07-08-2017, 02:06 AM
روانشناسی رنگ ها
معانی رنگ ها بسته به موقعیت و فرهنگ هر کشوری دارد ممکن است متفاوت باشد.
هر رنگ جنبه مختلفی دارد که در این قسمت زبان هر رنگ را با استفاده از مفاهیمی ساده میتوانید به راحتی یاد بگیرید.
ارتباطات غیر کلامی
رنگ ها نوعی از ارتباطات غیر کلامی بحساب می آیند. رنگ ها مفاهیم ثابت و پایداری ندارند و می توانند با گذشت زمان یا بسته به شرایط خاصی معنی خاصی را القاء کنند.
برای مثال ممکن است شخصی لباس قرمز رنگ برای یک روز مشخصی بپوشد که این می تواند مشخص کننده یک یا چند دلیل روانشناسی باشد…..
با اطلاع از مفاهیم رنگ ها می توانیم در نحوه انتخاب رنگ لباس، هدیه و کادو، زیورآلات و اکسسوری خود تجدید نظر کنیم و پیام هایی را که هر رنگ به ما ارجاع می دهند را در یابیم.
مفاهیم رنگ ها
قرمز، رنگ نشان دهنده انرژی، عشق، عزم و اراده و عمل است. همچنین نشان دهنده عصبانیت نیز می باشد.
نارنجی، نشان دهنده روابط اجتماعی و خوش بینی است. و از بعد منفی مفاهیم سطحی نگری و بد بینی را نیز داراست.
در میان مفاهیم روانشناسی رنگ ها، رنگ زرد نشان از خرد، عقل، خوشبینی و خوشحالی می باشد. همچنین از بعد دیگر نماد بزدلی، بی صبری و روحیه انتقادی است.
سبز رنگ تعادل و رشد است. این رنگ دارای معانی متعددی است که میتوان از بعد مثبت نماد اعتماد به نفس و از بعد منفی نماد انحصار طلبی باشد.
آبی رنگ اعتماد و صلح است. استفاده از این رنگ می تواند مفاهیمی همچون وفاداری و کمال و از طرف دیگر محافظه کاری و سرد مزاجی را دربر بگیرد.
نیلی نماد بینش و بصیرت است. در میان مفاهیم این رنگ میتوان به آرمان گرایی و ساختار و در طرف دیگر نشان اعتیاد آورد محسوب می شود.
بنفش رنگ خیال پردازی است. رنگ بنفش میتواند نشانی از خلاق و منحصر به فرد و یا بی تجربگی و غیر قابل انجام باشد.
رنگ فیروزه نمادی از ارتباط و نظم و ترتیب است. همچنین از بعد منفی می تواند نشان غیر عملی بودن و آرمان گرایی باشد.
در روانشناسی رنگ صورتی عشق بی قید و شرط و پرورش روح ذکر شده است و همچنین از بعد دیگر به معنی احمقانه، نابالغ و دختروار است.
رنگ ارغوانی به معنی سازگاری، هماهنگی جهانی و تعادل جهانی است. نماد احساسی روحانی در عین حال عملی است، مشوق احساسات و تعدیل چشم انداز بر روی زندگی است.
رنگ قهوه ای رنگ همبستگی و صمیمیت است، قهوه ای که رنگ زمین و خاک نیز می باشد نماد امنیت، حفاظت، راحتی و اسباب ثروت به حساب می آید.
از دید روانشناسی رنگ خاکستری (نه سیاه و نه سفید)، رنگ سازش و توافق است همچنین مفهومی عاری از احساسات است و میتواند غیر قطعی نیز باشد.
نقره ای رنگ دارای خواص انرژی زنانه است که مربوط به ماه و جزر و مد دریا می باشد. نقره ای نماد آبگونه ، احساسات، تخیلات و رمزو راز است.
طلایی رنگ موفقیت، پیروزی و همراه با فراوانی و رفاه ، کیفیت و تزئینات، اعتبار و پیچیدگی، ارزش و ظرافت است. از لحاظ روانشناسی این رنگ بر وفور و نعمت دلالت دارد همچنین اسباس سلامتی نیز می باشد.
سفید رنگ کمال و خالص است.
دستبند ، انگشتر مردانه ، انگشتر طرح طلا ، نیم ست و سرویس ، بدلیجات ، دستبند ،
سیاه رنگه مخفی کاری و رازداری است، ایجاد یک فضای امن و مرموز که مانند این است که رمز و رازی را درون یک بطری و بدور از دنیا نگه داشته ای.
معانی رنگ ها بسته به موقعیت و فرهنگ هر کشوری دارد ممکن است متفاوت باشد.
هر رنگ جنبه مختلفی دارد که در این قسمت زبان هر رنگ را با استفاده از مفاهیمی ساده میتوانید به راحتی یاد بگیرید.
ارتباطات غیر کلامی
رنگ ها نوعی از ارتباطات غیر کلامی بحساب می آیند. رنگ ها مفاهیم ثابت و پایداری ندارند و می توانند با گذشت زمان یا بسته به شرایط خاصی معنی خاصی را القاء کنند.
برای مثال ممکن است شخصی لباس قرمز رنگ برای یک روز مشخصی بپوشد که این می تواند مشخص کننده یک یا چند دلیل روانشناسی باشد…..
- رنگ مورد علاقه این شخص باشد، یا
- نشان دهنده آمادگی لازم برای انجام عملی باشد، یا
- ممکن است نشان دهنده اشتیاق یک فرد در مورد عملی که در آن روز انجام داده است باشد، یا
- به احتمال نشان دهنده عصبانیت شخص در آن روز باشد (خودآگاه یا ناخودآگاه)
با اطلاع از مفاهیم رنگ ها می توانیم در نحوه انتخاب رنگ لباس، هدیه و کادو، زیورآلات و اکسسوری خود تجدید نظر کنیم و پیام هایی را که هر رنگ به ما ارجاع می دهند را در یابیم.
مفاهیم رنگ ها
قرمز، رنگ نشان دهنده انرژی، عشق، عزم و اراده و عمل است. همچنین نشان دهنده عصبانیت نیز می باشد.
نارنجی، نشان دهنده روابط اجتماعی و خوش بینی است. و از بعد منفی مفاهیم سطحی نگری و بد بینی را نیز داراست.
در میان مفاهیم روانشناسی رنگ ها، رنگ زرد نشان از خرد، عقل، خوشبینی و خوشحالی می باشد. همچنین از بعد دیگر نماد بزدلی، بی صبری و روحیه انتقادی است.
سبز رنگ تعادل و رشد است. این رنگ دارای معانی متعددی است که میتوان از بعد مثبت نماد اعتماد به نفس و از بعد منفی نماد انحصار طلبی باشد.
آبی رنگ اعتماد و صلح است. استفاده از این رنگ می تواند مفاهیمی همچون وفاداری و کمال و از طرف دیگر محافظه کاری و سرد مزاجی را دربر بگیرد.
نیلی نماد بینش و بصیرت است. در میان مفاهیم این رنگ میتوان به آرمان گرایی و ساختار و در طرف دیگر نشان اعتیاد آورد محسوب می شود.
بنفش رنگ خیال پردازی است. رنگ بنفش میتواند نشانی از خلاق و منحصر به فرد و یا بی تجربگی و غیر قابل انجام باشد.
رنگ فیروزه نمادی از ارتباط و نظم و ترتیب است. همچنین از بعد منفی می تواند نشان غیر عملی بودن و آرمان گرایی باشد.
در روانشناسی رنگ صورتی عشق بی قید و شرط و پرورش روح ذکر شده است و همچنین از بعد دیگر به معنی احمقانه، نابالغ و دختروار است.
رنگ ارغوانی به معنی سازگاری، هماهنگی جهانی و تعادل جهانی است. نماد احساسی روحانی در عین حال عملی است، مشوق احساسات و تعدیل چشم انداز بر روی زندگی است.
رنگ قهوه ای رنگ همبستگی و صمیمیت است، قهوه ای که رنگ زمین و خاک نیز می باشد نماد امنیت، حفاظت، راحتی و اسباب ثروت به حساب می آید.
از دید روانشناسی رنگ خاکستری (نه سیاه و نه سفید)، رنگ سازش و توافق است همچنین مفهومی عاری از احساسات است و میتواند غیر قطعی نیز باشد.
نقره ای رنگ دارای خواص انرژی زنانه است که مربوط به ماه و جزر و مد دریا می باشد. نقره ای نماد آبگونه ، احساسات، تخیلات و رمزو راز است.
طلایی رنگ موفقیت، پیروزی و همراه با فراوانی و رفاه ، کیفیت و تزئینات، اعتبار و پیچیدگی، ارزش و ظرافت است. از لحاظ روانشناسی این رنگ بر وفور و نعمت دلالت دارد همچنین اسباس سلامتی نیز می باشد.
سفید رنگ کمال و خالص است.
دستبند ، انگشتر مردانه ، انگشتر طرح طلا ، نیم ست و سرویس ، بدلیجات ، دستبند ،
سیاه رنگه مخفی کاری و رازداری است، ایجاد یک فضای امن و مرموز که مانند این است که رمز و رازی را درون یک بطری و بدور از دنیا نگه داشته ای.