امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مقدمه ای برساخت بازی | اصول شخصیت پردازی
#1
وقتی صحبت از طراحی شخصیت می کنیم،منظورمان صرفا طراحی هنری و ترسیم یک شخصیت نیست بلکه منظور توجه به تمامی ابعاد یک شخصیت(پیشینه، فرم، عملکرد و...)است که بدون شک هر چه دقیق تر و مناسب تر به کار گرفته شود،می تواندباعث افزایش جذابیت های یک بازی شود.
[تصویر:  %DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6_%DB%B0%DB%B3_%D...%DB%B6.png]
1.شخصیت باید پیشینه داشته باشد.به این معنا که انگیزه ها و علت های حرکات و کارهای شخصیت در طول بازی برای بازیباز قابل درک باشد.به عنوان مثال اگر یک بازی اکشن می سازید،باید علت رفتار او برای بازیباز قابل درک باشد.این که شخصیت بدون هیچ پیشینه مشخصی،به تنهایی سلاح در دست بگیرد و به میان خیل عظیم دشمنان برود،شاید برای مدت کوتاهی برای بازیباز جذاب باشد،ولی به مرور زمان باعث بروز تناقض ها و ایجاد علامت سوال هایی در ذهن او می شود که می تواند با گذشت زمان،او را از ادامه بازی دلسرد کند.انگیزه هایی مانند انتقام جویی،نجات دیگران،نجات یک سرزمین،مبارزه با ظلم و... همگی اگر به طرز مناسبی در طول بازی روایت شوند،می توانند به شخصیت پردازی کمک کنند.
[تصویر:  IMG_20160304_165441.jpg]
2.فرم ظاهری شخصیت را با ساختار بازی هماهنگ کنید.به خاطر داشته باشید که نوع لباس پوشیدن و به طور کلی وضعیت ظاهری شخصیت باید با محیط بازی تناسب داشته باشد.
در یک بازی که داستان آن در قرون وسطی می گذرد،نمی توان یک شخصیت کت و شلوار پوش مانند مامور 47 را وارد میدان کرد.
البته در حالت روایت های فانتزی،این امر چندان عجیب و غریب نیست،اما اگر بنابر ضرورت داستان،نیاز به چنین استفاده هایی بود،حتما نکته ی اول را مجددا باید مرور کرد تا عدم تناسب شخصیت با محیط بازی برای بازیباز غافلگیر کننده و بی منطق نباشد.
[تصویر:  IMG_20160225_181853.jpg]
3.نوع گویش شخصیت را با ساختار بازی هماهنگ کنید.این که در میانه یک جنگ فضایی،شخصیت های شما به گونه ای حرف بزنند که انگار
مشغول اجرای یک نمایشنامه ادبی در
صحنه ی تئاتر هستند ،باز هم دلیل دیگری
است برای عدم شخصیت پردازی صحیح و درست.به خاطر داشته باشید که بر اساس همان پیشینه ای که برای بازیباز مطرح می کنید،شخصیت شما باید نوع گویش و حرف زدنش نیز با آن ساختار هماهنگ باشد و بتواند برای مخاطب باورپذیر جلوه کند.(به عنوان یک مثال خوب،نگاهی داشته باشید به سریال های ایرانی!هر روش صحبتی که در این سریال ها دیدید فراموش کنید و بر خلاف آن عمل کنید!باور کنید در اکثر مواقع به هدف بسیار نزدیک می شوید.)
***پایان قسمت اول***
با توجه به اینکه بخش گرافیک انجمن تقریبا خالی از مطلب بود اقدام به نوشتن این مطلب کردم.
اگر بازخورد خوبی داشته باشه قسمت دوم رو هم خواهم نوشت.
پاسخ
#2
خسته نباشید. نکاتی در مقاله به چشم میومد که به ذکرشون می پردازم:
1-پیشینه،فرم،عملکردو...
درست این نوشته پیشینه، فرم، عملکرد و... است! بعد از قرار دادن علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول و... نیاز به فاصله داریم.
2-بازیباز

بهتره بازی‌باز نوشته بشه.
3- از نیم فاصله به هیچ وجه استفاده نشده! استفاده از نیم فاصله در کلماتی مانند می باشد و بی منطق و ... باعث زیبا شدن مقاله می شه. نیم فاصله رو با Ctrl و Shift و 2 می شه نوشت.
4- غلط های املایی هم مشاهده می شه! مثل فرم ظاهری شخصیت را بت ساختار بازی هماهنگ کنید. با درسته.
کم بودن مقاله هم ایرادی محسوب نمی شه ولی بیشتر می بود بهتر بود.
بازم خسته نباشید.
قصدمم این نیست که بگم خیلی کار بلدم! فقط می خوام مقاله تون بهتر بشه! وگرنه خودم تهی از ایراد نیستم.
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#3
(03-09-2016, 09:49 PM)You Never Win نوشته است: خسته نباشید. نکاتی در مقاله به چشم میومد که به ذکرشون می پردازم:
1-پیشینه،فرم،عملکردو...
درست این نوشته پیشینه، فرم، عملکرد و... است! بعد از قرار دادن علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول و... نیاز به فاصله داریم.
2-بازیباز

بهتره بازی‌باز نوشته بشه.
3- از نیم فاصله به هیچ وجه استفاده نشده! استفاده از نیم فاصله در کلماتی مانند می باشد و بی منطق و ... باعث زیبا شدن مقاله می شه. نیم فاصله رو با Ctrl و Shift و 2 می شه نوشت.
4- غلط های املایی هم مشاهده می شه! مثل فرم ظاهری شخصیت را بت ساختار بازی هماهنگ کنید. با درسته.
کم بودن مقاله هم ایرادی محسوب نمی شه ولی بیشتر می بود بهتر بود.
بازم خسته نباشید.
قصدمم این نیست که بگم خیلی کار بلدم! فقط می خوام مقاله تون بهتر بشه! وگرنه خودم تهی از ایراد نیستم.
ممنون بابت وقتی که برای خوندن مقاله گذاشتی.
خب غلط املایی رو که درست کردم در مورد نیم فاصله هم که باید بگم مقاله با گوشی تایپ شده(خودت در جریانی که سیستمم در چه وضعیه)ببخشید دیگه گوشی نیم فاصله نداره.
بابت کم بودن مقاله هم گفتم که اگه مورد قبول واقع بشه قسمت دومشو میزارم.
پاسخ
#4
(03-09-2016, 09:55 PM)cttr نوشته است:
(03-09-2016, 09:49 PM)You Never Win نوشته است: خسته نباشید. نکاتی در مقاله به چشم میومد که به ذکرشون می پردازم:
1-پیشینه،فرم،عملکردو...
درست این نوشته پیشینه، فرم، عملکرد و... است! بعد از قرار دادن علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول و... نیاز به فاصله داریم.
2-بازیباز

بهتره بازی‌باز نوشته بشه.
3- از نیم فاصله به هیچ وجه استفاده نشده! استفاده از نیم فاصله در کلماتی مانند می باشد و بی منطق و ... باعث زیبا شدن مقاله می شه. نیم فاصله رو با Ctrl و Shift و 2 می شه نوشت.
4- غلط های املایی هم مشاهده می شه! مثل فرم ظاهری شخصیت را بت ساختار بازی هماهنگ کنید. با درسته.
کم بودن مقاله هم ایرادی محسوب نمی شه ولی بیشتر می بود بهتر بود.
بازم خسته نباشید.
قصدمم این نیست که بگم خیلی کار بلدم! فقط می خوام مقاله تون بهتر بشه! وگرنه خودم تهی از ایراد نیستم.
ممنون بابت وقتی که برای خوندن مقاله گذاشتی.
خب غلط املایی رو که درست کردم در مورد نیم فاصله هم که باید بگم مقاله با گوشی تایپ شده(خودت در جریانی که سیستمم در چه وضعیه)ببخشید دیگه گوشی نیم فاصله نداره.
بابت کم بودن مقاله هم گفتم که اگه مورد قبول واقع بشه قسمت دومشو میزارم.

قربون شما.
دستت درد نکنه.
بله درست می فرمایی. پس بهتره در مقاله های بعدی حداقل به این نکته توجه کنی. نکته مهمی هست.
فاصله بعد از قرار دادن علامت ها هم خیلی مهمه. در کل این نکات رو هروقتی که سعی در نوشتن مقاله کردید به یاد داشته باشید.
بازم خسته نباشید.
[تصویر:  e4f7_3ea4f3ff8d45616e224e2b324bba4603.png]
پاسخ
#5
بسیار عالی .
اگه همون‌ظور که گفتید ادامه‌دار باشه میتونه به تاپیک خوب و مفیدی تبدیل بشه.
ما که لذت بردیم... ضمنا سعی کن مقالات بعدی رو هم به همین اندازه روان و گویا بنویسی. نکات نگارشی نمیگم مهم نیست، ولی مهمتر از اون همین روون بودن جملاتته که اگه بتونی حفظش کنی عالی میشه.

موفق باشی...
پاسخ
#6
(03-09-2016, 10:05 PM)سجاد محمدی پور نوشته است: بسیار عالی .
اگه همون‌ظور که گفتید ادامه‌دار باشه میتونه به تاپیک خوب و مفیدی تبدیل بشه.
ما که لذت بردیم... ضمنا سعی کن مقالات بعدی رو هم به همین اندازه روان و گویا بنویسی. نکات نگارشی نمیگم مهم نیست، ولی مهمتر از اون همین روون بودن جملاتته که اگه بتونی حفظش کنی عالی میشه.

موفق باشی...

مرسی سجاد جان
سعی میکنم بهترینو انجام بدم
ممنون که وقت گذاشتی برای خوندن.
پاسخ
#7
دوست عزیز ادامه بده منتظر قسمت های بعدی هستیم S0 (29) S0 (29) S0 (29) S0 (29)
پاسخ
#8
(03-09-2016, 10:12 PM)ash-1999 نوشته است: دوست عزیز ادامه بده منتظر قسمت های بعدی هستیم S0 (29) S0 (29) S0 (29) S0 (29)
لطف داری شما
چشم به یاری خدا
ممنون از وقتی که گذاشتی
پاسخ
#9
خوب بود در کل. و یک نکته دیگه که باید در نظر گرفت اینه که مخاطب اصلی شما کی هست؟ پسرای 15 تا 20 سال؟ ایرانی؟ بالای بیست سال؟ همه مردم جهان؟ بعد با توجه به اینها اون شخصیت رو جوری طراحی کنی که اون مخاطب بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. یعنی تمام مواردی که گفتی تهش به این مورد ختم میشه S0 (29)
[img=0x0]http://uupload.ir/files/cv8y_photo_2016-09-08_15-12-24.jpg[/img]
پاسخ
#10
(03-09-2016, 10:28 PM)miatge نوشته است: خوب بود در کل. و یک نکته دیگه که باید در نظر گرفت اینه که مخاطب اصلی شما کی هست؟ پسرای 15 تا 20 سال؟ ایرانی؟ بالای بیست سال؟ همه مردم جهان؟ بعد با توجه به اینها اون شخصیت رو جوری طراحی کنی که اون مخاطب بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه. یعنی تمام مواردی که گفتی تهش به این مورد ختم میشه S0 (29)
درود به همشهری عزیزم
بله درسته اما این قسمت اول بود
در جمع بندی به این مورد اشاره می کنم
ممنون از توجهت
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان