امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شمشیری برای انتقام/پیش نمایش بازی Metal Gear Rising:Revengeace
#1
انتقالی موفقیت امیز/مقدمه

هیدئو کوجیما بازیساز مشهور و پراوازه ی ژاپنی را همه ی ما چه مستقیم چه غیر مستقیم میشناسیم.این بازیساز تصمیم به ساخت یک عنوان جدید اما وابسته به بازی معروف خود یعنی Metal Gear Solid گرفت.او این پروژه را با نام Metal Gear Rising شروع کرد. تیم کوجیما کار خود را بر روی این پروژه شروع کرد و مردم علاقه ی زیادی از خودشون نشون دادند.اما کار بر روی متال گیر سالید: سطح صفر و مشغله ی زیاد تیم هیدئو کوجیما باعث شد که کوجیما راغب به کنسل کردن این پروژه شود.اما ایده داستانی زیبا مانع از انجام این کار شد و کوجیما تصمیم گرفت کار این پروژه نیز به موفقیت انجام شود ولی مشغله ی تیمش نیز مانع میشد.به همین دلیل این پروژه را به استدیویی دیگری سپرد.استدویی که این پروژه را در دستانش گرفت Platinum Game بود.در ابتدا مردم علاقه ای از خودشان نشان ندادند و دیگر همگان این بازی را مرده میدانستند و هیچ امیدی به این بازی نداشتند.تا اینکه تصمیم گرفته شد که نام این بازی از Metal Gear Rising به Metal Gear Rising:Revengeas مبدل شود.بعد از نمایشی خیره کننده از این بازی مردم به این بازی روی اوردند و شانسی به Platinum Game دادند تا خودی نشان بدهد.حال که چیزی به انتشار این بازی نمونده باید دید که Platinum Game جواب اعتماد هواداران را چگونه میدهد؟ایا نام Metal Gear را خراب میکند یا نامی نو در صنعت گیم را ثبت میکند.
[تصویر:  1406924065.jpg]

خیزش رایدن/داستان
همواره سری Metal Gear به داستانی درگیر کننده و مفهومی مشهور بوده است . Metal Gear Rising: Revengeance نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. در ابتدا که قرار بود Kojima Productions کار ساخت این نسخه را بر عهده بگیرد قرار بود داستان بازی بین وقایع MGS 2 و MGS 3 را روایت کند ولی پس از به عهده گرفتن ساخت این بازی توسط استدیو Platinum Games قرار شد داستان بازی به کلی دچار تغییر شود.

این بار قرار بود تا دیگر شخصیت Solid Snake یا Big Boss را در بازی مشاهده نکنیم و در عوض شاهد یک انسان نیمه روبات به نام raiden باشیم . وقایع بازی 4 سال پس از عنوان MGS 4 را روایت می کند و در سال 2018 روایت می شود . raiden شخصیت اصلی بازی بر اینکه بتواند مخارج زندگی خود را تامین کند به استخدام ارتش در می آید. او قرار است به یک شهر جنگ زده در آفریقا فرستاده شود تا آرامش را بر آن جا حاکم سازد.

این شهر مدتی در جنگ داخلی بوده است و به تازگی از این جنگ رهایی یافته است ولی هنوز آرامش و امنیت در آن وجود ندارد و raiden مامور است تا این امنیت را به آن بازگرداند. در ابتدا ی این ماموریت raiden به خوبی از پس دشمنان ضعیف خود بر می آید ولی به تدریج این دشمنان زیاد تر و قوی تر می شوند تا اینکه درگیری در سطح شهر افزایش می یابد و به ان ترتیب جنگی دیگر رخ می دهد. در این میان یک گروه دیگر به نام Desperado Enterprises به شهر وارد ششده اند که کار آن ها از بین بردن بدن سایبورگ raiden می باشد.

در این کش و قوس ها raiden خود را در خطر جدی احساس می کند بنابراین تصمیم می گیرد تا به Maverick Security که یک سازمان امنیتی است پناه ببرد. او موفق به این کار می شود و پس از رهایی از جنگ خود را برای انتقام از Desperado Enterprises می کند. او در این راه با دشمنان زیادی رو به رو می شود ولی بزرگترین دشمن او شخصیتی به نام Samuel Rodriguez می باشد که به نوعی باس پایانی بازی است و رایدن برای پیروز شدن باید او را شکست دهد.
[تصویر:  MGR2.jpg]

رعد شمشیر رایدن/گیمپلی
تکنولوژی.مرگ.خون.این سه کلمه رو یادتون باشه چون در طول بازی زیاد با اون سرکار خواهید داشت.متال گیر رایزنیگ تلفیق سه سبک اکشن،هک اند اسلش و مخفی کاری میباشد.داشتن کات سین های خونین و حرف های رکیک در این بازی باعث گرفتن نمره ی M از ESRB شد.گیمپلی بازی سریع و سرسام اور است.اسلحه های متنوع در بازی یکی از اصلی ترین المان های گیمپلی میباشد که در پیشبرد بازی کمک به سزایی دارد.شمشیر برقی یکی از مهم ترین اسلحه های بازی میباشد که در طول بازی از ان استفاده های زیادی میشود.به همین دلیل نیمی از حرکات بازی و تمام کننده ها مبنی بر جنگ نزدیک و تن به تن میباشد.پس باید منتظر یک گیمپلی سریع و شلوغ را داشت.یکی دیگر از المان های گیمپلی لباس های فوق پیشرفته ی رایدن در بازی میباشد.لباس رایدن یکی از فوق پیشرفته ترین لباس ها در دنیای بازی های رایانه ای میباشد که نظیر ان را در بازی هایی همچون کرایسیس مشاهده کرده ایم.از مدل لباس و محیط بازی میتوان به راحتی فهمید که بازی در یک عصر مدرن رقم میخورد و طراحان به این مسئله توجه زیادی داشته اند.وسایل نقلیه در بازی باعث شلوغ تر شدن بازی و حتی بیشتر شدن تخریب پذیری محیط بازی میباشند.همانطور که گفتم شمشیر مهم ترین سلاح در بازی میباشد.شمشیر شما میتواند هر چیزی را برش دهد.در تریلر های بازی میتوان مشاهده کرد که رایدن یک بالگرد را به شش قمست تقسیم میکند.یا مثلا ادم ها را صد قسمت میکند.شما با شمشیر میتوانید:1-از دیوار بالا بروید2-پشت ستون ها قایم شده و از پشت ان ها دشمن خود را بکشید3-دیوار ها را خراب کنید.4-از تیر ها در مقابل خود دفاع کنید و…یکی دیگر از قابلیت ها قابلیت سرخوردن میباشد که شما میتوانید با سرخوردن دشمنان مقابل را به راحتی از پیش رو بردارید و به راه خود ادامه دهید.دشمنان در بازی چند دسته اند.دسته ای که شما را به چالش میکشند مانند بالگرد ها یا جت ها که کار شما را بسیار سخت میکنند و مانعی بزرگ جلوی راهتان میباشند.دسته ای که کار شما را سخت میکنند و جلوی راهتان می ایستند مانند ربات ها و غول پیکرها که کار شما را خیلی سخت میکنند.دسته ای که رد شدن از انها کار ساده ایست و برای شما مانعی به حساب نمی ایند مانند انسان ها و سربازان.شما در بازی میتوانید زمان را اهسته کنید و با خیال راحت دشمنان را از پا دربیاورید که در تریلر های بازی زیاد این صحنه ها را مشاهده کرده ایم.لباس رایدن در بازی قابل شارژ شدن میباشد یعنی شما در بازی احتیاج به شارژ کردن لباس خود دارید و باید لباس خود را هر از گاهی شارژ کنید.در بازی شما میتوانید با بدست اوردن کنترل بعضی روبات ها از ان ها علیه خود دشمنان استفاده کنید.شما در بازی میتوانید بدون این که سرو و صدایی از خودتان در بیارید مرحله را به پایان برسانید یعنی این که سازندگان این بازی تنها به جنبه ی اکشن توجه نکرده اند بلکه سعی کرده اند مخفی کاری را نیز در این سری زنده کنند.در کل گیمپلی بازی با توجه به این که نام بازی Metal Gear را به یدک میکشد خوب است و باید منتظر ماند و دید در کل چه خواهد شد.
[تصویر:  MGR1.jpg]

برق شمشیر/گرافیک
گرافیگ در Metal Gear Rising: Revengeance نسبت به نسخه های پیشین این سری کیفیت بهتری دارد ولی نمی توان از ان انتظار یک گرافیک فوق العاده را داشت چون که ساخت بازی با موتور Fox Engine شد و Platinum Games کار ساخت این شماره را با موتوری کاملا جدید و به مراتب ضعیف تر از Fox Engine انجام می دهد.

البته سازندگان وعده داده اند که همانند سری Call of Duty عنوان Metal Gear Rising: Revengeance با 60 فریم بر ثانیه اجرا شود. البته هنوز حرف و حدیث های زیادی در مورد نسخه یPC این عنوان است اما به نظر می رسد با توجه به اعلام فریم بازی این عنوان احتمالا بر روی PC منتشر شود.

یکی دیگر از نکات بارز گرافیگ بازی قابلیت موشن کپچر می باشد که برای همه ی شخصیت های بازی چه خود رایدن و چه دشمنان انجام شده است . سازندگان برای هر چه واقعی تر شدن بازی برای حرکت های رایدن و ضربه های او با شمشیر نیز از قابلیت موشن کپچر استفاده نموده اند که بسیار عالی کار شده است و حرکات رایدن بسیار شبیه به واقعیت است.
[تصویر:  mgr3.jpg]

صدای تلخ انتقام /صداگذاری
صداگذاری بازی خیلی عالی کار شده است.صدای شخصیت های مانند همیشه و مثل متال گیر سالید عالی کار شده است و سازندگان اهمیت زیادی به ان داده اند.صداگذاری ربات ها نیز عالی کار شده و جوری که صدای هر ربات نشان از قدرت ان ربات میدهد و هر ربات صدای خاص خود را دارد.در این بازی صداگذاری اسلحه ها نیز طبیعی میباشد و هر اسلحه منطبق با برد و قدرت صدای بخصوصی را از خود خارج میکنند.موسیقی بازی نیز برای این که با محیط بازی مچ شود از موسیقی های خشن استفاده میشود تا جو محیط به گیمر تزریق شود.صدای وسایل نقلیه هم به خوبی بقیه صداگذاری ها خوب کار شده و در تریلر ها میتوانید این ویژگی را مشاهده کنید که از ماشین های شخصی تا جت ها بسیار عالی کار شده اند و حرفی برای گفتن دارند.در کل صداگذاری را میتوان عالی دانست.
[تصویر:  MGR4.jpg]

سخن پایانی
Metal Gear Rising: Revengeance با اینکه به هیچ وجه شبیه به سریMetal Gear نمی باشد و تنها نام آن را یدک می کشد می تواند یک نام خوب از خود به جای بگذارد. داستان بازی خوب کار شده است ولی پیچیدگی خاصی ندارد و تنها نقطه ی اتکای این بازی به گیم پلی سریع و اکشن آن است. Metal Gear Rising: Revengeance قرار است در تاریخ 19 فوریه 2013 بر روی Xbox 360 و PS3 و احتمالا PC عرضه شود.

نویسندگان:امیرحسین والی-محمدحسین صفری
نویسندگان به روایت گیمفا:کاربران Amir Z Spam-Snake
#2
نقل‌قول: ایول [تصویر:  s0%20%2862%29.gif]
فکر کنم بهترین متال گیر این نسل باشه [تصویر:  s0%20%2874%29.gif]
امیرسینا جان مرسی که نظر دادی
ولی فکر کنم Metal Gear Solid:Ground Zeroes رو یادت رفتهConfused83:
#3
کپی از سایت های فارسی زبان ممنوع می باشد
بسته شد
همشهری کین، فیلم مورد علاقه ی منتقدان و گل سرسبد همه ی نظرسنجی ها، به نظرم به شدت خسته کننده است! علاوه بر این، همه ی بازی های فیلم هم بی ارزش است! حجم احترامی که به این فیلم گذاشته می شود برایم غیرقابل درک است.

اینگمار برگمان


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,093 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,468 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,489 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,314 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief yazdandoost 0 1,251 08-21-2019, 10:43 AM
آخرین ارسال: yazdandoost

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان