امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عدم پشتیبانی از قابلیت Async در maxwell + پاسخ انویدیا
#1
مدتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که معماری Maxwell انویدیا یک نقطه ی ضعف بزرگ دارد. این نقطه ضعف به AMD کمک خواهد کرد تا بهتر برای Direct X 12 حاضر شود. با وجود این که درایور های انویدیا خلاف این مطلب را نشان می دهند، مکسول انویدیا از قابلیت Async که یکی از سه قابلیت کلیدی Direct X 12 می باشد پشتیبانی نمی کند. تیم سخت افزار گیمفا منتظر واکنش احتمالی انویدیا در این مورد بود تا این مسئله و پاسخ انویدیا رو به طور کامل پوشش دهد اما بر خلاف ماجرای حافظه ی GTX 970 ، مدتی طول کشید تا یک پاسخ از سوی انویدیا بشنویم.

[تصویر:  135a.jpg]

این مسئله زمانی آشکار شد که شرکت Oxide Games که یکی از توسعه دهنده ی بازی های رایانه ای می باشد اعلام کرد که این شرکت توسط بخش تجاری شرکت انویدیا تحت فشار است تا چند ویژگی خاص را از بنچمارک دیرکت ایکس 12 این استودیو با نام "Ashes of the Singularity" حذف کند.
Async یکی از قابلیت هایی است که توسط مایکروسافت به Direct3D اضافه شده که به یک برنامه ی کاربردی اجازه میدهد تا فرایند متراکم کردن برنامه براى جاى دادن تعداد زياد دستورالعملها در فضايى کوچک را از طریق تکه تکه کردن پردازش های رندرینگ انجام دهد. از آنجایی که درایورها نشان می دهند که این قابلیت در معماری مکسول انویدیا فعال است، Oxide Games بنچمارک دیرکت ایکس 12 خود را به همراه این قابلیت طراحی کرد. اما وقتی نوبت به تست این قابلیت با پردازنده های گرافیکی مکسول رسید، نتیجه چیزی نبود جز یک افتضاح کامل. در طول همکاری با انویدیا برای حل کردن این مشکل، مشخص شد که مکسول به صورت پیشفرض از این قابلیت پشتیبانی نمی کند و ادعای درایورها در مورد پشتیبانی از این قابلیت در واقع دروغ است. به گفته ی Oxide Games اینجا بود که انویدیا فشارهای خود را برای حذف کلیه ی کدهایی که در این بنچمارک وجود دارند و از Async استفاده می کنند شروع کرد.

یکی از اعضای این استودیو در کنفرانسی در این مورد گفت:

نقل‌قول: شخصا معتقد هستم که هر شخصی می تواند دریابد که ما مقصر این ماجرا نیستیم و همگی به انویدیا به عنوان ارائه دهنده ی کدها و قابلیت های پشتیبانی شده اعتماد کردیم. منظور از اعتماد این است که درایورهای این شرکت نشان می دادند که معماری مکسول از این قابلیت پشتیبانی می کند. اما زمانی که به آزمایش بنچمارک پرداختیم، یک افتضاح به تمام معنا در زمینه ی کارایی به بار آمد و ما مجبور شدیم این قابلیت را برای سخت افزار های انویدیا غیر فعال کنیم. تا جایی که من اطلاع دارم مکسول انویدیا اصلا از Async پشتیبانی نمی کند با این حال نمی دانم چرا درایورهای این شرکت خلاف این مطلب را نشان می دهند. تفاوت دیگر بین این دو شرکت این است که انویدیا در نسل دوم سخت افزار مربوط به این تکنولوژی قرار دارد در حالی که AMD در نسل سوم می باشد. نتیجه ی آن هم فشار بیشتر بر روی CPU هنگام استفاده از D3D12 است. هر چند این تفاوت خیلی چشم گیری نیست. به هر حال این مشکلات به کدنویسی و بنچمارک مربوط نمی شود و همه چیز مربوط به قابلیت هایی است که درایور خبر از پشتیبانی آنها می دهد.


با استناد به سهم عظیم شرکت انویدیا از بازار سخت افزار می توان حدس زد که این شرکت به تلاش های خود برای بازداشتن سازنده ها از به کاربردن این قابلیت ادامه خواهد داد. قابلیت هایی که شرکت رقیب یعنی AMD از آنها پشتیبانی میکند. درایورهای این شرکت اعلام می کنند از که DirectX 12 و سطح ویژگی های 1_12 پشتیبانی میکنند اما این سوال برای ما به وجود آمده که تا چه اندازه از این قابلیت ها مانند پشتیبانی دروغین از Async ، ساختگی هستند. قبل از این موضوع نیز این شرکت به خاطر استفاده از تکنولوژی های مربوط به GameWorks که فقط صاحبان کارت های این شرکت میتوانند از آنها استفاده کنند تحت فشار بود. آن هم در شرایطی که چه صاحبان کارت های گرافیک AMD ، چه صاحبان کارت های انویدیا به یک میزان برای بازی ها پول می پردازند.

اما پس از تقریبا یک هفته سکوت و سخن هایی که از اعضای استودیوی Oxide Games شنیدیم، به تازگی یکی از اعضای این استودیو به نام Kollock اعلام کرد (یا به گفته ی منبع خبر مجبور شد اعلام کند) که انویدیا در درایورهای خود به طور واضح اشاره نکرده که مکسول از Async پشتیبانی میکند و آنها به سختی در حال تلاش برای رفع این مشکل با کمک انویدیا هستند.

نقل‌قول: در حقیقت همین چند لحظه پیش در حال گفت و گو با انویدیا بودیم و بله باید این مطلب را تائید کنم که درایورهای این شرکت به طور واضح اشاره نکرده بودند که از Async پشتیبانی میکنند اما این طور به نظر می رسید که پشتیبانی میکند. ما در حال همکاری با انویدیا برای پیاده کردن این قابلیت هستیم و به محض این که اطلاعات بیشتری به دست آوریم همه را با خبر خواهیم کرد.

این طور که به نظر می رسد انویدیا (حداقل برای مدتی) بر روی راه حل های سخت افزاری/نرم افزاری کار خواهد کرد تا این مشکل را موقتا برطرف کند.

اگر به طور ساده بخواهیم تفاوت قابلیت Asynchronous را در کارت های شرکت رقیب توضیح دهیم میتوانیم بگوییم که در کارت های شرکت AMD تمامی پردازش های مربوطه به صورت سخت افزاری صورت میگیرد اما در کارت های انویدیا، بخشی از این امور به صورت نرم افزاری صورت می گیرد.

منبع
منبع
[تصویر:  j7hb_59873-true-detective-cohle-quotes.jpg]
پاسخ
#2
به شخصه اعتقاد دارم انویدیا روش خوبی رو برای رقابت انتخاب نکرده و برای شکست رقیبش از هیچ کاری نمی گذره. با وجود اینکه سال‌ها فن انویدیا بودم اصلا سیاست های کثیف این کمپانی برای رسیدن به اهدافش رو نمی پسندم.
از Gameworks گرفته که در عمل فقط کارش اعمال یکسری فیلتر برای کارت های کمپانی AMD هست تا این کارت‌ها نتونند به نحو احسن از قدرتشون استفاده کنند و کارت های انویدیا در بنچمارک‌ها جلو بزنن. در نقطه مقابل تایتل های کمپانی AMD به خوبی برروی کارت های انویدیا هم پاسخگو هستند. حتی عناوینی مانند تامب رایدر مشکلاتشون در کارت های انویدیا با یک آپدیت ساده برطرف شد، اما مشکلات عناوین انویدیا هنوز که هنوزه بر روی کارت های AMD پابرجاست. شاید بسیاری از دوستان مشکل رو گردن تنبلی AMD برای عرضه درایور بهینه بندازن که در جواب باید گفت طبق گفته استودیو CD Project سازنده Witcher، کدهای Gameworks به هیچ وجه open source نیست و چه سازنده ها بخواهند چه نخواهند نمی توانند کدها رو در کارت گرافیک دیگر شرکت ها مثل AMD و Intel بهینه کنند.
از طرف دیگر این کمپانی اعلام کرد که کارت‌هاش از نسخه 12.1 دایرکس پشتیبانی خواهند کرد، در حالی که حتی از یک ویژگی مهم دایرکس 12 هم پشتیبانی نمیکنه!!! چه برسه به 12.1، در حالی که کمپانی AMD از همون ابتدا به جای تبلیغات دروغین اعلام کرد کارت‌های این کمپانی از نسخه 12.1 به طور کامل پشتیبانی نخواهد کرد.
از دیگر شاهکارهای این کمپانی هم میشه به همین موضوع فشار آوردن به سازندگان Ashes of the Singularity اشاره کرد که حتی سروصدای فن‌های انویدیا رو هم در آورد.

امیدوارم انویدیا بجای انجام این کارها کمی به فکر یک رقابت سالم باشه و دست از این کارهای کثیفی که جدیدا انجام میده برداره. با این حال از ضعف های کارت گرافیک های AMD مشکلاتشون هم نمیشه گذشت اما حداقل AMD بجای دست گذاشتن بر روی این کارها، سعی می کنه مشکلاتش رو برطرف کنه. اولین مشکلی هم که فعلا داره روش کار می کنه مربوط به درایورهاش هست و برای اولین بار بعد از 100 سال این شرکت داره درایور هارو به موقع منتشر می کنه.
در کل امیدوارم دوتا شرکت موفق باشند و در آینده یک رقابت سالم رو تجربه کنند.
پاسخ
#3
باید بازی های بیشتری بیاد و نتایج تست رو ببینیم. به گفته AMD ممکنه تو بعضی بازی ها AMD و تو بعضی Nvidia بهتر عمل کنه. چون از طرفی AMD هم از Conservative Raster و Raster Order Views پشتیبانی نمیکنه.(احتمالا به لطف 30یاست های انویدیا اون بازی های هم ک رو AMD بهتر عمل کنه کلا محو میشن S0 (43) )
زمان همه چیز رو مشخص میکنه S0 (43)
[تصویر:  au3i7l6pt76a84m7fnic.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  انویدیا GTX TITAN X Pascal را معرفی کرد Rasoul_76 0 1,657 07-22-2016, 03:20 PM
آخرین ارسال: Rasoul_76
  انویدیا در مراسم Gamescom از GTX TITAN P رونمایی خواهد کرد Rasoul_76 0 1,280 07-05-2016, 01:05 PM
آخرین ارسال: Rasoul_76
  سری GeForce 1000 انویدیا در Computex به نمایش گذاشته می‌شوند Rasoul_76 2 1,619 04-08-2016, 05:37 PM
آخرین ارسال: Amir Hidden
  سیلیکون GP104 انویدیا از رابط حافظه‌ی GDDR5X استفاده خواهد کرد Rasoul_76 0 1,188 03-12-2016, 06:11 PM
آخرین ارسال: Rasoul_76
  انویدیا طی مراسم Computex 2016 از پاسکال رونمایی خواهد کرد Rasoul_76 0 1,271 02-28-2016, 01:25 AM
آخرین ارسال: Rasoul_76

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان