10-01-2019, 11:46 PM
The Last of Us Part 2 | اطلاعات جدیدی از قابلیتهای شخصیت همراه و هوش مصنوعی دشمنان منتشر شد
همانطور که مطلع هستید، دشمنان و خطرات جدیدی به بازی The Last of Us Part 2 اضافه شده است که آن را نسبت به نسخهی اول این مجموعه، چالش برانگیز و دشوارتر خواهد کرد. همچنین، فرقهی جدیدی به بازی اضافه شده است که در کنار کلیکرها (Clickers) و شکارچیان منطقهی سیاتل (Seattle)، عرصه را بر الی (Ellie) تنگ خواهند کرد. با این تفاسیر، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) نقش پررنگتری را برای شخصیتهای همراه در نظر گرفته است که در ادامه به مرور این موضوع خوهیم پرداخت.
بدون شک شخصیتهای همراه نسخهی اول این مجموعه، بسیار منحصر به فرد بودند و در مبارزات نیز شما را یاری میکردند. اما در کنار این موضوع، سالها است که از پتانسیلهای کامل این شخصیتها استفاده نمیشود و تنها کمکی جزئی را به بازیبازان در حین مبارزات میکنند. اکنون آنتونی نیومن (Anthony Newman)، دستیار کارگردان بازی The Last of Us Part 2، طی مصاحبهای با وبسایت خبری Gamespot اعلام کرد که استودیوی ناتی داگ در نظر دارد تا این مشکل را رفع نموده و شخصیتهای همراه، تاثیر بسزایی را در پیشبرد مبارزات این بازی خواهند داشت. وی در این خصوص اظهار داشت:
نقلقول:من نمیتوانم زمان دقیقی که شما الی را تنها در داستان پیش میبرید، اعلام کنم. اما میتوانم اشاره کنم که در بخش دموی به نمایش در آمده، پیشروی در داستان با پیشبرد الی به صورت تنها، ترکیب شده است. شخصیتهای همراه، همواره هستهی اصلی بازیهای استودیوی ناتی داگ هستند. همانطور که در بخش نخست دموی به نمایش در آمده از این بازی تا حدودی متوجه شدید، تعامل با دینا (Dina) و و متحدان الی، پیامدهای هیجانانگیز و جدیدی را در پی خواهد داشت؛ آنها میتوانند دشمنان را به صورت مخفیانه و جداگانه از پای در آورند و مکانیزم حملات از راه نزدیک متمایزی را خواهند داشت. به علاوه، آنها این بار تا حدودی متمایز و پیچیدهتر از گذشته عمل خواهند کرد و شما را میتوانند در حین مبارزات نجات دهند.
اما از کنار این موضوعات که بگذریم، استودیوی ناتی داگ هوش مصنوعی این مجموعه را در نسخهی جدید، به شدت ارتقا داده است. همچنین دشمنان بسیار باهوشتر از گذشته خواهند بود و تلاش میکنند تا شما را با حقه و استدلالهای منطقی، مغلوب کنند. نیومن در این خصوص توضیح داد:
نقلقول:هوش مصنوعی ما وارد مرحلهی جدیدی شده است و چیزی میان کاملا آگاه بودن و نبودن از موقعیت شما است که ما آن را دانش مبهم میخوانیم. برای مثال: اگر شما دشمنی را به صورت مخفیانه با تیر و کمان و یا سلاح دارای لوله خفهکن به قتل رسانید، دیگر دشمنان میتوانند جسد وی را پیدا کرده و جهت شلیک شدن گلوله، تیر و وقوع حمله را شناسایی نمایند. سپس آنها به دنبال دیگر اجساد در منطقه خواهند گشت و شما میتوانید از الگوی جستجوی دشمنان استفاده کرده و از آنها باهوشتر عمل کنید. با این تفاسیر، موارد یاد شده نه تنها لحظات تنشزایی را به بازیبازان ارائه میکنند، بلکه فرصتی را برای بازیبازان به منظور پیشبینی وقایع بعدی نیز ایجاد خواهند کرد. ما به عنوان بشر، هر روز با دیگران تعاملاتی را داریم و میتوانیم نسبت به واکنشهای آنها، پیشبینیهایی را داشته باشیم. در نتیجه، بازیبازان میتوانند با با دارا بودن چنین لایههای متمایز و پالایش شدهای از دانش، درک و تناسب، پیشبینیها و تصمیات بهتری را به منظور اقدامات بعدی خود، اتخاذ کنند.
همانطور که اطلاع دارید، هوش مصنوعی در جنبههای دیگر بازی نیز تاثیر گذاشته است و با کشتن سگها و صاحبان آنها، واکنشهای احساسی و مختلفی را میان آنها مشاهده خواهید کرد. همچنین دشمنان، یکدیگر را با نام صدا میکنند و واکنشهای خارقالعادهای را نسبت به حضور شما خواهند داشت که با اضافه شدن اطلاعات یاد شده، هیجان طرفداران را به شدت افزایش داده است.
بازی The Last of Us Part II در تاریخ جمعه ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ (۲۱ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. شما میتوانید اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از طریق این نشانی مطالعه و یا دنبال نمایید. همچنین علاقهمندان میتوانند به منظور اطلاعات بیشتر از عوامل محبوبیت این مجموعه، مقالهی آن را تحت عنوان «وجه تمایز ناتیداگ | عواملی که باعث موفقیت و محبوبیت بازی The last of Usشدند» مطالعه نمایند.