03-16-2015, 05:06 PM
(آخرین ویرایش: 03-17-2015, 09:40 PM، توسط Mental Patient.)
عنوان:The Order 1886
سازندگان:Ready at Dawn
Santa Monica Studio
ناشر:Sony Computer Entertainment
سبک:شوتر سوم شخص
پلتفرم : P l a y station 4
تاریخ انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۱۵
سر انجام یکی از پرحاشیه ترین بازی سال 2014 و2015 منتشر گردید و با بازخوردهایی مثبت و منفی روبرو بود. در سال 2013 بود که شرکت Ready at Dawn پرده برداری از پروژه جدید خود به نام The Order 1886 کرد، این شرکت در قبل بازی خدای جنگ و دکستر را برای کنسول دستی PSP منتشر کرده بود، قرار شد که با همکاری شرکت سانتا مونیکا عنوان جدید خود را به نمایش بگذارد. این بازی برای بار اول در کنفرانس سونی در e3 سال 2013 معرفی شد و توانست برای بار اول طرفدران زیادی را مجذوب گرافیک بسیار زیبای خود کند. رفته رفته گرافیک بهبود یافت و توانست گرافیک بسیار غنی را به نمایش بگذارد. همکاری استودیوی مطرحی چون سانتامونیکا (سازندهی سری خدای جنگ) باعث شد تا روزنه های امید به این بازی زیاد شود. سوال هایی در مغز ما ظاهر میشود، ایا این بازی راضی کننده بود؟ایا توانست انتظارات مردم را برآورد کند؟ و سوالاتی که به طور متوالی برای ما پیش میآید! در ادامه با ما باشید تا تمام جواب های خود را بگیرید.اتفاقات بازی در لندن رقم می خورد، زمانی که شاه آرتور بر سریر قدرت تکیه داده است و در کش و قوس ادوار ویکتوریایی انگلستان روزگار می گذراند روزگاری که در آن تکنولوژی به صورت روز افزونی در حال رشد و فزونی یافتن است تا به جایی که مرز ها شکسته می شود و ژنتیک آدمی نیز در پی این رویداد ها دست خوش تغییر می شود و موجوداتی با نام half breeds به وجود میآیند که نیمی از انسان و نمی از حیوان هستند و از لحاظ شمایل به گرگینه ها شباهت دارند. آرتور که از این همه ظلم و خفقانی که ایجاد شده بود به تنگ امده بود و در نهایت امر دستور به ایجاد گروهی به نام Order را میدهد، گروهی که بر خلاف سایرین هر کسی در آن راه پیدا نمیکند، بلکه اعضای آن میبایست دارای معیارها و شرایط خاصی باشند تا در این گروه راه پیدا کنند. شوالیه های لندن گروه شامل Order چهار نفر می باشند که تمامی صفات را برای عضویت در این گروه را دارا میباشند که عبارتند از: Marquis de Lafayette/ Sir Galahad// Lady Igraine Sebastian Mallory
برای اشنایی بیشتر شما با داستان بازی به معرفی شخصیت ها میپردازیم
گالاهاد: شوالیه ای جسور که توسط شاه آرتور برای ر*ه*ب*ر*ی گروه برگزیده شده است. فردی که در بین گروه اردر به واسطه ی خدمات بی بدیلش لقب سرگالاهاد را از ملکه دریافت کرده و در واقع این شوالیه را گریسون نیز مینامند. بر طبق گفته ها این شخص حقیقی بوده و در آن زمان به یکی از دلاوران نامگذاری شده است.
او با نام بانو اگرین نیز شناخته شده است. همچنین او فرد قابل اعتماد سر گالاهاد نیز بوده و از اراده ای پولادین مهارتی بی بدیل در مبارزه و وفادار به ارمان های گروه شناخته میشود. مربی او سر گالاهاد بوده و علاقه ای بین این دو فرد نیز هست که بدلیل وفادار بودن این دو به گروه رابطهی خویش را پنهان مینمیاند.
وی با نام Sir Percival مشهور است، او یکی از شوالیه های لندن و مربی ارشد سر گالاهاد بوده و لقب سر را شخصا از ملکه دریافت کرده ، او دوست صمیمی سر گالاهاد است و یکی از شوالیه های بلند مرتبه در گروه Order می باشد.او حتی حاظر است که جان خود را برای دفاع از مردم لندن از دست بدهد .
Marquis de Lafayette
او شاگرد Sir Percival است. همه او را فردی شتابکار و نترس میشناسند. وی تجربه لازم را برای همراهی گروه Order را دارا میباشد . او در این میان بیش از سلاح های سنگین تری استفاده میکند.
Nikola Tesla
او جوانی مغرور و دانشمندی بی چون چرا است، نیکولا تسلا دانشمندی است که گروه Order را با سلاح های خود تجهیز میکند و به آن گروه خود را ثابت کرده است، همچنین شخصیت نیکولای تسلا را می توان برگرفته از داشنمدی با همین نام در عصر ویکتوریایی دانست که در عصر خویش فرد مهمی به شمار می رفته است.
انطور که میخواستند نشد؟!
کارگردان این عنوان را بیان کرده و پیش از این گفته بود بازی برای مخاطبان خسته کننده نخواهد بود. ما در حال تلاش هستیم که لحضه به لحضه گیم پلی را پویا بسازیم در هر مرحله گیمپلی یکرنگی را به ارمغان بیاوریم ، تا بازیباز به هیچ وجه از این بازی احساس خستگی نکند. ما از همان اول به این فکر بودیم که صحنه های دکمه زنی را چگونه با یک بازی سوم شخص ترکیب کنیم و با بیشتر کار کردن با آن توانستیم تعادلی را بین آن دو به ارمغان بیاوریم.
گیمپلی این عنوان بیشتر به کاور گرفتن و تیراندازی تکیه دارد. سلاح ها نقش مهمی در order the دارند. از آغاز جنگ ، شاه آرتور به شوالیه های خود انواع سلاح ها را همراه با Blackwaterرا برای غلبه بر Half breeds ها داده است.سلاح ها شکل های عجیبی دارند و با سلاح های زمان پیش تفاوت های زیادی دارد.
Thermite Rifle
نوعی تیربار حساب میشود , کسانی را که کاور گرفته اند میسوزاند.این تفنگ بسیار اتش زا است.این سلاح در گروه شوالیه های میز گردی بسیار کاربرد دارد، خشاب این اسلحه به تنهایی میتواند به بمبی تبدیل شود.
M82 Selfloader Carbine
این تفنگ مشترک است که اغلب میتوان انرا در دست شورشیان یافت، دقت بالا و قدرت کم نظیر آن, این سلاح را حتی از فواصل دور به اسلحه ای مرگبار بدل کرده است.
M85 Automatisch
این تفنگ تماما اتوماتیک است که معمولا توسط شورشیان و ارتش سلطنتی استفاده می شود.اسلحه گرم در اواسط تا نزدیک firefights برد موثر تری دارد.
M4 Dragoon Revolver
این اسلحه کمری قدرتمند به عنوان یک اسلحه M3 به M4 ارتقاء داده شده است.این اسلحه مرگبار را میتوان خیلی کم در زراد خانه های ارتش سلطنتی یافت.
C-78 Autoloading Pistol
C-78 یک تپانچه نیم خودکار است. این تپانچه چند منظوره برای شوالیه های میزگردی و نگهبانان شرکت متحده هند است. شوروشیان موفق به ذخیره حجم قابل توجهی از این تپانچه شده اند.
در طول بازی شاهد تعامل مناسبی بین سلاح های گرم میباشیم،به نوعی می توان گفت با وجود تنوع و حق انتخاب برای استفاده از آنها هیجان خاصی بر پیکر گیمپلی اردر دمیده شده است. هوش مصنوعی این عنوان بسیار عالی کار شده است و همانند برخی از عناوین هم سبک و باب میل مخاطبان راحت طلب امروزی نمیتوانید همانند یک ابر قهرمان دشمنانتان را به درک واصل کنید و میبایست در پشت حرکات به هنگام مواجه با رقیبان تامل و درنگی داشته باشد به شکلی که همواره باید کاور خود را حفظ کنید و به سمت دشمنان شلیک کنید.
البته این خوب بودن هوش مصنوعی در بعضی از جاها تناقض دارد و به شکل فجیعی ضعیف است.
شهر باشکوه لندن
هر چند در هر بازی گیم پلی و داستان وصدا گزاری از اهمیت بالایی برخوردارند اما یک بازی بدون گرافیک خوب بازی نمیشود! خوشبختانه این بازی از گرافیک بسیار زیبایی برخوردار است . وقتی که بازی را شروع میکنید شاید برای 10 دقیقه اول چشم های شما مات ببیند و نتوانید گرافیک زیبای این عنوان را درک کنید و آن لحظه به خودتان میگویید : این بازی است یا فیلم سینمایی؟! بدون شک هر چه این بازی مشکل داشته باشد میتوان با اندکی چشم پوشی از گرافیک, این عنوان را کم نظیر خواند. تم تاریک همراه با گرافیک باور نکردنی و جو سازی بسیار عالی و مخوف کار شده است. میتوان به نمونه ی کاملا پویا و بازز آن به برج ساعت لندن نگاه انداخت .طراحی صورت شخصیت ها، به خوبی عمل شده و از جزئیات بالایی برخوردار هستند وقتی که به گالاهاد خیره میشوید به اوج ظرافت پی خواهید برد انیمشن ها چشم نوازند و لباس های او دارای جزئیات خاصی هستند. جزئیات شهر و اشیاء بسیار عالی کار شده و میتوان از آن به عنوان یکی از نقاط قوت این بازی استفاده کرد. نورپردازی نیز مانند دیگر قسمت های بخش گرافیکی این عنوان بسیار در خور توجه ظاهر شده است، به عنوان مثال می توان به کیفیت سایه های ایجاد شده ی اشیا که حاصل برخورد نور وارد شده از پنجره ها می باشد اشاره کرد که در ای خود بسیار چشم نواز هستند و سایه های اشیا و حتی افردا حاضر در بازی کم نقص هستند. سطح گرافیکی بازی در حدی بالاست که در عمل بازیکنان نمیتوانند حتی تفاوتی میان صحنه های کلید زنی را با گیم پلی احساس کند و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این چنین صحنه ها می شود.
صدای زیبای گلوله ها
هر بازی چهار رکن دارد اگر صداگزاری مناسب قرار نگیرد، نمیتواند ارتباط مستقیم با بازیباز انجام دهد. آن طور که از نام این استودیو اشناست صداگزاری ها بسیار عالی کار شده به عنوان مثال می توان به صداگزاری شخصیت اصلی بازی یعنی سر گالاهاد اشاره نمود که بسیار در خور توجه است و به خوبی صدای وی با شخصیت و حالات چهره اش هماهنگ می باشد. موسیقی های این بازی به شدت زیبا ساخته و نواخته شده اند، در مواقع لازم با توجه به گیمپلی ریتم موسیقی نواخته شده در محیط نیز به کندی میگراید و بعضا در زمانی که روند گیمپلی سریع میشود موسیقی بازی نیز سریعتر میشود و باعث افزایش آدرنالین خون شما خواهد شد. موسیقی نیز بسیار خوب کار شده برخلاف برخی عناوین امروزی که صحبت های میان شخصیت های بازی بعضا بی شیرازه و بسیار سطحی میباشند تا جایی که شکلی مزحک به خود میگیرند. گیرنده با زیرکی تمام دیالوگ ها و صحبت های میان شخصیت های مختلف بازی را چینش کرده است و در اکثر مواقع اگر دیالوگ های رد و بدل شده عالی نباشد بی شیرازه و بی دلیل نیز نمیباشند. مواقع دلهره اور هیجان انگیز را می توان به راحتی از روی دیالوگ ها تشخیص داد استودیو توسعه دهنده در بخش صداگزاری نیز ذره ای قصور قائل نشده است. Jason Graves موسیقی بازی را نواخته کسی که با هنرنمایی در Dead Space Tomb Raider و F.E.A.R. 3 خود را بر بازیبازان ثابت کرده است.
کلام اخر :
عنوان The Order: 1886 یکی از عناوینی است که قرار بود با وجود کیفیت بالا و خسته کنند نبودن تحولی در عرصه ی بازیسازی ایجاد کند، در میان بازی های انحصاری منتشر شده در نسل هشتم همانند طبل توخالی بودند نباشد و غوغایی به پا کند اما بر خلاف انتظارات این چنین نشد در واقع این عنوان، نوری کم سو از چشم انداز آینده ی پرفروغ دنیای بازی های رایانه ای است که با گرافیکی بی مانند در کنار گیمپلی بعضا چالش برانگیز اما نه چندان مهیج و صداگزاری قابل قبول می تواند بنیان گذار تحولی شگرف و ایده های تازه در این صنعت باشد تحول و ایده های که می بایست پخته شوند و برخلاف قسمت هایی از این بازی با رسیدن به بلوغ بازیبازان را مجذوب خود کنند. با تجربه کردن این بازی خواهید فهمید که هنر هفتم چگونه به هنر هشتم وابسته شده است.
نقاط ضعف نقاط قوت
-بسیار خسته کننده نمره کلی -گرافیک فنی و بصری عالی
-عدم ایجاد آزادی عمل 74 - فضاسازی مثال زدنی
-استفاده بیش از میان پرده ها - صدا گزاری و موسیقی عالی
- کوتاهی گیمپلی
سلام خدمت استاید گیمفا به علت کمبود وقت بنده نتواستم بیشتر از این بنویسم خلاصه ببخشید![/align]