11-21-2015, 05:10 PM
آیا صفحه شما در رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی درست کار نمیکند؟ آیا شما هزینه زیادی را برای تبلیغات در گوگل صرف کردهاید؟ آیا شما به دنبال یک راه اثرگذار برای هدایت ترافیک بیشتر به سمت وب سایتتان هستید؟ آیا شما میدانید که سطوح ترافیک سایتتان به طور طبیعی تحت تاثیر کلمات کلیدی واقعی صفحههای سایت شما هستند؟
جستجوی کلید واژه (و آنالیز مناسب آن) شاید تنها جنبه پراهمیت هر مجموعه بازاریابی آنلاین (بهینه سازی سایت و یا PPC) و پایه موفقیت در جستجوی بازاریابی است.
درست و حرفهای انجام دادن جستجوی کلمه کلیدی هنوز هم سادهترین راه در جهت رسیدن به ترافیک بیشتر برای سایت شماست.
شناسایی کلمات کلیدی مرتبط، با ارزشترین و متداولترین راه برای آغاز بازاریابی اینترنتی و نخستین گام برای موفقیت در رتبه بندی ورودیهای بازاریابی (از جمله بهینه سازی سایت (سئو) و بازاریابی لغات گوگل) است.
به طور خلاصه:
در سطح رقابتی، کمیت و کیفیت لینکهای مستقلی که از وب سایتهای دیگر روانه سایت شما میشوند تاثیر بسزایی در رتبه بندی صفحه شما در نزد گوگل دارند.
قرار گرفتن و تکرار کلمات و عبارات کلیدی پراهمیت در محتوای هر صفحه تا حد زیادی در رتبه گوگل تاثیرگذار است.
قرار گرفتن و تکرار کلمات کلیدی مشابه در صفحات دیگر سایتتان نیز، با توجه به همان صفحهای که میخواهید رتبه بهتری را داشته باشد، میتواند تاثیر مثبت یا منفیای بر روی رتبه بندی صفحه موردنظرتان بگذارد.
جستجوی کلید واژه برای بهینه سازی سایت یعنی یافتن کلمات کلیدی اصولی و قرار دادن آنها در عنوان صفحهتان و همچنین در متن محتوای صفحه اولتان است.
منظور از بهینه سازی صحیح صفحه سایت ایجاد امکان ارتباط با کاربران است به نحوی که با جستجوی واژه کلیدی به بازدیدکننده سایت شما تبدیل شوند و با بالا رفتن ترافیک، رتبه سایتتان را هم بالا ببرند.
مقدمهای بر جسجوی کلمه کلیدی برای مبتدیها
من به عنوان وبلاگ نویس به بهینه سازی سایت علاقهمند شدم و از سال ۲۰۰۷ به طور جدی وبلاگ نویسی را شروع کردم.
در ماه اکتبر ۲۰۰۹ از یکی از دوستانم خواستم برای بازیدکنندههای وبلاگم و برای کسانی که تازه میخواهند با اصول اولیه جستجوی واژههای کلیدی آشنا شوند مطلبی مقدماتی بنویسد. او کمکم کرد تا راهنمای مبتدی و مقدماتی را درباره ایجاد سریع جستجوی کلید واژهها تهیه کنم. این کار برای بهینه سازی وبلاگم خیلی مفید بود.
من قصد داشتم بعد از نوشتن مطلبی درباره گوگل پاندا در سال ۲۰۱۵ آن مطلب را از وبلاگم پاک کنم ولی با مشاوره همان دوستم مطلب را نگهداشتم و هنوز که هنوز است گاهی اوقات به آن رجوع میکنم و مسلما شروع خوبی برای مبتدیان است.
اولین گام در هر مجموعه بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمات کلیدیای است که میتواند سایت شما را به رتبه بندی خوبی در گوگل برساند.
جستجوی کلید واژه چیست؟ تعریف:
در دنیای آفلاین اینترنت شرکتهای بسیاری میلیونها دلار صرف انجام تحقیقات بازاریابی برای رسیدن به درکی از تقاضای بازار و فرصتهای آن میکنند.
استفاده کنندهها از جستجوی موتورهای جستجو دقیقا همان حرفی را میزنند که دقیقا بازاریابان در استفاده از واژههای کلیدی به دنبال آن هستند.
تعدادی از ابزارهای رایگان و آماده درباره سئو و بهینه سازی سایت وجود دارند که میتوانند شما را در درک بازار یاری کنند. افزون بر این ابزارهایی نیز هستند که اطلاعات شما را به بخشی از استراتژی خود تبدیل میکنند و کلمههای کلیدی موثر در سایتتان را معرفی مینمایند. از جمله:
اگر شما در حال حاضر وب سایتی را در اختیار دارید میتوانید دادههای آن را با ابزارهایی آنالیز کنید.
اجرای آزمایشی لغات مورداستفاده در سایتتان (این ابزار قبل از اینکه شما دادههای خودتان را در معرض دید موتورجستجوی گوگل قرار بدهید، از بین آنها گزینه مناسب و واژه کلیدی سایت را معین میکند مثلا اگر سایتی دربارع بیمه خودرو داشته باشید یکی از پیشنهادهای نمایش داده شده برای سئو میتواند واژه کلیدی «بیمه ارزان خودرو» باشد.
با ابزاری دیگر میتوانید جستجوهای رقیبهای کسب و کارتان را بدست بیاورید. این ابزار به شما دیدی میدهد تا بتوانید از نحوه رقابت کسب و کارتان ایده اولیهای به دست بیاورید.)
تعامل متقابل با مشتری، و جوابگویی به انتقادات و پیشنهادات
بررسی و دیدن انجمنها و قسمت پرسش و پاسخهای وب سایتهای مرتبط (این کار میتواند شما را در پیدا کردن مسائل و زمینههای فرصت ساز مشترک یاری کند)
ترکیب چه اندازه برای مجموعه بهینه سازی سایت موفق اهمیت دارد؟
کلمات کلیدی بسیاری میتوان یافت.
بدون انجام جستجوی کلمه کلیدی در موتورهای جستجو پروژهها چندان پیشرفتی نمیکنند (مگر اینکه آنها خیلی خیلی عجیب و غریب و / یا ویروسی و / یا ارزشهای خاصی داشته باشند.).
اگر شما یکی از آن کسب و کار ویژهای را دارید که در شاخه جدید خاصی فعالیت میکنید (مثلا در شاخه انحصاری آیفون) پس بهینه سازی سایت اهمیت چندانی در موفقیت شما نخواهد داشت.
اما آن نوع کسب و کارها نادر هستند.
حقیقت این است که خیلی از کسب و کارها وجود دارند که تقریبا و یا در حد زیادی گسترش یافتهاند، و یا به همراه چند تخصص منحصر به فرد و / یا خاص بازاریابی میشوند.
بهینه سازی سایت به شما کمک میکند تا تقاضای موجود در بازار را کشف کنید و بتوانید کسب و کارتان را از طریق کلمههای پراهمیت به روندی روبه رشد در این بازار تبدیل نمایید.
شما میتوانید از مفاهیم بهینه سازی سایت در جهت هر آنچه از کسب و کارتان انتظار دارید، نام دامنهای که خریدهاید، چگونگی محتوا و عنوان صفحههای مورداستفادهتان بهره ببرید و به صفحههای خودتان با محتوای باکیفیت تنوع ببخشید.
جستجوی کلید واژه یک قسمت است، اما یک فرایند تکراری هم است.
برای سایتهای مرجع بزرگ که توانستهاند اعتماد خوبی را در بین کاربران ایجاد کنند لازم نیست به عنوان رقیب در کسب و کارتان نگاه کنید، اما اگر شما جزء سایتهایی هستید که تازه شروع به کار کردهاید و کسب و کارتان تا حدودی زیاد است حتما باید درباره کلمه کلیدی خاصی متمرکز شوید تا به موفقیت برسید.
و حتی اگر شما وب سایتی قابل اعتماد با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی اثرگذار داشته باشید سئو به شما کمک میکند تا هم سود بیشتری به دست آورید و هم بتوانید کسب و کارتان را با پایین آوردن جستجوهای زاید توسعه بدهید، از طرفی به خاطر ترافیکی که عاید شما میشود بازده خوبی را هم به دست خواهید آورد.
و از آنجایی که شماره یک رتبه بندی گوگل با تقسیم مضربی از ترافیک آن سایت جلوتر است شما با بهینه سازی سایت میتوانید رتبه بندیای بین سه یا چهار را بدست بیاورید، بازده اضافی بهبود رتبه بندی معمولا به مراتب سختتر و هزینه بر خواهد بود (حداقل در حال حاضر، اما با بیشتر شدن کاربران مسلما این رقم هم به سطح نرمالی خواهد رسید)
از کجا شروع کنیم؟
چه نوع خواسته بلندی دارید؟ آیا برای تحقق خواستههایتان بودجهای کنار گذاشتهاید؟
چگونه شما میخواهید خودتان را از رقیبهایتان در کسب و کار متمایز کنید؟
آیا منبعهایی دیگری در دست دارید (از جمله اطلاعات بازار، نام دامنه، اطلاعات تماس کسب و کار، و غیره) تا بتوانید با آنها به ساخت پروژهای جدید مبادرت کنید؟
آیا به نظرتان این مطلب درست است که برای شروع کسب و کار باید اطلاعاتی درجهت پیشرفت سریع در آن کار بدست بیاورید؟
من به تازگی دیدهام که کسی اقدام به راه اندازی یک سایت کارت اعتباری کرده و آن را با این ایده متناقض تبلیغ میکند: «کارتهای اعتباری زندگی شما را به نابودی میکشند.»
اگر با انصاف نگاه کنیم اینگونه تبلیغات لینکهای بسیاری را روانه سایت میکنند لینکهایی که همه وب سایتهای ضعیف آنها را دارند اما در دراز مدت به صورت سایتی متفاوت و خوب میتواند ظاهر شود.
هنگامی که شما در کسب و کار و بازاریابیتان استراتژی و هدفهای پایینی را دنبال میکنید بعد از مدتی احساس خواهید کرد که باید به فکر ایدههایی باشید که در جهت بازار و توسعه محدوده وب سایتتان باشد و شروع میکنید به نقشه کشیدن در جهت استراتژیهای که شما را در کلمههای کلیدی خاصی برروی نشانیهای اینترنتی تثبیت کند.
و اگر شما با یک ایده خوب میخواهید شروع به راه اندازی یک شرکت و وبلاگ در بازار کنید و در این زمینه خلایی را در بازار احساس میکنید میتوانید با تهیه سرمایه اجتماعی، ساخت لینک، و دور هم جمع کردن مخاطبان و به طور خلاصه با ایجاد اهرمهایی به آن ایدهتان تحقق ببخشید. با داشتن این هاست که شما خواهید توانست لینکهای کسب کرده را در هر جایی که بخواهید استفاده کنید (البته جاهای خوب).
و (اگر شما در یک بازار کوچک با اطلاعات جستجوی محدود کار میکنید) قبل از اینکه پول هنگفتی را صرف ساخت سایت کامل و ایجاد لینکها کنید بهتر است ابتدا لغات موردنظرتان را آزمایش و درباره جاهایی که میخواهید در آنجا لینک بگذارید دادههایی را به دست آورید.
اجرای این کارها میتواند به شما کمک کند تا از اتلاف شدن بیهوده پولتان خودداری کنید و همچنین در دراز مدت به آنچه هم خرج کردهاید برسید، این یکی از دلایل همسرم بود برای اینکه وبلاگی درباره PPCراه اندازی کند.
او برای اولین بار درباره استراتژیهای سئو اطلاعاتی کسب کرد و با جان و دل به دنبال لغات مهمی بود که دیگران پیشنهاد میدادند.
جستجو شامل چه مواردی میشود؟
جستجوی کلید واژه را میتوان در بسیاری از مراحل مختلف فرایند بهینه سازی طراحی سایت انجام داد – در همه جا از جمله در انتخاب نام دامنه، برای برنامه ریزی نقشه سایت اولیه، در کار روزانه بر روی روند ایجاد محتوای روزانه برای هیات تحریریه تولید کننده محتوای دورهای. و همچنین شما میتوانید برای تغییر، رتبه بندی، و داده ترافیکتان از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن موضوعات جدید برای نوشتن محتوا از آنها کمک بگیرید و راههایی بهتر برای بهینه سازی سایت و تحکیم استراتژی محتوای سایتتان در جهت جستجوی کلید واژه مناسب و ایجاد لینک بهینه بهره ببرید تا تعریف خوبی برای میزان محتوای لازم در سایتتان، عنوان صفحه، اخباری تولیدی لینک شده به سایت در دست داشته باشید.
گوگل به دنبال بهترین کلمه کلیدی میگردد زیرا آنها سهم بسزایی در جستجوهای گوگل دارند. تا به بهترین کلمه کلیدی به طور کلی به دلیل بدنبال سهم بازار خود را بزرگ. با توجه به اینکه فیلترینک انتخابی و تصادفی دادههای گوگل، این امکان را به سایر ابزارها میدهد تا برای پر کردن شکافهای موجود از جستجوی کلمه کلیدی مناسب استفاده کنند.
افزون بر این، بسیاری از موتورهای جستجو به کسانی که از جعبه جستجوی آن موتور استفاده میکنند گزینههایی را از میان جستجوهای قبلی توسط کاربران توصیه میکند تا کار جستجو سریعتر انجام شود.
این نحوه جستجو اغلب نشان دهنده بیشترین جستجوها و محبوبترین کلمه کلیدی در نزد کاربران است که آن را در نوار جستجو تایپ کردهاند و آن کلمات به اولویتهای بالاتر هدایت میشوند.
چه مقدار جستجو برای یافتن کلمه کلیدی در یک پروژه باید انجام داد؟
این بستگی به میزان جدیت شما در پروژه دارد. گاهی اوقات ما مجبور هستیم سایتی را به صورت آزمایشی شروع کنیم و سپس بر روی آن با سرمایه گذاریها و آزمون و خطاهای متوالی به بهترین کلمه کلیدی برسیم.
اگر بدانیم که هدف و استراتژی کلی ما برای پروژه کفایت میکند و خواستهای هم به غیر آن اهداف نداشته باشیم دیگر لازم نیست به دنبال امور جزیی برویم، با استفاده از ۱۰ ابزار واژهها و اصطلاحات مختلف را لیست میکنیم و سپس به وسیله بازاریابی لغات گوگل (API) میتوانیم تک تک آنها را بررسی کنیم و به اطلاعات بیشتری برسیم و آخر سر کلمه کلیدی متناسب با آن استراتژی کلی را پیدا کنیم.
به عنوان نمونه من در سایتی که به پایان رساندم نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ کلمه کلیدی را در لیستی تهیه کردم و آنها را با توجه به ارزششان مرتب و سپس شروع به بررسی هر یک از کلمههای کلیدی مرتبط با کارم نمودم.
آیا تغییر کلمات کلیدی به معنی پیشرفت پروژه است؟
جواب: بله و خیر.
به این معنی که شما در سایتتان توانستهاید لینکهای زیادی را جمع کنید که این توانایی را میدهند تا بتوانید رتبه بهتری برای کلمات کلیدی به دست آورید.
اما این بدان معنا نیست که شما از هدف قرار دادن کلمات کلیدی به نتیجه رسیده باید دست بکشید.
بلکه باید بتوانید بعد از هدف قرار دادن کلمات کلیدی سخت به سراغ کلمات کلیدی آسانتر بروید و در آنها هم برای سایتتان ترافیک جمع کنید. برای مثال، اگر هدف شما رسیدن به رتبه بندی صفحه برای «بهترین کارتهای اعتباری» است بعد از اینکه این صفحه توانست در رتبه خوبی (در نهایت) برای کلمات کلیدی قرار بگیرد حالا باید به سراغ کلماتی تظیر «کارتهای اعتباری» بروید و همان کارها را برای این واژه نیر انجام بدهید تا در این واژه نیز ترافیک داشته باشید.
شما میتوانید برای درک بهتر ترافیک کلمات کلیدی مدنظرتان را در یک منحنی ترسیم کنید و نحوه رقابت هر یک از آنها را با توجه به تعداد کلمات کلیدی در جستجو معین نمایید.
این منحنی از توزیع ترافیک برای سایتهای جدید شروع میشود و به سمت راست سر توزیع را نشان میدهد (کلمات کلیدی دارای رقابت کم با چند بار تکرار در صفحه اول جستجو، که بهینه سازی رتبه آنها آسانتر است در ابتدای سیر دیده میشوند و رفته رفته کلمات سختر میشوند) و پس از آن در سمت چپ منحنی لینکهایی را نشان بدهید که دامنه نفوذ بیشتری را برای کلمات کلیدی شما به وجود آوردهاند. با این منحنی شما قادر خواهید بود رقابت بیشتری بین کلمات کلیدی را ببینید و تصمیمهای درستی با توجه به معیارهای لینکها اتخاذ کنید.
چگونه میتوان مراحل را به طور طبیعی گذراند عنوان مثال چگونه میتوانیم جستجو و آنالیز را به نحو خاصی طی کنیم؟
ادامه مطلب به زودی...
ترجمه :طراحی سایت وب کندو
جستجوی کلید واژه (و آنالیز مناسب آن) شاید تنها جنبه پراهمیت هر مجموعه بازاریابی آنلاین (بهینه سازی سایت و یا PPC) و پایه موفقیت در جستجوی بازاریابی است.
درست و حرفهای انجام دادن جستجوی کلمه کلیدی هنوز هم سادهترین راه در جهت رسیدن به ترافیک بیشتر برای سایت شماست.
شناسایی کلمات کلیدی مرتبط، با ارزشترین و متداولترین راه برای آغاز بازاریابی اینترنتی و نخستین گام برای موفقیت در رتبه بندی ورودیهای بازاریابی (از جمله بهینه سازی سایت (سئو) و بازاریابی لغات گوگل) است.
به طور خلاصه:
در سطح رقابتی، کمیت و کیفیت لینکهای مستقلی که از وب سایتهای دیگر روانه سایت شما میشوند تاثیر بسزایی در رتبه بندی صفحه شما در نزد گوگل دارند.
قرار گرفتن و تکرار کلمات و عبارات کلیدی پراهمیت در محتوای هر صفحه تا حد زیادی در رتبه گوگل تاثیرگذار است.
قرار گرفتن و تکرار کلمات کلیدی مشابه در صفحات دیگر سایتتان نیز، با توجه به همان صفحهای که میخواهید رتبه بهتری را داشته باشد، میتواند تاثیر مثبت یا منفیای بر روی رتبه بندی صفحه موردنظرتان بگذارد.
جستجوی کلید واژه برای بهینه سازی سایت یعنی یافتن کلمات کلیدی اصولی و قرار دادن آنها در عنوان صفحهتان و همچنین در متن محتوای صفحه اولتان است.
منظور از بهینه سازی صحیح صفحه سایت ایجاد امکان ارتباط با کاربران است به نحوی که با جستجوی واژه کلیدی به بازدیدکننده سایت شما تبدیل شوند و با بالا رفتن ترافیک، رتبه سایتتان را هم بالا ببرند.
مقدمهای بر جسجوی کلمه کلیدی برای مبتدیها
من به عنوان وبلاگ نویس به بهینه سازی سایت علاقهمند شدم و از سال ۲۰۰۷ به طور جدی وبلاگ نویسی را شروع کردم.
در ماه اکتبر ۲۰۰۹ از یکی از دوستانم خواستم برای بازیدکنندههای وبلاگم و برای کسانی که تازه میخواهند با اصول اولیه جستجوی واژههای کلیدی آشنا شوند مطلبی مقدماتی بنویسد. او کمکم کرد تا راهنمای مبتدی و مقدماتی را درباره ایجاد سریع جستجوی کلید واژهها تهیه کنم. این کار برای بهینه سازی وبلاگم خیلی مفید بود.
من قصد داشتم بعد از نوشتن مطلبی درباره گوگل پاندا در سال ۲۰۱۵ آن مطلب را از وبلاگم پاک کنم ولی با مشاوره همان دوستم مطلب را نگهداشتم و هنوز که هنوز است گاهی اوقات به آن رجوع میکنم و مسلما شروع خوبی برای مبتدیان است.
اولین گام در هر مجموعه بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمات کلیدیای است که میتواند سایت شما را به رتبه بندی خوبی در گوگل برساند.
جستجوی کلید واژه چیست؟ تعریف:
در دنیای آفلاین اینترنت شرکتهای بسیاری میلیونها دلار صرف انجام تحقیقات بازاریابی برای رسیدن به درکی از تقاضای بازار و فرصتهای آن میکنند.
استفاده کنندهها از جستجوی موتورهای جستجو دقیقا همان حرفی را میزنند که دقیقا بازاریابان در استفاده از واژههای کلیدی به دنبال آن هستند.
تعدادی از ابزارهای رایگان و آماده درباره سئو و بهینه سازی سایت وجود دارند که میتوانند شما را در درک بازار یاری کنند. افزون بر این ابزارهایی نیز هستند که اطلاعات شما را به بخشی از استراتژی خود تبدیل میکنند و کلمههای کلیدی موثر در سایتتان را معرفی مینمایند. از جمله:
اگر شما در حال حاضر وب سایتی را در اختیار دارید میتوانید دادههای آن را با ابزارهایی آنالیز کنید.
اجرای آزمایشی لغات مورداستفاده در سایتتان (این ابزار قبل از اینکه شما دادههای خودتان را در معرض دید موتورجستجوی گوگل قرار بدهید، از بین آنها گزینه مناسب و واژه کلیدی سایت را معین میکند مثلا اگر سایتی دربارع بیمه خودرو داشته باشید یکی از پیشنهادهای نمایش داده شده برای سئو میتواند واژه کلیدی «بیمه ارزان خودرو» باشد.
با ابزاری دیگر میتوانید جستجوهای رقیبهای کسب و کارتان را بدست بیاورید. این ابزار به شما دیدی میدهد تا بتوانید از نحوه رقابت کسب و کارتان ایده اولیهای به دست بیاورید.)
تعامل متقابل با مشتری، و جوابگویی به انتقادات و پیشنهادات
بررسی و دیدن انجمنها و قسمت پرسش و پاسخهای وب سایتهای مرتبط (این کار میتواند شما را در پیدا کردن مسائل و زمینههای فرصت ساز مشترک یاری کند)
ترکیب چه اندازه برای مجموعه بهینه سازی سایت موفق اهمیت دارد؟
کلمات کلیدی بسیاری میتوان یافت.
بدون انجام جستجوی کلمه کلیدی در موتورهای جستجو پروژهها چندان پیشرفتی نمیکنند (مگر اینکه آنها خیلی خیلی عجیب و غریب و / یا ویروسی و / یا ارزشهای خاصی داشته باشند.).
اگر شما یکی از آن کسب و کار ویژهای را دارید که در شاخه جدید خاصی فعالیت میکنید (مثلا در شاخه انحصاری آیفون) پس بهینه سازی سایت اهمیت چندانی در موفقیت شما نخواهد داشت.
اما آن نوع کسب و کارها نادر هستند.
حقیقت این است که خیلی از کسب و کارها وجود دارند که تقریبا و یا در حد زیادی گسترش یافتهاند، و یا به همراه چند تخصص منحصر به فرد و / یا خاص بازاریابی میشوند.
بهینه سازی سایت به شما کمک میکند تا تقاضای موجود در بازار را کشف کنید و بتوانید کسب و کارتان را از طریق کلمههای پراهمیت به روندی روبه رشد در این بازار تبدیل نمایید.
شما میتوانید از مفاهیم بهینه سازی سایت در جهت هر آنچه از کسب و کارتان انتظار دارید، نام دامنهای که خریدهاید، چگونگی محتوا و عنوان صفحههای مورداستفادهتان بهره ببرید و به صفحههای خودتان با محتوای باکیفیت تنوع ببخشید.
جستجوی کلید واژه یک قسمت است، اما یک فرایند تکراری هم است.
برای سایتهای مرجع بزرگ که توانستهاند اعتماد خوبی را در بین کاربران ایجاد کنند لازم نیست به عنوان رقیب در کسب و کارتان نگاه کنید، اما اگر شما جزء سایتهایی هستید که تازه شروع به کار کردهاید و کسب و کارتان تا حدودی زیاد است حتما باید درباره کلمه کلیدی خاصی متمرکز شوید تا به موفقیت برسید.
و حتی اگر شما وب سایتی قابل اعتماد با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی اثرگذار داشته باشید سئو به شما کمک میکند تا هم سود بیشتری به دست آورید و هم بتوانید کسب و کارتان را با پایین آوردن جستجوهای زاید توسعه بدهید، از طرفی به خاطر ترافیکی که عاید شما میشود بازده خوبی را هم به دست خواهید آورد.
و از آنجایی که شماره یک رتبه بندی گوگل با تقسیم مضربی از ترافیک آن سایت جلوتر است شما با بهینه سازی سایت میتوانید رتبه بندیای بین سه یا چهار را بدست بیاورید، بازده اضافی بهبود رتبه بندی معمولا به مراتب سختتر و هزینه بر خواهد بود (حداقل در حال حاضر، اما با بیشتر شدن کاربران مسلما این رقم هم به سطح نرمالی خواهد رسید)
از کجا شروع کنیم؟
چه نوع خواسته بلندی دارید؟ آیا برای تحقق خواستههایتان بودجهای کنار گذاشتهاید؟
چگونه شما میخواهید خودتان را از رقیبهایتان در کسب و کار متمایز کنید؟
آیا منبعهایی دیگری در دست دارید (از جمله اطلاعات بازار، نام دامنه، اطلاعات تماس کسب و کار، و غیره) تا بتوانید با آنها به ساخت پروژهای جدید مبادرت کنید؟
آیا به نظرتان این مطلب درست است که برای شروع کسب و کار باید اطلاعاتی درجهت پیشرفت سریع در آن کار بدست بیاورید؟
من به تازگی دیدهام که کسی اقدام به راه اندازی یک سایت کارت اعتباری کرده و آن را با این ایده متناقض تبلیغ میکند: «کارتهای اعتباری زندگی شما را به نابودی میکشند.»
اگر با انصاف نگاه کنیم اینگونه تبلیغات لینکهای بسیاری را روانه سایت میکنند لینکهایی که همه وب سایتهای ضعیف آنها را دارند اما در دراز مدت به صورت سایتی متفاوت و خوب میتواند ظاهر شود.
هنگامی که شما در کسب و کار و بازاریابیتان استراتژی و هدفهای پایینی را دنبال میکنید بعد از مدتی احساس خواهید کرد که باید به فکر ایدههایی باشید که در جهت بازار و توسعه محدوده وب سایتتان باشد و شروع میکنید به نقشه کشیدن در جهت استراتژیهای که شما را در کلمههای کلیدی خاصی برروی نشانیهای اینترنتی تثبیت کند.
و اگر شما با یک ایده خوب میخواهید شروع به راه اندازی یک شرکت و وبلاگ در بازار کنید و در این زمینه خلایی را در بازار احساس میکنید میتوانید با تهیه سرمایه اجتماعی، ساخت لینک، و دور هم جمع کردن مخاطبان و به طور خلاصه با ایجاد اهرمهایی به آن ایدهتان تحقق ببخشید. با داشتن این هاست که شما خواهید توانست لینکهای کسب کرده را در هر جایی که بخواهید استفاده کنید (البته جاهای خوب).
و (اگر شما در یک بازار کوچک با اطلاعات جستجوی محدود کار میکنید) قبل از اینکه پول هنگفتی را صرف ساخت سایت کامل و ایجاد لینکها کنید بهتر است ابتدا لغات موردنظرتان را آزمایش و درباره جاهایی که میخواهید در آنجا لینک بگذارید دادههایی را به دست آورید.
اجرای این کارها میتواند به شما کمک کند تا از اتلاف شدن بیهوده پولتان خودداری کنید و همچنین در دراز مدت به آنچه هم خرج کردهاید برسید، این یکی از دلایل همسرم بود برای اینکه وبلاگی درباره PPCراه اندازی کند.
او برای اولین بار درباره استراتژیهای سئو اطلاعاتی کسب کرد و با جان و دل به دنبال لغات مهمی بود که دیگران پیشنهاد میدادند.
جستجو شامل چه مواردی میشود؟
جستجوی کلید واژه را میتوان در بسیاری از مراحل مختلف فرایند بهینه سازی طراحی سایت انجام داد – در همه جا از جمله در انتخاب نام دامنه، برای برنامه ریزی نقشه سایت اولیه، در کار روزانه بر روی روند ایجاد محتوای روزانه برای هیات تحریریه تولید کننده محتوای دورهای. و همچنین شما میتوانید برای تغییر، رتبه بندی، و داده ترافیکتان از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن موضوعات جدید برای نوشتن محتوا از آنها کمک بگیرید و راههایی بهتر برای بهینه سازی سایت و تحکیم استراتژی محتوای سایتتان در جهت جستجوی کلید واژه مناسب و ایجاد لینک بهینه بهره ببرید تا تعریف خوبی برای میزان محتوای لازم در سایتتان، عنوان صفحه، اخباری تولیدی لینک شده به سایت در دست داشته باشید.
گوگل به دنبال بهترین کلمه کلیدی میگردد زیرا آنها سهم بسزایی در جستجوهای گوگل دارند. تا به بهترین کلمه کلیدی به طور کلی به دلیل بدنبال سهم بازار خود را بزرگ. با توجه به اینکه فیلترینک انتخابی و تصادفی دادههای گوگل، این امکان را به سایر ابزارها میدهد تا برای پر کردن شکافهای موجود از جستجوی کلمه کلیدی مناسب استفاده کنند.
افزون بر این، بسیاری از موتورهای جستجو به کسانی که از جعبه جستجوی آن موتور استفاده میکنند گزینههایی را از میان جستجوهای قبلی توسط کاربران توصیه میکند تا کار جستجو سریعتر انجام شود.
این نحوه جستجو اغلب نشان دهنده بیشترین جستجوها و محبوبترین کلمه کلیدی در نزد کاربران است که آن را در نوار جستجو تایپ کردهاند و آن کلمات به اولویتهای بالاتر هدایت میشوند.
چه مقدار جستجو برای یافتن کلمه کلیدی در یک پروژه باید انجام داد؟
این بستگی به میزان جدیت شما در پروژه دارد. گاهی اوقات ما مجبور هستیم سایتی را به صورت آزمایشی شروع کنیم و سپس بر روی آن با سرمایه گذاریها و آزمون و خطاهای متوالی به بهترین کلمه کلیدی برسیم.
اگر بدانیم که هدف و استراتژی کلی ما برای پروژه کفایت میکند و خواستهای هم به غیر آن اهداف نداشته باشیم دیگر لازم نیست به دنبال امور جزیی برویم، با استفاده از ۱۰ ابزار واژهها و اصطلاحات مختلف را لیست میکنیم و سپس به وسیله بازاریابی لغات گوگل (API) میتوانیم تک تک آنها را بررسی کنیم و به اطلاعات بیشتری برسیم و آخر سر کلمه کلیدی متناسب با آن استراتژی کلی را پیدا کنیم.
به عنوان نمونه من در سایتی که به پایان رساندم نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ کلمه کلیدی را در لیستی تهیه کردم و آنها را با توجه به ارزششان مرتب و سپس شروع به بررسی هر یک از کلمههای کلیدی مرتبط با کارم نمودم.
آیا تغییر کلمات کلیدی به معنی پیشرفت پروژه است؟
جواب: بله و خیر.
به این معنی که شما در سایتتان توانستهاید لینکهای زیادی را جمع کنید که این توانایی را میدهند تا بتوانید رتبه بهتری برای کلمات کلیدی به دست آورید.
اما این بدان معنا نیست که شما از هدف قرار دادن کلمات کلیدی به نتیجه رسیده باید دست بکشید.
بلکه باید بتوانید بعد از هدف قرار دادن کلمات کلیدی سخت به سراغ کلمات کلیدی آسانتر بروید و در آنها هم برای سایتتان ترافیک جمع کنید. برای مثال، اگر هدف شما رسیدن به رتبه بندی صفحه برای «بهترین کارتهای اعتباری» است بعد از اینکه این صفحه توانست در رتبه خوبی (در نهایت) برای کلمات کلیدی قرار بگیرد حالا باید به سراغ کلماتی تظیر «کارتهای اعتباری» بروید و همان کارها را برای این واژه نیر انجام بدهید تا در این واژه نیز ترافیک داشته باشید.
شما میتوانید برای درک بهتر ترافیک کلمات کلیدی مدنظرتان را در یک منحنی ترسیم کنید و نحوه رقابت هر یک از آنها را با توجه به تعداد کلمات کلیدی در جستجو معین نمایید.
این منحنی از توزیع ترافیک برای سایتهای جدید شروع میشود و به سمت راست سر توزیع را نشان میدهد (کلمات کلیدی دارای رقابت کم با چند بار تکرار در صفحه اول جستجو، که بهینه سازی رتبه آنها آسانتر است در ابتدای سیر دیده میشوند و رفته رفته کلمات سختر میشوند) و پس از آن در سمت چپ منحنی لینکهایی را نشان بدهید که دامنه نفوذ بیشتری را برای کلمات کلیدی شما به وجود آوردهاند. با این منحنی شما قادر خواهید بود رقابت بیشتری بین کلمات کلیدی را ببینید و تصمیمهای درستی با توجه به معیارهای لینکها اتخاذ کنید.
چگونه میتوان مراحل را به طور طبیعی گذراند عنوان مثال چگونه میتوانیم جستجو و آنالیز را به نحو خاصی طی کنیم؟
ادامه مطلب به زودی...
ترجمه :طراحی سایت وب کندو