------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
نام: The Elder Scrolls V: Skyrim
سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
پلتفرم : Xbox 360 , PC , PS3
سبک: Role Playing Game
موتور: (Creation Engine)
------------------------------------------------------------------
نام: The Elder Scrolls V: Skyrim
سازنده: Bethesda Game Studios
ناشر: Bethesda Softworks
پلتفرم : Xbox 360 , PC , PS3
سبک: Role Playing Game
موتور: (Creation Engine)
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
* کامل ترین نقد موجود در مورد بازی : The Elder Scrolls V: Skyrim *
ويژگی نقد
شکافتن کامل بازی
* نقد بیش از 6000 هزار کلمه بوده .هرگونه کپی بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.لطفا در هنگام کپی نام منبع را درج کنید زیرا برای نوشتن این نقد حدود 72 ساعت وقت صرف شده است *
* کامل ترین نقد موجود در مورد بازی : The Elder Scrolls V: Skyrim *
ويژگی نقد
شکافتن کامل بازی
* نقد بیش از 6000 هزار کلمه بوده .هرگونه کپی بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.لطفا در هنگام کپی نام منبع را درج کنید زیرا برای نوشتن این نقد حدود 72 ساعت وقت صرف شده است *
* منتقد:فرهان حسینی *
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
مقدمه
مقدمه
بعد از پنج سال دوباره نسخه جدیدی از سری بازی های The Elder Scrolls آمد.آن هم با دنیای وسیع تر از نسخه قبل و گرافیکی قدرتمند تر ...
The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی نقش آفرینی جهان باز است که توسط شرکت معروف Bethesda Game Studios ساخته شده است و کار انتشار آن را بر عهده Bethesda Softworks بود. The Elder Scrolls به معنی کتیبه کهن است و کلمه Skyrim نام سرزمینی است که بازی در آن رخ میدهد و معادل فارسی نام بازی می شود:کتیبه های کهن 5:اسکایریم
این بازی برای 3 پلتفرم اصلی تولید شده که نسخه 5 از این سری بازی است.این بازی در 11 نوامبر سال 2011 انتشار یافته . Skyrim یک موفقیت تجاری بود و نقدهای مثبتی از منتقدین دریافت کرده و آمار فروش فوق العاده ای داشته و توانست در 48 ساعت اولیه انتشار 3.5 میلیون نسخه به فروش برساند. همچنین در هفته اول 7 میلیون نسخه روانه بازار شد که نصف این مقدار در دو روز اول به فروش رسید.(!) برای اولین بار در سری بازی دارای یک زبان است که خلق آن 1 سال طول کشیده و به زبان اژدها معروف است.
بازی Skyrim یکی از قدرتمند ترین بازی در دوران خود بود.آنقدر قدرت داشت که توانست جایزه بهترین بازی سال و چندین جایزه دیگر را از آن خود کند.از موسیقی حماسی زیبایش که توسط آقای جرمی سول (Jeremy Soule) خلق شد تا سرزمین های وسیعش.آنقدر حسن دارد که نقد این بازی ساعت ها طول می کشد.سرزمین Skyrim آنقدر وسیع است که اگر بخواهید کاملا آن را به اتمام برسانید به ماه ها زمان نیاز دارید.شهر ها در بازی بسیار زیاد تر شده اند و در بالای کوه ها برف پراکنده است.جنگل های بسیار وسیع شده اند.حیوانات فراوان اند و....
در ابتدای نقد مروری بر شرکت Bethesda Game Studios و قدرتش می اندازیم و بعد از موسیقی بازی صحبت میکنیم.سپس به دنباله نقد بازی میرویم...
------------------------------------------------------------------
The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی نقش آفرینی جهان باز است که توسط شرکت معروف Bethesda Game Studios ساخته شده است و کار انتشار آن را بر عهده Bethesda Softworks بود. The Elder Scrolls به معنی کتیبه کهن است و کلمه Skyrim نام سرزمینی است که بازی در آن رخ میدهد و معادل فارسی نام بازی می شود:کتیبه های کهن 5:اسکایریم
این بازی برای 3 پلتفرم اصلی تولید شده که نسخه 5 از این سری بازی است.این بازی در 11 نوامبر سال 2011 انتشار یافته . Skyrim یک موفقیت تجاری بود و نقدهای مثبتی از منتقدین دریافت کرده و آمار فروش فوق العاده ای داشته و توانست در 48 ساعت اولیه انتشار 3.5 میلیون نسخه به فروش برساند. همچنین در هفته اول 7 میلیون نسخه روانه بازار شد که نصف این مقدار در دو روز اول به فروش رسید.(!) برای اولین بار در سری بازی دارای یک زبان است که خلق آن 1 سال طول کشیده و به زبان اژدها معروف است.
بازی Skyrim یکی از قدرتمند ترین بازی در دوران خود بود.آنقدر قدرت داشت که توانست جایزه بهترین بازی سال و چندین جایزه دیگر را از آن خود کند.از موسیقی حماسی زیبایش که توسط آقای جرمی سول (Jeremy Soule) خلق شد تا سرزمین های وسیعش.آنقدر حسن دارد که نقد این بازی ساعت ها طول می کشد.سرزمین Skyrim آنقدر وسیع است که اگر بخواهید کاملا آن را به اتمام برسانید به ماه ها زمان نیاز دارید.شهر ها در بازی بسیار زیاد تر شده اند و در بالای کوه ها برف پراکنده است.جنگل های بسیار وسیع شده اند.حیوانات فراوان اند و....
در ابتدای نقد مروری بر شرکت Bethesda Game Studios و قدرتش می اندازیم و بعد از موسیقی بازی صحبت میکنیم.سپس به دنباله نقد بازی میرویم...
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
* برای دیدن اولین تریلر زیبای بازی اسکایریم بر روی اینجا کلیک کنید *
------------------------------------------------------------------
* برای دیدن اولین تریلر زیبای بازی اسکایریم بر روی اینجا کلیک کنید *
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
درباره شرکت Bethesda Game Studios
درباره شرکت Bethesda Game Studios
شرکت Bethesda Game Studios، بیش از دو دهه است که در صنعت بازی سازی فعالیت میکند و بسیاری از عناوین بزرگ و معروف آن در سراسر جهان مورد توجه و استقبال قرار گرفتهاند.این شرکت توجه چندانی به عناوین کوچک و بازیهای نه چندان گسترده نمی کند و بهجای آن، متخصصان Bethesda Game Studios، همیشه مشغول کار روی یک پروژه بزرگ بودهاند و فکر خود را مشغول عناوین دیگر نکرده اند. پروژههایی که غالباً بعد از مدتها انتظار به بازار عرضه میشوند و مورد استقبال گیمر های سراسر دنیا قرار میگیرند و هم از طرف منتقدان بازی ، به آنها توجه ویژهای میشود و در آن سال همه بازی ها را شکست می دهد.شرکت Bethesda Game Studios ، در سال 1986 توسط (Christopher Weaver) در ایالت مریلند آمریکا، شهر Bethesda تأسیس شد.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
* دنیا را متحول می کند ، قدرت سحر Elder Scrolls *
بدون اغراق میتوان گفت که اگر مجموعه بازیهای Elder Scrolls نبود، نام شرکت Bethesda Game Studios نمیتوانست تا این حد بر سر زبانها بیفتد و این اعتبار عظیم را کسب کند و توان رقابت با سایرین را داشته باشد. بازی که میلیونها طرفدار در سراسر دنیا دارد و همه هر چندین سال که گذشت مشتاق Elder Scrolls جدید هستند. داستان بازیهای Elder Scrolls در یک دنیای فانتزی، حماسی اتفاق میافتد. تاکنون چهار دنباله رسمی برای این بازی و به ترتیب در سالهای 1996، 2002، 2006 و 2011 عرضه شده است و آخرین دنباله و زیبا ترین آن همان The Elder Scrolls V: Skyrim است.
از جمله مهمترین ویژگیهای بازیهای ElderScrolls که بهخصوص در دو نسخه اخیر، یعنی Oblivion و Skyrim به چشم میخورند، توجه فراوان سازندگان به اهمیت داستان بازی است. در این بازیها، کاربر خود را در دل یک داستان حماسی پر از شاخ و برگ میبیند که حتی اگر مراحل سختی هم پیشرو داشته باشد، برای بازکردن گرههای داستانی، با شوق و حرارت نسبت به پیش بردن آن اقدام میکند تمام فکر خود را به کار میگیرد تا پیروز شود.در بازیهای یاد شده، هیچ پایانی برای بازی وجود ندارد و بازیکن میتواند به صدها روش مختلف، با نژادهای گوناگون و خصوصیتها و ویژگیهای عملکردی متفاوت ، بازی را از ابتدا بازی کند و یا همان بازی را انقدر ادامه دهد تا تمام مهارت هایش 100 شوند.حالا میفهمیم که چرا شرکت Bethesda Game Studios ادامه این سری را دیر به دست کاربران و گیمران داد.زیرا با گستردگی دنیای ElderScrolls ، سالها در کاوش هستیم و از خلاقیت تیم سازنده لذت میبریم. اوج این ساختار در نسخه آخر به نام Skyrim (که تقریباً در تمامیسایتهای معتبر و مجلات مربوط به این صنعت جزء بهترین عناوین سال قرار گرفت و همچنان در جدول فروش بازی ها به چشم می خورد) دیده میشود. جایی که کل ساختار بازی براساس رفتار های کاربر تعریف میشود و تجربه هر گیمر با دیگری متفاوت است.در کنار این دو ویژگی مهم، توجه فراوان سازندگان به جزئیات بازی هم، یکی از مهمترین خصوصیتهای ساختههای Bethesda Game Studios به شمار می رود و وجود بیش از 10000 هزار آیتم در بازی حاکی از آن است.
------------------------------------------------------------------
از جمله مهمترین ویژگیهای بازیهای ElderScrolls که بهخصوص در دو نسخه اخیر، یعنی Oblivion و Skyrim به چشم میخورند، توجه فراوان سازندگان به اهمیت داستان بازی است. در این بازیها، کاربر خود را در دل یک داستان حماسی پر از شاخ و برگ میبیند که حتی اگر مراحل سختی هم پیشرو داشته باشد، برای بازکردن گرههای داستانی، با شوق و حرارت نسبت به پیش بردن آن اقدام میکند تمام فکر خود را به کار میگیرد تا پیروز شود.در بازیهای یاد شده، هیچ پایانی برای بازی وجود ندارد و بازیکن میتواند به صدها روش مختلف، با نژادهای گوناگون و خصوصیتها و ویژگیهای عملکردی متفاوت ، بازی را از ابتدا بازی کند و یا همان بازی را انقدر ادامه دهد تا تمام مهارت هایش 100 شوند.حالا میفهمیم که چرا شرکت Bethesda Game Studios ادامه این سری را دیر به دست کاربران و گیمران داد.زیرا با گستردگی دنیای ElderScrolls ، سالها در کاوش هستیم و از خلاقیت تیم سازنده لذت میبریم. اوج این ساختار در نسخه آخر به نام Skyrim (که تقریباً در تمامیسایتهای معتبر و مجلات مربوط به این صنعت جزء بهترین عناوین سال قرار گرفت و همچنان در جدول فروش بازی ها به چشم می خورد) دیده میشود. جایی که کل ساختار بازی براساس رفتار های کاربر تعریف میشود و تجربه هر گیمر با دیگری متفاوت است.در کنار این دو ویژگی مهم، توجه فراوان سازندگان به جزئیات بازی هم، یکی از مهمترین خصوصیتهای ساختههای Bethesda Game Studios به شمار می رود و وجود بیش از 10000 هزار آیتم در بازی حاکی از آن است.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
موسیقی
موسیقی بازی را آقای جرمی سول (Jeremy Soule) و تیمش بر عهده دارند.او مردی ۴۰ ساله است و کار ساخت موسیقی پنجمین نسخه The Elder Scrolls V: Skyrim به او و گروه توانمندش سپرده شده بود و انصافا از این کار سر بلند بیرون آمد.او همچنین موسیقی نسخه چهارم و سوم بازی را نیز در دست داشته بود . موسیقی عنوانSkyrim در تاریخ 23 دسامبر سال 2011 در قالب 4 دیسک به نام The Elder Scrolls V : Skyrim Orginal Game Soundtrack در سراسر جهان منتشر شد.
این دیسک ها حاوی 58 ترک از موسیقی بازی Skyrim است که بسیار زیباست و در دیسک چهارم قطعه 42 دقیقه ای قرار گرفته است.
تا به حال شده است که در حین یک بازی به هر دلیلی صدای بازی را قطع کنید؟ در آن لحظه شاهد هستید که به هیچ عنوان بازی لذت قبلی را ندارد. یکی از عوامل مهم در بازی ها وجود صدا و موسیقی است . تغییرات موسیقی هم بسیار خوب کار شده بود. وقتی کنار رود می رفتیم موسیقی ملایم و صدای آن کم تر می شد ، وقتی در حین جنگ بودیم موسیقی ریتم تند تری می گرفت و هیجانی تر می شد و حسی حماسی به شنونده می داد. یکی از موسیقی های زیبای این نسخه ، موسیقی منوی اصلی بازی بود که نامش Skyrim Dragonborn بود و به زبان اژدها نوشته شده بود و صدای آن کاملا به زبان اژدها است.شما میتوانید این موسیقی زیبا را در اینجا مشاهده کنید.. این موسیقی در هنگام نبرد با اژدها نیز پخش می شد و با یک نعره ی بلند اژدها شروع می شد. واقعا چنین موسیقی در حین نبرد با اژدها یک شاهکار به تمام معنا بود و آن صحنه ها را لذت بخش و فراموش نشدنی کرده بود. جالب است بدانیم که اگر موسیقی های داخل بازی را کنار همدیگر بگذاریم چیزی حدود 5 ساعت می شود!
------------------------------------------------------------------
این دیسک ها حاوی 58 ترک از موسیقی بازی Skyrim است که بسیار زیباست و در دیسک چهارم قطعه 42 دقیقه ای قرار گرفته است.
تا به حال شده است که در حین یک بازی به هر دلیلی صدای بازی را قطع کنید؟ در آن لحظه شاهد هستید که به هیچ عنوان بازی لذت قبلی را ندارد. یکی از عوامل مهم در بازی ها وجود صدا و موسیقی است . تغییرات موسیقی هم بسیار خوب کار شده بود. وقتی کنار رود می رفتیم موسیقی ملایم و صدای آن کم تر می شد ، وقتی در حین جنگ بودیم موسیقی ریتم تند تری می گرفت و هیجانی تر می شد و حسی حماسی به شنونده می داد. یکی از موسیقی های زیبای این نسخه ، موسیقی منوی اصلی بازی بود که نامش Skyrim Dragonborn بود و به زبان اژدها نوشته شده بود و صدای آن کاملا به زبان اژدها است.شما میتوانید این موسیقی زیبا را در اینجا مشاهده کنید.. این موسیقی در هنگام نبرد با اژدها نیز پخش می شد و با یک نعره ی بلند اژدها شروع می شد. واقعا چنین موسیقی در حین نبرد با اژدها یک شاهکار به تمام معنا بود و آن صحنه ها را لذت بخش و فراموش نشدنی کرده بود. جالب است بدانیم که اگر موسیقی های داخل بازی را کنار همدیگر بگذاریم چیزی حدود 5 ساعت می شود!
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
صداگزاری و دیالوگ
صداگزاری و دیالوگ
صدا گزاری در بازی یکی از عنصر های زیبای بازی است.از صدای شمشیر گرفته تا صدای اژدها و کارکتر ها و دیالوگ های آن ها. این نسخه بازی 60000 خط دیالوگ وجود داشت که در این بازی 70 گوینده ماهر صداگذاری کرده اند و در بعضی نقاط هم از گویندگان دیگر نیز استفاده شده است. بخش صداگذاری بازی آن قدر تمیز و بی اشکال درست شده است که بازیکن اصلا احساس نمی کرد که تنها یک نفر دارد صحبت می کند و صدای فرد انگار از درون یک استودیو به گوش می رسید. واقعا این بخش بازی شاهکار ساخته شده بود و عیبی نمی توان در آن پیدا کرد.
برای خوانندگی در این آثار از زبان Draconic که توسط آقای Adam Adamowicz از طراحان Bethesda Game Studios ابدا شده است،استفاده شده.این زبان شامل 27 حرف است ولی اگر آن را کامل تفکیک کنیم به 34 حرف هم میرسند که به زبان اژدها نیز معروف است که در بازی نیز مشاهده میشود.در بازی اژدها زاده توانایی خواندن این زبان را دارد.در زیر میتوانید عکسی را مشاهده کنید که حروف زبان اژدها می باشد و نوع تلفظ آنها در زیر هر کلمه نوشته شده است:
------------------------------------------------------------------
برای خوانندگی در این آثار از زبان Draconic که توسط آقای Adam Adamowicz از طراحان Bethesda Game Studios ابدا شده است،استفاده شده.این زبان شامل 27 حرف است ولی اگر آن را کامل تفکیک کنیم به 34 حرف هم میرسند که به زبان اژدها نیز معروف است که در بازی نیز مشاهده میشود.در بازی اژدها زاده توانایی خواندن این زبان را دارد.در زیر میتوانید عکسی را مشاهده کنید که حروف زبان اژدها می باشد و نوع تلفظ آنها در زیر هر کلمه نوشته شده است:
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
منوی ابتدای بازی
اولین صفحه ای که در بازی مشاهده میکنیم منوی ابتدای بازی است که بسیار ساده درست شده و موسیقی زیبای Dragonborn را در دل خود جای داده.در سمت چپ نماد Skyrim است.هم چنین لود های بازی زیبا تر شده.وقتی بازی را لود میکنید تصویری از یک شی یا یک موجود و توضیحی در مورد آن می بینید که باعث کسب مهارت میشود و بسیار زیباست و قابلیت کاوش را دارد.میتوان گفت منو های ساده برای بازی های بزرگ بسیار عالی است و یکی از آرمان های بزرگ در پیروزی بازیست.
------------------------------------------------------------------
اولین صفحه ای که در بازی مشاهده میکنیم منوی ابتدای بازی است که بسیار ساده درست شده و موسیقی زیبای Dragonborn را در دل خود جای داده.در سمت چپ نماد Skyrim است.هم چنین لود های بازی زیبا تر شده.وقتی بازی را لود میکنید تصویری از یک شی یا یک موجود و توضیحی در مورد آن می بینید که باعث کسب مهارت میشود و بسیار زیباست و قابلیت کاوش را دارد.میتوان گفت منو های ساده برای بازی های بزرگ بسیار عالی است و یکی از آرمان های بزرگ در پیروزی بازیست.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
داستان بازی
داستان این نسخه ی بازی 200 سال پس از نسخه ی چهارم یعنی Elder Scrolls IV : Oblivion اتفاق می افتد. جنگ داخلی در Skyrim صورت گرفته است و مردم Skyrim همدیگر را می کشند و قتل و عام چیزی شده که همه دنبالش هستند. همان طور که گفته شد Skyrim یکی از مناطق Tamirel است که زیر نظر امپراطوری مرکزی قرار دارد. اکثر Nord که پیرو قاتل پادشاه یعنی Ulfric هستند عقیده دارند که Skyrim نباید زیر نظر امپراطوری باشد و Skyrim یک منطقه ی آزاد است. این گروه خود را Stormcloaks نامیده اند. در مقابل آن گروهی که طرفدار پادشاه و امپراطوری هستند و خود را Imperials می نامیدند پدید آمده و به جنگ با Stormcloaks در آمده اند. حال در حین این جنگ داخلی اتفاقی ناگوار شکل می گیرد که یکی از آن اتفاق های شوم این است. بسیاری از مردم Skyrim قصه هایی از اژدها شنیده اند ولی اکثرشان تصور می کردند که آن ها تنها یک افسانه اند و هیچ اژدهایی واقعیت ندارد و کسانی که در مورد اژدها حرف میزنند را دیوانه خطاب می کردند ولی حال برای اولین بار در سرزمین دوباره اژدها ها باز می گردند. بازیکن اصلی که در اول بازی که به اشتباه کنار رهبر شورشیان یعنی Ulfric دستگیر شده است و منتظر مردنش است و با ارابه به روستایی برای کشته شدن می رورد.قلعه ای نظامی به اسم هلگن. با این که نام وی در لیست نیست اما فرمانده دستور میدهد وی را نیز به همراه بقیه بکشند و در این نقطه است که نگهبان از شما می پرسد که شما کیستید و شما باید کارکتر خود را به وجود بیاورید و بعد از این که کارکتر خود را ساختید شما را به صف برده و وقتی نوبت شما میرسد در حین کشتنش ناگهان اژدهای از کوه روانه قلعه میشود و با حمله ی این اژدها کشتن آنها کامل نمی شود و بازیکن و رهبر شورشیان یعنی Ulfric فرار می کنند.بعد از مستقر شدن در مکانی امن و بدست آوردن سلاح مورد نیاز، به روستای Riverwood پناهنده میشود. پس از مدتی به شهر Whiterun میروید.
مدتی بعد خبر بازگشت اژدها و فرار رهبر شورشیان یعنی Ulfric به گوش مردم می رسند. نه تنها رهبر Ulfric کشته و نابود نشد و جنگ پایان نیافت بلکه مشکلی دیگر نیز به Skyrim اضافه شد. اژدها! حال مردم به افسانه ها پناه بردند.افسانه های که می گوید اژدها ها دو دسته خوب و بد دارند و افسانه های که می گویند هنوز کسی است که بتواند از آنها حمایت کنید. Elder Scroll ها که در این سری بازی طومار هایی هستند که آینده را در خود نوشته اند از وجود یک اژدها زاده به نام Dovahkiin یا همان Dragon Born سخن گفته اند. یک انسان که می تواند با کشتن اژدها نیروی آن ها را بگیرد و با یادگیری زبان اژدها با آن ها سخن بگوید . اوست که فقط می تواند به این حادثه ی تلخ پایان دهد و جهان را اژ دست آنان نجات دهد.در شهر Whiterun بعد از انجام دادن ماموریتهایی موظف میشوید که تا از شهر در برابر حملهی اژدها محافظت کنید. به همین دلیل با گروهی از سربازان به محلی که اژدها در آنجا حضور دارد میروید اما میبینید که اژدها همه چیز را به آتش کشیده است و از آنجا رفته.بعد از مدتی اژدها بر می گردد و شما به جنگ با وی می پردازید و بعد از شکست دادن اژدها، موفق میشوید تا روحش را جذب کنید. همین کار باعث میشود تا زمزمههای از اینکه احتمالا شما پسر اژدها یا یک Dragonborn باشید به گوش برسد. البته بعد از انجام چند مرحله شما می فهمید که واقعا یک اژدها زاده اید و از آن لحظه به بعد همه شما را یک اژدها زاده میشناسند و برای شما احترام زیادی قائل میشوند.به طوری که میتوانید به هتل ها و کاروان سرا ها رفته و به مستخدم دستور دهید که آهنگ اژدها زاده می آید را برای شما بخواند که این آهنگ بعد از این که معلوم شد اژدها زاده اید باز میشود . در ادامه متوجه میشوید که قابلیتهای زیادی را میتوانید در اختیار داشته باشید که قبلا از همهی آنها بی خبر بودید. حال تنها یک نفر می تواند Skyrim را نجات دهند.کسی که Dovahkiin یا همان Dragon Born است و او کسی نیست جز شما و حال وظیفه ی شماست که به این اتفاق ناگوار خاتمه دهید.البته شما تنها اژدها زاده در این سرزمین نیستید....
تمام این ها داستان این سری بازی نمی باشد. هچنین در کنار آن Dovahkiin می تواند انتخاب کند که در جنگ داخلی بین Stormcloaks و Imperials کدام راه گروه را برگزیند ، یک Stormcloak شود و اسکایریم را از دست Imperials نجات دهد یا یک Imperial شود و Stormcloak ها را از بین ببرد تا پایه های حکومت بر مردم قدرت یابد. در کنار این ها گروه هایی نیز در بین مردم وجود دارد. از جمله این گروه ها می توان به گروه قاتلان (Dark Brotherhood ) ، گروه دزدان (Thieves Guild) ، گروه جنگجویان (The Companions) ، گروه جادوگران (College of Winterhold) و گروه نوازندگان (Bards College) اشاره کرد. Dovahkiin می تواند وارد هر کدام از این گروه ها شود ، البته در بعضی گروه ها نیاز به مهارت و سطح خاصی دارید،شما میتوانید در آن فعالیت کند و حتی در آخر رئیس آن گروه شوید و به اعضای گروه دستور بدهید و آن گروه را کنترل و هدایت کنید تا به اهداف آن گروه برسید. در هر گروهی ما یک داستان مخصوص و متنوعی می بینیم که با دیگر قسمت های بازی متفاوت است و از داستان بازی جداست.زیبایی داستان های فرعی همانند داستان اصلی است و گاهی بیشتر زیرا در داستان فرعی بیشتر به نوعی رو به همکاری را دارد اما داستان اصلی زیاد همکاری ندارد.مثلا در یک مرحله وقتی که Imperials هستید.ابتدا لباس آن گروه را سفارش میدهید و بعد از ساخته شدن و گرفتن لباس.با لشکری 10 نفری که دو تن از آنها فرمانده اند.به غاری که پشت شهر Whiterun است و در آن Stormcloak فعالیت میکنند حمله کنید و همه را نابود سازید. علاوه بر داستان گروه ها ، جنگ داخلی و داستان اصلی ، ما شاهد ماموریت های اضافه زیادی در این بازی هستیم. به عنوان مثال ماموریتی که در آن باید به همراه سگ سخنگویی برویم یا باید برای ساختن معجونی به یک جادوگر کمک کنیم و گوش یک فالمر را برای او ببریم یا ماموریتی که از طرف Jarl باید در مورد قتل و آتش سوزی خانه ی خانواده ای جستجو کنیم وو ماموریتی که باید قتل های زنجیره ای را مکاشفه کنیم و عامل را نابود کنیم و یا قتل فردی که به طور ناگهانی مرده است و نامه ای که فردی آن را نوشته و همچنین خواندن کتاب در بازی.همه و همه ممکن است داستانی در دل خود داشته باشد.اگر زبان انگلیسی شما خوب باشد واقعا باید بگویم که از این نظر واقعا خوش شانس هستید.بازی دارای 2000 جلد کتاب است که میتوانید همه آن ها را بخوانید و استفاده کنید و هر کدام در حدود 20 تا 60 صفحه دارند و آنقدر داستان و اطلاعات و افسانه و ... در این داستان ها نوشته شده اند که فقط انگار به یک کتاب خانه مجازی 2000 جلدی دسترسی دارید.البته کتاب های جادو با این کتاب ها فرق دارند و قابل مطالعه و ورق زدن نیستند.همچنین در بازی 2 کتاب خانه بزرگ وجود دارند که دارای کتاب های بسیار انبوه اند و در دو شهر بزرگ Skyrim وجود دارند .همچنین شما میتوانید یاداشت های شخصی فردی را بدزدید و آن را مطالعه کنید و از زندگی او سر در بیاورید. در ماموریت های جنگ داخلی Dovahkiin فقط می بایست قلعه دشمن را توسط یارانش فتح کند .داستان زیبای گروه های بازی و ماموریت های جانبی چنان کششی وجود دارد که بازیکن و گیمر را تا آخر با خودش می برد وفکر تمام کردن بازی را می آورد و این که اتفاق بعدی چیست و داستان بازی نمی گذارد بازیکن به چیز دیگری فکر کند. واقعا چنین داستانی برای داستان یک بازی شاهکار است و شاهد یک خروجی داستانی قوی در کل بازی هستیم.
------------------------------------------------------------------
داستان بازی
داستان این نسخه ی بازی 200 سال پس از نسخه ی چهارم یعنی Elder Scrolls IV : Oblivion اتفاق می افتد. جنگ داخلی در Skyrim صورت گرفته است و مردم Skyrim همدیگر را می کشند و قتل و عام چیزی شده که همه دنبالش هستند. همان طور که گفته شد Skyrim یکی از مناطق Tamirel است که زیر نظر امپراطوری مرکزی قرار دارد. اکثر Nord که پیرو قاتل پادشاه یعنی Ulfric هستند عقیده دارند که Skyrim نباید زیر نظر امپراطوری باشد و Skyrim یک منطقه ی آزاد است. این گروه خود را Stormcloaks نامیده اند. در مقابل آن گروهی که طرفدار پادشاه و امپراطوری هستند و خود را Imperials می نامیدند پدید آمده و به جنگ با Stormcloaks در آمده اند. حال در حین این جنگ داخلی اتفاقی ناگوار شکل می گیرد که یکی از آن اتفاق های شوم این است. بسیاری از مردم Skyrim قصه هایی از اژدها شنیده اند ولی اکثرشان تصور می کردند که آن ها تنها یک افسانه اند و هیچ اژدهایی واقعیت ندارد و کسانی که در مورد اژدها حرف میزنند را دیوانه خطاب می کردند ولی حال برای اولین بار در سرزمین دوباره اژدها ها باز می گردند. بازیکن اصلی که در اول بازی که به اشتباه کنار رهبر شورشیان یعنی Ulfric دستگیر شده است و منتظر مردنش است و با ارابه به روستایی برای کشته شدن می رورد.قلعه ای نظامی به اسم هلگن. با این که نام وی در لیست نیست اما فرمانده دستور میدهد وی را نیز به همراه بقیه بکشند و در این نقطه است که نگهبان از شما می پرسد که شما کیستید و شما باید کارکتر خود را به وجود بیاورید و بعد از این که کارکتر خود را ساختید شما را به صف برده و وقتی نوبت شما میرسد در حین کشتنش ناگهان اژدهای از کوه روانه قلعه میشود و با حمله ی این اژدها کشتن آنها کامل نمی شود و بازیکن و رهبر شورشیان یعنی Ulfric فرار می کنند.بعد از مستقر شدن در مکانی امن و بدست آوردن سلاح مورد نیاز، به روستای Riverwood پناهنده میشود. پس از مدتی به شهر Whiterun میروید.
مدتی بعد خبر بازگشت اژدها و فرار رهبر شورشیان یعنی Ulfric به گوش مردم می رسند. نه تنها رهبر Ulfric کشته و نابود نشد و جنگ پایان نیافت بلکه مشکلی دیگر نیز به Skyrim اضافه شد. اژدها! حال مردم به افسانه ها پناه بردند.افسانه های که می گوید اژدها ها دو دسته خوب و بد دارند و افسانه های که می گویند هنوز کسی است که بتواند از آنها حمایت کنید. Elder Scroll ها که در این سری بازی طومار هایی هستند که آینده را در خود نوشته اند از وجود یک اژدها زاده به نام Dovahkiin یا همان Dragon Born سخن گفته اند. یک انسان که می تواند با کشتن اژدها نیروی آن ها را بگیرد و با یادگیری زبان اژدها با آن ها سخن بگوید . اوست که فقط می تواند به این حادثه ی تلخ پایان دهد و جهان را اژ دست آنان نجات دهد.در شهر Whiterun بعد از انجام دادن ماموریتهایی موظف میشوید که تا از شهر در برابر حملهی اژدها محافظت کنید. به همین دلیل با گروهی از سربازان به محلی که اژدها در آنجا حضور دارد میروید اما میبینید که اژدها همه چیز را به آتش کشیده است و از آنجا رفته.بعد از مدتی اژدها بر می گردد و شما به جنگ با وی می پردازید و بعد از شکست دادن اژدها، موفق میشوید تا روحش را جذب کنید. همین کار باعث میشود تا زمزمههای از اینکه احتمالا شما پسر اژدها یا یک Dragonborn باشید به گوش برسد. البته بعد از انجام چند مرحله شما می فهمید که واقعا یک اژدها زاده اید و از آن لحظه به بعد همه شما را یک اژدها زاده میشناسند و برای شما احترام زیادی قائل میشوند.به طوری که میتوانید به هتل ها و کاروان سرا ها رفته و به مستخدم دستور دهید که آهنگ اژدها زاده می آید را برای شما بخواند که این آهنگ بعد از این که معلوم شد اژدها زاده اید باز میشود . در ادامه متوجه میشوید که قابلیتهای زیادی را میتوانید در اختیار داشته باشید که قبلا از همهی آنها بی خبر بودید. حال تنها یک نفر می تواند Skyrim را نجات دهند.کسی که Dovahkiin یا همان Dragon Born است و او کسی نیست جز شما و حال وظیفه ی شماست که به این اتفاق ناگوار خاتمه دهید.البته شما تنها اژدها زاده در این سرزمین نیستید....
تمام این ها داستان این سری بازی نمی باشد. هچنین در کنار آن Dovahkiin می تواند انتخاب کند که در جنگ داخلی بین Stormcloaks و Imperials کدام راه گروه را برگزیند ، یک Stormcloak شود و اسکایریم را از دست Imperials نجات دهد یا یک Imperial شود و Stormcloak ها را از بین ببرد تا پایه های حکومت بر مردم قدرت یابد. در کنار این ها گروه هایی نیز در بین مردم وجود دارد. از جمله این گروه ها می توان به گروه قاتلان (Dark Brotherhood ) ، گروه دزدان (Thieves Guild) ، گروه جنگجویان (The Companions) ، گروه جادوگران (College of Winterhold) و گروه نوازندگان (Bards College) اشاره کرد. Dovahkiin می تواند وارد هر کدام از این گروه ها شود ، البته در بعضی گروه ها نیاز به مهارت و سطح خاصی دارید،شما میتوانید در آن فعالیت کند و حتی در آخر رئیس آن گروه شوید و به اعضای گروه دستور بدهید و آن گروه را کنترل و هدایت کنید تا به اهداف آن گروه برسید. در هر گروهی ما یک داستان مخصوص و متنوعی می بینیم که با دیگر قسمت های بازی متفاوت است و از داستان بازی جداست.زیبایی داستان های فرعی همانند داستان اصلی است و گاهی بیشتر زیرا در داستان فرعی بیشتر به نوعی رو به همکاری را دارد اما داستان اصلی زیاد همکاری ندارد.مثلا در یک مرحله وقتی که Imperials هستید.ابتدا لباس آن گروه را سفارش میدهید و بعد از ساخته شدن و گرفتن لباس.با لشکری 10 نفری که دو تن از آنها فرمانده اند.به غاری که پشت شهر Whiterun است و در آن Stormcloak فعالیت میکنند حمله کنید و همه را نابود سازید. علاوه بر داستان گروه ها ، جنگ داخلی و داستان اصلی ، ما شاهد ماموریت های اضافه زیادی در این بازی هستیم. به عنوان مثال ماموریتی که در آن باید به همراه سگ سخنگویی برویم یا باید برای ساختن معجونی به یک جادوگر کمک کنیم و گوش یک فالمر را برای او ببریم یا ماموریتی که از طرف Jarl باید در مورد قتل و آتش سوزی خانه ی خانواده ای جستجو کنیم وو ماموریتی که باید قتل های زنجیره ای را مکاشفه کنیم و عامل را نابود کنیم و یا قتل فردی که به طور ناگهانی مرده است و نامه ای که فردی آن را نوشته و همچنین خواندن کتاب در بازی.همه و همه ممکن است داستانی در دل خود داشته باشد.اگر زبان انگلیسی شما خوب باشد واقعا باید بگویم که از این نظر واقعا خوش شانس هستید.بازی دارای 2000 جلد کتاب است که میتوانید همه آن ها را بخوانید و استفاده کنید و هر کدام در حدود 20 تا 60 صفحه دارند و آنقدر داستان و اطلاعات و افسانه و ... در این داستان ها نوشته شده اند که فقط انگار به یک کتاب خانه مجازی 2000 جلدی دسترسی دارید.البته کتاب های جادو با این کتاب ها فرق دارند و قابل مطالعه و ورق زدن نیستند.همچنین در بازی 2 کتاب خانه بزرگ وجود دارند که دارای کتاب های بسیار انبوه اند و در دو شهر بزرگ Skyrim وجود دارند .همچنین شما میتوانید یاداشت های شخصی فردی را بدزدید و آن را مطالعه کنید و از زندگی او سر در بیاورید. در ماموریت های جنگ داخلی Dovahkiin فقط می بایست قلعه دشمن را توسط یارانش فتح کند .داستان زیبای گروه های بازی و ماموریت های جانبی چنان کششی وجود دارد که بازیکن و گیمر را تا آخر با خودش می برد وفکر تمام کردن بازی را می آورد و این که اتفاق بعدی چیست و داستان بازی نمی گذارد بازیکن به چیز دیگری فکر کند. واقعا چنین داستانی برای داستان یک بازی شاهکار است و شاهد یک خروجی داستانی قوی در کل بازی هستیم.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
بررسی نژاد ها
بررسی نژاد ها
10 نژاد قابل انتخاب در بازی وجود دارند که هر کدام توانایی های خاص خود را دارند.مثلا Nord ها که ساکنین اصلی Skyrim هستند در شمشیر زدن با دو دست استاد اند و elve ها در کمان مهارت دارند و...
یکی از مهمترین بحث ها بحث نژاد ها و توانایی هر یک از آنها است. در سری قبلی هم تعداد زیادی نژاد وجود داشته و در این سری هم علاوه بر نژاد های سری oblivion شاهد چند نژاد جدید تر هستیم. توجه کنید هر نژاد یک یا چند توانایی کاملا منحصر به فرد دارد و میتواند در یک یا چند زمینه خاص بسیار توانا تر و بهتر از بقیه عمل کند.
تنوع این همه نژاد با هم برای اولین بار در این سری است و انقدر نژاد دارد که بتوان گفت در بحث نژاد سر تر از بعضی بازی ها است که به نژاد های بازی خود می بالند.
یکی از مهمترین بحث ها بحث نژاد ها و توانایی هر یک از آنها است. در سری قبلی هم تعداد زیادی نژاد وجود داشته و در این سری هم علاوه بر نژاد های سری oblivion شاهد چند نژاد جدید تر هستیم. توجه کنید هر نژاد یک یا چند توانایی کاملا منحصر به فرد دارد و میتواند در یک یا چند زمینه خاص بسیار توانا تر و بهتر از بقیه عمل کند.
تنوع این همه نژاد با هم برای اولین بار در این سری است و انقدر نژاد دارد که بتوان گفت در بحث نژاد سر تر از بعضی بازی ها است که به نژاد های بازی خود می بالند.
high elves
آنها در نوشتم و صحبت کردن و هنر های دیگر بسیار مهارت دارند و مردمانی باسواد اند. مهارت های خاص آنها را میتوان به این اشاره کرد که آنها میتوانند در برابر بیماری ها مقاوم باشند و قدرت این را دارند که با بیماری ها مبارزه کنند.
آنها در نوشتم و صحبت کردن و هنر های دیگر بسیار مهارت دارند و مردمانی باسواد اند. مهارت های خاص آنها را میتوان به این اشاره کرد که آنها میتوانند در برابر بیماری ها مقاوم باشند و قدرت این را دارند که با بیماری ها مبارزه کنند.
argonian
آنها توانایی نفس کشیدن زیر آب را دارند و این بخاطر طراحی منحصر به فردشون هستش.این موجودات مال Skyrim نیستند و بیشتر شبیه سوسمار اند و زود خودشون رو ترمیم می کنند .
bosmer
این موجودات به الف های چوب معروف اند و خودشون طبیعتا و طبیعت اونها هستند.اونها می تونند حیوانات رو تسخیر کنند و حتی وحشی ترین حیوان هم با آنها دوست هستند.
Breton
مردمان این سرزمین جادوگرهای خوبی هستند همچنین آنها قدرتی دارند که در صحبت کردن مهارت بالای نسبت به سایرین دارند.اگر می خواهید جادوگر درست کنید.بهترین نژاد همین هست.
Dummer
مرمانی که آتش رو خیلی خوب می شناسن و در مقابل اون مقاوم هستن.آنها دارای چشمانی قرمز اند و هر وقت با آنها مبارزه میکنید.این را بدانید که آتش.به نفع آنهاست.
Dummer
مرمانی که آتش رو خیلی خوب می شناسن و در مقابل اون مقاوم هستن.آنها دارای چشمانی قرمز اند و هر وقت با آنها مبارزه میکنید.این را بدانید که آتش.به نفع آنهاست.
Imperial
Imperial ها یکی از چند قدرت و گروه نظامی در Skyrim هستند که با Stormcloak در جنگ اند.در حرف زدن ماهر هستند و میتونند با سخن هر کسی رو وادار به پیروی کنند.آنها در مهارت شمشیر زنی یک دست حرف اول را میزنند .
Khajiit
شبیه گربه های وحشی اند با آناتومی بدن انسان.آنها در قتل و دزدی بسیار توانمند اند و صدای پنجه های اونها رو کسی نمیشنوه.معمولا در سفر اند و از شهری به شهر دیگر مسافرت می کنند.
Nord
اصلی ترین نژاد بازی یعنی نژاد Nord است.تمام skyrim برای آنهاست و سرزمین مادریشان.از هر چیز مهم تر است.
آنها تقریبا همه فن حریف هستند و همه کاره اند.فقط کافی است خودتان مسیر مهارت های را انتخاب کنبد.از دزدی گرفته تا شکارچی.بدن قدرتمند آنها باعث شده تا سلاح ها و وسایل سنگین بیشتری را با خود حمل کنند و در شمشیر های دو دستی قدرتمند هستند.
آنها تقریبا همه فن حریف هستند و همه کاره اند.فقط کافی است خودتان مسیر مهارت های را انتخاب کنبد.از دزدی گرفته تا شکارچی.بدن قدرتمند آنها باعث شده تا سلاح ها و وسایل سنگین بیشتری را با خود حمل کنند و در شمشیر های دو دستی قدرتمند هستند.
Orc
آنها از لحاظ قدرت بدنی و دفاع از ضربات و جنگهای فیزیکی بسیار قدرتمند هستند . نه بخاطر این که چابک اند بلکه بخاطر اینکه پوستی قدرتمند دارند و در کوهستان زندگی می کنند.سرمای کوهستان آنها را در برابر همه چیز مقاوم کرده است.اونها بیشتر از زره و سپر های فولادی و فوق سنگین استفاده میکنند.
RedGuard
آنها در محافظان شهر استفاده میشوند.مهارت آنها در شمشیر زنی و کار با تیر و کمان بالا است و از آنها مبارزان ماهری هستند.آنها در بیشتر قلعه ها هستند و جنگجویان متوسطی اند .
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
بررسی گرافیک بازی
محیط بازی بسیار زیبا طراحی شده.از درختان تنومند تا رودهای که درون آن آب هایی جریان دارد و ماهی های که در حال حرکت در آن هستند.
همان طور که می دانید یکی از مهمترین عوامل زیبایی یک اثر امروزه بخش ظاهری آن است. بخشی که ما آن را می بینیم و از آن خود را با جهان وقف میدهیم.چیزی که به قول کرایتیک 60 درصد بازی هاست و چیزی که ما آن را سمبل افتخار بازی . بعد از داستان آن می دانیم. مدل های سه بعدی ، نور پردازی و... همه بسیار زیبا کار شده اند.از قدرت دید فوق العاده اش که میتوانید از دور سربازان را ببینید تا باران فوق تصورش.کافیست به کنار یک ماموت بروید یا این که پیش یک گرگ بروید و تنها نگاه کنید و محو در حیرت و قدرت شوید.سرزمین های وسیعی که 5 سال ساخت آنها زحمت برده .از شب های زیبایش تا طلوع آفتابش.skyrim از لحاظ گرافیک و طراحی حرف اول را در سال انتشارش به طور قطع میزد.درخت های که کاملا زیبا طراحی شدهاند. اگر بخواهیم به جلوه های هنری skyrim نگاه کنیم کاری جز این که دست بزنیم و آن را تحسین کنیم نداریم.واقعا باید بهBethesda Game Studios تبریک گفت.محو در گرافیک این بازی که بشوید هوش از سرتان میرود . کوهستان های برفی زیبا ، رود های پر آب ، درختان رشید ، طراحی زیبا جادو ها در بازی و ... همه و همه باعث می شود که اثر یک شاهکار از نظر گرافیک هنری شناخته شود.شهر های که کار گرافیکی آن واقعا زیبا است و واقعا کم گویی در مورد گرافیک این بازی و کلا این بازی.کم لطفی است به Bethesda Game Studios. از نظر تکنیکی گرافیک باز هم skyrim گرافیکی فوق العاده دارد. تنوع وسایل ها بسیار زیاد است و اگر واقعا بخواهیم همه آنها را ببینیم که در این زمان کم با این گرافیک ساخته شده اند.بسیار زیبا اند. طراحی زیبای مو روی بدن حیوانات ، طراحی زیبای صورت ، نورپردازی حرفه ای ، طراحی زیبای اژدها ها ، آنقدر زیبا اند که اگر یکی از آنها را ببینید محو در دیدن و زیبای آن خواهید شد و توان حمله به این شاهکار را از دست میدهید و تنها چیزی که در این زمان به شما دستور حمله می دهد آهنگ حماسی جرمی سول است.همه و همه باعث می شد انسان از این گرافیک زیبا لذت فراوانی ببرید و به راستی میتوان گفت اگر به شرکتی به غیر از Bethesda Game Studios می گفتند در این زمان محدود این همه شاهکار را بساز.آن شرکت هیچ کاری نمی توانست بکند.
------------------------------------------------------------------
همان طور که می دانید یکی از مهمترین عوامل زیبایی یک اثر امروزه بخش ظاهری آن است. بخشی که ما آن را می بینیم و از آن خود را با جهان وقف میدهیم.چیزی که به قول کرایتیک 60 درصد بازی هاست و چیزی که ما آن را سمبل افتخار بازی . بعد از داستان آن می دانیم. مدل های سه بعدی ، نور پردازی و... همه بسیار زیبا کار شده اند.از قدرت دید فوق العاده اش که میتوانید از دور سربازان را ببینید تا باران فوق تصورش.کافیست به کنار یک ماموت بروید یا این که پیش یک گرگ بروید و تنها نگاه کنید و محو در حیرت و قدرت شوید.سرزمین های وسیعی که 5 سال ساخت آنها زحمت برده .از شب های زیبایش تا طلوع آفتابش.skyrim از لحاظ گرافیک و طراحی حرف اول را در سال انتشارش به طور قطع میزد.درخت های که کاملا زیبا طراحی شدهاند. اگر بخواهیم به جلوه های هنری skyrim نگاه کنیم کاری جز این که دست بزنیم و آن را تحسین کنیم نداریم.واقعا باید بهBethesda Game Studios تبریک گفت.محو در گرافیک این بازی که بشوید هوش از سرتان میرود . کوهستان های برفی زیبا ، رود های پر آب ، درختان رشید ، طراحی زیبا جادو ها در بازی و ... همه و همه باعث می شود که اثر یک شاهکار از نظر گرافیک هنری شناخته شود.شهر های که کار گرافیکی آن واقعا زیبا است و واقعا کم گویی در مورد گرافیک این بازی و کلا این بازی.کم لطفی است به Bethesda Game Studios. از نظر تکنیکی گرافیک باز هم skyrim گرافیکی فوق العاده دارد. تنوع وسایل ها بسیار زیاد است و اگر واقعا بخواهیم همه آنها را ببینیم که در این زمان کم با این گرافیک ساخته شده اند.بسیار زیبا اند. طراحی زیبای مو روی بدن حیوانات ، طراحی زیبای صورت ، نورپردازی حرفه ای ، طراحی زیبای اژدها ها ، آنقدر زیبا اند که اگر یکی از آنها را ببینید محو در دیدن و زیبای آن خواهید شد و توان حمله به این شاهکار را از دست میدهید و تنها چیزی که در این زمان به شما دستور حمله می دهد آهنگ حماسی جرمی سول است.همه و همه باعث می شد انسان از این گرافیک زیبا لذت فراوانی ببرید و به راستی میتوان گفت اگر به شرکتی به غیر از Bethesda Game Studios می گفتند در این زمان محدود این همه شاهکار را بساز.آن شرکت هیچ کاری نمی توانست بکند.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
گیم پلی
مهم ترین بخش هر بازی گیم پلی آن است و طرز کنترل شخصیت ، هوش مصنوعی و ... که به طور مفصل درباره هر کدام توضیح خواهیم داد....
گیم پلی
مهم ترین بخش هر بازی گیم پلی آن است و طرز کنترل شخصیت ، هوش مصنوعی و ... که به طور مفصل درباره هر کدام توضیح خواهیم داد....
دوربین بازی
دوربین این نسخه به دو صورت اول شخص و سوم شخص است. این نسخه مثل نسخه های قبل در حالت استاندارد ، اول شخص است ولی می توانیم آن ها به سوم شخص تغییر دهیم و حتی فاصله دوربین با بازیکن را عوض کنیم و آن را به حد مورد نیاز تنظیم کنیم و آن را عوض کنیم. این از نکات مثبت و جالب بازی می باشد.وقتی که در پچ Dragonborn بازی می کنید.دوربین به حالتی زیبا در هنگام پرواز در میاید.میتوان گفت دوربین در بازی خوب کار شده و به نسبت نسخه قبلی خود چند سر و گردن بالا تر است.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
شهر ها
در بازی شهرها آنقدر وسیع شده اند که حتی نمیتوانید آن را بیان کنید.بیش از 5 شهر بزرگ.بیش از 100 روستا.بیش از 10000 خانه و بیش از 200 غار در بازی وجود دارد.البته به غیر از دنیای روی زمین.دنیای تاریک تر و مخوف تری وجود دارد که دنیای زیر زمین نام دارد.دنیای که قبلا محفل کوتوله ها بود.آنها که با سعی و تلاش در آن زندگی می کردند.اکنون به وسیله فالمر ها.موجودات نابینا از بین رفته اند.وسعت شهر زیر زمینی با توجه به تونل ها و راهرو های تنگ تقریبا کمتر از دو برابر Skyrim است.شما میتوانید از تونل ها و غار ها به این سرزمین ها وارد شوید و با راز های پنهان آن مواجه شوید.آنقدر راز در دل این خاک وجود دارد که وقتی که واردش میشود.آرزوی بازگشت می کنید و برای دیدن سطح زمین لحظه شماری میکنید.مردان دلیری بوده اند که با ورود به این دالان ها حکم مرگ خود را امضا کرده اند و هرگز خارج نشده اند.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
هوش مصنوعی
اگر سری Elder Scrolls را بازی کرده باشید می دانید که قدرت انتخاب تفاوت زیادی کرده. یعنی این که شما اصلا انتخاب کنید که می خواهید یک دزد شوید ، یک قاتل شوید یا یک جادو گر.بر خلاف نسخه 4 شما نباید کلاس انتخاب کنید در هر شهر مردمی با رفتار مختلفی وجود دارند ،در شهری مردم ممکن است شما را بپزیرند و بعضی شما را نپزیرند.شما میتوانید با خدمت به هر شهر و حاکمان آنها به شخصیتی مهم در آن شهر تبدیل شوید.هر شهر در بازی قدرتی دارد.مثلا شهر Riften مرکز تجاری در بازی است و شما میتوانید اجناسی را که در هیچ جا پیدا نمیکنید در این شهر پیدا کنید.فرض کنید مثلا برای مشکلی در وزن خنجری را از کوله پشتی خود بیرون بندازید.ممکن است دو نفر برای به دست آوردن آن با هم جنگ کنند و ممکن است نگهبان به شما بگوید که خنجرتان افتاده است یا شاید بچه ای آن را به شما بدهد.هوش اژدها ها هم خوب است.آنها قدرت حمله به سرزمین ها را دارند و شما شهری را که به عنوان قلمرو خود انتخاب کرده اید را باید در مقابل اژدها ها پاسداری کنید.غول ها بر خلاف هیکل بزرگشان موجوداتی خنگ هستند و میتوانید از آانها استفاده کنید.مردم رابطه خود را با شما دارند.شما می توانید در اسکایریم ازدواج کنید.بچه به سرپرستی بگیرید .خانه بسازید و...تنها ایراد در بازی هوش مصنوعی در حین نبرد است و نبرد و زود مردن دشمنان که آن هم با بالا بردن درجه سختی به درجات بالاتر قابل رفع است.یکی از مشکلات دیگر در هوش مصنوعی هوش مصنوعی دشمنان است و آنها بدون آنکه شما را ببینند شمشیر می کشند.مثلا شما دارید از کنار قلعه ای رد میشوید که ناگهان به شما حمله میکنند و اگر موسیقی بازی نبود که اصلا متوجه نمی شدید که آنها چطور فهمیدند و دیگر مشکل هوش مصنوعی هوش پایین همراهان است.البته در بالا بردن درجه این مورد هم حل میشود اما تنها مورد شمشیر کشیدن بی موقع با پچ 1.8 بازی حل می شود و درست است که این باگ بر طرف شده.اما برای سابقه آن کمی بد است.هر چند نوشتن هوش مصنوعی و برنامه نویسی به این عظیمی معمولا باگ های دارد که یکی از آنها صندوق نامریی در بازی است.
شما می توانید در بازی جیب انسان ها را بزنید و این کار به این صورت است که به حالت آرام راه رفتن میروید و جیب فرد را میزنید.هر چند باید بدانید که ممکن است فرد متوجه شود و به زندان بروید.گاهی اوقات بازی شما را در دو راهی قرار میدهد.مثلا وقتی وارد شهر جدید میشوید در بعضی موارد باید پول ورود دهید یا با نگهبان بجنگید یا به زندان بروید و... که در بازی زیاد وجود دارد.
در بازی شاهد هوش اژدها و سختی کشتن آن هستیم که عرق را بر تن میریزد و کاملا سخت و زیباست و هوش اژدها خوب است.همچنین به لطف برنامه نویسی و هوش بازی.همه جا کار برای شما هست.از معادن گرفته تا چوب بری ها و...
وسایل در هر 48 ساعت در بازی در بین مردم پخش میشوند و مغازه داران دوباره پول و جنس میاورند.همه مغازه ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز اند و در بقیه ساعت ها بسته اند به جز هتل ها و کافه ها...
اگر سری Elder Scrolls را بازی کرده باشید می دانید که قدرت انتخاب تفاوت زیادی کرده. یعنی این که شما اصلا انتخاب کنید که می خواهید یک دزد شوید ، یک قاتل شوید یا یک جادو گر.بر خلاف نسخه 4 شما نباید کلاس انتخاب کنید در هر شهر مردمی با رفتار مختلفی وجود دارند ،در شهری مردم ممکن است شما را بپزیرند و بعضی شما را نپزیرند.شما میتوانید با خدمت به هر شهر و حاکمان آنها به شخصیتی مهم در آن شهر تبدیل شوید.هر شهر در بازی قدرتی دارد.مثلا شهر Riften مرکز تجاری در بازی است و شما میتوانید اجناسی را که در هیچ جا پیدا نمیکنید در این شهر پیدا کنید.فرض کنید مثلا برای مشکلی در وزن خنجری را از کوله پشتی خود بیرون بندازید.ممکن است دو نفر برای به دست آوردن آن با هم جنگ کنند و ممکن است نگهبان به شما بگوید که خنجرتان افتاده است یا شاید بچه ای آن را به شما بدهد.هوش اژدها ها هم خوب است.آنها قدرت حمله به سرزمین ها را دارند و شما شهری را که به عنوان قلمرو خود انتخاب کرده اید را باید در مقابل اژدها ها پاسداری کنید.غول ها بر خلاف هیکل بزرگشان موجوداتی خنگ هستند و میتوانید از آانها استفاده کنید.مردم رابطه خود را با شما دارند.شما می توانید در اسکایریم ازدواج کنید.بچه به سرپرستی بگیرید .خانه بسازید و...تنها ایراد در بازی هوش مصنوعی در حین نبرد است و نبرد و زود مردن دشمنان که آن هم با بالا بردن درجه سختی به درجات بالاتر قابل رفع است.یکی از مشکلات دیگر در هوش مصنوعی هوش مصنوعی دشمنان است و آنها بدون آنکه شما را ببینند شمشیر می کشند.مثلا شما دارید از کنار قلعه ای رد میشوید که ناگهان به شما حمله میکنند و اگر موسیقی بازی نبود که اصلا متوجه نمی شدید که آنها چطور فهمیدند و دیگر مشکل هوش مصنوعی هوش پایین همراهان است.البته در بالا بردن درجه این مورد هم حل میشود اما تنها مورد شمشیر کشیدن بی موقع با پچ 1.8 بازی حل می شود و درست است که این باگ بر طرف شده.اما برای سابقه آن کمی بد است.هر چند نوشتن هوش مصنوعی و برنامه نویسی به این عظیمی معمولا باگ های دارد که یکی از آنها صندوق نامریی در بازی است.
شما می توانید در بازی جیب انسان ها را بزنید و این کار به این صورت است که به حالت آرام راه رفتن میروید و جیب فرد را میزنید.هر چند باید بدانید که ممکن است فرد متوجه شود و به زندان بروید.گاهی اوقات بازی شما را در دو راهی قرار میدهد.مثلا وقتی وارد شهر جدید میشوید در بعضی موارد باید پول ورود دهید یا با نگهبان بجنگید یا به زندان بروید و... که در بازی زیاد وجود دارد.
در بازی شاهد هوش اژدها و سختی کشتن آن هستیم که عرق را بر تن میریزد و کاملا سخت و زیباست و هوش اژدها خوب است.همچنین به لطف برنامه نویسی و هوش بازی.همه جا کار برای شما هست.از معادن گرفته تا چوب بری ها و...
وسایل در هر 48 ساعت در بازی در بین مردم پخش میشوند و مغازه داران دوباره پول و جنس میاورند.همه مغازه ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب باز اند و در بقیه ساعت ها بسته اند به جز هتل ها و کافه ها...
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
* سیستم Level Up جدید گستردگی جدید *
* سیستم Level Up جدید گستردگی جدید *
از نکات بسیار خوب بازی همین است که در طول بازی کلاس بازیکن مشخص می شود و این انتخاب اول بازی صورت نمی گیرد و این قدرت تدریجی و با شکوفا شدن استعداد است .سیستم جدید Level Up است که تفاوت 360 درجه ای نسبت به تمام بازی ها دارد.اما هدف شرکت سازنده از ساختن چنین سیستمی چه بود!؟فرض کنید شما یک بازی نقش آفرینی دارید که در ابتدا باید کلاس خود را مشخص میکردید و بازیکن دیگر محدود می شد و برای این که بخواهد کلاس دیگری را انتخاب کند باید از اول شروع به انتخاب می کرد ولی به لطف این سیستم.هر چقدر کار کنی مزدت را میگیری و دیگر خبری از انتخاب چند کارکتر نیست.بازیکن میتواند هم جادوگری ماهر شود و هم کمان زنی بی باک. در نسخه ی قبلی این سری (Oblivion) سیستم کلاس های کاملا فرق می کرد. همچنین بر همین اساس سیستم Leveling نیز متفاوت بود. به این صورت که اگر شما انتخاب می کردید که می خواهید یک جادوگر باشید با افزایش مهارت شمشیر زنی Level شما بالا نمی رفت و قدرتی نمی گرفتید و باید تنها در همان زمینه مهارت کسب می کردید. ولی در skyrim شاهد چنین چیزی نیستیم. شما با افزایش هر مهارتی می توانید به سطح بالاتری بروید. در هر بار که Level گرفتید می توانید بسته به انتخابتان به استقامت (Stamina) ، جادو (Magicka) و یا میزان خونتان (Health) اضافه کنید.همچنین بعد از بالا رفتن Level یک مهارت را میتوانید آزاد کنید که با کلیک بر ستاره ها و روشن کردن آنها کار انجام میشود.
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
و در آخر...
ویژگی های برتر بازی اسکایریم در یک نگاه
داشتن آهنگ زیبا و حماسی
داشتن زبان اژدها که خلق ان یک سال طول کشید
داشتن اژدها برای یک بازی ویدیویی
داشتن بیش از 10000 آیتم در بازی
داشتن گرافیکی دیدنی
داشتن هوش مصنوعی نسبتا خوب
داشتن موجودات خیالی
داشتن پنج شهر بزرگ در بازی
داشتن 6000 خط دیالوگ در بازی
داشتن موسیقی زیبا در 58 تراک و ۴ دیسک
قابلیت مهارت سازی جدید و کشف استعداد
قابلیت خون آشام شدن و گرگسار و خرسسار شدن(گرگینه و خرسینه)
داشتن بیش از 850 جادو مختلف و 20 شوت اژدها متفاوت
داشتن 10 نژاد قابل بازی
کار کردن در بازی در نجاری و آهنگری و ...
قابلیت گرفتن همسر برای خود
قابلیت ساختن خانه و خرید خانه
قابلیت فرزند خوانده گرفتن
قابلیت خدمتکار گرفتن و یا خدمتکار شدن
قابلیت ساختن سم ها و جادو ها به وسیله ادغام مواد
وجود بیش از 100 نوع حیوان در بازی
برای اولین بار در یک بازی مردم شهر شایعه درست میکنند و شما میتوانید شایعه ها.اخبار و اطلاعات روز را با رفتن به کاروان سرا ها به دست آورید
داشتن بیش از 2000 هزار جلد کتاب و دو کتابخانه بزرگ
داشتن پنج مدرسه جادوگری در بازی
و سیستمی فوق تصور برای گیمر ها.اگر فردی را که مغازه دار است بکشید.فرزند یا پسر او یا یکی از وارث ها به جای او مغازه را می چرخاند و تمام اموال برای وی میشود.
قابلیت دوئل کردن در بازی
در بازی علاوه بر شما اژدها زاده های دیگر و خون آشامان و گرگساران و... دیگری نیز وجود دارند
اژدها شهر ها را مورد تهاجم قرار میدهند
قابلیت مسافرت سریع در بازی وجود دارد
و هزاران چیز دیگر که تنها با بازی کردن این بازی زیبا آن ها را می بینید.
و در آخر...
ویژگی های برتر بازی اسکایریم در یک نگاه
داشتن آهنگ زیبا و حماسی
داشتن زبان اژدها که خلق ان یک سال طول کشید
داشتن اژدها برای یک بازی ویدیویی
داشتن بیش از 10000 آیتم در بازی
داشتن گرافیکی دیدنی
داشتن هوش مصنوعی نسبتا خوب
داشتن موجودات خیالی
داشتن پنج شهر بزرگ در بازی
داشتن 6000 خط دیالوگ در بازی
داشتن موسیقی زیبا در 58 تراک و ۴ دیسک
قابلیت مهارت سازی جدید و کشف استعداد
قابلیت خون آشام شدن و گرگسار و خرسسار شدن(گرگینه و خرسینه)
داشتن بیش از 850 جادو مختلف و 20 شوت اژدها متفاوت
داشتن 10 نژاد قابل بازی
کار کردن در بازی در نجاری و آهنگری و ...
قابلیت گرفتن همسر برای خود
قابلیت ساختن خانه و خرید خانه
قابلیت فرزند خوانده گرفتن
قابلیت خدمتکار گرفتن و یا خدمتکار شدن
قابلیت ساختن سم ها و جادو ها به وسیله ادغام مواد
وجود بیش از 100 نوع حیوان در بازی
برای اولین بار در یک بازی مردم شهر شایعه درست میکنند و شما میتوانید شایعه ها.اخبار و اطلاعات روز را با رفتن به کاروان سرا ها به دست آورید
داشتن بیش از 2000 هزار جلد کتاب و دو کتابخانه بزرگ
داشتن پنج مدرسه جادوگری در بازی
و سیستمی فوق تصور برای گیمر ها.اگر فردی را که مغازه دار است بکشید.فرزند یا پسر او یا یکی از وارث ها به جای او مغازه را می چرخاند و تمام اموال برای وی میشود.
قابلیت دوئل کردن در بازی
در بازی علاوه بر شما اژدها زاده های دیگر و خون آشامان و گرگساران و... دیگری نیز وجود دارند
اژدها شهر ها را مورد تهاجم قرار میدهند
قابلیت مسافرت سریع در بازی وجود دارد
و هزاران چیز دیگر که تنها با بازی کردن این بازی زیبا آن ها را می بینید.
* در اینجا نقد کلی بازی اسکایریم به پایان رسید و حالا به نقد کوتاه پچ های زیبای بازی میپردازیم *
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
در این قسمت شما میتوانید گرمای منزل را حس کنید.میتوانید برای خود از شهر Riften بچه به سرپرستی بگیرید.خدمتکار بگیرید و ازدواج کنید.همچنین می توانید خانه ساخته و وسایل آن را بسازید.برای خود حیوانات خانگی بگیرید و....
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
در این پچ شما باید به مبارزه با خون آشامان بپردازید به کمک انسان های که در یک قلعه زندگی میکنند یا این که خود خون آشام شوید و انسان ها را نابود کنید...
------------------------------------------------------------------
The Elder Scrolls V: Skyrim Dragonborn
The Elder Scrolls V: Skyrim Dragonborn
------------------------------------------------------------------
اژدها زاده های زیادی در سرزمین اسکایریم وجود دارند.شما در این پچ باید با اژدها زاده فاسدی به نام Miraak مبارزه کنید.
جمع بندی کلی
The Elder Scrolls V: Skyrim یکی از بهترین بازی های دوران تا به کنون در سبک خودش است.به همه پیشنهاد می کنم اگر آن را دانلود نکرده اند و هنوز موفق به بازی کردن این بازی زیبا نشده اند.آن را از اینجا دانلود کنند.
این نقد کامل ترین نقدی بود که برای بازی نوشته شده است و لطفا حداقل یک بار نقد را بخوانید تا من پشیمون نشم از این همه وقتی که برای نوشتنش گذاشتم.منتظر نظرات شما هستم
با تشکر ویژه از جناب آقای کسری نراقی
و همچنین Kasra Fenix
با تشکر ویژه از جناب آقای کسری نراقی
و همچنین Kasra Fenix
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------