03-28-2013, 10:48 PM
(آخرین ویرایش: 03-29-2013, 01:57 PM، توسط MEHRAB SHAPE.)
در سال پیشین شاهد حظور عناوین محبوب قدیمی سینماتیکی در نمایشگاه های مهمی برای بازیبازان نظیر games comوE3 بوده ایم...
یکی از این عناوین سری بازی های جنگ ستارگان یاstar wars بوده است که جدیدترین قسمت از این سری بازی ها به نام star wars 1313 اولین بار درE3 2012 رونمایی و اولین تریلر از آن نمایش داده شد.
حال به بررسی برخی از جزییات جدیدترین نسخه این بازی می پردازیم...
اگر نگاهی به طرح های هنری بازی بیندازید، متوجه می شوید که Star Wars: 1313 در زمان سه گانه اصلی این فیلم اتفاق می افتد. حتی نمایش گیم پلی بازی هم این موضوع را مشخص می کند. نگاهی به زمان، لباس ها و مدل کشتی های فضایی بیندازید تا متوجه شوید که به دنیای سه گانه معروف Star Wars قدم گذاشته اید. همچنین نکته جالب دیگر ارتباط این بازی به سریال تلویزیونی Star Wars است. قرار است در آینده یک سریال در مورد Star Wars پخش شود که بخشی از داستان این بازی به داستان آن سریال هم مربوط است و در حقیقت می توانید با انجام این بازی، اطلاعات بیشتری از سریال تلویزیونی Star Wars بدست بیاورید. اما موضوعی که مطرح می شود، نگرش بزرگسالانه بازی به دنیای Star Wars است. دنیای 1313 خیلی تاریک و خشن است و این بر خلاف فضای فانتزی سری Star Wars است. خصوصاً وقتی تیراندازی بجای Lightsaber باشد و شخصیت اصلی هم یک شکارچی آدم باشد که فحش های بدی هم می دهد. باید دید که آیا تناقضی بین وفاداری بازی به دنیای Star Wars و ساخت بازی این چنینی ایجاد می شود یا خیر.
ژانر این بازی future action adventure یا سوم شخص ماجراجویی)آینده)میباشد و توسط شرکت lucas art در حال ساخت میباشد.این بازی به دور از شایعه های اولیه بر روی pc،xbox360،ps3 قابل اجرا میباشد.
با انتشار نخستین عکس ها از این قسمت طراحی لباس و شخصیت ها گواه بر این بود که داستان بازی دنباله داستان سه گانه قبلی بود.اما جدیدترین قسمت از این سری که پس از سه گانه جنگ ستارگان اتفاق می افتد حال و هوایی به دور از قسمت های قبلی دارد.
داستان بازی این بار در سیاره ای به نام Coruscant اتفاق می افتد.قسمتی که در طول سه گانه اصلی کمتر نامی از آن برده شده است.داستان بازی حول دو شکارچی جایزه جسور دنبال میشود که در طبقه ی 1313هسته سیاره دست به ماجراجویی میزنند.در این هنگام با یکسری روبات ها مواجه میشوند که قصد دارند سفینه ی آن ها را بدزدند.داستانی هالیوودی که سناریو آن در استدیو lucas film نوشته شده و به دستDominic Robiliard کارگردانی میشود.
طبقه 1313جلوه گاه یک شهر صنعتی بزرگ را دارد.مرکز فعالیت های جنایی که نقطه عطفی در رویداد های بازی خواهد بود.هرچه سفینه به مرکز جنایت، جایی که قرار است آن دو نفر بروند، نزدیک تر می شود اوضاع نیز وخیم تر می شود.محیط های گرفته و کثیف در شهر به وفور یافت میشوند. .سیاره ای به دور از آسمان...
این بازی بر اساس موتور3 Unreal Engine ساخته شده که توانایی رندر کردن هر فریم را در 33 میلی ثانیه فراهم میسازد.تمام ویدئوی های نمایش داده از Star Wars 1313 در نمایشگاه E3 ، رندر شده توسط موتور بازی بودند. هنوز صحبتی از سخت افزار مورد نیاز آن برای اجرا مطرح نشده اما دموی E3 این بازی با سه کارت گرافیک مدلGTX 680 اجرا شد که خبر از سخت افزار هایی با قیمت های نجومی خواهد داد.انیمیشن ها و تطبیق صدای شخصیت ها با چهره ی ان ها بسیار خوب از آب در آمده اند و نرمی و ظرافت حرکت شخصیت ها که حاصل موشن کپچر بسیار حرفه ای این استدیو میباشد.همچنین افکت های طبیعی نظیر آتش و انفجار بسیار طبیعی و واقعی به نظر می آیند.تکنولوژی ای که در این بازی به کار رفته، اخیراً برای ساختن شخصیت هالک (Hulk) در فیلم The Avengers استفاده شده است.
شخصیت اصلی این بازی توانایی زیادی در مبارزه ،تیر اندازی و بالا رفتن از سطوح را دارد.البته نه در حد assassins creed و uncharted!!!
رفتن به 1313 راحت و آسان نخواهد بود. در برای بدست آوردن بارها حمله هایی صورت می گیرد : اشاره به صحنه های اکشن ویدئوها. نبرد های وابسته به کاورگیری از عناصر کلیدی بازی هستند به علاوه پلتفورمینگ که یادآور بازی Uncharted است. در صحنه های آکروباتیک که در دمو نمایش داده شد، کپچر های حرکتی بدن، دهان شما را باز نگه می دارند.
نمای کلی مجموعه ای از کوتاه برد ها و منفجر کننده های دور برد و برخی گدجت های نبرد است. شما مجبور نیستید جایزه ای که به سختی به دست آورده اید را صرف آپگرید آنها کنید هرچند در بازی هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد. اکنون هیچ شگفتی ای در کار نیست که طراحی سلاح ها همسان با مرجع جنگ ستارگان باشد. اما هدف 1313 تقلید محض از مدل های اصلی نیست.
تجهیزاتی مثل Flamethrowers ،Jetpacks و Grappling Hooks وسایلی هستند که شکارچیان جایزه بگیر بازی در اختیار دارند. وسایل جالب دیگری هم در اختیار آن ها هست و از آنجایی که داستان بازی عمیق و با محتوی است، LucasArts از شما می خواهد که واقعاً زندگی آن ها را تجربه کنید که این شامل تجهیزات حرفه ای و البته سختی های زندگی آن ها می شود.
هیچ شکی وجود ندارد که انتشار Star Wars 1313 در سال دیگر یک رویداد بزرگ خواهد بود. اما اینکه آنها چقدر موفقیت خواهند داشت بستگی به این دارد که چه مقدار گیم پلی کاور – شلیک و مکانیسم پلتفورمینگ آنها پایین تر از گرافیک خارق العاده قرار گیرد. گرچه گیم پلی به نظر می رسد حداقل تا اینجا در اولویت اول قرار ندارد ولی حتی اگر در همین سطح هم بماند مطمئنا این بازی یکی از جذاب ترین بازی های سال خواهد بود.
اولین پیش نمایش از طرف من!!!!
انتقاد پیشنهاد ،هر چی باشه،بگید ناراحت نمیشم!!!
یکی از این عناوین سری بازی های جنگ ستارگان یاstar wars بوده است که جدیدترین قسمت از این سری بازی ها به نام star wars 1313 اولین بار درE3 2012 رونمایی و اولین تریلر از آن نمایش داده شد.
حال به بررسی برخی از جزییات جدیدترین نسخه این بازی می پردازیم...
اگر نگاهی به طرح های هنری بازی بیندازید، متوجه می شوید که Star Wars: 1313 در زمان سه گانه اصلی این فیلم اتفاق می افتد. حتی نمایش گیم پلی بازی هم این موضوع را مشخص می کند. نگاهی به زمان، لباس ها و مدل کشتی های فضایی بیندازید تا متوجه شوید که به دنیای سه گانه معروف Star Wars قدم گذاشته اید. همچنین نکته جالب دیگر ارتباط این بازی به سریال تلویزیونی Star Wars است. قرار است در آینده یک سریال در مورد Star Wars پخش شود که بخشی از داستان این بازی به داستان آن سریال هم مربوط است و در حقیقت می توانید با انجام این بازی، اطلاعات بیشتری از سریال تلویزیونی Star Wars بدست بیاورید. اما موضوعی که مطرح می شود، نگرش بزرگسالانه بازی به دنیای Star Wars است. دنیای 1313 خیلی تاریک و خشن است و این بر خلاف فضای فانتزی سری Star Wars است. خصوصاً وقتی تیراندازی بجای Lightsaber باشد و شخصیت اصلی هم یک شکارچی آدم باشد که فحش های بدی هم می دهد. باید دید که آیا تناقضی بین وفاداری بازی به دنیای Star Wars و ساخت بازی این چنینی ایجاد می شود یا خیر.
ژانر این بازی future action adventure یا سوم شخص ماجراجویی)آینده)میباشد و توسط شرکت lucas art در حال ساخت میباشد.این بازی به دور از شایعه های اولیه بر روی pc،xbox360،ps3 قابل اجرا میباشد.
با انتشار نخستین عکس ها از این قسمت طراحی لباس و شخصیت ها گواه بر این بود که داستان بازی دنباله داستان سه گانه قبلی بود.اما جدیدترین قسمت از این سری که پس از سه گانه جنگ ستارگان اتفاق می افتد حال و هوایی به دور از قسمت های قبلی دارد.
داستان بازی این بار در سیاره ای به نام Coruscant اتفاق می افتد.قسمتی که در طول سه گانه اصلی کمتر نامی از آن برده شده است.داستان بازی حول دو شکارچی جایزه جسور دنبال میشود که در طبقه ی 1313هسته سیاره دست به ماجراجویی میزنند.در این هنگام با یکسری روبات ها مواجه میشوند که قصد دارند سفینه ی آن ها را بدزدند.داستانی هالیوودی که سناریو آن در استدیو lucas film نوشته شده و به دستDominic Robiliard کارگردانی میشود.
طبقه 1313جلوه گاه یک شهر صنعتی بزرگ را دارد.مرکز فعالیت های جنایی که نقطه عطفی در رویداد های بازی خواهد بود.هرچه سفینه به مرکز جنایت، جایی که قرار است آن دو نفر بروند، نزدیک تر می شود اوضاع نیز وخیم تر می شود.محیط های گرفته و کثیف در شهر به وفور یافت میشوند. .سیاره ای به دور از آسمان...
این بازی بر اساس موتور3 Unreal Engine ساخته شده که توانایی رندر کردن هر فریم را در 33 میلی ثانیه فراهم میسازد.تمام ویدئوی های نمایش داده از Star Wars 1313 در نمایشگاه E3 ، رندر شده توسط موتور بازی بودند. هنوز صحبتی از سخت افزار مورد نیاز آن برای اجرا مطرح نشده اما دموی E3 این بازی با سه کارت گرافیک مدلGTX 680 اجرا شد که خبر از سخت افزار هایی با قیمت های نجومی خواهد داد.انیمیشن ها و تطبیق صدای شخصیت ها با چهره ی ان ها بسیار خوب از آب در آمده اند و نرمی و ظرافت حرکت شخصیت ها که حاصل موشن کپچر بسیار حرفه ای این استدیو میباشد.همچنین افکت های طبیعی نظیر آتش و انفجار بسیار طبیعی و واقعی به نظر می آیند.تکنولوژی ای که در این بازی به کار رفته، اخیراً برای ساختن شخصیت هالک (Hulk) در فیلم The Avengers استفاده شده است.
شخصیت اصلی این بازی توانایی زیادی در مبارزه ،تیر اندازی و بالا رفتن از سطوح را دارد.البته نه در حد assassins creed و uncharted!!!
رفتن به 1313 راحت و آسان نخواهد بود. در برای بدست آوردن بارها حمله هایی صورت می گیرد : اشاره به صحنه های اکشن ویدئوها. نبرد های وابسته به کاورگیری از عناصر کلیدی بازی هستند به علاوه پلتفورمینگ که یادآور بازی Uncharted است. در صحنه های آکروباتیک که در دمو نمایش داده شد، کپچر های حرکتی بدن، دهان شما را باز نگه می دارند.
نمای کلی مجموعه ای از کوتاه برد ها و منفجر کننده های دور برد و برخی گدجت های نبرد است. شما مجبور نیستید جایزه ای که به سختی به دست آورده اید را صرف آپگرید آنها کنید هرچند در بازی هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد. اکنون هیچ شگفتی ای در کار نیست که طراحی سلاح ها همسان با مرجع جنگ ستارگان باشد. اما هدف 1313 تقلید محض از مدل های اصلی نیست.
تجهیزاتی مثل Flamethrowers ،Jetpacks و Grappling Hooks وسایلی هستند که شکارچیان جایزه بگیر بازی در اختیار دارند. وسایل جالب دیگری هم در اختیار آن ها هست و از آنجایی که داستان بازی عمیق و با محتوی است، LucasArts از شما می خواهد که واقعاً زندگی آن ها را تجربه کنید که این شامل تجهیزات حرفه ای و البته سختی های زندگی آن ها می شود.
هیچ شکی وجود ندارد که انتشار Star Wars 1313 در سال دیگر یک رویداد بزرگ خواهد بود. اما اینکه آنها چقدر موفقیت خواهند داشت بستگی به این دارد که چه مقدار گیم پلی کاور – شلیک و مکانیسم پلتفورمینگ آنها پایین تر از گرافیک خارق العاده قرار گیرد. گرچه گیم پلی به نظر می رسد حداقل تا اینجا در اولویت اول قرار ندارد ولی حتی اگر در همین سطح هم بماند مطمئنا این بازی یکی از جذاب ترین بازی های سال خواهد بود.
اولین پیش نمایش از طرف من!!!!
انتقاد پیشنهاد ،هر چی باشه،بگید ناراحت نمیشم!!!