Darkness travels along my sight...Opening the windows to reveal the light
BAT#