امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مامور کفن و دفن| نقد و بررسی Battlefield 4
#1
[تصویر:  34187624676337461940.png]
نسل هشتم تو را می خواند :

از آغاز نسل هفتم هیچ گونه شکی وجود نداشت که نسل هشتمی نیز در راه خواهد بود. در حقیقت با توجه به روند کنسول ها و قدرت سخت افزار آن ها روزی فرا خواهد رسید که دیگر قابلیت اجرای با کیفیت و ایده آل بازی ها را نخواهند داشت. به طور تقریبی چند روز پیش دقیقا هم زمان با انتشار عنوان فوق العاده زیبای بتل فیلد 4 (Battlefield 4) تمامی انتظارات به پایان رسید و زنگ اتمام مهلت و کارایی کنسول های نسل هفتمی به صدا درآمد. از هم اکنون خریداری و تهیه ی کنسول های نسل هفتمی چیزی جز دور ریختن سرمایه و بودجه ی مالی محسوب نمی شود، در واقع همانند خریدن یک جنس دمده نوعی ریسک به حساب می آید. در حد فاصل دو نسل معین تنها پلتفرمی که از این معرکه و کشاکش دیدنی جان سالم به در می برد پلتفرم پی سی (PC) است. در حقیقت پی سی داران به راحتی می توانند با ارتقا تقریبی سیستم های خود قدرت مورد نیاز برای اجرای بازی های نسل جدید را به دست بیاورند. به طور کلی می توان نام مامور کفن و دفن (The Under Taker) را بر بتل فیلد 4 نهاد چرا که با انتشار  این عنوان زیبا کنسول های این نسل از رده خارج شدند و در عین حال بسیاری از سیستم ها ضعف خود را در اجرای بازی های نسل بعد بروز دادند. با توجه به این توضیحات شکی نخواهد بود که نقد و بررسی چنین عنوان مهم و حایز اهمیتی ارزشی بیش از حد تصور ما دارد.
[تصویر:  87326087136984839850.png]
نمونه ای از نبردهای بازی که نسبت به سایر نسخه های این سری بسیار جذاب تر طرحی شده است.

جنگ سوم در راه است :

داستان بازی پیرامون مسئولیت های سرباز ناچیزی با نام رِکر( به اختصار رِک-Recker) می باشد. رکر عضو جوخه ی عملیاتی سنگ قبر (TombStone) است که در طی روند بازی دگرگونی و تحول قابل ملاحظه ای را تجربه می کند. فرمانده ی کل جوخه ی سنگ قبر کاپیتان با سابقه ای با نام گریسون (Garrison) می باشد. گریسون یک عضو عملیاتی از جوخه ی سنگ قبر محسوب نمی شود بلکه بیش تر بعنوان یک طراح، حملات جوخه را برنامه ریزی می کند. همانگونه که پیش تر ذکر شد در طی روند بازی جوخه ی سنگ قبر تحولات قابل ملاحظه ای را به خود می بیند و اعضای بسیاری را از دست می دهد. در ابتدای بازی فرمانده ی جوخه کاپیتان میانسالی با نام دان (Dunn) می باشد که در همان مراحل آغازین بازی کشته می شود. یکی از جذابیت های این نسخه از سری بتل فیلد حضور کلیدی کاراکتری مونث در روند بازی است. این کاراکتر که هانا (Hanna) نام دارد شخصیت پر فراز و نشیبی را از خود نشان می دهد. هانا در بعضی از مراحل بازی شخصیتی مثبت و در دیگر مراحل شخصیتی منفی را در ذهن ما ترسیم می کند. شخصیت پردازی های بتل فیلد 4 بسیار متفاوت تر از تصور بازیکنان است. حرکات کاراکترهای کلیدی بازی از جمله دان، پک، آیریش، هانا و ... فوق العاده طبیعی بنظر می رسد، اما بد نیست تا نگاهی به شخصیت ضعیف کاراکتر اصلی بازی یعنی رکر بیاندازیم. رکر سخن نمی گوید و احساسات خود را برای تحت تاثیر قرار دادن گیمر بروز نمی دهد و در حقیقت با توجه به پردازش ضعیف شخصیت اصلی داستان بتل فیلد 4 نمی توان ارتباط چندانی را با کاراکتر اصلی برقرار کرد. روابط میان اعضای جوخه ی سنگ قبر بسیار دیدنی و تاثیر گذار است اما رابطه ی میان رکر( کاراکتر اصلی) و سایر کاراکترها ضعیف تر از تمامی روابط بنظر می رسد. سایر کاراکترها با یکدیگر بحث می کنند، همدیگر را در آغوش می گیرند اما رکر حتی قابلیت پاسخ گویی به محرک های محیطی را ندارد. ایراد قابل ملاحظه ای به کلیات داستان بتل فیلد 4 وارد نیست و در کل می توان آن را تحسین برانگیز توصیف کرد. داستان بیش تر سعی می کند تا روابط دوستانه ی اعضای یک تیم را نشان دهد. داستان کلی بازی حالت کلیشه ای خود را ترک گفته است و قصد دارد با بهره بردن از سوژه ی جنگ ایالات متحده و چین همگان را به تفکر وا دارد. پایان بازی ظاهرا چالش برانگیز است اما بعلت وجود انتهایی مبهم برای داستان جوخه ی سنگ قبر نمی توان به خوبی از آن یاد کرد.
[تصویر:  27601218110476193420.png]
کیفیت نورپردازی بازی بی نظیر و چشم نواز است. تنوع محیط ها و وسایل نقلیه جذابیت تجربه ی مراحل بازی را دو چندان می کند.

نیمه اتوماتیک :

گیم پلی این نسخه از سری بتل فیلد جذابیت های خاص خودش را دارد. بعلت افزوده شدن صحنه های سینماتیک مهیج به بخش های مختلف گیم پلی می توان بیش ترین بهره برداری را از آن بعمل آورد. نخستین ارجحیت این نسخه نسبت به نسخه های پیشین انعطاف پذیری روند بازی است. در حقیقت آزادی بازیکنان برای طی کردن مراحل قدرت مانور آن ها را مثال زدنی کرده است. افزایش کارایی سلاح های موجود در بازی جذابیت نبردهای نسبتا گسترده و پهناور بازی را دوچندان می کند. در جوخه ی سنگ قبر ظاهرا کاراکتر رکر بیش ترین قدرت و توانایی را در دست دارد بگونه ای که در اغلب مراحل رهبری جوخه را بر عهده دارد. سلاح های موجود در بازی تنوع نسبتا بالایی را تجربه می کنند. گیمر توانایی حمل دو سلاح متفاوت را خواهد داشت که نحوه ی انتخاب و گزینش آن ها بر عهده ی خود او خواهد بود. کارایی هر اسلحه در محیط مخصوص به خودش سنجیده می شود و بُرد و قدرت آن ها به گونه ای متفاوت طرحی شده است. شما می توانید با فشردن یک دکمه میزان دقت هدف اسلحه ی خود را تنظیم کنید. مکانیسم ساده ای در نبردهای بازی به کار گرفته شده است که بر طبق این مکانیسم با افزایش دقت هدف گیری یک سلاح دقت شلیک آن کاهش می یابد. گیم پلی بتل فیلد 4 را نمی توان یک شبیه ساز از جنگ واقعی دانست. در طی روند بازی شما می توانید یک تنه تمامی دشمنان خود را نابود کنید و مراحل را به اتمام برسانید. برای بهره بردن از سایر سلاح های موجود در بازی باید امتیاز خود را افزایش دهید. یکی از جذابیت های مخصوص این نسخه از سری بتل فیلد تنوع بالای مراحل بازی است به گونه ای که در هر مرحله با محیطی جدیدتر و به مراتب جذاب تر مواجه خواهید شد. کنترل قایق های جنگی، استفاده از تانک های قدرتمند - برای به اتمام رساندن مراحل بازی - از جمله ایده های بتل فیلد 4 برای افزایش جذابیت روند گیم پلی است. وقوع حوادث ناگهانی هر لحظه از تجربه ی بازی را برای شما شیرین تر می سازد. یکی از ویژگی های مخصوص این سری نحوه ی حرکت دشمنان در هنگام نبرد است. در طول یک نبرد شاهد حرکات و عکس العمل های فوق العاده زیبایی در میان دشمنان خود هستیم. همانگونه که می دانید انعطاف پذیری محیط های بازی نیز از جمله ویژگی های خاص سری بتل فیلد است. در این نسخه شاهد تخریب پذیری قابل قبولی در اماکن و محیط های طبیعی هستیم. بد نیست که بدانید این تخریب پذیری آنچنان حیرت انگیز و تعجب آور نیست تا بتوان به خوبی از آن یاد کرد چرا که اغلب محدود به قسمت های خاص و قابل پیش بینی ای از محیط بازی می شود. تهیه ی مهمات بسیار ساده است و در واقع گیمر به راحتی می تواند با رجوع به بخش های مشخص شده ای در بازی به مهمات مورد نیاز خود دست یابد. در بازی توانایی جدیدی به بازیکنان داده شده است که بر طبق این توانایی آن ها می توانند با اسکن کردن محیط پیرامون میزان نفرات و نیروهای دشمن را شناسایی کرده و فرمان حمله به آن ها را بدهند. در بعضی از مراحل بازی ظاهرا باید از عنصر مخفی کاری بهره برد امام بد نیست که بدانید جوخه ی سنگ قبر توانایی های لازم برای اعمال این عنصر را ندارد. حرکات سریع و ناگهانی نیروهای دشمنی گاهی منجر به ایجاد باگ ها و تداخلات فنی در روند بازی می شود، به طور مثال پس از شلیک کردن به یکی از نیروهای دشمنی شاهد حرکتی غیرمنتظره از جانبش خواهید بود. در بازی برای سلامتی گیمر محدوده ای میان صفر و صد تعریف شده است که بر اساس میزان جراحات متغیر خواهد بود.
[تصویر:  00475910022285144122.png]
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!

هفتمین فی-لتر :

به جرات می توان گفت که گرافیک بتل فیلد 4 زیباترین و تحسین برانگیز ترین گرافیکی می باشد که تاکنون برای بازی های ویدئویی طرحی شده است. علی رغم تمامی شایعات پیرامون سنگینی بیش از حد گرافیک بتل فیلد 4 شاهد انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای در تنظیمات گرافیکی این نسخه هستیم. جزئیات محیط های بازی بشدت بالا هستند و همواره به چشم شما می آیند. محیط های بازی اغلب وسیع و پهناور می باشند و شما می توانید به تمامی نقاط آن ها دسترسی پیدا کنید. اولین نکته ای که شما را در جهت تجربه ی بتل فیلد 4 سوق می دهد گرافیک حیرت انگیز آن است. گرافیک بتل فیلد 4 آنچنان زیباست که گاهی محو صحنه ای کوتاه اما دیدنی خواهید شد. شعاع های نوری خورشید این نسخه به قدری وسیع هستند که اغلب باعث کاهش قدرت دید شما می شوند. انفجارها بشدت طبیعی تر شده اند. محیط های بتل فیلد 4 اغلب متشکل از رنگ های تیره و بخش های تاریک هستند و در حقیقت گرافیک بازی زمانی به چشم می آید که میزان روشنایی بازی را تا حد زیادی کاهش دهید. طرحی کاراکترهای موجود در بازی فوق العاده ریزبینانه و دقیق بنظر می رسد. در نهایت گرافیک بتل فیلد 4 را می توان یکی از بی نقص ترین بخش های آن دانست.
نکته : برای اجرای با کیفیت و بهینه این بازی بر روی سیستم های شخصی می توان از نکات زیر بهره برد :
- اگر از ویندوز سون 32 بیتی استفاده می کنید ترجیحا آن را به ویندوز 8 و یا سون 64 بیتی ارتقا دهید.
- جدیدترین آپدیت های ممکن را بر روی سیستم خود نصب کنید.
- بخش Resolution Scale تاثیر فوق العاده زیادی بر روی گرافیک بازی و ظاهر آن دارد، اگر حتی با حداقل تنظیمات بازی به نتیجه ی مطلوب خود نرسیدید می توانید با کاهش دادن این بخش حداکثر کارایی ممکن را دریافت کنید.
اگر سیستم شما قدرتمند است و می خواهید از نهایت گرافیک بازی لذت ببرید بد نیست تا بخش های Antialiasing Deferred و Ambient Occlusion را روی حالت های 4XMSAA و HABO تنظیم کنید. این بخش های سهم بسیار مهمی در جهت افزایش  زیبایی گرافیک بازی دارند.
- در هنگام اجرای بازی تمامی پنجره ها و صفحه های غیر ضروری را بسته نگه دارید و بگذارید سیستم شما سبک ترین حالت خود را تجربه کند.

- اگر با اجرای تمامی این نکات به نتیجه ی مطلوب خود نرسیدید آگاه باشید که هفتمین فی-لتر سیستم شما را از رده خارج کرده است و باید به فکر ارتقا سیستم و یا خرید کنسول های نسل جدید باشید.
[تصویر:  04435653790009849815.png]
مکانیسم اسکن کردن محیط ها و شناسایی مکان پناه گرفتن نیروهای دشمن

انعکاس اصوات :

صداهایی که سازندگان بازی بر روی بخش های مختلف این نسخه گذاشته اند گاهی به قدری تاثیرگذار است که حتی در القای احساس سایر کاراکترهای بازی بسیار موثر عمل خواهد کرد. می توانید از روی لحن سخن گفتن کاراکترهای بازی پی به احساسات و عواطف درونی آن ها ببرید. گاهی کاراکترهای بازی آنچنان صمیمانه سخن می گویند که غرق در احساسات و روابط جوخه ی سنگ قبر خواهید شد. شلیک در محیط های وسیع بازی همراه با اکوهای وسیع و زیبایی است که حس طبیعی بودن بازی را دو چندان می کند. یکی از عیب های بارز این بازی فوق العاده زیبا عدم صداگذاری بر روی کاراکتر اصلی است. برای برقراری ارتباط با کاراکتر اصلی نیاز به حضور عناصر عمیق و شفافی است که در بتل فیلد 4 عملا شاهد بسیاری از آن ها نیستیم. موسیقی های بازی به دلیل کیفیت پایینی که دارند آنچنان به چشم نمی آیند و در حقیقت شدت موسیقی های بازی از جذابیت و تاثیر آن ها می کاهد. صداهای محیطی که شامل وزش باد، بارش باران و ... می شوند تاثیر آشکاری بر حس تجربه ی بازی برای گیمر دارند.
[تصویر:  50028360710377279234.png]
از راست به چپ به ترتیب : ندای وظیفه : ارواح - بتل فیلد 4؛ آیا اثری از کیفیت نسل بعد در تصویر سمت راست نمایان است؟!

پله ای فراتر از ندای وظیفه :

از اوایل رونمایی این نسخه از سری بتل فیلد شاهد درگیری شدیدی میان طرفداران این سری و رقیب همیشگی آن یعنی سری ندای وظیفه بودیم. علی رغم تمامی پیشرفت هایی که سازندگان ندای وظیفه : ارواح(Call of Duty : Ghosts) از آن سخن می گفتند همگان به خوبی شاهد پیشرفتی در سری بتل فیلد بودیم که هیچ گاه از یاد نخواهیم برد. دایس با ساخت بتل فیلد 4 به ما نشان  داد که قدرت ساخت عناوین فوق العاده زیبا و حیرت انگیز را در سخت ترین شرایط ممکن دارد. شکی نخواهد بود که سری بتل فیلد وارد برحه ی جدیدی از رقابت ها شده است با این تفاوت که در حال حاضر قابلیت قرارگیری در بین بهترین بازی های امسال را دارد. یقینا این نسخه از سری بتل فیلد و حاشیه های پیرامون انتشار آن همچون خاطره ای شیرین در دل طرفداران این سری خواهند ماند.

نقاط قوت :
+ تنوع بالای گیم پلی و محیط های بازی
+ روابط دوستانه ی میان اعضای جوخه ی سنگ قبر
+ حرکات و عکس العمل های طبیعی کاراکترها
+ نورپردازی فوق العاده زیبای بازی
+ گرافیک حیرت انگیز


نقاط ضعف :
- زوایای کور داستان بازی
- عدم برقراری ارتباط گیمر با کاراکتر اصلی
- مشکلات و تداخلاتی همچون پرش دشمنان به آسمان !
- طرح کلیشه مانند داستان بازی


ریز نمرات :
داستان : 8 از10
گیم پلی : 8.5 از 10
گرافیک : 10 از 10
صداگذاری و موسیقی : 7 از 10 


امتیاز کل : 8.5 از 10


 
[تصویر:  84239623780530356165.jpg]
پاسخ
#2
نقد خوبی بود
فقط یک نکته اصلا نیازی نبود شما تو نقد بیایید و راه های بهتر اجرا کردن بازی را بگید اینکه تنظیمات را اینطوری کنید و اون طوری نکنید اصلا به نقد و بررسی ربطی نداره یا اینکه روی 32 بیتی اجرا نکنید و روی 64 بیتی اجرا کنید .

داستان بازی را تحسین برانگیز دونستین در حالی به همون اندازه از گرافیک بازی تعریف کردید ولی به داستان نمره 8 را دادید و به گرافیک نمره کامل را اگه واقعا این دو قسمت عالی هستن پس چرا اختلاف نمراتشون انقدر زیاده .

تو قسمت آخر گیم پلی از نبود عنصر پنهان کاری انتقاد کردید و گفتید که شخصیت ها این قابلیت را ندارن و اینطور که معلومه از نمره شما این را یکی از نقاط ضعف بازی دونستید در صورتی که این یک بازی شوتر هست و اگه مخفیکاری هم نباشه اصلا مشکلی نیست البته مخفی کاری در حدی که بتونید یکی دو نفر را بکشید هست ولی نباید انتظار یک مخفی کاری در حد بازی اسپلینتر سل را داشته باشید . پس نقطه ضعف محسوب نمیشه .
در کل تناقض بین نمرات و نوشته های شما وجود داره.

در کل ممنون بخاطر مطلب[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
همشهری کین، فیلم مورد علاقه ی منتقدان و گل سرسبد همه ی نظرسنجی ها، به نظرم به شدت خسته کننده است! علاوه بر این، همه ی بازی های فیلم هم بی ارزش است! حجم احترامی که به این فیلم گذاشته می شود برایم غیرقابل درک است.

اینگمار برگمان
پاسخ
#3
(11-11-2013, 11:41 AM)'spartacus' نوشته است: نقد خوبی بود
فقط یک نکته اصلا نیازی نبود شما تو نقد بیایید و راه های بهتر اجرا کردن بازی را بگید اینکه تنظیمات را اینطوری کنید و اون طوری نکنید اصلا به نقد و بررسی ربطی نداره یا اینکه روی 32 بیتی اجرا نکنید و روی 64 بیتی اجرا کنید .

داستان بازی را تحسین برانگیز دونستین در حالی به همون اندازه از گرافیک بازی تعریف کردید ولی به داستان نمره 8 را دادید و به گرافیک نمره کامل را اگه واقعا این دو قسمت عالی هستن پس چرا اختلاف نمراتشون انقدر زیاده .

تو قسمت آخر گیم پلی از نبود عنصر پنهان کاری انتقاد کردید و گفتید که شخصیت ها این قابلیت را ندارن و اینطور که معلومه از نمره شما این را یکی از نقاط ضعف بازی دونستید در صورتی که این یک بازی شوتر هست و اگه مخفیکاری هم نباشه اصلا مشکلی نیست البته مخفی کاری در حدی که بتونید یکی دو نفر را بکشید هست ولی نباید انتظار یک مخفی کاری در حد بازی اسپلینتر سل را داشته باشید . پس نقطه ضعف محسوب نمیشه .
در کل تناقض بین نمرات و نوشته های شما وجود داره.

در کل ممنون بخاطر مطلب[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
بحث توضیحات پیرامون نحوه ی اجرای بهینه بازی بر روی سیستم های شخصی کلا یه بحث جداست. از نظر یه منتقد 8 نمره ی خیلی زیادی هست اونم برای داستان، داستان این نسخه عالی بود و لی در حد همون 8 نه 10، 10 داستان رو فقط میشه به BioshocK infinite داد نه داستان بتل که کلیاتش کلیشه ای شده و حتی یه جورایی از Call of duty ghosts ضعیف تر میزنه. گرافیک که اگه زیر 10 میدادم واقعا ناحقی میشد!
بحث ضعف مخفی کاری هم به ضعف هوش مصنوعی سایر کاراکترها در این زمینه برمیگرده که عین گوسفند میوفتن دنبال Recker اما یکم فکر نمی کنن ممکن هست که شناسایی بشن و همه رو در عرض چند ثانیه به فنا بدن، توی مرحله ی بازگشت به باکو که با یک دروازه ی عظیم مواجه میشیم این ضعف بیداد میکنه.
تناقض داریم تا تناقض، من داستانو تحسین کردم پس عادلانست که بهش 8 بدم چون یه سری عیب ها داشت. تناقضی رو که شما می گید برای حالتی بود که من به داستان 6 یا کمتر بدم.[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]

 
پاسخ
#4
(11-11-2013, 02:27 PM)'Ronan' نوشته است:
(11-11-2013, 11:41 AM)'spartacus' نوشته است: نقد خوبی بود
فقط یک نکته اصلا نیازی نبود شما تو نقد بیایید و راه های بهتر اجرا کردن بازی را بگید اینکه تنظیمات را اینطوری کنید و اون طوری نکنید اصلا به نقد و بررسی ربطی نداره یا اینکه روی 32 بیتی اجرا نکنید و روی 64 بیتی اجرا کنید .

داستان بازی را تحسین برانگیز دونستین در حالی به همون اندازه از گرافیک بازی تعریف کردید ولی به داستان نمره 8 را دادید و به گرافیک نمره کامل را اگه واقعا این دو قسمت عالی هستن پس چرا اختلاف نمراتشون انقدر زیاده .

تو قسمت آخر گیم پلی از نبود عنصر پنهان کاری انتقاد کردید و گفتید که شخصیت ها این قابلیت را ندارن و اینطور که معلومه از نمره شما این را یکی از نقاط ضعف بازی دونستید در صورتی که این یک بازی شوتر هست و اگه مخفیکاری هم نباشه اصلا مشکلی نیست البته مخفی کاری در حدی که بتونید یکی دو نفر را بکشید هست ولی نباید انتظار یک مخفی کاری در حد بازی اسپلینتر سل را داشته باشید . پس نقطه ضعف محسوب نمیشه .
در کل تناقض بین نمرات و نوشته های شما وجود داره.

در کل ممنون بخاطر مطلب[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


 
بحث توضیحات پیرامون نحوه ی اجرای بهینه بازی بر روی سیستم های شخصی کلا یه بحث جداست. از نظر یه منتقد 8 نمره ی خیلی زیادی هست اونم برای داستان، داستان این نسخه عالی بود و لی در حد همون 8 نه 10، 10 داستان رو فقط میشه به BioshocK infinite داد نه داستان بتل که کلیاتش کلیشه ای شده و حتی یه جورایی از Call of duty ghosts ضعیف تر میزنه. گرافیک که اگه زیر 10 میدادم واقعا ناحقی میشد!
بحث ضعف مخفی کاری هم به ضعف هوش مصنوعی سایر کاراکترها در این زمینه برمیگرده که عین گوسفند میوفتن دنبال Recker اما یکم فکر نمی کنن ممکن هست که شناسایی بشن و همه رو در عرض چند ثانیه به فنا بدن، توی مرحله ی بازگشت به باکو که با یک دروازه ی عظیم مواجه میشیم این ضعف بیداد میکنه.
تناقض داریم تا تناقض، من داستانو تحسین کردم پس عادلانست که بهش 8 بدم چون یه سری عیب ها داشت. تناقضی رو که شما می گید برای حالتی بود که من به داستان 6 یا کمتر بدم.[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]

 

 

پس این نتیجه را میتونیم بگیریم که نوشته شما باعث القای این نکته شده که نمره داستان کم داده شده چون وقتی میگید داستان تحسین برنگیز است و ایراد قابل ملاحظه ای دیده نمیشه پس باید داستان خوب روایت شده باشه و گرنه شما میتونستید بگید داستان در عین زیبایی هایی که دارد دارای ایراداتی هم می باشد و ایرادات را ذکر می کردید  نه اینکه همون اول بگید داستان تحسین برانگیز هست و مشکلی وجود نداره پس اگه وجود نداره چرا نمره داستان را پایین دادید

تناقضی که من گفتم فقط برای داستان نبود برای بقیه بخش ها هم هست مثلا برای بخش گیم پلی از عنصر پنهان کاری که صرف نظر کنیم شما گیم پلی را خوب توصیف کردید و تنوع بالای گیم پلی را یکی از نکات قوت بازی دونستید در حالی که در نقاط ضعف بازی پرش دشمنان را یکی از مشکلات گیم پلی دونستید و در قسمت گیم پلی هم به این اشاره کردید ولی باز در اخر به خاطر همین یک مشکل نمره 8.5 را به این بخش دادید بهتر بود بخش گیم پلی را بیشتر میشکافتید و ایرادات بیشتری پیدا میکردید چون باید تو نقد و بررسی بیشتر به گیم پلی توجه کنید و بیشتر حجم مقاله را روی این بخش بذارید . داستان را که گیمر ها بازی کردن و میدونن و یک اشاره کوچیک کافیه زیاد لازم نیست موشکافی بشه.

به هر حال نباید از نقد خوب شما هم صرف نظر کرد و امیدوارم در آینده شاهد مقالات زیبا تری از شما  از شما باشیم [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
همشهری کین، فیلم مورد علاقه ی منتقدان و گل سرسبد همه ی نظرسنجی ها، به نظرم به شدت خسته کننده است! علاوه بر این، همه ی بازی های فیلم هم بی ارزش است! حجم احترامی که به این فیلم گذاشته می شود برایم غیرقابل درک است.

اینگمار برگمان
پاسخ
#5
نقدت خیلی خوب بود

فقط یکم برای یه بازی بزرگ کم بود[img=18x18]images/smi/s0 (30).gif[/img]
:)
پاسخ
#6
ممنون نقد خوبی بود آفرین[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
این بازی هم هنوز دست ما نرسیده تا ببینیم چیه[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]ولی هرچی هست خوبه[img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
 
[تصویر:  90062409511201326600.jpg]
 
پاسخ
#7
(11-11-2013, 02:53 PM)'JIGSAW' نوشته است: نقدت خیلی خوب بود

فقط یکم برای یه بازی بزرگ کم بود[img]images/smi/s0 (30).gif[/img]



 
وقتی که یک بازی رو میشه توی 2000 کلمه توصیف کرد چرا بیخودی کشش بدم و 5000 کلمه بکنمش؟
پیش نمایش همین بازی رو 5500 کلمه نوشتم ولی چیزی جز آزار و اذیت خوانندگان نبود، به نظر من نقد بالای 2000 کلمه یعنی اینکه یه مطلبو هی بپیچونی و بپیچونی که در نهایت منجر به پیچانده شدن خواننده میشه! درثانی بازی اصلا بزرگ نبود و مکانیسم های بسیار محدودی رو در بر داشت. گیم پلی بازی بسیار کوتاه بود و در کل می تونم بگم حتی همین 2000 کلمه هم براش زیاده[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
battlefield 4 هرچی داره برای بخش Multi هسته که از اختیارات من خارج هست، گیم پلی سینگل بازی نه بالگردی داشت نه جت مافوق صوتی و بهتر بگم همه باز میگردند به بخش مولتی بازی.

 

 

 
پاسخ
#8
(11-12-2013, 09:10 AM)'Ronan' نوشته است:
(11-11-2013, 02:53 PM)'JIGSAW' نوشته است: نقدت خیلی خوب بود

فقط یکم برای یه بازی بزرگ کم بود[img]images/smi/s0 (30).gif[/img]



 
وقتی که یک بازی رو میشه توی 2000 کلمه توصیف کرد چرا بیخودی کشش بدم و 5000 کلمه بکنمش؟
پیش نمایش همین بازی رو 5500 کلمه نوشتم ولی چیزی جز آزار و اذیت خوانندگان نبود، به نظر من نقد بالای 2000 کلمه یعنی اینکه یه مطلبو هی بپیچونی و بپیچونی که در نهایت منجر به پیچانده شدن خواننده میشه! درثانی بازی اصلا بزرگ نبود و مکانیسم های بسیار محدودی رو در بر داشت. گیم پلی بازی بسیار کوتاه بود و در کل می تونم بگم حتی همین 2000 کلمه هم براش زیاده[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
battlefield 4 هرچی داره برای بخش Multi هسته که از اختیارات من خارج هست، گیم پلی سینگل بازی نه بالگردی داشت نه جت مافوق صوتی و بهتر بگم همه باز میگردند به بخش مولتی بازی.
آفرین این درسته نقد باید کوتاه باشه منم اولاش مقاله هام خیلی کوتاه بود و بهم توصیه کردن که در مورد بازی بیش تر بنویسم البته برای همه همین طوریه بعدش آدم میافته توی خط 5000 کلمه و 7000 کلمه که واقعا هم باعث خستگی خواننده میشه.
با تشکر از نویسنده ی محترم.

 

 

 
 



 
پاسخ
#9
(11-12-2013, 12:09 PM)'hosseinxj0152' نوشته است:
(11-12-2013, 09:10 AM)'Ronan' نوشته است:
(11-11-2013, 02:53 PM)'JIGSAW' نوشته است: نقدت خیلی خوب بود

فقط یکم برای یه بازی بزرگ کم بود[img]images/smi/s0 (30).gif[/img]




 
وقتی که یک بازی رو میشه توی 2000 کلمه توصیف کرد چرا بیخودی کشش بدم و 5000 کلمه بکنمش؟
پیش نمایش همین بازی رو 5500 کلمه نوشتم ولی چیزی جز آزار و اذیت خوانندگان نبود، به نظر من نقد بالای 2000 کلمه یعنی اینکه یه مطلبو هی بپیچونی و بپیچونی که در نهایت منجر به پیچانده شدن خواننده میشه! درثانی بازی اصلا بزرگ نبود و مکانیسم های بسیار محدودی رو در بر داشت. گیم پلی بازی بسیار کوتاه بود و در کل می تونم بگم حتی همین 2000 کلمه هم براش زیاده[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
battlefield 4 هرچی داره برای بخش Multi هسته که از اختیارات من خارج هست، گیم پلی سینگل بازی نه بالگردی داشت نه جت مافوق صوتی و بهتر بگم همه باز میگردند به بخش مولتی بازی.
آفرین این درسته نقد باید کوتاه باشه منم اولاش مقاله هام خیلی کوتاه بود و بهم توصیه کردن که در مورد بازی بیش تر بنویسم البته برای همه همین طوریه بعدش آدم میافته توی خط 5000 کلمه و 7000 کلمه که واقعا هم باعث خستگی خواننده میشه.
با تشکر از نویسنده ی محترم.

 

 

 

 



 

 

خیر٬ بنده مخالفم.
اینطور نیست همین اطلاعات وسیعی که در یک نقد و بررسی در سایت بازی نما در قالب 4000 کلمه یا بیشتر نوشته می شه خواننده رو مجاب میکنه از اول تا آخرش رو بخونه [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] تو ۲۰۰۰ کلمه نوشتت رو باید خلاصه نویسی کنی و باید قید اطلاعات اضافه رو بزنی و این می شه کاری که همه سایتا می کنن٬ تکرار مکررات :|



 

[تصویر:  76561198078353517.png]

پاسخ
#10
این بازی واقعا یه شاهکار به تمام معناست.
امیدوارم بتونم این بازی خوب رو انجام بدم.
ممنون از نقد و بررسی بسیار خوبتون.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,978 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,094 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,114 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 8,521 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,270 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان