امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انتقام مافیایی | اولین نگاه به عنوان Mafia III
#11
اولین نگاه خوبی بود.
ولی یه چیز رو نفهمیدم این سالیاری چی میشه جریانش؟
اگه نوه ی تام تو بازی پیدا می شد جالب می شد!
اون قدری که از نسخه ی اول خوشم اومد فکر نکنم از دو خوشم اومده باشه، نسخه دوم خوب بود ولی می تونست بهتر باشه.
 ببینیم سه چجوریه؟
پاسخ
#12
سلام خدمت دوست بسیار خوبم، پویان عزیز
قبل ازهرچیزی یک تشکر از شما بابت این مقاله‌ی پربار و نسبتا استاندارد می‌کنم. توجه داشته باشید که شما تمامی قابلیت‌های یک نویسنده‌ی خوب رو دارید، اما گاهی اوقات نسبت به توضیحات و نکاتی که دوستان عرض می‌کنن بی‌توجهی می‌کنید. اشکالاتی از قبیل نیم‌فاصله‌ها و جمله‌بندی‌ها در مقالات قبلی هم دیده می‌شد و بنده به همراه جمعی از دوستان، یک سری توضیحات در این‌باره داده بودیم اما مورد توجه شما قرار نگرفت. دوستانه بخوام‌ بگم، شکل ظاهری مقاله هم چندان به دل نمی‌نشست! در ابتدا، اومدید مقاله رو با نام "خدا" شروع کردید که از نظر معنوی و محتوایی بد نیست، اما یادتون باشه که ما هیچ‌وقت در مقالات نقد و بررسی از چنین جملاتی استفاده نمی‌کنیم (حالا چه خوب چه بد). درضمن گفتن نام نویسنده‌ و مشخصات مقاله هم در ابتدای کار، اصلا جایز نیست و توصیه نمیشه. به استثنای "داستان‌ها" و مقالات "طنز" که انجام این کار چندان مشکلی ایجاد نمی‌کنه. بحث در مورد نگارش مقاله رو ادامه نمی‌دم چون آقا مجید حسابی روی این موضوع زوم کردن و نکات کاملی ارائه دادن. اما در مورد محتوای مقاله! از نظر محتوایی مقاله‌ی شما در سطح معمولی قرار داره. اصولا توی پیشنمایش‌ها همیشه روی موضوعاتی تمرکز کنید که درک اون‌ها برای یک خواننده در نگاه اول کار سختی باشه. درواقع به موضوعاتی بپردازید که برای یک مخاطب معمولی حس جذابیت و نوآوری داشته باشه. در مورد حجم کلی مقاله هم جایز می‌دونم که یک سری توضیحات داده بشه. ما توی مقالات "پیشنمایش" همیشه حجم اطلاعات رو مبنای کار قرار میدیم! یعنی اصلا مهم نیست که بخش "مقدمه" و"تاریخچه" چقدر طولانی باشه، بلکه محتوا و متن اصلیه که در "پیشنمایش‌ها" ارزش بالایی به مقاله میده. درواقع حتی اگر حجم مقاله بسیار نامعقول باشه (مثلا بالای 5000 کلمه! یا کمتر از 1800 کلمه) این موضوع اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیره. چراکه ما در این‌جور مقالات دنبال اطلاعات و توضیحات جامع و کامل هستیم.
اما بهتره در مورد یک بحث نگارشی که به‌شدت به محتوای اون هم آسیب زده بود صحبت کنیم. در مقاله‌ی شما استفاده از علائم نگارشی اصلا درست و قابل‌ قبول نبود! به عنوان مثال جمله‌ی زیر رو درنظر بگیرید:
نقل‌قول: طبق یک اصول و اساس منطقی (،) مجموعه مافیا(،) باز هم تمرکز سازنده این عنوان بر روی ساخت مراحل جدید و ایجاد داستانی برای درگیری ذهن بازی کننده است و خواستار این است که ماموریت ها به داستان تکیه کنند و به هم متصل باشند.
از نظر معنایی تمام این جمله دارای ابهامه و جدا از این موضوع، معنی درستی هم نمیده! جلوتر در این مورد صحبت می‌کنم. سوالی که برای من بوجود اومده (فقط خطاب به شما نمی‌گم) اینه که چرا اسرار دارید که از نقطه استفاده نکنین؟ بنده به عنوان یک خواننده نفس‌تنگی می‌گیرم تا به یه نقطه برم!( S0 (2) ) سعی کنید جملات رو با گذاشتن نقطه به‌خوبی مدیریت کنید. در مورد "ویرگول" هم باید بگم کاربرد اشتباه اون باعث شده که معنی جمله کاملا تغییر کنه. در اصل ویرگول باید در محل مشخص شده قرار می‌گرفت، چون در ادامه نیازی به این علامت نداشتید. تکرر افعال هم دیگه نیازی به توضیح نداره... اما در مورد محتوای این جمله (و جملاتی که به وفور در مقاله دیده می‌شد) باید بگم اصلا درست نیست. کجای دنیا گفتن که تمرکز سازنده‌ها روی یک بخش، جزو "اصول منطقی و اساسی" محسوب میشه؟ بنظر بنده اصلا این حرف دست نیست. از این گذشته، به هیچ وجه نمیشه آینده‌ی یک عنوان رو پیش‌گویی کرد! خدارو چه دیدید، شاید این عنوان اصلا مراحل زیبایی نداشته باشه و داستانش هم چنگی به‌دل نزنه!... به هرحال چنین پیش‌گویی اصلا منطقی نیست. بگذریم... آخر این متن، جمله‌ای رو آوردید که محتوا نداره و به قول دوستان اهل‌ حال، پوچه! بنظر شما ماموریت‌های بازی به چه امیدی ساخته‌ میشن؟ بغیر از اینه که داستان عنوان رو روایت بکنن؟ به هرحال از نظر محتوایی هم برخی از جملات دچار ابهامات شدیدی می‌شدند...

خب از اینکه روده‌درازی کردم ازتون عذر می‌خوام و هدفم از این حرف‌ها فقط و فقط پیشرفت شما بوده و بس. امیدوارم شما با رعایت یک سری موضوعات و پایبند بودن به اون‌ها بتونید سطح مقالاتتون رو به استاندارد‌ها نزدیک کنید (که مطمعنم همین‌طوره). به هرحال امیدوارم در همه‌ی زمینه‌ها موفق باشی پویان جان. سوال و یا دستوری بود بنده در خدمتم...

پیروز و سرلبند باشید S0 (29)




پاسخ
#13
(04-12-2016, 04:38 PM)admil نوشته است: اولین نگاه خوبی بود.
ولی یه چیز رو نفهمیدم این سالیاری چی میشه جریانش؟
اگه نوه ی تام تو بازی پیدا می شد جالب می شد!
اون قدری که از نسخه ی اول خوشم اومد فکر نکنم از دو خوشم اومده باشه، نسخه دوم خوب بود ولی می تونست بهتر باشه.
 ببینیم سه چجوریه؟

این احتمال وجود داره چون دختر و همسر تام به اروپا رفتن و ممکنه برگردن
پاسخ
#14
یه سوال بازی بازی رو به قیمت واقعی خرید یا اینکه کرک هم میاد؟

روزها فكر من اين است و همه شب سخنم

                                     كه چرا غافل از احوال دل خويشتنم

پاسخ
#15
مقالت عالی بود، واقعا این فرانچایز شاهکاره! GTA یه طرف Mafia یه طرف!
4K Wallpaper Games

TeamSpeak: 185.86.180.212:8888
پاسخ
#16
مقاله زیبایی بود! اگر از  مافیا III به اندازه II و I استقبال بشه! عالی میشه! ولی فکر نمیکنم همچین چیزی اتفاق بیوفته اونا توی نسل خودشون عالی بودن!
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,635 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  اولین شکاف‌ها در زرهی پولادین (بررسی اجمالی Dark Souls III) Gabit0 1 2,366 06-05-2017, 01:20 AM
آخرین ارسال: TWO SOULS
  روزی روزگاری : دبی، بیابانی خونین | نقد و بررسی عنوان Spec Ops: The line Maziyar Hemmati 2 2,569 11-24-2016, 07:33 PM
آخرین ارسال: Y PS
  آفریقای وحشی با چاشنی زامبی:نقد وبررسی عنوان Resident Evil5 S.T.A.R.S 9 4,746 10-21-2016, 08:05 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  نغمه خون و مرگ | پیشنمایش عنوان Battlefield 1 Maziyar Hemmati 8 3,653 09-30-2016, 03:00 AM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان