نام بازی : INFAMOUS : SECOND SON
سازنده : SUCKER PUNCH ENTERTAINMENT
ناشر : SONY COMPUTER ENTERTAINMENT
سبک : اکشن ماجرایی
تاریخ انتشار : 2014
پلتفرم : PS4
مقدمه
مدتی قبل سومین شماره از "بدنام " در مراسم جوایز "اسپایک" 2012 برای اولین بار معرفی شد. بعد از مدتی نیز تریلری از بازی منتشر شد؛ اما بازی برخلاف انتظار گیمر ها تفاوت هایی با نسخه های قبلی داشت مثلاً: شخصیت اصلی بازی و یا قدرت فرابشری شخصیت اصلی و حتی شهر EMPIRE CITY هم تغییر کرده بود. بهتر است بدانید استودیو SUCKER PUNCH تلاش خود را می کند تا یک انحصاری ناب دیگر برای PLAY STATION 4 بسازد.
داستان
در بازی "فرزند دوم" خبری از "کول مک گراث" (شخصیت اصلی دو نسخه قبلی) نیست و شخصیت اصلی این بازی پسر چوانی به نام "دلسین رو" است. داستان این قسمت از بازی درست هفت سال بعد از قسمت دوم صورت می گیرد. دلسین رو یک دیوار نویس است و برخلاف "کول مک گراث" در شهر سیاتل زندگی می کند و در یک حادثه شرکت داشته و سعی می کند به افراد ضخمی کمک کند که متوجه می شود او نیز یک "کاندوویت" (CONDUIT) است. (کاندوویت ها گروهی از موجودات هستند که طی یک جهش ژنتیکی، دارای قدرت های فراطبیعی هستند) و بهتر است بدانید برخلاف "مک گراث" که قدرت کنترل الکتریسیته را داشت قدرت "دلسین رو" تقلید از دیگران است و اولین قابل استفاده کنترل دود است البته با گذر زمان قهرمان جدیدمان قدرت های بیشتری چون پرواز را نیز تقلید خواهد کرد. دولت وقف آمریکا نیز "کاندوویت" ها را بایوتروریست نامیده و درصدد نابودی آن ها بر آمده است. با استفاده از شواهد به دست آمده استودیو SUCKER PUNCH سعی بر واقع گرایانه تر کردن بازی دارد چون آن ها شهر "EMPIRE CITY" را به "سیاتل" تغییر داده اند.
گرافیک
گرافیک بازی "فرزند دوم" از موتور (UNERAL ENGINE 4) "آنریل انجین 4" ساخته شده است و فکر کنم نیاز به وصف زیاد گرافیک بازی نیست؛ چون با شنیدن "آنریل انجین 4" همه گیمر ها گرافیک وصف نشدنی بازی را تجسم کنند. در تریلری که منتشر شده بود به آسانی می توان دید که استودیو "SUCKER PUNCH" چگونه گرد و غبار و آتش و سایه و ... وحتی برج (SPACE NEEDLE) را که از مهم ترین مشخصه های شهر "سیاتل" است را طراحی کرده است.
موزیک و صدا
اگر موزیک "فرزند دوم" نیز مانند نسخه قبلی باشد؛ مطمعناً یکی از نامزد های بهترین موزیک سال خواهد بود؛ چون موزیک های سری "INFAMOUS" حس و حال دیگری را به بازی می دهد.
گیم پلی
استودیو "SUCKER PUNCH" با سری "INFAMOUS" های خود نشان داد خوب بلد است یک بازی اکشن ماجرایی "OPEN WORLD" بسازد. بعضی از افراد، سری "INFAMOUS" را با "PROTOTYPE" مقایسه می کنند؛ اما اگر تا سال 2014 صبر کنید، قطعاً متوجه خواهید شد که سری "INFAMOUS" جذابیت بیش تری دارد و مانند "PROTOTYPE" نیست که بیش تر قابلیت ها از همان اول بازی فعال باشند؛ چون این کار نه تنها به جذابیت بازی چیزی نمی افزوید؛ بلکه باعث می شود بازی نسبتاً خسته کننده تر شود و بازیباز را از جستجو محیط های مختلف باز دارد.
حتماً از خودتان می پرسید چرا این بازی انحصاری PLAY STATION 4 است و اگر برای کنسول های دیگر نیز منتشر می شد؛ "SUCKER PUNCH" سود بیش تری می کرد؟ سوال شما دو جواب واضح دارد؛ اول این که استودیو "SUCKER PUNCH" در سال 2011 به یکی از زیرمجموعه های SONY تبدیل شد و دوم این که فقط سخت افزار PS4 پاسخگوی مکانیک های این بازی است مثلاً: در نسخه های گذشته که "کول مک گراث" برای بازیابی قدرتش باید جریان برق وارد بدنش می کرد؛ اما در "فرزند دوم" استودیو سازنده مکانیک بسیار جالبی طراحی کرده است؛ به طوریکه باید دو دکمه TUMP را به طور همزمان فشار داده و سپس به وسیله کنترل صفحه لمسی به منبع اشاره کرده و سپس آن را به سمت خود هدایت کنید.
از دیگر جذابیت های گیم پلی بازی که در نسخه های پیش نیز وجود داشته، حق انتخاب است؛ مثلاً شما در مراحل مختلف تصمیم خواهید گرفت دشمنان خود را بکشید یا ضخمی کنید و یا اگر به مردم کمک کنید، افرادتان نیز خواهان صلح خواهند بود ویا اگر یه کشتار مردم بپردازید؛ افرادتان نیز شما را در این راه یاری خواهند کرد.
کلام آخر
بازی "INFAMOUS : SECOND SON" ادامه سری قبلی است اما تفاوت هایی با آن دارد که منظور از این تغییرات جلوگیری از تکراری شدن بازی و واقع گرایانه تر شدن هرچه بیش تر بازی است.
در مورد این که آیا بازی "بدنام : فرزند دوم" مانند سری قبلی جذاب خواهد بود؛ شکی نیست، چون داستان متفاوت و گیم پلی جذاب بازی حرفی برای گفتن نمی گذارد و بدون شک مورد استقبال بسیاری از گیمر ها خواهد بود.
لطفاً جهت بهتر شدن نقدهام نظر بدین[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]